EJ2,2T z Legacy USA
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
EJ2,2T z Legacy USA
Szukam informacji o silniku Ej22 z legacy turbo USA. Wiadomo : zamknięty blok, pełna kucizna.
Plusy : zamknięty,mocny blok, kute wytrzymałe elementy zmontowane fabrycznie
Minusy: gorsze chłodzenie zamkniętego bloku
Co jeszcze wiadomo o tych silnikach ?
1)Czy pasują pod głowice od GT-ka ?
2)Czy mają problem z panewkami ?
3)Jak z żywotnością gładzi cylindrów , bo to juz wiekowe egzemplarze ?
Plusy : zamknięty,mocny blok, kute wytrzymałe elementy zmontowane fabrycznie
Minusy: gorsze chłodzenie zamkniętego bloku
Co jeszcze wiadomo o tych silnikach ?
1)Czy pasują pod głowice od GT-ka ?
2)Czy mają problem z panewkami ?
3)Jak z żywotnością gładzi cylindrów , bo to juz wiekowe egzemplarze ?
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
A jak z panewkami ?
Nastręcza jakiś innych problemów ?
Nastręcza jakiś innych problemów ?
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
Ale co z panewkami? Zakładasz nowe budując silnik. Najlepiej go przerobic na nową oporową, a nie starą.
Ale przede wszystkim po co ci ten blok? Budujesz wyyscigowe auto, dragstera?
Ale przede wszystkim po co ci ten blok? Budujesz wyyscigowe auto, dragstera?
Re: EJ2,2T z Legacy USA
JackyX - gratuluje, w kombinowaniu i pomyslach przebijasz mnie na calej dlugosci :)
A ja to nawet juz mam wyrzuty sumienia molestujac Azraela kolejnymi pytaniami :)
A ja to nawet juz mam wyrzuty sumienia molestujac Azraela kolejnymi pytaniami :)
Jacek "AMI" Rudowski
Re: EJ2,2T z Legacy USA
To ja powiem tak ,że takich trzech jak nas dwóch to nie ma ani jednego
A Azrael niewątpliwie powinien mieć na forum status - konsultant.Albo szef działu technicznego.
PS. A pytam bo zaup niewłaściwych gratów to podrażanie i tak drogiej zabawy.Tego bym chciał uniknąć. Najpierw plan,potem zakupy i projekt.
PS.2 Przynajmniej forum się wzbogaca w merytoryczne zagadnienia.Trudno w Polsce o wiedzę pisaną.Po prostu w kraju jest kilkanaście osób,którzy DUŻO wiedzą i jak się grzecznie poprosi to można stać się mądrzejszym.
Jak w tym ej22 sprawuje się wał.Czy też jest "pancerny" jak korby i tłoki czy trzeba zmieniać do. ok. 300KM ?
Ile ma ten Legac w serii ?
A Azrael niewątpliwie powinien mieć na forum status - konsultant.Albo szef działu technicznego.
PS. A pytam bo zaup niewłaściwych gratów to podrażanie i tak drogiej zabawy.Tego bym chciał uniknąć. Najpierw plan,potem zakupy i projekt.
PS.2 Przynajmniej forum się wzbogaca w merytoryczne zagadnienia.Trudno w Polsce o wiedzę pisaną.Po prostu w kraju jest kilkanaście osób,którzy DUŻO wiedzą i jak się grzecznie poprosi to można stać się mądrzejszym.
Jak w tym ej22 sprawuje się wał.Czy też jest "pancerny" jak korby i tłoki czy trzeba zmieniać do. ok. 300KM ?
Ile ma ten Legac w serii ?
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
To nawet kute tłoki i korby są do kosza ???
To jeszcze raz.Mamy blok EJ22. Celujemy +/- 300-330KM. Auto uliczne. Jaki do tego wał ? Panewki podejrzewam ACL . Tłoki,korby MRT ?
Jaki jest koszt zrobienia takiego bloku.Czyli cześci,złożenie bez montażu w samochodzi i sprawdzenia ? Około,oczywiście ?
Jaką by taki blok polubił turbinę przy głowicach GT , aby się nim przyjemnie jeździło w więc dół i środek kosztem wysokich obrotów ?
To jeszcze raz.Mamy blok EJ22. Celujemy +/- 300-330KM. Auto uliczne. Jaki do tego wał ? Panewki podejrzewam ACL . Tłoki,korby MRT ?
Jaki jest koszt zrobienia takiego bloku.Czyli cześci,złożenie bez montażu w samochodzi i sprawdzenia ? Około,oczywiście ?
Jaką by taki blok polubił turbinę przy głowicach GT , aby się nim przyjemnie jeździło w więc dół i środek kosztem wysokich obrotów ?
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
wał 2.0 albo 2.5, ze wskazaniem na 2.5 (2.33 pojemności), korby jakieś kute, najlepiej Pauter, do tego Omegi, panewki ACL race i masz dół jak marzenie, można też tańsze komponenty.
Składanie tego z seryjnymi głowicami GT to jakies nieporozumienie totalne.
Składanie tego z seryjnymi głowicami GT to jakies nieporozumienie totalne.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
W sprawie głowic to pamiętam topic jak pomagałeś Krukowi , więc co nieco się zorientuję.
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... =g%B3owice
Wilkie dzięki.
1)To jakie by tam mogły podejść głowice bez AVCS ? I czy ECU z GT-ka wystarczy czy już trzeba lecieć po całości:wiązki itd,itp
2) Zrozumiałem,że się powiększa pojemność z 2,2 na 2,33 . Czyli odpadaw pewnym stopniu problem zużytych gładzi cylindrów bo jest robiony szlif.
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... =g%B3owice
Wilkie dzięki.
1)To jakie by tam mogły podejść głowice bez AVCS ? I czy ECU z GT-ka wystarczy czy już trzeba lecieć po całości:wiązki itd,itp
2) Zrozumiałem,że się powiększa pojemność z 2,2 na 2,33 . Czyli odpadaw pewnym stopniu problem zużytych gładzi cylindrów bo jest robiony szlif.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
Jacky X pisze: Ile ma ten Legac w serii ?
Około 160 PS (nie pamiętam dokładnie, i nie wiem wg jakiej normy)
Re: EJ2,2T z Legacy USA
Jacky X pisze: 1)To jakie by tam mogły podejść głowice bez AVCS ? I czy ECU z GT-ka wystarczy czy już trzeba lecieć po całości:wiązki itd,itp
Jakiekolwiek, mogą być nawet z AVCS przerobone na bez AVCS. Ja bym rozważał jakieś STi 2.0 na dużych zaworach.
ECU z GTeka pewnie mozna ale przy tak dużym projekcie pokusiłbym się o coś nowszego i lepszego.
Jacky X pisze: 2) Zrozumiałem,że się powiększa pojemność z 2,2 na 2,33 . Czyli odpadaw pewnym stopniu problem zużytych gładzi cylindrów bo jest robiony szlif.
Nic nie pisałem o szlifie, blok 2.2 z wałem 2.5 ma 2.33 litra.
Szlify, honowania przy tak starym silniku i budowie motoru za tyle kasy to sprawa oczywista, z resztą trzeba jakoś spasować nowe tłoki przecież.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: EJ2,2T z Legacy USA
A po co na taka moc budować silnik za worek pieniędzy i możliwościach dwa razy większych?Jacky X pisze: To jeszcze raz.Mamy blok EJ22. Celujemy +/- 300-330KM. Auto uliczne.
Tyle to seria STi po mapie ma.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
Topic nie powstał bez powodu :jarmaj pisze:A po co na taka moc budować silnik za worek pieniędzy i możliwościach dwa razy większych?Jacky X pisze: To jeszcze raz.Mamy blok EJ22. Celujemy +/- 300-330KM. Auto uliczne.
Tyle to seria STi po mapie ma.
http://moto.allegro.pl/item517545051_ej ... preza.html
żeby nie było,że siedzę i z nudów wymyślam niestworzone rzeczy .
A dlaczego 300-330KM ? Bo się boję więcej
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
Te 300-330KM to zrobisz na swoim bloku. Bebechy i tak musisz powymieniac w obu przypadkach, wieksze turbo itp.
Blok 2.2T to fajna sprawa, ale jak juz mierzyc w cos takiego, to szedlbym w sporo wieksze moce.
Jak juz chcesz kombinowac tak czy inaczej, to niedlugo bede mial na sprzedaz niedrogie turbo ktore powinno te 300-320KM nakrecic
z dobrymi modyfikacjami towarzyszacymi.
Blok 2.2T to fajna sprawa, ale jak juz mierzyc w cos takiego, to szedlbym w sporo wieksze moce.
Jak juz chcesz kombinowac tak czy inaczej, to niedlugo bede mial na sprzedaz niedrogie turbo ktore powinno te 300-320KM nakrecic
z dobrymi modyfikacjami towarzyszacymi.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: EJ2,2T z Legacy USA
Coś czuję, że Jacky urodził się pod tą samą gwiazdą co Lord Turbowanna - tysiąc pomysłów na minutę
Re: EJ2,2T z Legacy USA
budowanie takiego bloku do takich mocy to imo nieporozumienie. mam taki ej22 zamkniety na tulejach dartona na 2,5l, korbach pauterach, panewkach clevite, kutym wale z 4T, tylko jest spasowany na ponad 500koni, wiec do swojej mocy musialbys wymienic tloki. ja nie mam narazie do czego go zamontowac zbudowanie takiego bloku o jakim myslisz to gruubo ponad 20k. jednak jedyna droga do np.550-600koni i tylko do takich mocy lub sportu jest sensowne budowanie takiego bloku. 380KM znosi seria sti.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
Tuleje są wymienialne ??? a nie są integralną cześcią bloku ?Taffarel pisze:budowanie takiego bloku do takich mocy to imo nieporozumienie. mam taki ej22 zamkniety na tulejach dartona na 2,5l,.......
Taffarel wiemy,że masz takie cacko z kropki i allegro. Pozdro
Ostatnio zmieniony 2 sty 2009, o 21:06 przez Jacky X, łącznie zmieniany 2 razy.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
sugerujesz polklozet do 2,5baraAzrael pisze:Taffarel pisze: jednak jedyna droga do np.550-600koni
Nie jedyna.
czy tylko sie niezrozumielismy i przypominasz o innych closed deck ?
Re: EJ2,2T z Legacy USA
A kto CI każe pompować 2.5 bara i po kiego czorta?
Może być półzamknięty, może być zamknięty, jest sporo opcji na taki silnik, zalezy do czego, w jakiej technologii i kto buduje.
Może być półzamknięty, może być zamknięty, jest sporo opcji na taki silnik, zalezy do czego, w jakiej technologii i kto buduje.