Legacy problem z zapaleniem na zimno
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Legacy problem z zapaleniem na zimno
Witam
Problem dotyczy legacy 2.0 116km 1993 z lpg. Problem dotyczy zimnych odpałów, po nocnym postoju. Konkretnie rano wsiadam do autka odpalam, złapie i zaraz gaśnie sytuacja się powtarza za każdym odpaleniem, lekarstw jest dodanie gazu przy odpalaniu, zapala i pracuje, na ciepłym nie ma problemu. Czyściłem przepustnice, krokowy, wymienione świece, filtr paliwa, kabelki stare ale oporność maja ok nie iskrzą.Na przewodzie dolotowym mam założony blos i zabezpieczenie anty detonacyjne tak już było jak go dostałem. Rozważam kilka opcji:
-czujnik położenia przepustnicy
-sonda lambda
-morze za dużo jest ograniczeniem na układzie dolotowym(blos, zabezpieczenie)
-Wtryski raczej
-możne dawka startowa za niska
-czujnik temperatury płynu (o ile współpracuje )
Czek się nie świeci na benzynie, oczywiście chodzi o odpalanie na benzynie.
Proszę o pomoc i podpowiedz gdzie szukać.
Z góry dziękuje za zainteresowanie i pomoc.
Problem dotyczy legacy 2.0 116km 1993 z lpg. Problem dotyczy zimnych odpałów, po nocnym postoju. Konkretnie rano wsiadam do autka odpalam, złapie i zaraz gaśnie sytuacja się powtarza za każdym odpaleniem, lekarstw jest dodanie gazu przy odpalaniu, zapala i pracuje, na ciepłym nie ma problemu. Czyściłem przepustnice, krokowy, wymienione świece, filtr paliwa, kabelki stare ale oporność maja ok nie iskrzą.Na przewodzie dolotowym mam założony blos i zabezpieczenie anty detonacyjne tak już było jak go dostałem. Rozważam kilka opcji:
-czujnik położenia przepustnicy
-sonda lambda
-morze za dużo jest ograniczeniem na układzie dolotowym(blos, zabezpieczenie)
-Wtryski raczej
-możne dawka startowa za niska
-czujnik temperatury płynu (o ile współpracuje )
Czek się nie świeci na benzynie, oczywiście chodzi o odpalanie na benzynie.
Proszę o pomoc i podpowiedz gdzie szukać.
Z góry dziękuje za zainteresowanie i pomoc.
Re: Legacy problem z zapaleniem na zimno
homzik85 pisze: -czujnik temperatury płynu
Od tego bym zaczął.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Legacy problem z zapaleniem na zimno
Raczej czujnik przepływu powietrzaleon pisze:homzik85 pisze: -czujnik temperatury płynu
Od tego bym zaczął.
Re: Legacy problem z zapaleniem na zimno
Witaj.
Najpierw bym wykluczyl wplyw lpg na poranny start.
A jakie masz obroty silnika jak odpali,podwyzszone,czy cos okolo 1000?
Czujnik polozenia przepustnicy mozesz luknac,choc malo prawdopodobne,bo gdyby mial zamale,lub za duze napiecie,to zapewne check by wywalilo.
Zas sonda lambda nie ma wplywu na odpalanie auta,wiec jej parametry sa bez znaczenia,przy starcie.
Sprawdz czujnik polozenia walu! Jego nieprawidlowe dzialanie moze roznie sie objawiac,czasami gdy sie zagrzeje,jego dzialanie jest ok,zas gdy zimny,to szwankuje.
Co do wtryskow,to gdyby laly,to na cieplym bylby problem z odpaleniem i praca motoru mogla by odbiegac od normy.
Czujnik temperatury moze byc jak najbardziej,zmiekrz sobie jego opornosc. Gdy padnie,podaje zle wartosci,do sterownika silnika w wyniku czego moze byc problem,z odpalaniem na zimno,lub na cieplo,zalezy jak przeklamuje.
Generalnie,to wszystko strzelanie,co moze byc...jesli sie czegos nie widzi:-)
Lecz jesli chcesz samemu to zrobic,to mozesz posprawdzac wszystko we wlesnym zakresie i kiedys dojdziesz,co jest nie teges.
Posprawdzaj takze polaczenia elektryczne,wiadomo,auto nie nowe,wiec moze tam tez byc problem.
Rozumiem,ze rozrusznik i aku jest ok,kreci szybko? Pytam,bo moze byc tak,zejak sie doladuje,to nie ma problemu...
Czyli,jak zakrecisz,z butem na gazie,to pali od strzala,dobrze czaje?
Pozdrawiam.
Najpierw bym wykluczyl wplyw lpg na poranny start.
A jakie masz obroty silnika jak odpali,podwyzszone,czy cos okolo 1000?
Czujnik polozenia przepustnicy mozesz luknac,choc malo prawdopodobne,bo gdyby mial zamale,lub za duze napiecie,to zapewne check by wywalilo.
Zas sonda lambda nie ma wplywu na odpalanie auta,wiec jej parametry sa bez znaczenia,przy starcie.
Sprawdz czujnik polozenia walu! Jego nieprawidlowe dzialanie moze roznie sie objawiac,czasami gdy sie zagrzeje,jego dzialanie jest ok,zas gdy zimny,to szwankuje.
Co do wtryskow,to gdyby laly,to na cieplym bylby problem z odpaleniem i praca motoru mogla by odbiegac od normy.
Czujnik temperatury moze byc jak najbardziej,zmiekrz sobie jego opornosc. Gdy padnie,podaje zle wartosci,do sterownika silnika w wyniku czego moze byc problem,z odpalaniem na zimno,lub na cieplo,zalezy jak przeklamuje.
Generalnie,to wszystko strzelanie,co moze byc...jesli sie czegos nie widzi:-)
Lecz jesli chcesz samemu to zrobic,to mozesz posprawdzac wszystko we wlesnym zakresie i kiedys dojdziesz,co jest nie teges.
Posprawdzaj takze polaczenia elektryczne,wiadomo,auto nie nowe,wiec moze tam tez byc problem.
Rozumiem,ze rozrusznik i aku jest ok,kreci szybko? Pytam,bo moze byc tak,zejak sie doladuje,to nie ma problemu...
Czyli,jak zakrecisz,z butem na gazie,to pali od strzala,dobrze czaje?
Pozdrawiam.
Re: Legacy problem z zapaleniem na zimno
Ja tak miałem . Mnie zapalał zimny tylko z gazem w podłodze , a raczej po pierwszym obrocie silnika należało wcisnąć gaz do podłogi . Potem coraz trudniej było i tak odpalić . Po wymianie czujnika przepływu powietrza minęło . Masz ten czujnik chyba pod przepustnicą .
Jeżeli chodzi o obroty próbowałem je podnieść ale bez zadowalającego efektu.
Delikatne zafalowania obrotów na jałowym są nawet czyszczenie krokowca nie pomogły, tak wiec albo wypracowany mechanicznie albo sonda robi zamieszanie.
Sprawdzę czujnik wału tej opcji pod uwagę nie brałem.
Czujnik temperatury?o ile dobrze kojarze powinien mieć więcej niż dwa piny, bo dwoma sam wskaźnik na tablicy jest tak sterowany a gdzie do kompa sterowanie to raczej nie.
Próbowałem zaniżyć obroty na czujniku przepustnicy a śrubką regulacyjna je podnieść aby uchylić przepustnice, to też nic nie dało.
Aku ok rozrusznik też.
Co do tego buta nie musi być do dechy wystarczy lekko musnąć pedał i daje rade.
Kilku krotne podanie paliwa przed rozruchem też nic nie daje(za pomocą pompy paliwa)
Delikatne zafalowania obrotów na jałowym są nawet czyszczenie krokowca nie pomogły, tak wiec albo wypracowany mechanicznie albo sonda robi zamieszanie.
Sprawdzę czujnik wału tej opcji pod uwagę nie brałem.
Czujnik temperatury?o ile dobrze kojarze powinien mieć więcej niż dwa piny, bo dwoma sam wskaźnik na tablicy jest tak sterowany a gdzie do kompa sterowanie to raczej nie.
Próbowałem zaniżyć obroty na czujniku przepustnicy a śrubką regulacyjna je podnieść aby uchylić przepustnice, to też nic nie dało.
Aku ok rozrusznik też.
Co do tego buta nie musi być do dechy wystarczy lekko musnąć pedał i daje rade.
Kilku krotne podanie paliwa przed rozruchem też nic nie daje(za pomocą pompy paliwa)
Nurtuje mnie jeszcze sprawa powietrza.
Blos ma przesłonę, zabezpieczenie detonacyjne też może to sieje zamęt, na zimnym.
Dodając gazu podaje mu więcej powietrza ale i też paliwa, iskra się nie zmienia przy tym, ale też czujnik płożenia przepustnicy pracuje, problem jest taki,że w mojej hurtowni ani czujnika ani korkowca nie ma:(
Blos ma przesłonę, zabezpieczenie detonacyjne też może to sieje zamęt, na zimnym.
Dodając gazu podaje mu więcej powietrza ale i też paliwa, iskra się nie zmienia przy tym, ale też czujnik płożenia przepustnicy pracuje, problem jest taki,że w mojej hurtowni ani czujnika ani korkowca nie ma:(
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Legacy problem z zapaleniem na zimno
homzik85 ja miałem podobne objawy (silnik 1.6 z 98 roku) przy mocno podpartych zaworach, różnica polegała na tym, że zapalał na zimnym ok ale gasł po około 1 minucie. Jak trzymałem nogę na gazie to nie gasł i jak się w pełni nagrzał to też wszystko było OK i już nie gasł. Nie dało się tego zdiagnozować i dopiero po regulacji zaworów pomogło jak ręką odjął. Tylko, że Ty chyba nie masz regulowanych ręcznie zaworów? Ale może jakiś mechanizm odpowiedzialny za ich automatyczną regulację jest już wyrobiony?
Spróbuj też zakręcić zawór w butli od gazu wieczorem, wypalić resztkę gazu, przełączyć go na PB i zobacz czy rano będziesz nadal miał problem.
Spróbuj też zakręcić zawór w butli od gazu wieczorem, wypalić resztkę gazu, przełączyć go na PB i zobacz czy rano będziesz nadal miał problem.
Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Legacy problem z zapaleniem na zimno
homzik85 pisze: Czujnik temperatury?o ile dobrze kojarze powinien mieć więcej niż dwa piny, bo dwoma sam wskaźnik na tablicy jest tak sterowany a gdzie do kompa sterowanie to raczej nie.
Są dwa czujniki.
homzik85 pisze: sprawdzę oporność czujnika położenia wału.
Nie sprawdzisz, to nie jest opornik.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Legacy problem z zapaleniem na zimno
Hello:-)
Obrotow sie nie podnosi,sa one wyregulowane fabrycznie i tak ma zostac. Co do falowania,to masz moze gdzies nieszczelnosc w dolocie. Generalnie caly uklad dolotu,od przeplywomierza do kolektora musi byc szczelny,by prawidlowo przeliczal masy powietrza. Nie krec nic metoda prob i bledow,bo to nic nie da...teraz musisz ustawic przepustnice,co nie bedaie latwe. Czujnik polozenia przepustnicy sprawdz tylko napiecie i zostaw go takze,zas nowy...niechcesz wiedziec ile kosztuje:-)mysle,ze ot tak sobie wywalic 800zl,to mija sie z celem i zapewne to by byla kasa wywalona w bloto.
Silnik krokowy tez zostaw poki co,przeplywke warto wyczyscic,od niej takze obroty moga falowac. Jesli przy delikatnym gazie odpala od strzala,to nie warto zaglebiac sie w niektore czujniki,bo szkoda czasu i kasy. Wyeli inuj wplyw gazu,na poranne odpalanie i sprawdz uklad dolotowy.
Przy odpalaniu na zimno,obroty powinny byc cos okolo 1300,a jesli tak nie jest,tojest cos nie halo,lecznie da sie nic wyregulowac,zwykle to jest problemem nieszczelnosc w dolocie,dotyczy to tez czesto falowania.
Luknij z tym gazem,czy nie dostaje podwojnego paliwa i dlatego,z gazem w podlodze pali.
Pozdrawiam.
Obrotow sie nie podnosi,sa one wyregulowane fabrycznie i tak ma zostac. Co do falowania,to masz moze gdzies nieszczelnosc w dolocie. Generalnie caly uklad dolotu,od przeplywomierza do kolektora musi byc szczelny,by prawidlowo przeliczal masy powietrza. Nie krec nic metoda prob i bledow,bo to nic nie da...teraz musisz ustawic przepustnice,co nie bedaie latwe. Czujnik polozenia przepustnicy sprawdz tylko napiecie i zostaw go takze,zas nowy...niechcesz wiedziec ile kosztuje:-)mysle,ze ot tak sobie wywalic 800zl,to mija sie z celem i zapewne to by byla kasa wywalona w bloto.
Silnik krokowy tez zostaw poki co,przeplywke warto wyczyscic,od niej takze obroty moga falowac. Jesli przy delikatnym gazie odpala od strzala,to nie warto zaglebiac sie w niektore czujniki,bo szkoda czasu i kasy. Wyeli inuj wplyw gazu,na poranne odpalanie i sprawdz uklad dolotowy.
Przy odpalaniu na zimno,obroty powinny byc cos okolo 1300,a jesli tak nie jest,tojest cos nie halo,lecznie da sie nic wyregulowac,zwykle to jest problemem nieszczelnosc w dolocie,dotyczy to tez czesto falowania.
Luknij z tym gazem,czy nie dostaje podwojnego paliwa i dlatego,z gazem w podlodze pali.
Pozdrawiam.
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Legacy problem z zapaleniem na zimno
a mam pytanie jak po odpaleniu silnika na zimno lekko wdusić pedał gazu i puścić, czy obroty się wyrównują? ja mam problem pewien mechanik przy zakładaniu zegara turbo pomieszał mi podciśnienia i nie wiem jak teraz wrócić do pierwotnego stanu? a gościu nie zrobił wcześniej sobie schematu i nie porobił zdjęć! silnik 2.0 turbo 1996 ktoś coś podpowie?
O ile dobrze konarze czujnik położenia wału działa tak na dwa styki podajemy napięcie +/- a na trzecim dostajemy +12 impulsowo w zależności czy coś metalowego jest pod spodem czy nie, ale oprócz tego czujnik ma w środku jakąś cewkę która ma oporność, a morze się mylę.
Czujniki temperatury dwa to możne być to.
Wydaje mi się, że wszystkie nie szczelności dolotu usunąłem, po zakryciu rury dolotu powietrza auto gaśnie czyli lewego powietrza nie dostaje.
Przepustnica jest czyszczona i przedmuchana kompresorem.
Dzięki za podpowiedzi temat ruszę w weekend bo naraźie pomykam maszynom do roboty a ta usterka nie eliminuje mi autka z ruchu.Do takich zabiegów potrzebuje kilku dni wolnych od pracy, wiec weekend będzie akurat.
Po wszystkim się odezwe czy pomogło.
Dzieki
Czujniki temperatury dwa to możne być to.
Wydaje mi się, że wszystkie nie szczelności dolotu usunąłem, po zakryciu rury dolotu powietrza auto gaśnie czyli lewego powietrza nie dostaje.
Przepustnica jest czyszczona i przedmuchana kompresorem.
Dzięki za podpowiedzi temat ruszę w weekend bo naraźie pomykam maszynom do roboty a ta usterka nie eliminuje mi autka z ruchu.Do takich zabiegów potrzebuje kilku dni wolnych od pracy, wiec weekend będzie akurat.
Po wszystkim się odezwe czy pomogło.
Dzieki
Re: Legacy problem z zapaleniem na zimno
Ja w 95 roku mam czujniki dwupinowe.
Czujniki i objawy ich wadliwej pracy:
czujnik wałka rozrządu - problem z uruchomienie silnika (na zimno)
czujnik wału korbowego - problem z ponownym uruchomieniem (na ciepło)
Czujniki posiadają swoją rezystancję. Przy rozgrzanym motorze po odpięciu wiązki powinny mieć oporność w granicy 0,9k - 1,3k ohma. I na tym możemy zakończyć ich badanie multimetrem. Dokładne parametry ich pracy należy zweryfikować na oscyloskopie.
Więc jak poprzednicy wspomnieli: cały dolot sprawdzić + czujnik wałka rozrządu (najszybciej pożyczyć od kogoś na próbę).
--------------------------
darecki1981 chyba masz taki układ. Ja mam tu:
Czujniki i objawy ich wadliwej pracy:
czujnik wałka rozrządu - problem z uruchomienie silnika (na zimno)
czujnik wału korbowego - problem z ponownym uruchomieniem (na ciepło)
Czujniki posiadają swoją rezystancję. Przy rozgrzanym motorze po odpięciu wiązki powinny mieć oporność w granicy 0,9k - 1,3k ohma. I na tym możemy zakończyć ich badanie multimetrem. Dokładne parametry ich pracy należy zweryfikować na oscyloskopie.
Więc jak poprzednicy wspomnieli: cały dolot sprawdzić + czujnik wałka rozrządu (najszybciej pożyczyć od kogoś na próbę).
--------------------------
darecki1981 chyba masz taki układ. Ja mam tu:
WRX v2 JDM 1995 | EJ20GDW4NE | TY752VB3FA@TY752VB3AA | GF8C58D