Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)

Moderatorzy: barbie, Bergen, WRC fan

Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 26 lis 2010, o 23:17

esilon napisał(a):czy Wasze boxery wolnossące tez inaczej brzmia jak jest zimno ?

mam wrażenie że jak jest minus to jakby bardziej bulgotał ...

Ja przywykłem, że wewnątrz przy rozruchu jest zdecydowanie inny dźwięk - na mrozie jest kiszka bardziej jakby rzędówka, a jak jest ciepły to już normalnie. Może to efekt zimnego powietrza/wyższych obrotów/mieszanki/timingu zapłonu na rozruch, a może tylko jakieś niuanse akustyki zimnego i moje drewniane uszy. ;-)
BartekT
 
Auto: Legacy
Skąd: z prowincji
  

Post 27 lis 2010, o 04:46

To racja z tym ze jak jest zimny to ladniej chodzi przynajmniej w moim wypadku :). A tutaj na letnich oponach zaczynamy sezon zimowy !!

http://www.youtube.com/watch?v=ABUOwel5D3c
Ciara
 
Auto: Impreza GL 2.0
  

Post 30 lis 2010, o 18:39

Witam wszystkich jestem nowy ale do rzeczy

strasznie podoba mi się pomruk subarowskich silniczków z turbinka i lecz tez posiadam silnik wolnossący i ciągle walczę z wydechem żeby pracował jak prawdziwy boxer
jak narazie udało mi się coś takiego

Link: Strona z klipem
kolektor w moim autku wygląda tak jest to fabryczny kolektorObrazek
sa jeszcze takie kolektory seryjne do boxerkow alfoskichObrazek
Obrazek
Strzala_PKAR
 
Auto: Alfa Romeo 33 1.7 16v P4
  

Post 1 gru 2010, o 14:35

Strzala_PKAR,
mialem okazje pojezdzic Alfa 33. W tym autku dzwiek oryginalnego wydechu juz przypominal ten z Subaru turbo. Moim skromnym zdaniem- poza V8 - jest to najlepiej brzmiacy seryjnie silnik wolnossacy...
...
@lbert
 
Skąd: KOTLINA Kłodzka
  

Post 1 gru 2010, o 15:49

nie kazdy wiekszosc jest prawie nieslyszalna zas wieksza glebie maja alfoskie boxerki ale 8v zas 16v mniej bulgocza
moja druga 33 1.4 8v 90 koni zmieniony jedynie końcowy tłumik na dedykowany ultera

Link: Strona z klipem
a to 1.7 16v 139konikow jedynie kolektor jest seryjny reszta to własna konstrukcja narazie finalna

Link: Strona z klipem
seryjne 1.7 16v

Link: Strona z klipem
moja pierwsza ingerencja

Link: Strona z klipem
druga ingerencja okazala sie zbt glosna policja byla moja 121.4 db

Link: Strona z klipem
finalna juz nie bede powtarzac ale ma 92.4db norma unijna chyba 94db

taka mala ciekawostka moja 33 nie jest typowa dostepna na rynku jest to wersja Permanent4 czyli staly naped 4x4 wyprodukowano okolo 500 sztuk
Strzala_PKAR
 
Auto: Alfa Romeo 33 1.7 16v P4
  

Post 1 gru 2010, o 16:32

@lbert napisał(a):poza V8

nie 8 zaworow a 8 cylindrow, najlepiej hamerykanskie ;-)
...
@lbert
 
Skąd: KOTLINA Kłodzka
  

Post 1 gru 2010, o 17:46

rozumialem ale ja pisalem ze 8v lepiej brzmi niz 16v w boxerku alfy

a v8 typu hemi to muzyka dla ucha
Strzala_PKAR
 
Auto: Alfa Romeo 33 1.7 16v P4
  

Post 1 gru 2010, o 18:28

Strzala_PKAR napisał(a):rozumialem ale ja pisalem ze 8v lepiej brzmi niz 16v w boxerku alfy

Tak gleboko w temacie Alfy nie siedzialem... :-)
...
@lbert
 
Skąd: KOTLINA Kłodzka
  

Post 1 gru 2010, o 23:33

a jak wyglada sprawa subaru ktory silnik lepiej bulgocze nie mowiac o turbo
Strzala_PKAR
 
Auto: Alfa Romeo 33 1.7 16v P4
  

Post 3 gru 2010, o 16:46

Strzala_PKAR napisał(a):jak wyglada sprawa subaru ktory silnik lepiej bulgocze nie mowiac o turbo

Przy seryjnym wydechu zaden nie bulgocze. Po zmianie nie ma wiekszej roznicy pomiedzy 1.6 a 2.0
...
@lbert
 
Skąd: KOTLINA Kłodzka
  

Post 20 mar 2011, o 20:58

Upuje temat panowie z zapytaniem:

Chciałbym wydobyć nieco dźwięku,jednak kompletny wydech,ani wycinanie katalizatorów na razie nie wchodzi w gre.
Jak sie sprawuje sama puszka na seryjnym wydechu? Głównie chodzi mi czy przelotówki są tak obrzydliwie głośne? Bo sam nie wiem na jakich sie skoncentrować,a nie uśmiecha mi sie też uczynienie auta "burakowozem" :razz: Czy wszelkie "mugeny" i inne
Obrazek
wydechy z małymi puszkami tak rzyczą?

Poza tym czy przelotówki nie odtykają za bardzo wydechu?
(Impreza N/A 125km)
Obrazek
Matiz
 
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Skąd: Chorzów
  

Post 20 mar 2011, o 23:21

Ja zamontowałem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/tlumik-tlumiki-wm-sport-z-owalna-skosna-konc-i1502977436.html
do 2.0GX 125KM.
Wielkością i kształtem końcówki wpasował się idealnie w wycięcie w zderzaku, puszka też o nic nie haczy.
Jeśli chodzi o dźwięk - wszystkim napaleńcom się podobał, ale według mnie było zdecydowanie za głośno w środku. Akurat ten samochód służy do codziennej jazdy i ma być w miarę komfortowy.
Nie odczułem wpływu tłumika przelotowego na osiągi silnika. Jednak ze względu na hałas, nie testowałem go zbyt długo. Za namową obeznanego z tematem wydechów, zastosowałem "silencer".
Nie była to typowa wkładka do "mugena", tylko kawałek (~15cm) rury wydechowej, w której wycięto na końcu dwa kawałki - mniej więcej kwadraty 3x3cm i zaciśnięto te końce do wnętrza rury. Rura miała średnicę zewnętrzną dopasowaną do środka tłumika i została włożona od końca tak, że przegroda jest mniej więcej w 1/3 długości tłumika od końca. Przykręcona jedną śrubą do tłumika, w zwężeniu między końcówką a puszką.
Po tym zabiegu w środku samochodu na biegu jałowym jest prawie tak cicho, jak w oryginale. Przy przyspieszaniu dźwięk jest jednak bardziej basowy i słychać, że to boxer. Za zewnątrz jest jednak nieporównywalnie lepiej - od razu wiadomo, że to Subaru ;) Bulgotu jednak nie ma i nie będzie, dopóki nie będzie innego kolektora.
Za to wkładka spowalnia przepływ spalin i chyba jednak coś daje - w tej konfiguracji jeżdżę prawie rok (bez niej jeden dzień) i subiektywnie, na niskich obrotach jest bardziej elastyczny, niż w oryginale.
Czasów nie mierzyłem, ale na 100% nie zaszkodziło.
pebeu
 
  

Post 21 mar 2011, o 00:47

Dzieki za info :thumb:

Nie chce wtopić w coś co bedzie darło morde :mrgreen: Używa ktoś takiego smukłego "japana" z silencerem? Czy może coś z większą puszką jak proponuje Pebeu? (o ile w ogóle jej wielkość w przelotówce ma jakieś znaczenie :razz: )
Obrazek
Matiz
 
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Skąd: Chorzów
  

Post 21 mar 2011, o 02:10

ja mam taka puche jak wkliles na foto do seryjnego 115 konnego wolnossaka 2.0 i drze ryja az wstyd. W polsce jak trafisz na jakiegos upierdliwca w niebieskim mundurze to dowod leci na bank
SPRUCH
 
Auto: Subaru Impreza/Fiat CCTurbo/Mb 190E
Skąd: Limerick/Bydgoszcz
  

Post 6 kwi 2011, o 18:41

Tak jak wcześniej pisałem, dołączyłem do "bulgoczących", to co uzyskałem w linku poniżej.
Zastosowałem następujące "komponenty" kolektor "nierówny" od Legacy I (chyba 2.0), kolektor miał od razu oryginalną rurę przykręconą za katalizatorem, jedyną przeróbkę jaką wykonałem to musiałem wytoczyć kawałek rury o zmiennej średnicy i zespawać ją z nowo dorobionym mocowaniem (to gdzie są śruby zabezpieczone sprężynami), ponieważ zostawiłem środkową rurę z mojego auta, tą z małym niby tłumikiem. Na końcu puszka z WRX-a 01-02r. z przespawaną rurą z mojego auta, oryginalna rura z WRX-ego tłumika była grubsza, dłuższa, w innym miejscu wieszak i inne mocowanie do rury środkowej.
Także z oryginalnego układu wydechowego z 1.6 pozostało: środkowa rura z takim małym niby tłumikiem i rura tłumika końcowego.

Pozycja nagrania niestety zależna od sprzętu nagrywającego. Wkrótce więcej.

http://www.youtube.com/watch?v=NpvMSXQ7Giw
MacGregor
 
Auto: Impreza
Skąd: Białystok
  

Post 6 kwi 2011, o 19:51

Witam znów

Po pasztetowej cenie dorwałem replike Apexi N1. Tak bardzo ,że opłacalo sie wziąc nawet na probe :razz: Reszta seryjna. Uzyskałem coś takiego


Link: Strona z klipem
Niestety rezonans daje sie we znaki: od niskich do 2000. Od 3000- jest glośniej ,a od 4000 jest ladny dziwek (z tym ze głosny)
Szczegóły w temacie w "nasze subaru"
Dziś zrobiłem silencera- w srodku jest znacznie przyjemniej. Nie wiem jak z zewnątrz- mam tylko nagranie z przegazowki w dodatku miedzy garazami, a to nie to samo. Jutro ktoś mnie nagra z zewnatrz. ;-)

Edit:
Z silencerem

Link: Strona z klipem
Duzo lepiej w srodku. Na zewnatrz prawie tak samo,poza troche innym dzwiekiem "od dołu"
Obrazek
Matiz
 
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Skąd: Chorzów
  

Post 18 kwi 2011, o 09:54

U mnie chyba już zostanie bez zmian. Bez tłumika środkowego było pięknie, ale niestety bardzo głośno, więc został.


Link: Strona z klipem
Przepraszam za jakość. :)
citan
 
Auto: 2.5i Joanna Brodzik Limited
Skąd: Bełchatów
  

Post 18 kwi 2011, o 21:23

citan, patrz jak wystraszyłeś robaczka, 1.28 :giggle:
j33mbo
 
  

Post 18 kwi 2011, o 21:36

j33mbo napisał(a):citan, patrz jak wystraszyłeś robaczka, 1.28 :giggle:

Chciała mi bestyia podpieprzyć aparat, jedna. :mrgreen:
citan
 
Auto: 2.5i Joanna Brodzik Limited
Skąd: Bełchatów
  

Post 30 paź 2011, o 08:38

Tak sie zastanawiam czy nie poprawic troche dzwieku w moim autku. Niestety czeka mnie wymiana kolektora poniewaz jest on od dolu udezony ( pewnie jakis kamien) i splaszczony . ktos juz go kiedys naprawial spawajac ale i tak puszcza w tym miejscu. Z tąd wzial sie pomysl na zmiane na kolektor od legacy ( tak tak zalezy mi na bulgocie boksera :) ) ale znalazlem tez info ze jeszcze ladniej autko gada na kolektorze z gt/wrx

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

czy ktos stosował to rozwiązanie ??? W sumie kolektor z GT/WRX mozna latwiej zdobyc niz od legacy :) Ktos ma jakies doswiadczenia?
w sumie pytanie jest dosc pilne bo na dniach musze podjąć decyzje co robie z wydechem bo z nieszczelnym jezdzic nie moge :wall:
Pio84
 
Auto: bugeye 2.0 N/A
  

Post 30 paź 2011, o 09:07

Pio84, na tym forum: http://forums.nasioc.com/ kilka osób wstawiało kolektor od WRXa o ile dobrze pamiętam.


Link: Strona z klipem
Chyba nawet był tam gdzieś dokładny opis z fotkami.
citan
 
Auto: 2.5i Joanna Brodzik Limited
Skąd: Bełchatów
  

Post 30 paź 2011, o 10:03

citan napisał(a):Pio84, na tym forum: http://forums.nasioc.com/ kilka osób wstawiało kolektor od WRXa o ile dobrze pamiętam.


Link: Strona z klipem
Chyba nawet był tam gdzieś dokładny opis z fotkami.



ok dzieki
wiesz moze czy kolektor z GTka rozni sie od tego z wrx ??? mowa o samym kolektorze bez uppipe'u i katalizatorów
Pio84
 
Auto: bugeye 2.0 N/A
  

Post 26 cze 2012, o 20:44

WKONCU UDALO MI SIE NAGRAC FILM PO MOICH MODACH Z KOLEKTOREM :) PACJENT 2.0N/A

Link: Strona z klipem
Obrazek
n14piotrek
 
Auto: impreza 2.0 N/A
  

Post 30 lip 2012, o 21:18

No dla mnie bomba :thumb:
Coś Ty tam namotał :?:
Zdradź szczegóły to i inni się pobawią.
eror
 
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Skąd: Poznań
  

Post 17 sie 2012, o 09:36

Wczoraj perę godzin spędziłem w towarzystwie szlifierki kątowej i spawareczki.
Chcąc wydobyć bulgot modyfikując seryjny kolektor i zostawiając ori kata.
Już wiem że radio jest całkiem niepotrzebne w aucie :-p
Takie cóś wymodziłem
Trójnik jest ori był przy samej flanszy przy katalizatorze,wewnątrz ma przegrodę zapobiegającą cofaniu się spalin
Obrazek
koziolek
 
Auto: Impreza 1.8 bulgocząca kuchenka na LPG
Skąd: B-stok
  

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 7 gości