Legacy. Pomoc w wyborze.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
castellaro
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Legacy. Pomoc w wyborze.

Post 24 lut 2013, o 15:50

Witam.
Kolega przymierza się do zakupu samochodu i rozważa zakup Subaru Legacy. Rocznik od 2004. W grę wchodzi tylko benzyna i tu pytanie jaki silnik (2.0, 2.5)? Skrzynia tylko manual. Na co zwrócić uwagę przy jego zakupie? Jakie są bolączki tych modeli? Dostęp do części, serwisów (Kraków) itp?
Z góry dziękuje za pomoc :)

Jeśli nie ten dział to proszę moderatora o przeniesienie.

Pozdrawiam



esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Legacy. Pomoc w wyborze.

Post 24 lut 2013, o 16:38

castellaro pisze: pytanie jaki silnik (2.0, 2.5

zdecydowanie 2,5, bardzo odczuwalna róznica podczas jazdy porównując do 2,0 mimo że papierowo niewielka

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy. Pomoc w wyborze.

Post 24 lut 2013, o 18:17

Widziałem chyba coś takiego u Gawina . Miał coś w Krakowie do sprzedaży

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Legacy. Pomoc w wyborze.

Post 24 lut 2013, o 20:33

castellaro pisze: Subaru Legacy. Rocznik od 2004. W grę wchodzi tylko benzyna i tu pytanie jaki silnik (2.0, 2.5)?
Są jeszcze 2.5 turbo (US-spec) i 3.0 H6.
Każdy ma swoje wady (niewiele) i zalety (sporo).
Pytanie, czego kolega potrzebuje i co lubi.

Sporo na temat poszczególnych silników można znaleźć na forum, szczególnie w dziale Subarupedia.

Śmietan
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 24 lut 2013, o 20:37

Legacy wiele różni się od Outbacka? Czy też w drugą stronę.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: Legacy. Pomoc w wyborze.

Post 24 lut 2013, o 20:45

Wyższą zawiechą; taki sympatyczniejszy forek.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Legacy. Pomoc w wyborze.

Post 24 lut 2013, o 20:46

Śmietan, OBK = Legacy kombi ze zwiększonym prześwitem (20 zamiast 15), innymi zderzakami, plastikowymi okładzinami z boku, szperą w tylnym dyfrze i zapewne jeszcze jakimiś nieistotnymi "luksusowymi" drobiazgami w wyposażeniu (do porównania w archiwum subaru.de, zapewne róznie w róznych rocznikach). No i oferta silników się rózni (OBK po 1999 zawsze 2.5 i 3.0, legacy różnie).

Śmietan
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 24 lut 2013, o 20:53

Tyle mi wystarczy. Dzięki.

castellaro
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy. Pomoc w wyborze.

Post 24 lut 2013, o 23:27

WiS pisze:
castellaro pisze: Subaru Legacy. Rocznik od 2004. W grę wchodzi tylko benzyna i tu pytanie jaki silnik (2.0, 2.5)?
Są jeszcze 2.5 turbo (US-spec) i 3.0 H6.
Każdy ma swoje wady (niewiele) i zalety (sporo).
Pytanie, czego kolega potrzebuje i co lubi.

Sporo na temat poszczególnych silników można znaleźć na forum, szczególnie w dziale Subarupedia.
Głownie chodzi o najmniej awaryjny silnik. Kolega dużo będzie latał miedzy PL a DE, co za tym idzie żeby nie palił ekstremalnych ilości wachy.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Legacy. Pomoc w wyborze.

Post 24 lut 2013, o 23:43

castellaro pisze: najmniej awaryjny silnik. (...) żeby nie palił ekstremalnych ilości wachy
W takim razie 2.0 w starszej wersji, 138 koni.
Ten nowszy, 165 koni, też nie jest zły - ale pierwszą wersję userzy chwalili jakoś bardziej.
2.5 jest od nich dynamiczniejszy (wiekszy moment nizej dostępny), ale raczej spali nieco więcej.

castellaro
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy. Pomoc w wyborze.

Post 24 lut 2013, o 23:48

WiS pisze:
castellaro pisze: najmniej awaryjny silnik. (...) żeby nie palił ekstremalnych ilości wachy
W takim razie 2.0 w starszej wersji, 138 koni.
Ten nowszy, 165 koni, też nie jest zły - ale pierwszą wersję userzy chwalili jakoś bardziej.
2.5 jest od nich dynamiczniejszy (wiekszy moment nizej dostępny), ale raczej spali nieco więcej.
A jak z dostępem do części i ich cenami? Jaki jest np kosz hebli przód i tył (tarcze,klocki)?

bzikus7
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Legacy MY06 2.0 165KM kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy. Pomoc w wyborze.

Post 25 lut 2013, o 16:59

castellaro pisze:
WiS pisze:
castellaro pisze: najmniej awaryjny silnik. (...) żeby nie palił ekstremalnych ilości wachy
W takim razie 2.0 w starszej wersji, 138 koni.
Ten nowszy, 165 koni, też nie jest zły - ale pierwszą wersję userzy chwalili jakoś bardziej.
2.5 jest od nich dynamiczniejszy (wiekszy moment nizej dostępny), ale raczej spali nieco więcej.
A jak z dostępem do części i ich cenami? Jaki jest np kosz hebli przód i tył (tarcze,klocki)?
Jeżeli chodzi o klocki to ceny takie same jak do innych aut, tarcze podobnie.
Warto dodać że przy dużych przebiegach raczej często trzeba będzie regulować zawory a w 2.0 165KM DOHC jest to bardzie kłopotliwe i kosztowne. Natomiast w 2.5 i 2.0 (137KM) SOHC jest to tańsze i łatwiejsze.
Pozdrawiam. Bzikus7.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Legacy. Pomoc w wyborze.

Post 26 lut 2013, o 16:18

bzikus7 pisze:Warto dodać że przy dużych przebiegach raczej często trzeba będzie regulować zawory
Przy 100tyś km kontrola (ta jest tania), najczęściej regulacja nie jest wtedy potrzebna, następna przy 200tyś. Czy ja wiem, czy to tak często?

przymar
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Legacy IV
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Legacy. Pomoc w wyborze.

Post 27 lut 2013, o 11:25

castellaro pisze:
WiS pisze:
castellaro pisze: najmniej awaryjny silnik. (...) żeby nie palił ekstremalnych ilości wachy
W takim razie 2.0 w starszej wersji, 138 koni.
Ten nowszy, 165 koni, też nie jest zły - ale pierwszą wersję userzy chwalili jakoś bardziej.
2.5 jest od nich dynamiczniejszy (wiekszy moment nizej dostępny), ale raczej spali nieco więcej.
A jak z dostępem do części i ich cenami? Jaki jest np kosz hebli przód i tył (tarcze,klocki)?
Przy całym szacunku - jeżeli koszt klocków i tarcz, czy też innych części eksploatacyjnych jest wyznacznikiem zakupu to trzeba poczytać forum (to i "kropkę") i zapoznać się bliżej z wadami i zaletami Subaru. Te auta na pewno nie znoszą druciarstwa i napraw u kolegi, "co to już kilka beemek i pasków naprawiał, więc z jakimś tam japończykiem też se da radę".

ODPOWIEDZ