Legacy. Pomoc w wyborze.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
castellaro
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Legacy. Pomoc w wyborze.
Witam.
Kolega przymierza się do zakupu samochodu i rozważa zakup Subaru Legacy. Rocznik od 2004. W grę wchodzi tylko benzyna i tu pytanie jaki silnik (2.0, 2.5)? Skrzynia tylko manual. Na co zwrócić uwagę przy jego zakupie? Jakie są bolączki tych modeli? Dostęp do części, serwisów (Kraków) itp?
Z góry dziękuje za pomoc :)
Jeśli nie ten dział to proszę moderatora o przeniesienie.
Pozdrawiam
Kolega przymierza się do zakupu samochodu i rozważa zakup Subaru Legacy. Rocznik od 2004. W grę wchodzi tylko benzyna i tu pytanie jaki silnik (2.0, 2.5)? Skrzynia tylko manual. Na co zwrócić uwagę przy jego zakupie? Jakie są bolączki tych modeli? Dostęp do części, serwisów (Kraków) itp?
Z góry dziękuje za pomoc :)
Jeśli nie ten dział to proszę moderatora o przeniesienie.
Pozdrawiam
Re: Legacy. Pomoc w wyborze.
castellaro pisze: pytanie jaki silnik (2.0, 2.5
zdecydowanie 2,5, bardzo odczuwalna róznica podczas jazdy porównując do 2,0 mimo że papierowo niewielka
Re: Legacy. Pomoc w wyborze.
Widziałem chyba coś takiego u Gawina . Miał coś w Krakowie do sprzedaży
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Legacy. Pomoc w wyborze.
Są jeszcze 2.5 turbo (US-spec) i 3.0 H6.castellaro pisze: Subaru Legacy. Rocznik od 2004. W grę wchodzi tylko benzyna i tu pytanie jaki silnik (2.0, 2.5)?
Każdy ma swoje wady (niewiele) i zalety (sporo).
Pytanie, czego kolega potrzebuje i co lubi.
Sporo na temat poszczególnych silników można znaleźć na forum, szczególnie w dziale Subarupedia.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Legacy. Pomoc w wyborze.
Śmietan, OBK = Legacy kombi ze zwiększonym prześwitem (20 zamiast 15), innymi zderzakami, plastikowymi okładzinami z boku, szperą w tylnym dyfrze i zapewne jeszcze jakimiś nieistotnymi "luksusowymi" drobiazgami w wyposażeniu (do porównania w archiwum subaru.de, zapewne róznie w róznych rocznikach). No i oferta silników się rózni (OBK po 1999 zawsze 2.5 i 3.0, legacy różnie).
-
castellaro
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy. Pomoc w wyborze.
Głownie chodzi o najmniej awaryjny silnik. Kolega dużo będzie latał miedzy PL a DE, co za tym idzie żeby nie palił ekstremalnych ilości wachy.WiS pisze:Są jeszcze 2.5 turbo (US-spec) i 3.0 H6.castellaro pisze: Subaru Legacy. Rocznik od 2004. W grę wchodzi tylko benzyna i tu pytanie jaki silnik (2.0, 2.5)?
Każdy ma swoje wady (niewiele) i zalety (sporo).
Pytanie, czego kolega potrzebuje i co lubi.
Sporo na temat poszczególnych silników można znaleźć na forum, szczególnie w dziale Subarupedia.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Legacy. Pomoc w wyborze.
W takim razie 2.0 w starszej wersji, 138 koni.castellaro pisze: najmniej awaryjny silnik. (...) żeby nie palił ekstremalnych ilości wachy
Ten nowszy, 165 koni, też nie jest zły - ale pierwszą wersję userzy chwalili jakoś bardziej.
2.5 jest od nich dynamiczniejszy (wiekszy moment nizej dostępny), ale raczej spali nieco więcej.
-
castellaro
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy. Pomoc w wyborze.
A jak z dostępem do części i ich cenami? Jaki jest np kosz hebli przód i tył (tarcze,klocki)?WiS pisze:W takim razie 2.0 w starszej wersji, 138 koni.castellaro pisze: najmniej awaryjny silnik. (...) żeby nie palił ekstremalnych ilości wachy
Ten nowszy, 165 koni, też nie jest zły - ale pierwszą wersję userzy chwalili jakoś bardziej.
2.5 jest od nich dynamiczniejszy (wiekszy moment nizej dostępny), ale raczej spali nieco więcej.
Re: Legacy. Pomoc w wyborze.
Jeżeli chodzi o klocki to ceny takie same jak do innych aut, tarcze podobnie.castellaro pisze:A jak z dostępem do części i ich cenami? Jaki jest np kosz hebli przód i tył (tarcze,klocki)?WiS pisze:W takim razie 2.0 w starszej wersji, 138 koni.castellaro pisze: najmniej awaryjny silnik. (...) żeby nie palił ekstremalnych ilości wachy
Ten nowszy, 165 koni, też nie jest zły - ale pierwszą wersję userzy chwalili jakoś bardziej.
2.5 jest od nich dynamiczniejszy (wiekszy moment nizej dostępny), ale raczej spali nieco więcej.
Warto dodać że przy dużych przebiegach raczej często trzeba będzie regulować zawory a w 2.0 165KM DOHC jest to bardzie kłopotliwe i kosztowne. Natomiast w 2.5 i 2.0 (137KM) SOHC jest to tańsze i łatwiejsze.
Pozdrawiam. Bzikus7.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Legacy. Pomoc w wyborze.
Przy 100tyś km kontrola (ta jest tania), najczęściej regulacja nie jest wtedy potrzebna, następna przy 200tyś. Czy ja wiem, czy to tak często?bzikus7 pisze:Warto dodać że przy dużych przebiegach raczej często trzeba będzie regulować zawory
Re: Legacy. Pomoc w wyborze.
Przy całym szacunku - jeżeli koszt klocków i tarcz, czy też innych części eksploatacyjnych jest wyznacznikiem zakupu to trzeba poczytać forum (to i "kropkę") i zapoznać się bliżej z wadami i zaletami Subaru. Te auta na pewno nie znoszą druciarstwa i napraw u kolegi, "co to już kilka beemek i pasków naprawiał, więc z jakimś tam japończykiem też se da radę".castellaro pisze:A jak z dostępem do części i ich cenami? Jaki jest np kosz hebli przód i tył (tarcze,klocki)?WiS pisze:W takim razie 2.0 w starszej wersji, 138 koni.castellaro pisze: najmniej awaryjny silnik. (...) żeby nie palił ekstremalnych ilości wachy
Ten nowszy, 165 koni, też nie jest zły - ale pierwszą wersję userzy chwalili jakoś bardziej.
2.5 jest od nich dynamiczniejszy (wiekszy moment nizej dostępny), ale raczej spali nieco więcej.