Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
terenowiec
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Strzelin - Dolny Śląsk
Auto: Toyota Land Cruiser + Chrysler Grand Voyager
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 00:02

Witam Was ponownie i napiszę o tym, co mnie tu przyciągnęło, jednocześnie pytając Was o kilka technicznych spraw.
Od kilku lat część wolnego czasu spędzamy na wyjazdach z przyczepą kempingową. Buda duża, bo jej DMC to 1500 kg, do tego 545 cm długości (bez zaczepu) i 250 cm szerokości. Początkowo ciągałem ją swoją Toyotą Land Cruiserem, ale Toyota ma pewną wadę, czyli mały bagażnik. A my na urlopy zabieramy sprzętu turystycznego tyle, co się mieście w sklepie sportowym. Stąd też postanowiliśmy kupić auto, które kufer ma bardzo duży i jednocześnie nie jest busem, tylko wygodnym vanem. Wybór padł na Chryslera Grand Voyagera. Samochód niedrogi w zakupie, drogi na stacjach paliw, dlatego została zagazowany. Spisuje się świetnie, ale do czasu. Choć ma 178 koni i motor 3.8 litra, nie radzi sobie w górach. Męczy się z przyczepą okrutnie, a na bardzo stromych podjazdach, ledwo ją ciągnie. W papierach ma podane, że maksymalny uciąg to 1600 kg, choć sa egzemplarze, gdzie uciąg ten to zaledwie 900 kg. Może to wina przełożeń automatycznej skrzyni, a może czegoś innego. Do tego bandycki nasz rząd wprowadził opłaty via-tool od osobówek, które z przyczepami przekraczają 3500 kg. Jesteśmy jedynym krajem w Europie, który coś takiego zrobił. O karach i absurdach z tym związanych pisał już gdzieś tutaj Fux.
Wczoraj przypadkowo na forum karawaningowym wyczytałem, że Subaru Legacy jednego kolegi ma DMC poniżej 2000 kg i jednocześnie może ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym o masie bodajże 1800 kg. To mnie zaskoczyło i uciszyło, bo jak na lekarstwo szukać w świecie samochodu, które spełniają takie parametry. Z reguły mogą ciągnąć tyle lub nawet mniej, niż ich MW. Kolejny plus, to fakt, że Subaru są dość mocne. Mają napęd na 4 kapcie i do tego reduktor. Ponoć nie boją się jeszcze gazu. Na domiar szczęścia mają podnoszone zawieszenie. Nawet bagażnik dachowy ma udźwig jakiego potrzebuję. Nie wiem wprawdzie, czy owe dobrodziejstwa można znaleźć w jednym modelu, ale brzmi to apetycznie.
Teraz poproszę Was o odpowiedź na kilka pytań związanych z powyższym.
1. Czy Waszym zdaniem Subaru Legacy 2.5 z silnikiem bodajże 156 konnym, jest w stanie sprawnie ciągnąć 1,5 tonową przyczepę w terenie pagórkowatym?
2. Czy na krótkich odcinkach (kilku, najwyżej kilkunastu kilometrowych) jest w stanie ją pociągnąć w terenie stromym? Mam tu na myśli niektóre alpejskie drogi, gdzie pochylenie wynosi 15, 20 a nawet więcej %?
3. Czy wszystkie Legacy, powiedzmy od roku 1999, mają reduktory i czy urządzenie to się w tym przypadku przyda?
4. Czy automat, bo tylko taki interesuje żonę, byłby do tego celu dobry?
5. Co to za dwa guziki widoczne na zdjęciach w Allegro, po lewej stronie, obok niektórych skrzyń automatycznych?
6. Czy konkretnie 2,5 litrowy motor lubi LPG, czy raczej szukać innego? Dodam, że 3 litrowy silnik odpada, bo DMC auta przekracza przy nim 2 tony.
7. Jakiej wielkości zbiornik gazu wchodzi do takiego Legacy, jeżeli będę chciał go gdzieś schować, by nie zabierał bagażnika?
8. Jakie może być średnie spalanie na zwykłej trasie, powiedzmy: Wrocław - Gdańsk - Kraków -Wrocław, przy średniej prędkości 80 km/h? Dodam, że mam bardzo lekką nogę.
9. Jak jest z tym podnoszonym zawieszeniem. Czy mają to nieliczne egzemplarze, czy jest to dość często spotykane?
10. I pytanie mocno teoretyczne. Czy Waszym zdaniem za 10 -15 tysięcy można trafić dobry egzemplarz takiego auta 1999 - 2003, czy niemal wszystkie w tej cenie to szroty i bez 20 tysięcy nie ma co podchodzić?
11. Może są inne modele Kombi, które polecacie, a które się łapią na DMC poniżej 2000 kg, i które mogłyby ciągnąć sprawie półtora tonową budkę?
Przepraszam, że mój post nie jest krótki, ale to auto strasznie mnie interesuje i w powyższych pytaniach zawarłem podstawowe tematy, które mnie interesują.
Z góry dziękuję za wszelkie rady. Pozdrawiam - poważnie zainteresowany Subarą Andrzej
Ps. A to obrazek z lipcowego wyjazdu do Chorwacji moim aktualnym zestawem:
Załączniki
Góry do pokonania.JPG



damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 00:14

znajdź użytkownika stormy i wyślij mu PW z tymi pytaniami. większość z listy przerobił organoleptycznie.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 00:29

terenowiec pisze: Przepraszam, że mój post nie jest krótki,
Nie ma za co - za to napisany poprawnie po polsku, a to w dzisiejszych czasach coś :thumb:

Na ciąganiu przyczep się nie znam, na LPG tym bardziej, ale w kilku kwestiach mogę spróbować pomóc:
terenowiec pisze: 3. Czy wszystkie Legacy, powiedzmy od roku 1999, mają reduktory i czy urządzenie to się w tym przypadku przyda?
4. Czy automat, bo tylko taki interesuje żonę, byłby do tego celu dobry?
6. Czy konkretnie 2,5 litrowy motor lubi LPG, czy raczej szukać innego? Dodam, że 3 litrowy silnik odpada, bo DMC auta przekracza przy nim 2 tony.
8. Jakie może być średnie spalanie na zwykłej trasie, powiedzmy: Wrocław - Gdańsk - Kraków -Wrocław, przy średniej prędkości 80 km/h? Dodam, że mam bardzo lekką nogę.
9. Jak jest z tym podnoszonym zawieszeniem. Czy mają to nieliczne egzemplarze, czy jest to dość często spotykane?
10. I pytanie mocno teoretyczne. Czy Waszym zdaniem za 10 -15 tysięcy można trafić dobry egzemplarz takiego auta 1999 - 2003, czy niemal wszystkie w tej cenie to szroty i bez 20 tysięcy nie ma co podchodzić?
11. Może są inne modele Kombi, które polecacie, a które się łapią na DMC poniżej 2000 kg, i które mogłyby ciągnąć sprawie półtora tonową budkę?
Po kolei:
ad 3 - Reduktor wystepuje w Subaru - tylko ze skrzyniami manualnymi, tylko z silnikami wolnossącymi, tylko w europejskich wersjach: Imprezy kombi (1.8, 2.0) i Legacy kombi (2.0, 2.5), w SUVie zwanym Forester (2.0), oraz w uterenowionej wersji Legacy, zwanej Outback (2.5). "Redukuje" niezbyt mocno, bodaj 1:1.4.
ad 4 - Patrz wyżej - przy automacie nie będzie reduktora, ale ze swej natury automat bywa lepszy niż manual do ciągnięcia ciężarów (sprzegła się raczej nie spali ;-)); skrzynie 4eat, dość archaiczne ale pancerne, często spotykane w Legacy 2.0 i 2.5 oraz w Outbackach 2.5 i 3.0.
ad 6. Podobno tak. Po szczegóły odsyłam do wątku o paliwach alternatywnych. Silniki 3.0 bardzo kłopotliwe w gazowaniu (a w Legacy pojawiły się dopiero od MY'04, wcześniej wyłącznie Outback).
ad 8. Dla Legacy z silnikiem 2.5 z generacji ok. 2000 roku, bez przyczepy, przy łagodnej jeździe na trasie obstawiałbym około 8-9 litrów benzyny. Z przyczepą i na gazie - nie mam bladego pojęcia.
ad 9. Seryjne Legacy "od zawsze" miały prześwit ok. 15 cm. Outbacki - 19-20. W OBK z manualną skrzynią dodatkowo szpera w tylnym dyfrze (nie dam głowy, czy we wszystkich). A tak btw., kopalnia wiedzy o modelach, generacjach, wersjach i ich danych technicznych oraz wyposażeniu: na subaru.de -> kundenservice -> archiv.
ad 10. Obstawiałbym raczej okolice 20.
ad 11. Jak pisałem, nie znam się na caravaningu, ale znajomi ciągają coś dużego Suzuki Vitarą 2.4 i sobie chwalą.

sixkiller
0 gwiazdek
Lokalizacja: WLKP.
Auto: Legacy III Kombi 2.0 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Odp: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 06:16

Legacy kombi MY02 2.0 125KM ma
1. MMC 1895kg (maksymalna masa całkowita pojazdu)
2. DMC przyczepy z hamulcem 1600kg
3. Reduktor
4. Luzy zaworowe regulowane jak w Polonezie lub 126p
5. Spalanie LPG z przyczepo-lawetą trochę przeciążoną (2t na haku) to ok 13-15l/100km, przy bardzo delikatnej jeździe bez przyczepy osiągalne jest 9l/100km, przy normalnej eksploatacji 10-11l/100km - oczywiście mówimy o LPG
6. Butla LPG w kole zapasowym 52l pojemności wodnej, więc wchodzi gdzieś tak 40l gazu

Podsumowując masa zestawu to 3495kg więc wystarczy kat. B i nie ma potrzeby posiadania viatoll'a :-)

Wysyłane z mojego Blade III za pomocą Tapatalk 2

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 08:31

nie pamiętam czy 2.5 miały uciąg 1800, ale Outback H6 na pewno ma 1800 w automacie
guziki przy skrzyni zmieniają 3 tryby jej pracy - Hold - do jazdy na śliskiej nawierzchni (z prowizoryczną "blokadą" mostów) tryb działa do chyba 40-50 km/h, tryb ekonomiczny i tryb Power - do szybkiej jazdy (przeciąga zmianę biegów do wyższych obrotów)
o podnoszonym zawieszeniu w Subaru nie słyszałem, ale w OBK i niektórych Forkach masz samopoziomujące tylne (drogie do wymiany jeżeli padnie bo nie ma zamienników) co przy przyczepie ma znaczenie
2.5 w automacie nie będzie demonem prędkości, ale jak pisał WiS skrzynie E4AT są wytrzymałe i jak znajdziesz w dobrym stanie, to będzie pan zadowolony ;-)
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 08:35

terenowiec pisze: 5. Co to za dwa guziki widoczne na zdjęciach w Allegro, po lewej stronie, obok niektórych skrzyń automatycznych?

Jeden steruje skrzynią biegów, tryby Power i Hold, czyli niby sportowy i zimowy. Drugi wysokością zawieszenia, patrz niżej.
terenowiec pisze: 9. Jak jest z tym podnoszonym zawieszeniem. Czy mają to nieliczne egzemplarze, czy jest to dość często spotykane?

Jak jest nowe to działa. Po 10 latach już często nie, ale wkrótce nie. Występuje w AT, tych lepiej wyposażonych.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

sixkiller
0 gwiazdek
Lokalizacja: WLKP.
Auto: Legacy III Kombi 2.0 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Odp: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 08:55

A czy przypadkiem 2.5 z uciągiem 1800 nie będą przekraczały MMC zestawu 3,5t i przez to załapią się na viatoll? Oczywiście dla przyczepy o DMC > 1,6t?

Wysyłane z mojego Blade III za pomocą Tapatalk 2

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 09:14

terenowiec,
skup się wyłącznie na wersjach Subaru z automatyczną skrzynią biegów.
W wersjach ze skrzyniami manualnymi, mimo, że niektóre posiadają tak zwany "reduktor", będziesz miał ciągłe problemy ze sprzęgłem.

A jeśli chodzi o modele, to potencjalnie:
1. Forester z silnikiem 2.5 wolnossącym (wersja USA),
np.: http://otomoto.pl/subaru-forester-4x4-s ... 22225.html
Ten silnik akceptuje LPG
http://otomoto.pl/subaru-forester-rabka ... 88421.html
2. Forester z silnikiem 2.0 turbo (wersja europejska):
http://allegro.pl/show_item.php?item=3387863584
Instalacja LPG również możliwa, ale droższa niż w silniku wolnossącym.

Legacy lub Outback z silnikami wolnossącymi 2.5, w wersjach EURO i USA,
może być nawet z regulowanym zawieszeniem, np
http://otomoto.pl/subaru-legacy-wersja- ... 63475.html

Czyli wybór jakiś jest.
Sztuka będzie jednak polegać na znalezieniu egzemplarza w tak niskiej cenie jakiej oczekujesz, a zarazem w takim stanie technicznym, który będzie dawał nadzieję nie tylko na wyjazd na wakacje, ale jeszcze na powrót.

terenowiec
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Strzelin - Dolny Śląsk
Auto: Toyota Land Cruiser + Chrysler Grand Voyager
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 09:27

Via-złodzieja trzeba mieć wtedy, kiedy DMC auta + DMC przyczepy mają 3500 kg lub więcej. Nie jestem tylko pewien, czy samo 3500 kg już się łapie, czy musi być przekroczone o 1 kilogram, czyli 3501 kg. Moja przyczepa ma DMC 1500 kg, wiec wszystkie Subaru, które mają DMC mniejsze niż 2000 kg mi odpowiadają. Byle były wystarczająco silne do ciągnięcia i niezbyt małe (zabieram dużo bagażu do kufra).
Jak wrócę z pracy, to podam Wam fajną stronę z szczegółowymi danymi technicznymi niemal wszystkich marek i modeli dostępnych na rynku.

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 11:06

w moim dowodzie rejestracyjnym mam wpisane 2085kg jako DMC auta i DMC zestawu pojazdów - więc chyba przekracza, ale masa własna auta to 1685kg, zaś max masa przyczepy to 1800 kg - takie dane mam w dowodzie dla Outback H6 - więc resztę wydedukujesz ;-)
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

subarka665
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
Auto: Subaru Legacy - Luxus
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 16:52

WiS pisze: Po kolei:
ad 3 - Reduktor wystepuje w Subaru - tylko ze skrzyniami manualnymi, tylko z silnikami wolnossącymi, tylko w europejskich wersjach: i Legacy kombi (2.0, 2.5)
W 1.8 również występuje reduktor :mrgreen:
busik pisze:o podnoszonym zawieszeniu w Subaru nie słyszałem
Były, w wersjach Hubertus - dla myśliwych z takim "kangurownikiem" z przodu. Posiadam takiego, tylko jest to 1.8, ( Legacy 1 hubertus były produkowane w 1.8, nie wiem jak Legacy hubertus 2) podnoszenie nie działa, bo amortyzatory się skończyły są założone od zwykłej wersji Legacy, ma reduktor. Bagażnik dość duży- jak dla mnie, wszędzie wjeżdża błoto mu nie przeszkadza, więc nie narzekam, zimą nie zastąpiony :mrgreen: ;-) Terenowiec, był kiedyś taki ciemno - zielony na sprzedaż na tablicy.pl, ale nie wiem czy jeszcze jest. A na allegro stał tylko legacy 2 czy ma podnoszenie - nie wiem czy pojemność ta sama też jest mi ciężko powiedzieć - Hubertus 2
http://otomoto.pl/subaru-legacy-C29544961.html
A jeżeli chodzi o udźwig na hak, to ja mam w Hubertusie 1500kg nie wiem jak jest tutaj :roll: :whistle:

Mniej więcej, tak, to wyglądało -
Podniesiony - Legacy 1
Obrazek

Takie tam przybliżenie sprawy :-> :->
Ostatnio zmieniony 23 lip 2013, o 22:45 przez subarka665, łącznie zmieniany 1 raz.
W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...

Think. Feel. Drive. Subaru

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 17:22

subarka665 pisze:Takie tam przybliżenie sprawy
:o
:-d :-d :-d

subarka665, nie chodziłaś do szkoły z WRC fanem do szkoły?



Link: http://www.youtube.com/watch?v=-yxH24qYB3c

subarka665
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
Auto: Subaru Legacy - Luxus
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 17:35

damaz pisze:
subarka665 pisze:Takie tam przybliżenie sprawy
:o
:-d :-d :-d

subarka665, nie chodziłaś do szkoły z WRC fanem do szkoły?
Raczej nie :whistle: ;-) :cofee:
W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...

Think. Feel. Drive. Subaru

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 187 razy
Polubione posty: 204 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 18:05

156 KM zrobi robotę, ale szału z mocą nie będzie. Szukaj automatu, manualem ciągnąć po górkach, a szczególnie po terenie mordęga. Reduktor w subaru dużo słabiej zwalnia jak w terenówkach. Tak samo bagażnik po LC i voyagerze będzie ciasny.
Swoim outbackiem 156 aut ciągam okazjonalnie, za to czasami naprawdę dużo. Moje obserwacje - ciągnie się komfortowo, dobrze wyważona przyczepa, nawet cięższa od samochodu nie wpływa na stabilność. W passacie po każdym przejeździe kolejowym miałem rzucanie przód-tył, tutaj tego nigdy nie było. Zuzycie paliwa rośnie dramatycznie w stosunku do jazdy solo. Tam, gdzie terenówka- bulwarówka- vitara manualna nie była w stanie ruszyć przyczepy, automat bierze ją bez zająknięcia. Na gazie przelatałem 100000km bezawaryjnie.

terenowiec
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Strzelin - Dolny Śląsk
Auto: Toyota Land Cruiser + Chrysler Grand Voyager
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 21:53

Obiecałem, że wkleję fajną stronę z danymi technicznymi. Na górze wybieramy markę, model, później rok i w tabeli niżej model silnika. Następnie po lewej stronie, poniżej zdjęcia klikamy napis Technische Daten i wyskakuje nam cała tabela z danymi technicznymi konkretnego modelu.
http://autokatalog.autoscout24.de/subar ... kw-156-ps/
Na podstawie tej strony potwierdziłem wcześniejszą informację, że Legacy Kombi z lat 1999 - 2003 (choć inne Subaru również) łapią się w wytycznych wagowych i hakowych do ciągnięcia mojej budki.
Co zaś się tyczy tego, co pisaliście, że szału nie ma przy ciągnięciu przyczepy takim 2,5 litrowym 156 konnym Legacy, to dla mnie wystarczy, żeby był w stanie jedynką wyjechać na bardzo strome wzniesienie, a na autostradowych podjazdach nie zwalniał do prędkości poniżej 70 - 80 km/h. Niestety, Chrysler, mimo swej mocy, tak miał, że nie był w stanie na dłuższych podjazdach utrzymać prędkość na poziomie tych 60 - 70 km/h. Kiedy we Włoszech trafiłem półkilometrowy podjazd 17%, Voyager jedynką ledwo wjechał, a pod koniec obroty spadły mu już do poziomu 1500. Gdyby podjazd był o 1% stromszy, to by chyba nie dojechał do końca, ja musiałbym wcisnąć do podłogi hamulec, a żona musiałaby w tempie komandoskim wyskoczyć z klinami pod koła, by zestaw nie zaczął się cofać. Później musiałbym znaleźć coś, co by mnie do góry dociągnęło. Stąd też moje pytania, czy Subaru takie coś grozi, czy jednak przełożenie ma tak zestopniowane, że zmulony bo zmulony, ale budę dociągnie do przełęczy lub szczytu. Oczywiście żadne jeżdżenie po terenie z przyczepą nie wchodzi w rachubę. Zaraz by czymś zaczepiła i się zniszczyła.
Jeszcze jedno. Jak w ogłoszeniach na Allegro można poznać, który model 2,5 litra ma silnik wolnossący, a który jest z turbiną? Czy one różnią się jakoś mocą?
Mam też nieco obaw, czy mała waga, która jest zaletą na via-złodzieja, nie jest zagrożeniem. To pewna przestroga, że gościem pewnie zaczęło miotać i nie opanowała zestawu:
A to zarejestrowany przykład, co może się stać przy myszkowaniu zestawu. W Toyocie, a także w Chryslerze byłoby to trudniejsze do osiągnięcia, ale Corsą 1,2 to momentalnie mamy powtórkę z filmu:
Ale patrząc na ten filmik, można przypuszczać, że Legacy, do słabych nie należy:
Ostatnio zmieniony 23 lip 2013, o 22:22 przez terenowiec, łącznie zmieniany 2 razy.

luki266
1 gwiazdka
Auto: Subaru Outback
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Odp: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 22:16

Silniki z turbo maja wlot na masce, no i roznia sie mocą.

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 22:36

terenowiec pisze:Voyager jedynką ledwo wjechał, a pod koniec obroty spadły mu już do poziomu 1500.
czy to był automat?
jeśli tak, to jakie ma możliwości sterowania? tylko "wajcha", czy może są jeszcze jakieś przyciski?

terenowiec
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Strzelin - Dolny Śląsk
Auto: Toyota Land Cruiser + Chrysler Grand Voyager
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 22:51

Damaz, jest to automat z 4 biegową skrzynią, ale przyczepy należy ciągać mając włączoną trójkę. On na podjazdach stopniowo mi redukował z 3 do 2 i dalej do 1. Przy 4500 obrotach na jedynce jego prędkość to około 40 - 45 km/h. Można wrzucić jeszcze L, co zapobiega wrzucaniu wyższego biegu. Często to stosuję, by utrzymać auto na wyższych obrotach i nie pozwolić mu samemu przeskoczyć na wyższy bieg, bo wówczas i tak nie będzie miał siły i zaraz sam zrzuci na niższy. Stąd też aby zaoszczędzić mu przerzucania, wolę sam przytrzymać go na danym biegu L (nie koniecznie na jedynce), by po pokonaniu wzniesienia przerzucić na 3 i pozwolić mu już samemu decydować jakim biegiem chce jechać. Tak pokrótce to działa w Chryslerze. Żadnych innych przycisków nie ma. Tylko wajcha.

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 23:05

terenowiec, w Imprezie 2.5l (4 biegowy automat, z 2007r.) "jedynka" kończy się przy ~50km/h (6500RPM). Raz wyciągałem zakopanego furgona (z ładunkiem), który zawisł na podwoziu, auto dało radę, byłem mocno zaskoczony jak to ciągnie. Ale to było chwilowe, nie wiem, jak na dłuższą metę.

PS. Amerykańce często nie miały żadnych przycisków - po prostu PRND123.

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 23:21

terenowiec,
a może po prostu spróbuj zamienić swojego Chryslera na odrobinę nowszy egzemplarz?
W roku 2001 ten silnik 3.8 przeszedł modernizację i jego moc została podniesiona ze 180 na 215 KM.
Może to wystarczy, żebyś bez stresu pokonywał te szczyty i przełęcze?

http://otomoto.pl/chrysler-grand-voyage ... 77019.html

http://otomoto.pl/chrysler-grand-voyage ... 11035.html

albo ze znaczkiem Dodge:

http://otomoto.pl/dodge-grand-caravan-3 ... 35897.html

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 23 lip 2013, o 23:31

terenowiec pisze:Żadnych innych przycisków nie ma. Tylko wajcha.
citan pisze:Amerykańce często nie miały żadnych przycisków
a no to łączę się w bólu i nic doradzę.
A/T subarowe (i miśkowe), spotykane tutaj, mają dodatkowe przyciski sterujące. różnie się nazywają, ale idea jest podobna: jeden przycisk jest do "odłączania jedynki", czyli ruszania na śliskim, a drugi do włączenia trybu "wysokie obroty", w którym skrzynia zrzuca bieg dopiero w okolicach 4.5 - 6 krpm.

P.S.
dopiero teraz zrozumiałem, po co szukasz lepszego ciągnika niż ten krajzler. kto by przypuszczał...

Лукашэнка pisze: Może to wystarczy, żebyś bez stresu pokonywał te szczyty i przełęcze?
ale w tej poprzedniej wersji to nie była raczej kwestia mocy "teoretycznie dostępnej", tylko zarządzania tą mocą. jeśli w mocniejszym silniku będzie ta sama skrzynia to... wiele się nie zmieni.

terenowiec
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Strzelin - Dolny Śląsk
Auto: Toyota Land Cruiser + Chrysler Grand Voyager
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 24 lip 2013, o 00:24

Tak też mówią ci, co mocniejsze 215 konne Chryslery mają. Poza tym, Лукашэнка, każdy Chrysler łapie się na vija-złodzieja. Są to ciężkie krowy. Do tego spalanie, przy ekonomicznej jeździe, to 12 - 14 w trasie. Normalna mieszana ekonomiczna jazda to 16 - 17 litrów gazu. Z przyczepą pali mi 25 litrów LPG. Znajomy Sharanem, chyba VR6 2.8 jeździ jak szatan i pali mu z 1.6 tonową przyczepą 18 - 19 litrów LPG.
Na razie wszystkie znaki na ziemi przemawiają za Subaru. W pewnych okolicznościach przyrody, zawsze będę mógł przecież zapiąć budkę do Land Cruisera. Ale głównym autem miałoby być Subaru.
Troszeczkę się jeszcze obawiam tego myszkowania (miotania) na drodze. Subaru są lekkie i pytanie, na ile ta przypadłość zostanie zdławiona przez stabilizator toru jazdy, który sprawdza się w mojej przyczepie doskonale, a na ile przeciwdziałać temu będzie samo auto (z jego specyficznymi cechami), które jakby nie patrzeć dostało od producenta w papierach uciąg aż 1800 kg. To wartość niespotykana w żadnym innym samochodzie (mam tu na myśli stosunek masy własnej auta do DMC przyczepy).
Spójrzcie na jeden z powyższych linków, co myszkowanie i zła jazda może zrobić. Bryyyyy :o

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 24 lip 2013, o 08:24

terenowiec, a na tych nasto % podjazdach nie było znaków zakazujących wjazdu z przyczepami?
Kilkanaście dni temu pobuszowałem trochę po Bawarii i Włoszech. Jechałem jedną drogą z Bormio i tam nawet limit długości był.

stefanekmac
5 gwiazdek
Auto: był forek XT jest OBK 2,5
Polubił: 26 razy
Polubione posty: 91 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 24 lip 2013, o 08:37

Mój OBK jest od kolegi Gregskiego.Ma hak bo on ciągał przyczepę po świecie.Podobno dużą.Auto ma reduktor, silnik2,5 wolny ssak.Może kolega się odezwie na forum albo go spytaj na piriv jak mu się jechało.Moim zdaniem łapiesz sie na opłaty viatolla.
Pamietajmy o Wołyniu.

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Czy Subaru poradzi sobie z trudnym zadaniem

Post 24 lip 2013, o 09:52

terenowiec pisze:Troszeczkę się jeszcze obawiam tego myszkowania (miotania) na drodze.
No cóż, coś za coś. Jeśli każesz myszy ciągnąć słonia, to możesz się spodziewać myszkowania... ;-)

terenowiec pisze:dostało od producenta w papierach uciąg aż 1800 kg. To wartość niespotykana w żadnym innym samochodzie (mam tu na myśli stosunek masy własnej auta do DMC przyczepy).
A bo ja wiem czy to takie niespotykane?
Weźmy na przykład Suzuki Grand Vitarę 1998-2006 z silnikiem wolnossącym 2.5 V6:
http://autokatalog.autoscout24.de/suzuk ... kw-144-ps/
Przy masie całkowitej auta 1950kg, masz 1850 kg dla przyczepy.
Silnik wprawdzie tylko 144 KM, ale wytrzymały z łańcuchem rozrządu, dobrze znosi LPG, poza tym to auto w odróżnieniu od Subaru ma prawdziwą skrzynię rozdzielczą z prawdziwym reduktorem. (warty uwagi jest też mocniejszy 2.7 V6 spotykany głównie w autach importowanych z USA)
No i jeszcze taki drobiazg, że jest to konstrukcja oparta na ramie.
Czyli buda auta nie będzie Ci tak niemiłosiernie skrzypieć podczas ciągnięcia przyczepy po nierównościach jak to się dzieje w autach o konstrukcji całkowicie samonośnej (np. Subaru).

ODPOWIEDZ