Legacy 2.0 165km zmiana przepustnicy powietrza na większą

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
michaljag502
0 gwiazdek
Auto: Subaru legacy 2.0 165km lpg 2007r
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Legacy 2.0 165km zmiana przepustnicy powietrza na większą

Post 17 lip 2013, o 14:13

Witam wszystich. Posiadam subaru legacy 04 2.0 165 ps 2007r.Mój mechanik twierdzi że kolektor dolotowy (duża średnica) w tym silniku ma spory potencjał (jak na wolnossący silnik)do podniesienia mocy tylko bardzo ogranicza go przepustnica powietrza która ma małą średnice w tym zestawieniu.Oczywiście do tego wywalenie dwóch katalizatorów plus zrobienie mapy silnika i żeby nie ta nieszczęsna przepustnica według niego moc powinna podejść pod 200 ps. Mechanik mocno działa w grupie nissana i tuninguje je na wszelakie sposoby i wiem że zna się na żeczy. Podobny przypadek przerabiał niedawno w almerze 2.0 115 ps (wersja która podobno też ma potencjał) i po adaptacji przepustnicy na większą i zabiegach z grubsza opisanych wyżej almera na hamowni wypluła 139 ps. Więc myśle że temat podparty jest dowodami.
A pytanie kluczowe to czy ktoś na forum zna temat i szukał już większej przepustnicy która podejdzie do tego auta :?:



graf
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Kraków
Auto: co chwile inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2.0 165km zmiana przepustnicy powietrza na większą

Post 17 lip 2013, o 14:26

wywal LPG bedzie troche szybciej i bezawaryjniej, jeśli za mało to zmien auto na Legacy H6 lub 2.5T a głupot nie słuchaj

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2.0 165km zmiana przepustnicy powietrza na większą

Post 17 lip 2013, o 14:51

Nie wierz w bajki. Podnoszenie mocy w wolnym ssaku to wywalenie kupy kasy z wynkiem kilku koni. Do tego rzeźbienie w wydechach w warunkach garażowych bardzo często przynosi odwrotny skutek. A mapę silnika to się robi ale w autach doładowanych. Twój mechanik chce zrobić taki wzrost mocy w wolnym ssaku jaki ja mam w wersji turbo po zrobieniu kompletnego wydechu i remapie. Nie wierz fantaście.

michaljag502
0 gwiazdek
Auto: Subaru legacy 2.0 165km lpg 2007r
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2.0 165km zmiana przepustnicy powietrza na większą

Post 17 lip 2013, o 15:17

Co do lpg to sie nie zgodze, BRC z lubryfikatorem jest najmniejszym złem jeśli chodzi o dobór instalacji gazowej,
czy odczuwalnie szybciej będzie na bęzynie wątpie bo na gazie auto było sprawdzane na hamowni i ma 159ps
więc tylko przedmówca odczól by różnice i sprawy ideologiczne na temat lpg odkładamy na bok
chyba że ktoś jeżdzi subaru na lpg więc za opinie typu PLG DO SUBARU NIE BO NIE serdecznie dziękuje.

michaljag502
0 gwiazdek
Auto: Subaru legacy 2.0 165km lpg 2007r
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2.0 165km zmiana przepustnicy powietrza na większą

Post 17 lip 2013, o 16:45

Miałem takie same zdanie jak Wy dopóki nie zobaczyłem na własne oczy (przy wyjętym silniku do regulacji zaworów) średnicy kolektora dolotowego vs średnicy przepustnicy jeśli któs z Was będzie miał okazje to zobaczyć to zrozumie o czym mówie i technicznie to by miało sens.Jeżeli znajde wiadomości na temat większej przepustnicy która będzie pasowała to możliwe że zaryzykuje a co tam. Chyba znajdzie sie na forum ktoś kto zna ten temat i jak coś to wyprowadzi mnie z błędu.
Pozdrawiam

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2.0 165km zmiana przepustnicy powietrza na większą

Post 17 lip 2013, o 16:57

michaljag502 pisze:Miałem takie same zdanie jak Wy dopóki nie zobaczyłem na własne oczy (przy wyjętym silniku do regulacji zaworów) średnicy kolektora dolotowego vs średnicy przepustnicy jeśli któs z Was będzie miał okazje to zobaczyć to zrozumie o czym mówie i technicznie to by miało sens.Jeżeli znajde wiadomości na temat większej przepustnicy która będzie pasowała to możliwe że zaryzykuje a co tam. Chyba znajdzie sie na forum ktoś kto zna ten temat i jak coś to wyprowadzi mnie z błędu.
Pozdrawiam
Myślisz że głupi japoński inżynier specjalnie wstawił zwężkę by zdławić silnik? To nie jest takie proste w wolnych ssakach.I tak musi być zachowany stosunek stechiometryczny mieszanki. Ja pamiętam jeszcze z czasów Hondy jak robiono badania na hamowni po modyfikacjach dolotów. W skrajnych przypadkach (stożki na krótkiej rurze) moc spadala!

michaljag502
0 gwiazdek
Auto: Subaru legacy 2.0 165km lpg 2007r
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2.0 165km zmiana przepustnicy powietrza na większą

Post 17 lip 2013, o 19:23

Boombastic pisze: Myślisz że głupi japoński inżynier specjalnie wstawił zwężkę by zdławić silnik? To nie jest takie proste w wolnych ssakach.I tak musi być zachowany stosunek stechiometryczny mieszanki. Ja pamiętam jeszcze z czasów Hondy jak robiono badania na hamowni po modyfikacjach dolotów. W skrajnych przypadkach (stożki na krótkiej rurze) moc spadala!
Boombastic
 
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r.
Skąd: Warszawa
Zdławić się da skoro konstrukcyjnie ten sam silnik od 2008r ma 150 ps czyli -15
A co do reszty pewnie macie racje że to nie jest takie proste jak krzywe wiec się nie sprzeczam.
Jednak są przpadki gdzie fabrykę się da poprawić z powodzeniem i myślę że czym nowsze auto tym więcej poprawek by się przydało
bo po co konstruować auta bezawaryjne które mogą przejechać milion kilometrów (tak jak stary mercedes 124),choć pewnie są takie technologie lecz w produkcji masowej nieopłacalne :wall:

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2.0 165km zmiana przepustnicy powietrza na większą

Post 17 lip 2013, o 20:35

michaljag502 pisze: Jednak są przpadki gdzie fabrykę się da poprawić z powodzeniem i myślę że czym nowsze auto tym więcej poprawek by się przydało

Wszystko da się poprawić, ale jakim kosztem. W jaki sposób skutecznie się tuninguje wolne ssaki? Dokłada się kompresor lub turbo. Cała reszta się nie liczy, bo wydając kilkanaście tysięcy dostaniesz parę koni. Możesz rozwiercać cylindry i robić inną rzeźbę ale i tak efekt będzie słaby w stosunku do wydanej kasy. A pamiętam hondowe czasy jak to kumpek kombinował, kombinował jak to wzmocnić del sola. Na szczęscie Jacson Racing miał kit z kompresorem i za stosunkowo małe pieniądze ściągnął używkę z USA. I nareszcie zaczęło to jeździć.
Nie bez przyczyny na pytanie jak sie tuninguje wolnossące Subaru odpowiada się że trzeba go sprzedać i kupić turbo.

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2.0 165km zmiana przepustnicy powietrza na większą

Post 17 lip 2013, o 21:36

Zwróć uwagę, że masz czujnik ciśnienia w kolektorze (MAP), większa przepustnica spowoduje zmianę sposobu sterowania dawką paliwa.
To, że jest dużej średnicy kolektor ma się nijak do średnicy przepustnicy; w kolektorze ma rezonować określona masa powietrza, w ten sposób optymalizuje się przebieg momentu obrotowego.
Podstawowa różnica w stosunku do almery to to, że almera ma przepływomierz, inna jest strategia wyliczania dawki paliwa...
Spytaj się mechanika jaki jest użyteczny zakres obrotów silnika? Bo znam silniki, które miały power ale w zakresie 6800-7000rpm, to chyba nie przyda się do codziennej jazdy
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

michaljag502
0 gwiazdek
Auto: Subaru legacy 2.0 165km lpg 2007r
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2.0 165km zmiana przepustnicy powietrza na większą

Post 17 lip 2013, o 21:52

Boombastic pisze: Nie bez przyczyny na pytanie jak sie tuninguje wolnossące Subaru odpowiada się że trzeba go sprzedać i kupić turbo.
Wiem coś o tym moim poprzednim autem był golf 3 1,9 afn 110 km wymieniłem wtryski od 2.5 tdi turbo od arl 150km intercooler od renault megane sprzeglo od vr6 program na 170 ps przy wadze 1250 kg tuning kosztowal mnie ok 10 tys a auto bylo warte ok.10 tys. Radośc z jazdy zrekompensowała koszta dla porównania na ustawce ze świeteł szedłem równo z sabem 9-3 2.0t 210km do 140km/h. Golfa po 3 latach użytkowania zostawiłem w komisie w rozliczeniu za subaru salon od pierwszego własciciela i wziolem za golfa... (nie pytajcie ile) :wall: ale starczylo by na sprzęglo do subaru :lol: ale nie żałuje bo to moja miłość a że wolniejsza od golfa no cóż ale ta trakcja poezja (nie można mieć wszystkiego) :mrgreen:

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2.0 165km zmiana przepustnicy powietrza na większą

Post 17 lip 2013, o 22:16

A jabym bardzo chciał , żeby ów tuner poradził sobie ze sterownikiem Hitachi który z dużym prawdopodobieństwem posiadasz :)

michaljag502
0 gwiazdek
Auto: Subaru legacy 2.0 165km lpg 2007r
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2.0 165km zmiana przepustnicy powietrza na większą

Post 17 lip 2013, o 22:37

carfit pisze: A jabym bardzo chciał , żeby ów tuner poradził sobie ze sterownikiem Hitachi który z dużym prawdopodobieństwem posiadasz :)
I o to chodzi rzeczowe spostrzeżenia forumowiczów którzy mają konkretne uwagi do tematu. :thumb:
Mam nadzieje że dzięki Wam sie trochę podszkole i rzeczowo porozmawiam z mechanikiem którego cały czas uważam za dobrego fachowca.
Dzięki niemu tarcze sprzęgła na jednomasie będe miał obitą kevlarem i to wyeliminuje wszystkie problemy związane ze sprzęgłem.

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2.0 165km zmiana przepustnicy powietrza na większą

Post 17 lip 2013, o 22:52

Jak mogę Ci coś doradzić , to niech najpierw zobaczy czy uda mu się pokonać soft w ecu , zanim się zabierze za poprawianie mechaniki :) bo może być na końcu zonk ;)

ODPOWIEDZ