Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Dowód rejestracyjny - znaczenie pól

Encyklopedia Subarowa - baza wiedzy o wszystkim co związane z Subaru, a czasem więcej

Moderatorzy: barbie, Bergen, WRC fan

Post 14 mar 2008, o 11:26

Trochę się naszukałem. Niech zostanie dla przyszłych pokoleń:


Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2004 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów
(Dz. U. z dnia 13 maja 2004 r.)"

A numer rejestracyjny pojazdu,
B data pierwszej rejestracji pojazdu,
C dane dotyczące posiadacza dowodu rejestracyjnego i właściciela pojazdu obejmują wydruk następujących kodów i danych:
C.1.1 nazwisko lub nazwa posiadacza dowodu rejestracyjnego*),
C.1.2 numer PESEL lub REGON,
C.1.3 adres posiadacza dowodu rejestracyjnego,
C.2.1 nazwisko lub nazwa właściciela pojazdu,
C.2.2 numer PESEL lub REGON,
C.2.3 adres właściciela pojazdu,
D dane dotyczące pojazdu obejmują wydruk następujących kodów i danych:
D.1 marka pojazdu,
D.2 typ pojazdu:
- wariant, jeżeli występuje,
- wersja, jeżeli występuje,
D.3 model pojazdu,
E numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy),
F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu**), wyłączając motocykle i motorowery (w kg),
F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu (w kg),
F.3 dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (w kg),
G masa własna pojazdu; w przypadku pojazdu ciągnącego innego niż kategoria M1 masa własna pojazdu obejmuje urządzenie sprzęgające (w kg),
H okres ważności dowodu, jeżeli występuje takie ograniczenie,
I data wydania dowodu rejestracyjnego,
J kategoria pojazdu,
K numer świadectwa homologacji typu pojazdu, jeżeli występuje,
L liczba osi,
O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg),
O.2 maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg),
P.1 pojemność silnika (w cm3),
P.2 maksymalna moc netto silnika (w kW),
P.3 rodzaj paliwa,
Q stosunek mocy do masy własnej (w kW/kg); dotyczy motocykli i motorowerów,
S.1 liczba miejsc siedzących, włączając siedzenie kierowcy,
S.2 liczba miejsc stojących, jeżeli występuje.
Fido__
specjalne pozdrowienia dla Ciebie Gość
Dziwisz się, że Cię pozdrawiam - nie pisz na public, pokombinuj... A jak nadal nie wiesz to wyloguj się i zobacz jeszcze raz bez zalogowania
Fido__
 
Auto: bus + Forester
Skąd: Ze wsi
  

Post 22 mar 2008, o 20:07

a po co to komu? przecież na każdym dowodzie rejestracyjnym (niebieskim) jest legenda :roll:
Paweł_BB
 
Auto: Evo VIII GT340
Skąd: Bielsko-Biała
  

Post 22 mar 2008, o 21:34

A co to jest dowód "niebieski"? Niebieski to mi się z ptakiem kojarzy ;-)

edit: powyższe to efekt mojego szukania co oznaczają pola w dowodzie tymczasowym. Ale fakt - w nowym jest legenda. Wobec tego - do usunięcia.
Fido__
specjalne pozdrowienia dla Ciebie Gość
Dziwisz się, że Cię pozdrawiam - nie pisz na public, pokombinuj... A jak nadal nie wiesz to wyloguj się i zobacz jeszcze raz bez zalogowania
Fido__
 
Auto: bus + Forester
Skąd: Ze wsi
  

Post 23 mar 2008, o 01:58

Fido__ napisał(a):Wobec tego - do usunięcia.


Zostawię :P Mi się przydało bo właśnie się turlam na tymczasowym (już ponad miesiąc :evil: ) .
WRC fan
Moderator
 
Skąd: inąd
  

Post 23 mar 2008, o 13:34

WRC fan napisał(a):
Fido__ napisał(a):Wobec tego - do usunięcia.


Zostawię :P Mi się przydało bo właśnie się turlam na tymczasowym (już ponad miesiąc :evil: ) .

"Twardy" dowód dostawałem prawie dwa miesiące więc spoko. Wszystko przed Tobą :mrgreen:
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL- Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."-Krzysztof Hołowczyc

Dłubię to, dłubię tam to. :)
gimof
 
Auto: Nienajgorsza asterka
Skąd: Poznań
  

Post 24 mar 2008, o 08:48

Niebieski dowód rejestracyjny jest już od bodaj 3 lat - jest składany na 3 części jak niemieckie dowody i Brief i jest dużo lepszy niż stare bo np. mają dużo więcej miejsca na adnotacje, ma wszystkie dane techniczne i jest praktycznie wodoszczelny (sam sprawdzałem mocząc nowy dowód rejestracyjny przez 2 dni w szklance wody), poza tym bardzo ładnie wygląda i ma nowoczesne zabezpieczenia, oprócz tego produkowany jest tylko przez PWPW w Wawie a nie drukowany i laminowany przez urzędników w urzędzie.
Paweł_BB
 
Auto: Evo VIII GT340
Skąd: Bielsko-Biała
  

Post 29 mar 2008, o 00:17

Ja mam trochę inne pytanie. Oglądałem wczoraj motocykle i pisało na jednej aukcji "bez możliwości rejestracji w celu jazdy po drogach wystarczy wykupić OC" Dla mnie to totalna bzdura...
JAk to mam rozumieć? JAko nie legal ?
Akuro Kazuyoshi
Obrazek
huzar105
 
Auto: Subaru
Skąd: Poznań
  

Post 29 mar 2008, o 07:34

huzar105 napisał(a):Oglądałem wczoraj motocykle i pisało na jednej aukcji "bez możliwości rejestracji w celu jazdy po drogach wystarczy wykupić OC" Dla mnie to totalna bzdura...

Koleś jakąś bzdurę napisał, jeśli pojazdu nie da się zarejestrować to prostu nie można nim jeździć po drogach publicznych, z kolei bez rejestracji nie da się wykupić OC.
Najczęśćiej są problemy z quadami, bo duże pojemności mają za dużą moc jak na Polskie warunki, żeby to obejść trzeba się udać to wyspecjalizowanego zakładu (np. ASO) i zmniejszyć moc. Jeśli chodzi o motory, to może koleś miał ten motor wycofany z ruchu (np. kasacja po wypadku) lub złe dokumenty (np. brak stałego dowodu rejestracyjnego) i dlatego nie da się go zarejestrować.
Paweł_BB
 
Auto: Evo VIII GT340
Skąd: Bielsko-Biała
  

Post 5 sty 2009, o 19:46

Odkopuję trupa.

Paweł_BB napisał(a):Jeśli chodzi o motory, to może koleś miał ten motor wycofany z ruchu (np. kasacja po wypadku) lub złe dokumenty (np. brak stałego dowodu rejestracyjnego) i dlatego nie da się go zarejestrować.


Jest jeszcze jedna opcja, choć raczej charkaterystyczna dla samochodów: niedozwolone manewry z polem numerowym mogą powodować brak prawa do rejestracji.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
ky
 
Auto: die Pflaume
Skąd: Boat City
  


Powrót do Subarupedia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości