STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
Poproszę szanowne panstwo o pomoc!!!
Zauważyłem od pewnego czasu niepokojące objawy mojego STI....kiedy samochód ma już mało paliwa /ok 15 l/ w zbiorniku ,zaczyna zdecydowanie lepiej reagowac na pedał gazu,jest dużo bardziej dynamiczny i szybszy,kiedy zatankuję go do pełna wraca do stanu "normalnego"....nie byłem jeszcze z tym problemem w żadnej stacji diagnostycznej ,ale zanim pojadę chciałbym znac wasza opinię bo może ktoś sie z czymś takim spotkał...pozdrawiam
/Subaru STI 2006 /
Zauważyłem od pewnego czasu niepokojące objawy mojego STI....kiedy samochód ma już mało paliwa /ok 15 l/ w zbiorniku ,zaczyna zdecydowanie lepiej reagowac na pedał gazu,jest dużo bardziej dynamiczny i szybszy,kiedy zatankuję go do pełna wraca do stanu "normalnego"....nie byłem jeszcze z tym problemem w żadnej stacji diagnostycznej ,ale zanim pojadę chciałbym znac wasza opinię bo może ktoś sie z czymś takim spotkał...pozdrawiam
/Subaru STI 2006 /
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
Bardzo bardzo dziwny objaw. Nie umiem wyjaśnić tego poza wagą
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
A może jest coś z pompą, lekko zubaża, a był do tej pory przelany? Miał jakiś remap, było coś kombinowane z regulatorem ciśnienia paliwa czy coś takiego?
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
No tak, ale kto odczuje w estijaju różnicę w przyspieszeniu przy tych -45kg przy masie auta w okolicy 1,5tony?
Musi być inny powód.
Musi być inny powód.
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
Autosugestia ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
ky pisze: A może jest coś z pompą, lekko zubaża, a był do tej pory przelany? Miał jakiś remap, było coś kombinowane z regulatorem ciśnienia paliwa czy coś takiego?
Fabrycznie jest starznie przelany, jak tylko trochę zdjąć paliwa to mu przybywa mocy, ale to by było mało bezpieczne. Moze też paliwo się nagrzewa mocniej.
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
No to na poczatek bym sprawdził ciśnienie na listwie na pełnym i bliskim pustego :)
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
też mam takie wrażenie, że lepiej ciągnie jak prawie pusty bak.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
Pompa może zubażać, miałem taki objaw, na szczęście wykryty nim zdetonowałem następny silnik, ale nie bardzo wiem, czemu miałby się to dziać w funkcji ilości paliwa w baku. Jak już, to po prostu nie wydala na większym poborze.ky pisze:A może jest coś z pompą, lekko zubaża
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
Bo np. masz słabe odpowietrzenie, a rośnie podciśnieine w zbiorniku...
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
Ja też mam taki objaw, nie wiem jednak czy tak ma być czy nie.
Fakt jest taki że za każdym razem jak odkręcam kurek paliwa to słychać mocny syk powietrza.
Fakt jest taki że za każdym razem jak odkręcam kurek paliwa to słychać mocny syk powietrza.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
Generalnie pewne podciśnienie ma być (chodzi o to, żeby opary paliwa nie przedostawały się na zewnątrz), gorzej jak odpowietrzenie jest totalnie zawalone -- mojemu padre zdechły w AR dwie pompy paliwa (zawsze gdy jechał na wakacje, zawsze mniej więcej w tej samej odległości do domu), zanim doszedł, że to chodzi o brak odpowietrzenia zbiornika.
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
w Zabie zawsze tak mialem przy malej ilosci paliwa, w WRX nie wiem, bo sie moze przyzwyczailem i nie zwracam uwagi. Subarak glodny to go ssieVirus12 pisze: Fakt jest taki że za każdym razem jak odkręcam kurek paliwa to słychać mocny syk powietrza.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
ky pisze:Bo np. masz słabe odpowietrzenie, a rośnie podciśnieine w zbiorniku...
r.
No o tym nie pomyślałem. Możliwe, ale wtedy powinna być też zależność: ciągła jazda, ubywanie paliwa, pompa pada jak jest mniej, ale jak paliwa ubywa powoli (codzienna jazda po parenaście km) kiedy ciśnienie ma czas się wyrównać, to efekt nie występuje.
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
w niemickim dieslu tego nie ma. zawsze killuje japanckie padaki
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
LouCyphre pisze:zawsze killuje japanckie padaki
Chyba blaskiem beżowej tapicerki
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
w niemieckim dieslu to wogle wiele brakuje. Przy okazji pozdrawiam Gootka i FUXaLouCyphre pisze: w niemickim dieslu tego nie ma. zawsze killuje japanckie padaki
Link: http://www.youtube.com/watch?v=m5jZluytOOo
PS ja wiem ze to WRC ale na sliskim da sie i zyklym pobawic jak nalezy. A jak ktos nie wierzy mi, to Jarek wytlumaczy, ze zwykly WRX nie ryje jak sie chce.
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
jarmaj pisze: Chyba blaskiem beżowej tapicerki
Dokładnie, można opalać się w blasku jego zajebistości
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
Przy niskim poziomie paliwa występuje ryzyko wypadania zapłonów, sterownik utrzymuje wtedy bogatszą mieszankę.
W innych markach jest podobnie. Nie każdy to zauważa - to inna sprawa.
W innych markach jest podobnie. Nie każdy to zauważa - to inna sprawa.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
Ale już ustaliliśmy, że STI z fabryki jest zdrowo przelane, a dalsze wzbogacanie wcale mocy nie musi dodawać.
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
gebolp, chcesz powiedzieć, że sterownik dolewa na podstawie poziomu paliwa ?
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
Odkąd jest OBDII stosowane są różne strategie unikania wypadania zapłonów. Jak samochód ma sieć CAN (lub coś podobnego) to tabl wsk. wysyła info o poziomie paliwa
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
gebolp pisze:Odkąd jest OBDII stosowane są różne strategie unikania wypadania zapłonów. Jak samochód ma sieć CAN (lub coś podobnego) to tabl wsk. wysyła info o poziomie paliwa
Czy ktoś może to potwierdzić, ? Bo pierwsze słyszę.
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
Nic takiego nie ma w Subaru wedle naszej wiedzy. W każdym razie nie ma w dostępnym sofcie zdefiniowanej takiej mapy/tabeli w ECU.
Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa
Widzę, że trochę namieszałem.
Może parę wyjaśnień.
Jestem z branży samochodowej, zajmuję się diagnostyką usterek i naprawą elektroniki samochodowej. Firma wykonuje naprawy gwarancyjne dla jednej z marek, prowadzimy również warsztat, gdzie wykonujemy naprawy części elektrycznej samochodów. Firma wykonuje pomoce dydaktyczne dla szkół serwisowych oraz prowadzi szkolenia.
Mamy pewien dorobek w usuwaniu wrednych i trudnych usterek.
Nie reklamuję się, nie wymieniam nazwy firmy.
Sam od pół roku jestem posiadaczem Subaru Outback-a.
Teraz wracając do tematu. Wydaje mi się że dokładnie zgłębiłem EOBD i strategie z nim związane, dlatego pozwoliłem sobie zabrać głos w tej sprawie.
Faktycznie ilość paliwa jest brana pod uwagę podczas unikania wypadania zapłonów. Nie musi to polegać na wykorzystywaniu odrębnych map, wystarczy korekta dawki paliwa w górę, sterowanie na podstawie sondy lambda z przesunięciem składu "w górę". Można spróbować jeździć z max. 20 litrami paliwa w zbiorniku i sprawdzić średnie zużycie paliwa. Będzie wyższe.
Zjawisko poprawy dynamiki przetestowałem w kilku różnych markach i rzeczywiście występuje ono w mniejszym lub większym nasileniu.
Tyle, muślę, na ten temat.
Może parę wyjaśnień.
Jestem z branży samochodowej, zajmuję się diagnostyką usterek i naprawą elektroniki samochodowej. Firma wykonuje naprawy gwarancyjne dla jednej z marek, prowadzimy również warsztat, gdzie wykonujemy naprawy części elektrycznej samochodów. Firma wykonuje pomoce dydaktyczne dla szkół serwisowych oraz prowadzi szkolenia.
Mamy pewien dorobek w usuwaniu wrednych i trudnych usterek.
Nie reklamuję się, nie wymieniam nazwy firmy.
Sam od pół roku jestem posiadaczem Subaru Outback-a.
Teraz wracając do tematu. Wydaje mi się że dokładnie zgłębiłem EOBD i strategie z nim związane, dlatego pozwoliłem sobie zabrać głos w tej sprawie.
Faktycznie ilość paliwa jest brana pod uwagę podczas unikania wypadania zapłonów. Nie musi to polegać na wykorzystywaniu odrębnych map, wystarczy korekta dawki paliwa w górę, sterowanie na podstawie sondy lambda z przesunięciem składu "w górę". Można spróbować jeździć z max. 20 litrami paliwa w zbiorniku i sprawdzić średnie zużycie paliwa. Będzie wyższe.
Zjawisko poprawy dynamiki przetestowałem w kilku różnych markach i rzeczywiście występuje ono w mniejszym lub większym nasileniu.
Tyle, muślę, na ten temat.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)