Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
GPablo
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Górny Śląsk
Auto: Subaru Forester SG 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 13:46

Proszę na wstępie o wyrozumiałość gdyż wiem, że oba auta się różnią lecz naprawdę nie wiem na który się zdecydować :-)
W grę wchodzi Forster S-Turbo 98-02 lub Legacy III generacji 98-03 z wolnossącym 2.5l.
Auto chcę kupić w maju, mam więc jeszcze trochę czasu na przemyślenia oraz odkładanie gotówki
jednak pomoc i podpowiedzi są dla mnie bardzo cenne :-)
Auto służyłoby jako 1 w rodzinie, stad też będę je chciał w LPG.

Za Forkiem przemawia Turbo i też to, że będzie szybszy a za Legacy raczej, że będzie trochę tańszy w kosztach
obsługi bo to wolnossak, jednak z drugiej strony będzie też wolniejszy bo też nie jest bez znaczenia
bo ostatnio miałem 280KM SAAB'a. Złotym środkiem w Legacy III byłoby więc 3.0 220KM ale pewnie tak ciężko
go spotkać jak dziewice w Galeriach Handlowych :-)
Wiem, że oba Subaraki będą wolniejsze ale też nie chodzi mi o wyścigówkę bo wtedy oglądałbym się za Imprezą.
Obojętnie na który bym się zdecydował to jedynie w skrzyni manualnej, chyba że Legacy 3.0 jest w automacie w miarę żwawy :-)
W jakiś wielki teren wybierać się nie zamierzam, jedynie czasem gdzieś na ryby, na szuter...głównie chodzi
mi o bezpieczeństwo na mokrym, śliskim czy śniegu :-)

Z góry dzięki za pomoc przyjaciele oraz rozwianie moich wątpliwości bo do kogo kto może zrozumieć
ten mój dylemat jak nie Ci, którzy też tak kochają Subaru jak ja :-)


Po co mieć na masce jedną gwiazdę, skoro można mieć ich całą plejadę?? :P

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 14:38

3.0 w Legacy weszło dopiero z IV generacją, więc nawet nie szukaj. W III najmocniejszy silnik to wlasnie to wolnossące 2.5. Jedzie całkiem nieźle, ale oczywiście po zaturbionych potworach bedzie Cię bolało ;-)
GPablo pisze: Za Forkiem przemawia Turbo i też to, że będzie szybszy a za Legacy raczej, że będzie trochę tańszy w kosztach
obsługi bo to wolnossak,
No to wiesz wszystko :-)
Dodałbym od siebie:
- Legacy sedan III gen. to IMO naładniejsze Subaru wszechczasów;
- Forester bije wszystko na głowę zwrotnością, widocznością i praktycznością wnetrza;
- na autostradzie i ekspresowce Forek jednak ustepuje legacowi stabilnoscią i komfortem;
- 5 cm róznicy prześwitu i większy skok zawieszenia przydaje się może rzadko, ale za to jak już, to bardzo ;-)
Miałem podobny dylemat.
Zdecydowałem się - trochę przypadkowo - na Forestera, bo akurat był do wzięcia fajny egzemplarz.
Z perspektywy dwóch lat - nie żałuje. A Legacy może sobie kiedyś sprawię jako auto podrózne, ale jakieś spec B :whistle:

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 187 razy
Polubione posty: 204 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 15:11

Tych samochodów nie ma tyle na rynku, żeby zdecydować się na konkretny model i konfigurację. (a może i kolor :whistle: ) Jak oba modele pasują, to ze względu na wiek brałbym w możliwie najlepszym stanie. Jak popatrzysz po archiwum tematów "sprzedam", niektóre sztuki pomimo wysokiej ceny zmieniały właściciela w ciągu kilku dni.

3.0 jest bodajże od końca 2000-go, ale w OBK i z automatem. Trafiają się też forki 2,5 bez turbo zza wielkiej wody.
Pierwszy nie bardzo chce się gazować, z kolei import z usa niesie ryzyko bujnej histori wypadkowej.

barton
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 16:23

BiP pisze: z kolei import z usa niesie ryzyko bujnej histori wypadkowej.
bo auta kupione w Polsce lub sprowadzone z EU nigdy nie mają wypadków... :mrgreen:

A już pisząc bardziej poważnie to oczywiście warto sprawdzić (jeśli jest taka możliwość) i zobaczyć w jakim stanie taki us spec przyjechał do Polski (wyjechał z kontenera o własnych siłach, czy do rozładunku była potrzebna łopata ;-) ). Można to uznać za pierwszy element selekcji czy warto dalej się interesować konkretnym wozem. Jeśli po takiej weryfikacji, propozycja dalej wygląda ciekawie to trzeba jechać i sprawdzić (bo to, że wtedy można było ten przedmiot nazwać samochodem, nie znaczy, że po kilku latach eksploatacji w kraju dalej na to miano zasługuje ;-) )

Po drugie warto wejść na strony typu: http://www.mobile.de , http://www.ricardo.ch/ (i tym podobne strony w Europie). Być może pozwoli to na uniknięcie wpadki ze świeżymi importami z zagranicy, które często są opisywane jako: stan menniczy, ideał, nic nie puka i nie stuka, wsiadasz i jeździsz, mega okazja, szwajcar płakał jak sprzedawał i do granicy gonił. Cena jest ustawiona np. na poziomie 10k. Wystarczy skonfrontować ofertę z podobną wersją za granicą (porównać ceny)
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 17:21

Chłopaki, ale kolega nie pyta JAK kupować, tylko CO 8-)
BiP pisze: 3.0 jest bodajże od końca 2000-go, ale w OBK i z automatem.
To prawda, ale to nie Legacy - i od Forestera turbo jednak tez jedzie wolniej. A do gazu rzeczywiście się nie nadaje.
BiP pisze: forki 2,5 bez turbo
IMO, opcja słabsza i od Foretsrea turbo i od wolnossącego legacy 2.5; sumuje raczej ich wady, niż zalety. Ale, co kto lubi.

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 187 razy
Polubione posty: 204 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 17:38

To ja jeszcze o "butach do biegania"
Barthol pisze:
BiP pisze: z kolei import z usa niesie ryzyko bujnej histori wypadkowej.
bo auta kupione w Polsce lub sprowadzone z EU nigdy nie mają wypadków... :mrgreen:
Sam jeżdżę po trzykroć kolizyjnym EU. Tylko, że wiem, jakie to były zdarzenia.
US ma jedną zaletę. W carfax możesz obejrzeć rzeźbę nowoczesną, a nie dyżurne zdjęcie passata b5 z obcierką, artystycznie w sepii, coby naiwniak koloru nie zobaczył - autentyczny numer handlarza z moich okolic.
Z subaru ze stanów bezwypadkowym spotkałem się dwa razy. Jeden jeździ jako mienie przesiedleńcze około 10 lat u jednego właściciela, drugi sprzedał się szybko. Po prostu nie opłaci się przywieźć nieuszkodzonego auta, opłacić bez zaniżania, przerobić, sprzedać i jeszcze na tym zarobić.
Rok temu oglądałem 2 forki 2,5 sohc. Na jednym szpachlę nakładał murarz, drugi poskładany drutem. Odechciało mi się, będę suzuką jeździł do końca dni swoich, albo jej.
Kolega szukał OBK-a. Znaleźliśmy fajnego, kilka lat w rodzinie. Raport pokazuje dość mocnego strzała, ale cena atrakcyjna, więc pytamy dalej o geometrię, które elementy wymienione, a nie klepane. Nie jedziemy, bo cała Polska do przejechania. Kontakt się urywa, a ogłoszenie chodzi dalej...I tak to jest na naszym rynku. Samochody tańsze jak w cywilizowanych krajach, tylko nie wiadomo z czego ulepione. Po trzeciej wycieczce do handlarzy kupił krajowego z historią serwisową. Błotnik i zderzak był wymieniany. (jedna stłuczka na 7-latka to chyba przyzwoicie.)

barton
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 17:41

WiS, warto sobie też odpowiedzieć: co jest bardziej optymalną (choć dla każdego może znaczyć co innego: koszty, doznania, ryzyko usterki itd): nastoletnie NA czy równie wiekowe Turbo ;-)
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"

barton
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 18:10

BiP pisze: US ma jedną zaletę. W carfax możesz obejrzeć rzeźbę nowoczesną, a nie dyżurne zdjęcie passata b5 z obcierką, artystycznie w sepii, coby naiwniak koloru nie zobaczył - autentyczny numer handlarza z moich okolic.
Z tym Carfaxem to pełna zgoda, pozwala zrobić pierwszy odsiew... Aczkolwiek wcale nie daje gwarancji na to, że auto przez kilka lat eksploatacji nie miało przygód większych lub mniejszych. I warto o tym pamiętać. Niestety bez wizji lokalnej nie da się tego stwierdzić.
BiP pisze: I tak to jest na naszym rynku. Samochody tańsze jak w cywilizowanych krajach, tylko nie wiadomo z czego ulepione.

W przypadku aut przywiezionych do Polski z UE, czy kupionych w Polsce też jasna historia być nie musi (dokumenty zaginęły, naprawa nie była ewidencjonowana w systemie bo np. zrobiona u znajomego blacharza itd).

Komuś może się wydawać to głupotką, ale warto przed zakupem zrobić pewnego rodzaju rozeznanie w historii danego modelu (kiedy miały miejsce jakieś liftingi i czego dotyczyły). By nie dać sobie wcisnąć bezwypadkowej igiełki z dużą ilością części z wersji po zmianach, a rocznik np. wskazuje, że pojazd był wyprodukowany rok wcześniej niż lifting zrobił producent... ;-)
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"

GPablo
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Górny Śląsk
Auto: Subaru Forester SG 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 20:20

Dzięki za cenne odpowiedzi :-)
Czy ten wolnossak 2.5 w Legacy III to jest ten SOHC czy DOHC?
w sensie czy dobry do LPG i jak z wyciąganiem go do regulacji?

Mam dylemat powiem szczerze, chociaż chyba słuszne byłoby wziąć tego, który trafi się w lepszym stanie :razz:
Dla wygody wolałbym automat ale w S-Turbo robi 0-100 w około 9.5s więc po co takie Turbo, które nie jedzie :-p
Po co mieć na masce jedną gwiazdę, skoro można mieć ich całą plejadę?? :P

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 187 razy
Polubione posty: 204 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 20:35

sohc, dobry, nie wyciąga się.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 21:07

Barthol pisze: co jest bardziej optymalną (choć dla każdego może znaczyć co innego: koszty, doznania, ryzyko usterki itd): nastoletnie NA czy równie wiekowe Turbo
Mój przypadek obala tezę, że nastoletnie turbo koniecznie musi być awaryjne.
Samochód wzięty z przebiegiem 154 tys. (bez wpisow w ksiązce... na słowo Piotrka), drugi rok jeździ, dobija do 200 i jeść nie woła. Poza okresowym serwisem (olej, klocki itp.) JEDYNE problemy to: popuszczająca rurka w układzie chłodzenia (chyba za 40 zł z robocizną w ASO) oraz tajemniczy check po zatankowaniu na władysławowskim CPN-ie (skasowany gratis).
Tyle, że auto karmione bezołowiową, nie trute gazem ;-)
Idę o zakład, że wiele wolnych ssaków w podobnym wieku i z podobnym przebiegiem psuje się bardziej. Więc - nie ma reguły, kwestia szczęscia/pecha i konkretnego egzemplarza.
GPablo pisze: wolałbym automat ale w S-Turbo robi 0-100 w około 9.5s więc po co takie Turbo, które nie jedzie
Ten silnik ma spory potencjał, jesli idzie o dłubanie - a ten archaiczny automat dobrze znosi duże moce i momenty.
Mamy tu forumowicza, który takiego S-turbo z automatem zdłubał i nawet zglebił - o ile sie nie myle, także po drodze gazując. Pytaj Grzesia_67, w ile przyspiesza do setki - mnie się kojarzy, że to bedzie jakieś niskie 6...

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 21:21

GPablo napisał(a):
wolałbym automat ale w S-Turbo robi 0-100 w około 9.5s więc po co takie Turbo, które nie jedzie

hehe dobry jesteś :-) skoro tak to kup osbie ferrari :idea: co ty chcesz od kombi 1998-2002
ps. ośmieszy wiele aut nowych z "potencjałem" nawet automat :!: zresztą pancerny :!:

GPablo
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Górny Śląsk
Auto: Subaru Forester SG 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 21:37

darecki1981 pisze:skoro tak to kup osbie ferrari
Od razu Ferrari. Z jednej skrajności w drugą...
Napisałem wyżej, że AŻ takiej wyścigówki mi nie trzeba bo inaczej to szukałbym Imprezy,
jakoś bardzo auto modzić też nie chcę bo miałem już dobrze dłubanego SAAB'a i wcześniej Mazdy.
Teraz chciałbym raczej serię aby tylko poprawić czy to zawias, ładne kółko itd.
Dlatego chciałbym coś co już w serii w miarę jedzie a nie, że mam Turbo a objedzie mnie byle TDI jakiś :-p
Po co mieć na masce jedną gwiazdę, skoro można mieć ich całą plejadę?? :P

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 22:01

Dlatego chciałbym coś co już w serii w miarę jedzie a nie, że mam Turbo a objedzie mnie byle TDI jakiś :-p
może zacznij od zwykłej benzyny :) pytanie jest moje czy jezdziłeś już s-turbo? bo odnoszę wrażenie że próbujesz zaznać doznań na forum ;-) :?:

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 22:18

GPablo pisze: mam Turbo a objedzie mnie byle TDI jakiś
Ale tylko na suchym i równym ;-)
darecki1981 pisze: odnoszę wrażenie że próbujesz zaznać doznań na forum
Darecki, za "zaznać doznań" zglaszam cię do najblizszego konkursu na Złote Usta :evilgrin: To prawie jak Starszych Panów "wespół w zespół, by żądz moc móc wzmóc" :thumb:
A tak serio, to zauważ, że piszesz do człowieka który jeździł autami szybszymi niż podstawowa Fabia, więc Forek z automatem to rzeczywiście może dla niego nie być rakieta.

GPablo
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Górny Śląsk
Auto: Subaru Forester SG 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 25 mar 2014, o 22:39

WiS pisze: Darecki, za "zaznać doznań" zglaszam cię do najblizszego konkursu na Złote Usta :evilgrin: To prawie jak Starszych Panów "wespół w zespół, by żądz moc móc wzmóc" :thumb:
A tak serio, to zauważ, że piszesz do człowieka który jeździł autami szybszymi niż podstawowa Fabia, więc Forek z automatem to rzeczywiście może dla niego nie być rakieta.
Hehe to fakt, też oddam swój głos na Dareckiego w konkursie :-)
Niestety nie miałem jeszcze przyjemności przejechać się S-Turbo ani Legacy 2.5. Jedynie kiedyś za granicą,
jeździłem do pracy razem z brytyjczykiem, który miał Imprezę Prodrive podłubaną na okolice 270KM :-)

Subaru podobały mi się zawsze, a jak jeszcze ten mnie woził do roboty swoją Imprezą to codziennie wstawałem rano
do pracy z uśmiechem bo wiedziałem co mnie zaraz czeka :lol:

To fakt co pisałeś WiS, że TDI objedzie seryjnego S-Turbo A/T ale tylko na prostej i na suchym :-)
Dlatego też, wolę wreszcie przejść na Subaru bo np. w SAAB'ie 410Nm w przednim napędzie bardzo dokuczało,
szczególnie na mokrym czy śniegu :x
Po co mieć na masce jedną gwiazdę, skoro można mieć ich całą plejadę?? :P

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 26 mar 2014, o 10:39

BiP pisze:import z usa niesie ryzyko bujnej histori wypadkowej.
Z tego ci wiem, w USA samochód po pierwszym poważniejszym wypadku trafia na licytacją a potem jest eksportowany na przykład do Polski.
Przy czym, na podstawie numeru VIN można dotrzeć do Carfax i tam przeczytać historię tego auta oraz często zobaczyć zdjęcia jak ten pojazd wyglądał gdy trafił na licytację.

W przypadku samochodów z Europy (w tym z Polski), które przeciez ulegają wypadkom tak samo jak te w Ameryce, w większości przypadków nie ma żadnej możliwości aby sprawdzić historię wypadkową pojazdu.

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 26 mar 2014, o 10:43

WiS pisze:
BiP pisze: forki 2,5 bez turbo
IMO, opcja słabsza i od Foretsrea turbo i od wolnossącego legacy 2.5; sumuje raczej ich wady, niż zalety. Ale, co kto lubi.
WiS,
napisałeś wcześniej o zaletach Forestera:
- Forester bije wszystko na głowę zwrotnością, widocznością i praktycznością wnetrza;
- 5 cm róznicy prześwitu i większy skok zawieszenia przydaje się może rzadko, ale za to jak już, to bardzo
Co w tym zakresie się zmieni jeśli to nie będzie Forester z silnikiem 2.0 turbo, tylko z 2.5 wolnossącym?

:->

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 26 mar 2014, o 13:24

Лукашэнка, będzie znacznie wolniejszy - a tak samo mało wygodny i głośny na autostradzie.
Natomiast owszem, zalety miejsko-terenowe zachowa.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 26 mar 2014, o 13:43

a myślałeś o infiniti :?: bo ja bym w to celował teraz... :idea: :!:

marhof
0 gwiazdek
Auto: Był: Subaru Forester 2.5 n/a LL.Bean (MY05), jest 2.5 Xt manual (MY06)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 26 mar 2014, o 13:46

WiS pisze:Лукашэнка, będzie znacznie wolniejszy - a tak samo mało wygodny i głośny na autostradzie.
Natomiast owszem, zalety miejsko-terenowe zachowa.
To ile KM miał silnik 2.5 w Forkach w latach 98-02 ? Miałem Forka 05 z silnikiem 2.5, tam było 165KM i 227 Nm momentu (całkiem łatwo dostępnego). Z automatem jeździło się tym naprawdę sympatycznie, a 100 robił w okolicach 10s, nigdy dokładnie nie mierzyłem, tylko jakimś stoperem w komórce :)

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 26 mar 2014, o 14:06

darecki1981 pisze: infiniti
Zupełnie nie ta półka, nie tylko cenowa - ale i co do stylu, użyteczności, etc.

marhof, konie to jedno (tu róznica 2.5 - 2.0 turbo jest rzeczywiście niewielka), niutonometry drugie (tu już znacznie większa, a one bardziej decydują o dynamice jazdy), a trzecia - sposób rozwijania tych parametrów, szybkość wkręcania się na obroty... Krótko mówiąc: różnica dynamiki 2.0 turbo oraz wolnossącego 2.5 jest jednak wyraźna.
Możliwe, że do subiektywnego wrażenia duzo lepszej dynamiki coś od siebie dodają też przełożenia po drodze od silnika do kół, inne w autach z turbiną - tego nie wiem, nie badałem, acz bym się nie zdziwił gdyby tak.

Marlena
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: Forester 2,0 XT MY03 - Kocur ;)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 26 mar 2014, o 14:25

GPablo, jeśli szukasz Forestera 2,0 XT to mój jest na sprzedaż, MY 2003. Modyfikowany na indywidualne zamówienie w MTS. Gazem raczej szkoda go psuć.

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 26 mar 2014, o 14:32

marhof pisze:To ile KM miał silnik 2.5 w Forkach w latach 98-02 ? Miałem Forka 05 z silnikiem 2.5, tam było 165KM i 227 Nm momentu (całkiem łatwo dostępnego). Z automatem jeździło się tym naprawdę sympatycznie, a 100 robił w okolicach 10s, nigdy dokładnie nie mierzyłem, tylko jakimś stoperem w komórce :)
Amerykański Forester pierwszej generacji miał silnik 2.5l 165 KM przy 5600 rpm i 220 Nm przy 4000 rpm.
Europejski Forester S-Turbo 2.0l 170 KM przy 5600 rpm i 240 rpm przy 3200 rpm.

Czyli różnice nie są ogromne, ale są.
W obu przypadkach trzeba trzymać wysokie obroty aby jechać dynamicznie.
Ale o ile w tym wolnossącym moment rozwija sie dość liniowo, w turbodoładowanym w niższym zakresie nie dzieje się nic, a potem tak około 2600-3000 rpm auto dostaje gwałtownego kopa.
Daje to wrażenie większej dynamiki i faktycznie w syytuacjach typu szybka redukcja i gaz w podłogę pomaga na przykład wyprzedzić.
Z kolei mnie denerwowały w tym zaturbionym (z manualną skrzynią biegów) takie sytuacje jak na przykład manewry parkingowe z ciężką przyczepą kampingową, kóre wymagają niskiej prędkości. Wtedy na wolnych obrotach ten silnik gaśnie, na wysokich kiedy ma już siłę, jedzie czy cofa za szybko, no i pozostaje półsprzęgło, kóre powoduje z kolei przykry smród.
To jedna z sytuacji gdy lepiej sprawdza się automatyczna skrzynia biegów.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Dylemat zakupowy - Forester S-Turbo vs Legacy IIIgen 2.5

Post 26 mar 2014, o 14:45

To jedna z sytuacji gdy lepiej sprawdza się automatyczna skrzynia biegów.
zapewniam że nie jedyna ;-)
Zupełnie nie ta półka, nie tylko cenowa - ale i co do stylu, użyteczności, etc.
czyżby? 2006 do 56 tyś można kupić :idea: a frajda z jazdy jeszcze fajniejsza ;-)

ODPOWIEDZ