No i kolejny problem... układ chłodzenia

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
pitles
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: KLI
Auto: Forester 2,5XT AT 07r, Impreza GH 2,0 AT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

No i kolejny problem... układ chłodzenia

Post 16 lis 2014, o 12:23

Pomimo że to już moje czwarte subaru w życiu powoli zaczynam tracić nerwy i cierpliwość. Jeszcze wszystkich usterek po zakupie zastanych nie ogarnąłem a kolejne na głowę się walą.
Otóż wczoraj podczas całkiem spokojnej przejażdżki bez wcześniejszego uprzedzenia eksplodował mi wąż przy chłodnicy. No cóż wypaliłem kilka fajek poprzeklinałem chwilę i zabrałem sie do reanimacji. Wąż bardzo ładnie spasował od URSUSA C330 zalałem układ narazie wodą i testy. Przejechałem około 100km w tym część bardzo ostro. Temperatura obserwowana w programie torque od 88 przy dlugich zjazdach do max 102 stopnie długi ostry podjazd z gazem w podłodze. Nie wiem jak to dokładnie oceniacie dla subaru ale w jakimś europejskim aucie uznał bym ze jest ok.
No i cóż dlaczego wogóle piszę tą opowieść? Tak więc podczas testów uważnie obserwowałem ciśnienie w wężach, praktycznie cały czas było odczuwalnie dosyć niskie, płyn w sumie dosyć spora ilość został przerzucony do zbiorniczka wyrównawczego, tak więc pojechałem do domu całkiem powoli i spokojnie. I tutaj zonk podjeżdzam do domu a tutaj węże napompowane do bólu aż trzeszczą. Zostawiłem samochód do rana, cisnienie spadło część ale zaznaczam niewielka częśc plynu została zassana z powrotem ze zbiorniczka do układu, w chłodnicy po wykręceniu korka nie było wymaganego poziomu dolałem jakieś 300ml. No i ok winowajca na pierwsze moje spostrzeżenia KOREK Chłodnicy tym bardziej ze jak po zakupie odkręciłem korek była tam taka uszczelka gumowa jakby dodatkowa luzem. Wczoraj po wybuchu nie założyłem jej wogóle. W dodatku dzisiaj rano oglądając tenże korek pozbawiłem go ostatecznie życia rozrywając uszczelkę na końcu grzybka. Tak więc narazie autko jest uziemione do czasu zakupu korka. Nurtuje mnie też jeszcze jedna kwestia, przy okazji wybuchu zauważyłem ze układ jest mocno zasyfiony. W szyjce chłodnicy jak przejechałem palcem wyciągnąłem na nim dosłownie takie oleiste gluty. No cóż w koncu to subaru więc UPG mnie jakoś szczegolnie nie zdziwi poza tym że mnie znowu zabije finansowo. Ale tak sobie myślę że jeżeli zanieczyszczenie jest spowodowane jakimis dawnymi przypadłosciami a winowajcą był korek to po co od razu panikować. Chcę po zakupie korka dobrze wyczyscic cały układ chłodzenia nawet chocby po to zeby korek się tym syfem nie zatkał. Dlatego podpytuję szanownych kolegów czy takie coś czynili, jakie preparaty używali (ja ogolnie stosuje takie wynalazki tylko z liqui moly) i ktorego węża i w którym miejscu (H6) rozpiąć zeby mi płyn zleciał z całego układu i w dużej szybkości no i ogólnie może coś jeszcze w tym wszystkim przegapiłem. Ogólnie też do testu Co2 pasowało by mieć czysty układ i świerzy płyn. Aha i co myślicie żeby zalać układ dynagelem ? (nie krzyczeć... doradzić)

Z gory dziekuje za wszelkie rady sugestie itp.
Pozdrawiam
Piotrek L.


Subaru... Miłość za którą trzeba słono płacić ;-)

pitles
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: KLI
Auto: Forester 2,5XT AT 07r, Impreza GH 2,0 AT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: No i kolejny problem... układ chłodzenia

Post 18 lis 2014, o 07:21

Korek wymieniony i niby wszystko ok, ale mam wrażenie że i tak jest za wysokie ciśnienie w układzie. Przy nagrzanym samochodzie potrzeba sporej siły aby palcami spłaszczyć wąż. Dla przykładu u kolegi w 2,0 wąż jest o wiele mniej naprężony. Może któryś z kolegów byłby uprzejmy i sprawdził u siebie w H6 jak to wygląda?
Subaru... Miłość za którą trzeba słono płacić ;-)

rederyk
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: lubelskie
Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: No i kolejny problem... układ chłodzenia

Post 18 lis 2014, o 11:19

Subaru ma ciśnieniowy układ chłodzenia, więc na gorąco przewody będą dość twarde. Na UPG polecam zrobić test na obecność CO2 aby mieć pewność. Sprawdź jeszcze termostat, może się zacina i nie otwiera na czas gotując silnik.

pitles
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: KLI
Auto: Forester 2,5XT AT 07r, Impreza GH 2,0 AT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: No i kolejny problem... układ chłodzenia

Post 19 lis 2014, o 18:55

Zamowiłem cały komplet nowych węży i oryginalny korek, bo ten za 25zł jakos mojego zaufania nie wzbudził a przy okazji zauwazylem że kolejny wąż zaczyna pękać. Dodatkowo za każdym cyklem pracy i zupełnego wystudzenia układ znacznie wiecej płynu wyrzuca do zbiorniczka wyrównawczego niz z niego zasysa. Efekt jest taki ze po wystudzeniu samochodu muszę uzupełnić płyn w chłodnicy o kilka setek a w zbiorniczku wyrównawczym jest go coraz wiecej. Test CO2 planuje zrobić po wymianie weży, czyszczeniu układu i zalaniu świerzym płynem.
Subaru... Miłość za którą trzeba słono płacić ;-)

pitles
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: KLI
Auto: Forester 2,5XT AT 07r, Impreza GH 2,0 AT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: No i kolejny problem... układ chłodzenia

Post 22 lis 2014, o 01:08

No dobra Koledzy, nowe węże założone, układ wypłukany, przy okazji termostat sprawdzony, na chłodnicy korek nowy oryginał 1,1 układ nareszcie oprócz wypluwania płynu zaczął go również zasysać ze zbiorniczka wyrównawczego. Hmm ale ja mam dalej wrażenie że w układzie jest za wysokie cisnienie. Please niech się odezwie jakaś dobra dusza z małopolski z H6 żebym mógł podjechać i organoleptycznie porównać twardość węży. Myślę że może to być zwykłe legacy ale koniecznie tej generacji 99-03.
PLEASE!!!
Subaru... Miłość za którą trzeba słono płacić ;-)

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 172 razy
Polubione posty: 103 razy

Re: No i kolejny problem... układ chłodzenia

Post 22 lis 2014, o 12:47

pitles, test zrobiłeś :?: Bo bez tego to takie gdybanie :idea:
Przejedź się parę kilometrów , trochę szybciej by układ się nagrzał , wróć pod dom , auto niech pochodzi gdzieś przez minutę na wolnych obrotach ( wtedy powinna skoczyć temperatura na czujniku powyżej normy ) , sprawdź gruby wąż który dochodzi do chłodnicy ( jeśli jest bardzo twardy ) to znaczy ,że fura jest ugotowana i uszczelka pod głowicą do roboty .

Ale test w pierwszej kolejności , przy silnikach benzynowych dają prawie 100 % pewność :idea:

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: No i kolejny problem... układ chłodzenia

Post 22 lis 2014, o 12:58

pitles pisze: układ nareszcie oprócz wypluwania płynu zaczął go również zasysać ze zbiorniczka wyrównawczego
odpowietrzyłeś dobrze układ po wymianie płynu? zzresztą tak jak Piter pisze, zrób test i będziesz wiedział

pitles
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: KLI
Auto: Forester 2,5XT AT 07r, Impreza GH 2,0 AT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: No i kolejny problem... układ chłodzenia

Post 23 lis 2014, o 07:19

Test zrobię dopiero w poniedziałek. Ten tester do CO2 to w dalszym ciągu rzadkość u mechaników :cofee:
Mimo wszystko jestem dobrej mysli, bo jeszcze nie mialem samochodu w ktorym poszla by UPG i nie bylo by problemow z temperaturą, a tutaj jest wszystko cacy.
Subaru... Miłość za którą trzeba słono płacić ;-)

pitles
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: KLI
Auto: Forester 2,5XT AT 07r, Impreza GH 2,0 AT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: No i kolejny problem... układ chłodzenia

Post 24 lis 2014, o 21:42

Test CO2 zrobiony, wynik negatywny tak jak miałem nadzieje :-d :-d :-d mechanik mnie skrzyczał że przewrażliwiony jestem a węże nie są jakoś strasznie twarde. Pokazałem mu starego węża i uśwadomił mi że był okrutnie sparciały w sumie od pęknięcia można było go palcami rwać w każdą stronę zupełnie bez użycia większej siły, a włókna w środku były praktycznie brązowawe. Dla odróżnienia pokazał mi węża zdemontowanego z innego auta i rzeczywiście nawet po nacięciu trzeba było użyć sporo większej siły żeby go rwać dalej. Tak więc uznaliśmy że bezpośrednią przyczyną wybuchu był stan węża.

No ale... ja i tak mimo wszystko muszę sobie pomacać czyjeś węże. (przy silniku H6 żeby nie było głupich skojarzeń)
Subaru... Miłość za którą trzeba słono płacić ;-)

ODPOWIEDZ