STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
raven
0 gwiazdek
Auto: Subaru Impreza STI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 25 wrz 2009, o 13:27

Poproszę szanowne panstwo o pomoc!!!
Zauważyłem od pewnego czasu niepokojące objawy mojego STI....kiedy samochód ma już mało paliwa /ok 15 l/ w zbiorniku ,zaczyna zdecydowanie lepiej reagowac na pedał gazu,jest dużo bardziej dynamiczny i szybszy,kiedy zatankuję go do pełna wraca do stanu "normalnego"....nie byłem jeszcze z tym problemem w żadnej stacji diagnostycznej ,ale zanim pojadę chciałbym znac wasza opinię bo może ktoś sie z czymś takim spotkał...pozdrawiam
/Subaru STI 2006 /



Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 25 wrz 2009, o 13:28

Bardzo bardzo dziwny objaw. Nie umiem wyjaśnić tego poza wagą :-/

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 25 wrz 2009, o 13:44

A może jest coś z pompą, lekko zubaża, a był do tej pory przelany? Miał jakiś remap, było coś kombinowane z regulatorem ciśnienia paliwa czy coś takiego?

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 25 wrz 2009, o 13:45

No tak, ale kto odczuje w estijaju różnicę w przyspieszeniu przy tych -45kg przy masie auta w okolicy 1,5tony?

Musi być inny powód.

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 25 wrz 2009, o 14:07

Autosugestia ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 25 wrz 2009, o 14:12

ky pisze: A może jest coś z pompą, lekko zubaża, a był do tej pory przelany? Miał jakiś remap, było coś kombinowane z regulatorem ciśnienia paliwa czy coś takiego?

Fabrycznie jest starznie przelany, jak tylko trochę zdjąć paliwa to mu przybywa mocy, ale to by było mało bezpieczne. Moze też paliwo się nagrzewa mocniej.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 25 wrz 2009, o 15:10

No to na poczatek bym sprawdził ciśnienie na listwie na pełnym i bliskim pustego :)

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 25 wrz 2009, o 16:58

też mam takie wrażenie, że lepiej ciągnie jak prawie pusty bak.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 25 wrz 2009, o 23:00

ky pisze:A może jest coś z pompą, lekko zubaża
Pompa może zubażać, miałem taki objaw, na szczęście wykryty nim zdetonowałem następny silnik, ale nie bardzo wiem, czemu miałby się to dziać w funkcji ilości paliwa w baku. Jak już, to po prostu nie wydala na większym poborze.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 25 wrz 2009, o 23:23

Bo np. masz słabe odpowietrzenie, a rośnie podciśnieine w zbiorniku...

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 25 wrz 2009, o 23:28

Ja też mam taki objaw, nie wiem jednak czy tak ma być czy nie.
Fakt jest taki że za każdym razem jak odkręcam kurek paliwa to słychać mocny syk powietrza.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 25 wrz 2009, o 23:36

Generalnie pewne podciśnienie ma być (chodzi o to, żeby opary paliwa nie przedostawały się na zewnątrz), gorzej jak odpowietrzenie jest totalnie zawalone -- mojemu padre zdechły w AR dwie pompy paliwa (zawsze gdy jechał na wakacje, zawsze mniej więcej w tej samej odległości do domu), zanim doszedł, że to chodzi o brak odpowietrzenia zbiornika.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 25 wrz 2009, o 23:52

Virus12 pisze: Fakt jest taki że za każdym razem jak odkręcam kurek paliwa to słychać mocny syk powietrza.
w Zabie zawsze tak mialem przy malej ilosci paliwa, w WRX nie wiem, bo sie moze przyzwyczailem i nie zwracam uwagi. Subarak glodny to go ssie ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 26 wrz 2009, o 00:01

ky pisze:Bo np. masz słabe odpowietrzenie, a rośnie podciśnieine w zbiorniku...

r.

No o tym nie pomyślałem. Możliwe, ale wtedy powinna być też zależność: ciągła jazda, ubywanie paliwa, pompa pada jak jest mniej, ale jak paliwa ubywa powoli (codzienna jazda po parenaście km) kiedy ciśnienie ma czas się wyrównać, to efekt nie występuje.

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 26 wrz 2009, o 00:02

w niemickim dieslu tego nie ma. zawsze killuje japanckie padaki :mrgreen:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 26 wrz 2009, o 00:03

LouCyphre pisze:zawsze killuje japanckie padaki :mrgreen:

Chyba blaskiem beżowej tapicerki :razz:

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 26 wrz 2009, o 00:55

LouCyphre pisze: w niemickim dieslu tego nie ma. zawsze killuje japanckie padaki :mrgreen:
w niemieckim dieslu to wogle wiele brakuje. Przy okazji pozdrawiam Gootka i FUXa ;-)


Link: http://www.youtube.com/watch?v=m5jZluytOOo

PS ja wiem ze to WRC ale na sliskim da sie i zyklym pobawic jak nalezy. A jak ktos nie wierzy mi, to Jarek wytlumaczy, ze zwykly WRX nie ryje jak sie chce. :-p

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 26 wrz 2009, o 09:20

jarmaj pisze: Chyba blaskiem beżowej tapicerki


Dokładnie, można opalać się w blasku jego zajebistości :mrgreen:

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 27 wrz 2009, o 20:27

Przy niskim poziomie paliwa występuje ryzyko wypadania zapłonów, sterownik utrzymuje wtedy bogatszą mieszankę.
W innych markach jest podobnie. Nie każdy to zauważa - to inna sprawa.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 27 wrz 2009, o 22:06

Ale już ustaliliśmy, że STI z fabryki jest zdrowo przelane, a dalsze wzbogacanie wcale mocy nie musi dodawać.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 27 wrz 2009, o 22:33

gebolp, chcesz powiedzieć, że sterownik dolewa na podstawie poziomu paliwa ?

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 28 wrz 2009, o 06:48

Odkąd jest OBDII stosowane są różne strategie unikania wypadania zapłonów. Jak samochód ma sieć CAN (lub coś podobnego) to tabl wsk. wysyła info o poziomie paliwa
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 28 wrz 2009, o 20:30

gebolp pisze:Odkąd jest OBDII stosowane są różne strategie unikania wypadania zapłonów. Jak samochód ma sieć CAN (lub coś podobnego) to tabl wsk. wysyła info o poziomie paliwa

Czy ktoś może to potwierdzić, ? Bo pierwsze słyszę.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 28 wrz 2009, o 21:34

Nic takiego nie ma w Subaru wedle naszej wiedzy. W każdym razie nie ma w dostępnym sofcie zdefiniowanej takiej mapy/tabeli w ECU.

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

Post 30 wrz 2009, o 17:55

Widzę, że trochę namieszałem.
Może parę wyjaśnień.
Jestem z branży samochodowej, zajmuję się diagnostyką usterek i naprawą elektroniki samochodowej. Firma wykonuje naprawy gwarancyjne dla jednej z marek, prowadzimy również warsztat, gdzie wykonujemy naprawy części elektrycznej samochodów. Firma wykonuje pomoce dydaktyczne dla szkół serwisowych oraz prowadzi szkolenia.
Mamy pewien dorobek w usuwaniu wrednych i trudnych usterek.
Nie reklamuję się, nie wymieniam nazwy firmy.
Sam od pół roku jestem posiadaczem Subaru Outback-a.
Teraz wracając do tematu. Wydaje mi się że dokładnie zgłębiłem EOBD i strategie z nim związane, dlatego pozwoliłem sobie zabrać głos w tej sprawie.
Faktycznie ilość paliwa jest brana pod uwagę podczas unikania wypadania zapłonów. Nie musi to polegać na wykorzystywaniu odrębnych map, wystarczy korekta dawki paliwa w górę, sterowanie na podstawie sondy lambda z przesunięciem składu "w górę". Można spróbować jeździć z max. 20 litrami paliwa w zbiorniku i sprawdzić średnie zużycie paliwa. Będzie wyższe.
Zjawisko poprawy dynamiki przetestowałem w kilku różnych markach i rzeczywiście występuje ono w mniejszym lub większym nasileniu.
Tyle, muślę, na ten temat.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

ODPOWIEDZ