Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Forester Manual czy automat ?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)

Moderatorzy: barbie, Bergen, WRC fan

Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 2 lip 2010, o 13:43

Witam
Przymierzam się do kupna Forestera, jestem w temacie subaru kompletnie zielony, byłbym wdzięczny za pomoc
Samochód ma być z lat 2000-2002 Myślałem nad wersją turbo, ponieważ 2.0 benzyna pewnie będzie za słaba, Znalazłem ostatnio wersje 2.5 automat wersja usa Moje pytanie brzmi Czy jeżeli chodzi o rozwiązanie napędów to czy są jakieś różnice między manualem a automatem, w maualach widziałem że są reduktory w automatach też występowały ? czy rozkład napędów jest taki sam czy coś jest inaczej? Ewentualnie na co zwrócić uwagę przy zakupie, żeby się nie wkopać w kosztowną naprawę.
MARIN
 
  

Post 2 lip 2010, o 14:35

MARIN, 4EAT nie ma centralnego dyferencjału, inicjalny rozkład jest 95:5, reduktora brak. MT ma 3 dyfry i inicjalnie 50:50.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi" - L.Miller - :giggle:
rrosiak
 
Auto: OBK H6 MY07
Skąd: W-wa, Kutno
  

Post 2 lip 2010, o 14:49

rrosiak napisał(a):MT ma 3 dyfry i inicjalnie 50:50

hmm... wydawało mi się że dwa. w sensie: dwa lsd i otwarty (zwykły) z przodu.
damaz
 
Skąd: z Damaziowa
  

Post 2 lip 2010, o 14:51

damaz napisał(a):
rrosiak napisał(a):MT ma 3 dyfry i inicjalnie 50:50

hmm... wydawało mi się że dwa. w sensie: dwa lsd i otwarty (zwykły) z przodu.

A czy przypadkiem 2+1 nie równa się 3?
So What!
 
Auto: Legacy IV
Skąd: Kraków
  

Post 2 lip 2010, o 14:59

So What! napisał(a):A czy przypadkiem 2+1 nie równa się 3?


Szymon, LOL

Ale damaz potrafi ponoć udowodnić, że 2x2=5 ;-)
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi" - L.Miller - :giggle:
rrosiak
 
Auto: OBK H6 MY07
Skąd: W-wa, Kutno
  

Post 2 lip 2010, o 15:06

rrosiak napisał(a):Szymon, LOL

Ale damaz potrafi ponoć udowodnić, że 2x2=5 ;-)

Dlatego też pisałem z pewną dozą niepewności :giggle:
So What!
 
Auto: Legacy IV
Skąd: Kraków
  

Post 2 lip 2010, o 15:22

rrosiak napisał(a):Ale damaz potrafi ponoć udowodnić, że 2x2=5 ;-)


stary trick, fajnie wychodzi w teorii mnogości, najpierw sobie definiujemy liczby naturalne a potem jak zawsze
Azrael
4turbo
 
Skąd: Warszawa
  

Post 2 lip 2010, o 15:32

let a=4, b=5, c=1
then we can write
c=b-a, multiply both side by (b-a)
c(b-a)=(b-a)²
cb-ac=b²-2ab+a² , subtract both side by a²
cb-ac-a² =b² -2ab, add both side by ab
ab+cb-ac-a² =b² -ab, subtract both side by cb
ab-ac-a² =b² -ab-cb, factor
a(b-c-a)=b(b-a-c), divide both side by(b-c-a)
a=b, since a=4 and b=5 then
4=5 but 4=2×2
2×2=5


:whistle:



:mrgreen:



aha. Leśnik A/T ma między osiami sprzęgło.


a co do kupowania samochodu, to najlepiej zwrócić uwagę na ... sprzedającego. dobrze jest zacząć poszukiwania od ogłoszeń forumowych.
damaz
 
Skąd: z Damaziowa
  

Post 2 lip 2010, o 16:34

MARIN napisał(a):jestem w temacie subaru kompletnie zielony (....) Ewentualnie na co zwrócić uwagę przy zakupie, żeby się nie wkopać w kosztowną naprawę.


Zwrócić uwagę, żeby podczas kupowania był z Tobą ktoś znający się na rzeczy, a najlepiej sprawdzić auto w jakimś ogarniającym Subaru warsztacie.




PS

Co do automat i manual - to automat odbiera niemal całą przyjemność z jazdy i koszmarnie tłamsi (przynajmniej ten Subarowy) potencjał silnika ;-)
Obrazek
jarmaj
 
Auto: Super Wiśnia
Skąd: Gliwice
  

Post 2 lip 2010, o 16:49

jarmaj, specjalnie dla CIebie F1 z CVT: http://www.youtube.com/watch?v=x3UpBKXMRto
Azrael
4turbo
 
Skąd: Warszawa
  

Post 2 lip 2010, o 16:55

Bleeeeeeee

Zresztą jak idzie o wyścigi, to ostatnio najbardziej spodobało mi się stwierdzenie, że zakręty są tam tylko dlatego, że zbudowanie 500 kilometrowej prostej byłoby zbyt kosztowne*, więc przykład tym bardziej mnie nie przekonuje :razz:



*oczywiście Remek :mrgreen:
Obrazek
jarmaj
 
Auto: Super Wiśnia
Skąd: Gliwice
  

Post 2 lip 2010, o 18:57

MANUAL.
Bergen
Moderator
 
Skąd: Wrocław
  

Post 2 lip 2010, o 21:33

MARIN napisał(a): Myślałem nad wersją turbo, ponieważ 2.0 benzyna pewnie będzie za słab

No to A/T nie wchodzi w grę, jeżeli nie chcesz rezygnować z "koników".
citan
 
Auto: 2.5i Joanna Brodzik Limited
Skąd: Bełchatów
  

Post 3 lip 2010, o 09:43

Z tego co widzę to at są trochę "upośledzone" terenowo, ale chyba ten rozkład napędu się zmienia jak się koła poślizgną, ? Mam pytanie bo danych nie mogę znaleźć jak sie ma 2.0 mt do 2.5at jeżeli chodzi o przyspieszenie i elastykę. Trochę się tej wersji turbo obawiam pod względem kosztów eksploatacji :/
MARIN
 
  

Post 3 lip 2010, o 10:38

MARIN napisał(a):Z tego co widzę to at są trochę "upośledzone" terenowo


ale o sprzęgło przy wydobywaniu się z błotka nie trzeba sie martwić

poczytaj o foresterach tu :arrow: http://www.4forester.pl/
esilon
 
Auto: WRX
  

Post 3 lip 2010, o 14:41

MARIN napisał(a):Z tego co widzę to at są trochę "upośledzone" terenowo, ale chyba ten rozkład napędu się zmienia jak się koła poślizgną, ?

Zupełnie nie wiem o co chodzi z tym inicjalnym rozkładem. Impreza A/T akurat z rozkładem momentu między osiami daje sobie radę... przynajmniej z tym. :mrgreen:
citan
 
Auto: 2.5i Joanna Brodzik Limited
Skąd: Bełchatów
  

Post 5 lip 2010, o 15:20

witam!

...owszem bedac posiadaczem forestera 2,5 turbo automat moge przytaknac ale jedynie sforuowaniu iz terenowo jest uposledzony bo nie ma reduktora. co do frajzdy z jazdy to nie zgadzam sie silnik 2,5 turbo nawet z automatem potrfi dac czadu a tak wogole to ktojezdzi wpolsce wiecej niz 90km/h przeciez jestesmy rozsadnymi kierowcami :whistle:
...a na obwodnicy garwolina jakis nerwowy kolega z bmw5 gonil mnie az dwojka pojawila sie z przodu i odpuscil wiec nie przesadzajmy z ta bryndza w silniku 2,5 turbo automat (bo przy predkosci poprzedzajacej dwojke z przodu forek w automacie zredukowal i zaczol jeszcze ciagnac) :thumb:

...ale w zimie w duzej zaspie brak reduktora to konieczne wahadlo. bywa slabiutko.

tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
tadaoando
 
Auto: SF2,5XT.MY07 SFXT MY14
Skąd: WA, WO, LRY
  

Post 10 lip 2010, o 15:16

OK wybór padł na 2.0 XT, potrzebuje lampę lewy przód do tego samochodu. Czy lampa z wersji USA kategorycznie odpada ?
MARIN
 
  

Post 10 lip 2010, o 16:29

MARIN napisał(a):OK wybór padł na 2.0 XT, potrzebuje lampę lewy przód do tego samochodu. Czy lampa z wersji USA kategorycznie odpada ?

ZTCW w UE lewa jest asymetryczna, a prawa symetryczna. Z kolei w USA obie są symetryczne. W konsekwencji lewa od US-speca odpada.
So What!
 
Auto: Legacy IV
Skąd: Kraków
  

Post 11 lip 2010, o 00:56

Kupujac drugi raz wybralbym manual. Pare razy jak mi sie tylne kola "obudzily" na zakrecie, to mialem uczucie przyjemnego ciepla w srodku...

AT jest wygodnie (i niekoniecznie mulowate), ale wlasciwosci terenowe + (jak sadze) zwinnosc podczas pokonywania zakretow na sliskim sa warte kupienia MT.
pamejudd
 
Auto: Szczypiorek / Ghost RS 5700 MY 2005
Skąd: Tue
  

Post 11 lip 2010, o 11:27

pamejudd napisał(a):Pare razy jak mi sie tylne kola "obudzily" na zakrecie, to mialem uczucie przyjemnego ciepla w srodku...

Z tego co pamiętam była z tym związana jakaś akcja serwisowa - ze zbyt późnym i w konsekwencji dość agresywnym dołączaniem tylnego napędu, ale to było parę lat temu.
citan
 
Auto: 2.5i Joanna Brodzik Limited
Skąd: Bełchatów
  

Post 11 lip 2010, o 13:54

So What! napisał(a):
MARIN napisał(a):OK wybór padł na 2.0 XT, potrzebuje lampę lewy przód do tego samochodu. Czy lampa z wersji USA kategorycznie odpada ?

ZTCW w UE lewa jest asymetryczna, a prawa symetryczna. Z kolei w USA obie są symetryczne. W konsekwencji lewa od US-speca odpada.



US dodatkowo mają takie odblaski wtopione...

A był bym zapomniał, w nich da się przełożyć odbłyśnik z klosza jeśli został nienaruszony ;-)
Jak na wiosnę kupowałem to lewy klosz do XT 03 był po 300 zł ;-)
Istreed
 
Auto: Forek XT 03'
  

Post 11 lip 2010, o 15:39

A to nie jest tak, że najbardziej upośledzony terenowo Ferek to Turbo+manual ?

Bez wiatraka mają reduktor i nie ma co tu dyskutować ale z wiatrakiem manual szperowany jest wiskozą, która podobno jest średnia.
W automacie daję się wajchę na "1" i ma się 50:50 spięte chyba silniej od wiskozy (tu niech się wypowie ktoś kompetentny, bo sam jestem ciekawy)

Tak na marginesie dokopał się ktoś do informacji na podstawie jakich danych automat zapina tył jadąc po równej drodze?
miszozon
 
Auto: Forek S-turbo
Skąd: Łódź
  

Post 11 lip 2010, o 16:14

miszozon: w terenie - o ile wiem - przynajmniej nie ma problemow z paleniem sprzegla w AT. Ale przy jezdzie drogowej na sliskim podlozu, lepiej miec 50:50 dzialajace rowniez przy innych biegach niz 1 (tak mi sie przynajmniej wydaje :-) ).



citan: kupujac auto z permanent AWD oczekiwalem jednak czegos innego, niz zastanawianie sie komputera, czy przod juz sie zlizga, czy jednak mozna jeszcze poczekac :-| Kolega pmlody podeslal mi link opisujacy komplet do "obejscia" tego mechanizmu i wlaczenia stalego 50:50, ale linka mam na drugim kompie. W poniedzialek wkleje.


PS: Wlasnie sie zorientowalem ze troche wczoraj niedokladnie napisalem o "wlasciwosciach terenowych". Oczywiscie chodzilo mi o korzysci z uzycia reduktora. AT zdecydowanie lepiej nadaje sie do blota, glebokiego sniegu i tym podobnych przyjemnostek. W dodatku wspinajac sie na naprawde strome zbocza w nie mialem poczucia, ze forek jest za slaby, wiec moze AT jakos rekompensuje brak reduktora.
pamejudd
 
Auto: Szczypiorek / Ghost RS 5700 MY 2005
Skąd: Tue
  

Post 11 lip 2010, o 19:24

pamejudd napisał(a):citan: kupujac auto z permanent AWD oczekiwalem jednak czegos innego, niz zastanawianie sie komputera, czy przod juz sie zlizga, czy jednak mozna jeszcze poczekac Kolega pmlody podeslal mi link opisujacy komplet do "obejscia" tego mechanizmu i wlaczenia stalego 50:50, ale linka mam na drugim kompie. W poniedzialek wkleje.

Wiem o jakie obejście chodzi, ale nie radzę na tym jeździć ani skręcać na dłuższą metę. ;-) Co do problemu z dołączaniem napędu opisywanym przeze mnie wcześniej, to objawiał się on przy stałej prędkości na wyższym biegu i śliskiej nawierzchni - nagły kickdown powodował uślizg przedniej osi i gwałtowny strzał z tyłu. Poprawka, o ile pamiętam, i nowe zastosowania 4EAT mają już mocniej spięte sprzęgło na dzień dobry, co można sobie sprawdzić mierząc sygnał z TCM do skrzyni. Dużo przydatnych informacji jest właśnie na stronie z "obejściem", o którym piszesz.

Co do 50:50, to dla mnie w przypadku 4EAT te wartości są wzięte zupełnie z czapy. W przypadku spięcia sprzęgła możemy mowić o czymś w rodzaju blokady, więc o przeciwieństwie otwartego dyfra (i jego 50:50).

PS. Chyba o to Ci chodziło:
http://www.subaruforester.org/vbulletin ... 4eat-3091/
http://www.rs25.com/forums/f8/t99075-4e ... -lite.html
citan
 
Auto: 2.5i Joanna Brodzik Limited
Skąd: Bełchatów
  

Następna strona

Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: trevelian i 8 gości