Kupno Forestera

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Śmietan
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupno Forestera

Post 20 lut 2013, o 23:30

Noszę się z zakupem Forestera I. I pojawia się problem... na co zwrócić uwagę przy szukaniu egzemplarza dla siebie? Jakie są słabości, czego się wystrzegać? Dzięki z góry



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Kupno Forestera

Post 21 lut 2013, o 07:04

Jeszcze byś musiał sprecyzować, o jakiego Forestera Ci chodzi. Turbo czy wolnego ssaka?

freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupno Forestera

Post 21 lut 2013, o 09:23

A ja proponuję zadać sobie odrobinę trudu i poszukać na forum bo wątków przed-zakupowych było już sporo. :cofee:

Śmietan
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupno Forestera

Post 21 lut 2013, o 12:26

jarmaj, powiem tak prawdopodobnie wolnego ssaka ale nie wykluczam turbo. Samochód ma być używany w lesie. Jestem leśnikiem.

freediver, zadałem sobie trudu conieco. Temat żałóżony by nie zginać w tłumie.

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 187 razy
Polubione posty: 204 razy

Re: Kupno Forestera

Post 21 lut 2013, o 14:49

Pozdrawiam kolegę po fachu.
Celowałbym w wolnossącego. Turbo katalogowo jest niższy, turbina będzie się męczyła przy częstym zapalaniu, gaszeniu. Automat/manual wedle upodobania, w pierwszym masz największy moment na kole przy ruszaniu, w drugim reduktor (symboliczne przełożenie).
Najdroższa mechanicznie zabawa z tylnym zawieszeniem samopoziomującym, pytać, czy i kiedy robione, albo szukać przerobionego na zwykłe. Blaszkę pod silnik, skrzynię i osłonę dyfra u miejscowego kowala zamówić, albo w sheriffie i cieszyć się życiem. Przy dobrym bieżniku forester zawstydzi trakcją wszystkie suvy, pickupy i niektóre terenówki.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 67 razy
Polubione posty: 74 razy

Re: Kupno Forestera

Post 21 lut 2013, o 14:53

i nie automat :whistle:

Śmietan
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 21 lut 2013, o 16:21

Czyli nie tylko ja chce leśnika do lasu. To fajnie. Turbo mi się marzy ze względu na frajdę na asfalcie. Ale koszty i dzielność w terenie przemawia jednak za wolnym ssakiem. Choć do Patrola ojca będzie mu daleko... Automat odpada. Prawa ręka jest od tego żeby zmieniać biegi.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 67 razy
Polubione posty: 74 razy

Re: Kupno Forestera

Post 21 lut 2013, o 16:25

no jest jeszcze parę innych spraw które prawa ogarnia :lol: :whistle:

Śmietan
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 21 lut 2013, o 16:30

Kolanko żony. ;)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Kupno Forestera

Post 21 lut 2013, o 16:35

Śmietan, to bierz wolnego ssaka manual z reduktorem.

Nie jest demonem prędkości na asfalcie, ale za to silnik, przeniesienie napędu i cała reszta mechaniki są niemal niezniszczalne. Będziesz zadowolony. Znam osoby, które do lasu Subaru używają (Forester, czy Outback) i są bardzo zadowolone.

W tym przypadku w zasadzie sprawdzić trzeba to samo, co w każdym innym aucie. Nie ma tu punktów typowych dla Subaru (turbo co innego).


Nie wiem, czy w tych rocznikach było z tyłu zawieszenie samopoziomujące, jak tak, to to jedyna rzecz która lubi padać.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 67 razy
Polubione posty: 74 razy

Re: Kupno Forestera

Post 21 lut 2013, o 16:40

uwaga anegdota:

ostatni małzonka alias Kapo naciska mnie- kupmy rodzinny samochód - GT nie jest rodzinny nawet w 25%
nawet granica finansowa została ustalona- padały nazwy pedzoty, toyoty i golfy
a potem padło pytanie - co ty na to i co widzisz jako rodzinny samochód
odpowiedziałem- Forester :lol: :giggle:
dalej nie opisuję bo dyskusja przeszła w monolog :whistle:

Śmietan
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 21 lut 2013, o 16:53

Jest do wzięcia Forester za 7900 na Allegro. Okazja czy odpapany lakier tak cenę zbija?

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 67 razy
Polubione posty: 74 razy

Re:

Post 21 lut 2013, o 17:00

Śmietan pisze:Jest do wzięcia Forester za 7900 na Allegro. Okazja czy odpapany lakier tak cenę zbija?
bez linczura i fot trudno coś powiedzieć :cofee:

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 187 razy
Polubione posty: 204 razy

Re: Kupno Forestera

Post 21 lut 2013, o 17:21

To, że sprzedający otwarcie mówi o jakichś tam wadach urody czy mechanicznych, traktowałbym jak dobrą kartę, bo w ogłoszeniach wszystkie super hiper najczęściej są. Na miejscu zazwyczaj już nie za bardzo. Szukam forak 2,5 aut., pojechałem zobaczyć dwa w superstanie, po drodze trzeciego 2,0 i wróciłem z niczym. Projekt rozmnożenia subarek na razie zawieszony.

Śmietan
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 21 lut 2013, o 17:22

Niby 170k przejechane. Gdybym miał bliżej to bym pewnie już tam był na wizji lokalnej. Jest jeszcze niedaleko mnie Forester ale nadkola toczy rdza. To mnie zniechęciło.

Śmietan
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 21 lut 2013, o 17:24

BiP a jak sprawuje się Outback w terenie?

kAROL10
2 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Post 21 lut 2013, o 18:21

Technika w napędach ta sama co w forku, natomiast rozstaw osi i zwis przedni i tylny są trochę za długie . W outbacku były tylko silniki 2.5 i 3.0 ten drugi tylko z automatem.

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 187 razy
Polubione posty: 204 razy

Re: Kupno Forestera

Post 21 lut 2013, o 18:24

Na co dzień jeżdżę jimny. obk w lesie jest sporadycznie, bardziej dostaje po kołach w urlop 3-6 tkm., połowa po szutrach.
Przeszkadzają zwisy (forek ma mniejsze) i promień skrętu. Suzuką się nie zastanawiam i zawracam tam, gdzie stoję. Pod pełnym obciążeniem rozwaliłem org. osłonę silnika - chroni raczej przed błotem i śniegiem, jak urazami "terenowymi". Tył ma odboje gumowe, jak w żuku, więc nie siada nawet pod obciążeniem. Mechanizm wycieraczek dość delikatny. Producent nie przewidział, jaką użytkownik masę śniegu będzie próbował zamieść z szyby, siadają plastikowe jabłka ramion, ramion trzeba szukać w używkach, bo w serwisie kompletny mechanizm za $$$. Albo zasp nie przepychać :roll:
Po za tym nie było jeszcze, żeby gdzieś nie dojechał, tzn jeżdzę tylko po drogach, sporadycznie na azymut po polach/łąkach. Przy 140kkm., po za gumami stabilizatora za całe 100zł komplet dwukrotnie nie było nic robione w zawieszeniu.
Skrzyni automatycznej nigdy nie zagotowałem, choć starałem się bardzo. Temp silnika doszła do końca i wyłączył nam klimę. Jechaliśmy w 6 osób + bagaż w 40-stopniowym upale.

Śmietan
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 21 lut 2013, o 18:34

Takich opinii mi trzeba. Dzięki. :)

olo1114
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kotliny Kłodzkiej
Auto: Była bugy 2.0 N/A będzie OBK
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupno Forestera

Post 21 lut 2013, o 22:40

Czy mogę się podpiąć pod temat? Po zbyciu wolnego ssaka Bugyeye'a poszukuję Forka koniecznie automat. Forek będzie służył do dojazdów do pracy ok 13 km w jedną stronę drogą krajową, raz w miesiącu będzie robił trasę ok 900 km. Samochód będzie na pewno z LPG. Co wybrać wolnossący 125 KM czy S Turbo 177 KM. Bardzo Zależy mi na opiniach użytkowników Turbo z LPG. Dzięki wszystkim za pomocny komentarz.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Kupno Forestera

Post 21 lut 2013, o 23:25

turbo i lpg totalne nieporozumienie :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: poważnie pisze i popytaj ludzi z subaru ja mam kontakt z serwisem i wiem co piszę :x tym bardziej że mało jeżdzisz to nie rób głópstw :!: dla dobra forka s-turbo :!:

Śmietan
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 21 lut 2013, o 23:37

Dlatego raczej jestem za wersją bez turbo. No i manual.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Kupno Forestera

Post 21 lut 2013, o 23:44

tak jeżeli patrzysz na to naprawde ekonomicznie to tylko wolnossący,wtedy chulaj dusza piekła nie ma :-p ale z turbo tylko piekło :!: :x

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re:

Post 21 lut 2013, o 23:49

Śmietan pisze:Dlatego raczej jestem za wersją bez turbo. No i manual.
co do manuala to się nie zgodzę :!: :thumb: automat podwyższa żywotność motoru o 100% , jedynie dbanie o olej w automacie, koszt wymiany 300 zł na 60 tyś z gwarancją :-p i po temacie :cofee:

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupno Forestera

Post 22 lut 2013, o 00:44

darecki1981,

Mam forestera turbo, moze nie s-turbo tylko nowszy ale uwaga ze lpg-turbo to nieporozumienie daruj sobie, jezdze autem od poczatku jak tylko go nabylem jako roczny. Poprzedni wlasciciel zamontowal lpg zaraz po zakupie (belgia instalacja PRINS). Dzis forek ma 152000km na koncie i wszystko na lpg !!!
Owszem moja arognacja doprowadzila raz do UPG, ale drugi raz tego nie powtorze. Teraz jest juz wszystko w najlepszym porzadku. Czesto jezdze do lasu ale gro czasu to jednak asfalt.

Powiem krotko drugi raz tez zalozylbym LPG ( bo kolo 120 000km wymienilem wtryski+reduktor ) na nowy, tamten zestaw byl juz malo elastyczny (zamortyzowal sie).

tomasz p.
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

ODPOWIEDZ