EJ2,2T z Legacy USA

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

EJ2,2T z Legacy USA

Post 1 sty 2009, o 21:41

Szukam informacji o silniku Ej22 z legacy turbo USA. Wiadomo : zamknięty blok, pełna kucizna.

Plusy : zamknięty,mocny blok, kute wytrzymałe elementy zmontowane fabrycznie
Minusy: gorsze chłodzenie zamkniętego bloku

Co jeszcze wiadomo o tych silnikach ?
1)Czy pasują pod głowice od GT-ka ?
2)Czy mają problem z panewkami ?
3)Jak z żywotnością gładzi cylindrów , bo to juz wiekowe egzemplarze ?


W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 1 sty 2009, o 21:42

Z tego silnika do wykorzystania jest tylko blok.

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 1 sty 2009, o 21:46

A jak z panewkami ?

Nastręcza jakiś innych problemów ?
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 1 sty 2009, o 21:57

Ale co z panewkami? Zakładasz nowe budując silnik. Najlepiej go przerobic na nową oporową, a nie starą.


Ale przede wszystkim po co ci ten blok? Budujesz wyyscigowe auto, dragstera?

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 1 sty 2009, o 22:24

JackyX - gratuluje, w kombinowaniu i pomyslach przebijasz mnie na calej dlugosci :)
A ja to nawet juz mam wyrzuty sumienia molestujac Azraela kolejnymi pytaniami :)
Jacek "AMI" Rudowski

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 1 sty 2009, o 23:25

To ja powiem tak ,że takich trzech jak nas dwóch to nie ma ani jednego :lol:

A Azrael niewątpliwie powinien mieć na forum status - konsultant.Albo szef działu technicznego.

PS. A pytam bo zaup niewłaściwych gratów to podrażanie i tak drogiej zabawy.Tego bym chciał uniknąć. Najpierw plan,potem zakupy i projekt.
PS.2 Przynajmniej forum się wzbogaca w merytoryczne zagadnienia.Trudno w Polsce o wiedzę pisaną.Po prostu w kraju jest kilkanaście osób,którzy DUŻO wiedzą i jak się grzecznie poprosi to można stać się mądrzejszym.

Jak w tym ej22 sprawuje się wał.Czy też jest "pancerny" jak korby i tłoki czy trzeba zmieniać do. ok. 300KM ?
Ile ma ten Legac w serii ?
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 1 sty 2009, o 23:28

Napisałem Ci że chcesz z niego sam blok.

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 1 sty 2009, o 23:57

To nawet kute tłoki i korby są do kosza ???

To jeszcze raz.Mamy blok EJ22. Celujemy +/- 300-330KM. Auto uliczne. Jaki do tego wał ? Panewki podejrzewam ACL . Tłoki,korby MRT ?

Jaki jest koszt zrobienia takiego bloku.Czyli cześci,złożenie bez montażu w samochodzi i sprawdzenia ? Około,oczywiście ?

Jaką by taki blok polubił turbinę przy głowicach GT , aby się nim przyjemnie jeździło w więc dół i środek kosztem wysokich obrotów ?
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 00:01

wał 2.0 albo 2.5, ze wskazaniem na 2.5 (2.33 pojemności), korby jakieś kute, najlepiej Pauter, do tego Omegi, panewki ACL race i masz dół jak marzenie, można też tańsze komponenty.

Składanie tego z seryjnymi głowicami GT to jakies nieporozumienie totalne.

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 00:23

W sprawie głowic to pamiętam topic jak pomagałeś Krukowi , więc co nieco się zorientuję.
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... =g%B3owice

Wilkie dzięki.

1)To jakie by tam mogły podejść głowice bez AVCS ? I czy ECU z GT-ka wystarczy czy już trzeba lecieć po całości:wiązki itd,itp

2) Zrozumiałem,że się powiększa pojemność z 2,2 na 2,33 . Czyli odpadaw pewnym stopniu problem zużytych gładzi cylindrów bo jest robiony szlif.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

szczur75
3 gwiazdki
Lokalizacja: wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 02:29

Jacky X pisze: Ile ma ten Legac w serii ?

Około 160 PS (nie pamiętam dokładnie, i nie wiem wg jakiej normy)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 02:42

Jacky X pisze: 1)To jakie by tam mogły podejść głowice bez AVCS ? I czy ECU z GT-ka wystarczy czy już trzeba lecieć po całości:wiązki itd,itp

Jakiekolwiek, mogą być nawet z AVCS przerobone na bez AVCS. Ja bym rozważał jakieś STi 2.0 na dużych zaworach.



ECU z GTeka pewnie mozna ale przy tak dużym projekcie pokusiłbym się o coś nowszego i lepszego.
Jacky X pisze: 2) Zrozumiałem,że się powiększa pojemność z 2,2 na 2,33 . Czyli odpadaw pewnym stopniu problem zużytych gładzi cylindrów bo jest robiony szlif.

Nic nie pisałem o szlifie, blok 2.2 z wałem 2.5 ma 2.33 litra.

Szlify, honowania przy tak starym silniku i budowie motoru za tyle kasy to sprawa oczywista, z resztą trzeba jakoś spasować nowe tłoki przecież.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 12:04

Jacky X pisze: To jeszcze raz.Mamy blok EJ22. Celujemy +/- 300-330KM. Auto uliczne.
A po co na taka moc budować silnik za worek pieniędzy i możliwościach dwa razy większych?

Tyle to seria STi po mapie ma.

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 14:36

jarmaj pisze:
Jacky X pisze: To jeszcze raz.Mamy blok EJ22. Celujemy +/- 300-330KM. Auto uliczne.
A po co na taka moc budować silnik za worek pieniędzy i możliwościach dwa razy większych?

Tyle to seria STi po mapie ma.
Topic nie powstał bez powodu :
http://moto.allegro.pl/item517545051_ej ... preza.html
żeby nie było,że siedzę i z nudów wymyślam niestworzone rzeczy .

A dlaczego 300-330KM ? Bo się boję więcej :-)
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 15:20

Te 300-330KM to zrobisz na swoim bloku. Bebechy i tak musisz powymieniac w obu przypadkach, wieksze turbo itp.
Blok 2.2T to fajna sprawa, ale jak juz mierzyc w cos takiego, to szedlbym w sporo wieksze moce.

Jak juz chcesz kombinowac tak czy inaczej, to niedlugo bede mial na sprzedaz niedrogie turbo ktore powinno te 300-320KM nakrecic
z dobrymi modyfikacjami towarzyszacymi.
Jacek "AMI" Rudowski

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 19:49

Coś czuję, że Jacky urodził się pod tą samą gwiazdą co Lord Turbowanna - tysiąc pomysłów na minutę ;-) :mrgreen:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 19:53

Wsadź seryjny silnik z STi jak Abt i nie cuduj.

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 19:55

Az, spokojnie, zaraz się Jackemu koncepcja zmieni ;-)

Taffarel
0 gwiazdek
Lokalizacja: z nienacka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 20:16

budowanie takiego bloku do takich mocy to imo nieporozumienie. mam taki ej22 zamkniety na tulejach dartona na 2,5l, korbach pauterach, panewkach clevite, kutym wale z 4T, tylko jest spasowany na ponad 500koni, wiec do swojej mocy musialbys wymienic tloki. ja nie mam narazie do czego go zamontowac ;-( zbudowanie takiego bloku o jakim myslisz to gruubo ponad 20k. jednak jedyna droga do np.550-600koni i tylko do takich mocy lub sportu jest sensowne budowanie takiego bloku. 380KM znosi seria sti.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 20:55

Taffarel pisze: jednak jedyna droga do np.550-600koni

Nie jedyna.

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 21:04

Taffarel pisze:budowanie takiego bloku do takich mocy to imo nieporozumienie. mam taki ej22 zamkniety na tulejach dartona na 2,5l,.......
Tuleje są wymienialne ??? a nie są integralną cześcią bloku ?

Taffarel wiemy,że masz takie cacko z kropki i allegro. Pozdro ;-)
Ostatnio zmieniony 2 sty 2009, o 21:06 przez Jacky X, łącznie zmieniany 2 razy.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 21:05

Jacky X, są, ale się wymienia.

Tzw. tulejowanie bloku.

Taffarel
0 gwiazdek
Lokalizacja: z nienacka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 23:11

Azrael pisze:
Taffarel pisze: jednak jedyna droga do np.550-600koni

Nie jedyna.
sugerujesz polklozet do 2,5bara :o

czy tylko sie niezrozumielismy i przypominasz o innych closed deck ?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: EJ2,2T z Legacy USA

Post 2 sty 2009, o 23:15

A kto CI każe pompować 2.5 bara i po kiego czorta?


Może być półzamknięty, może być zamknięty, jest sporo opcji na taki silnik, zalezy do czego, w jakiej technologii i kto buduje.

ODPOWIEDZ