Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Obroty wzrastają - auto nie przyspiesza (NIE sprzęgło)

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)

Moderatorzy: barbie, Bergen, WRC fan

Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 27 sty 2012, o 10:53

Mam dosyć dziwny objaw w Imprezce, może będziecie wiedzieli co to może być.

OBJAWY :
- od czasu do czasu auto zachowuje się jakby miało kompletnie uszkodzone sprzęgło - obroty wzrastają jednak auto nie chce przyspieszać, słychać jednocześnie jak coś szumi
- sprzęgło miałem regenerowane jakiś rok temu i przed regeneracją ślizgało się na 4-5 biegu a teraz objaw jest nawet na 1 biegu i trwa kilka/kilkanaście minut - potem ustaje i mogę normalnie jeździć przez kilka dni
- co dziwne prędkość na liczniku rośnie (wydaje mi się, że przy ślizgającym sprzęgle tylko obroty rosły)

Tylny dyfer wymieniałem niedawno.

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
1/4 mile ET 9,35 s. / 252 kmh

tel.510-272-777
CZEX
 
Auto: W0OOLNY STI
Skąd: wwa
  

Post 27 sty 2012, o 10:59

Czekaj, bo nic nie kumam. Obroty rosą, auto nie chce przyśpieszać, ale jednocześnie prędkość rośnie!??
vibowit | jid: vibowit@vibowit.com
Obrazek
czarne jest piękne...
vibowit
 
Auto: "Czart" GT
Skąd: Kiełpin
  

Post 27 sty 2012, o 11:30

Może koła się ślizgają? :-p
koziolek
 
Auto: Impreza 1.8 bulgocząca kuchenka na LPG
Skąd: B-stok
  

Post 27 sty 2012, o 12:05

vibowit napisał(a):Czekaj, bo nic nie kumam. Obroty rosą, auto nie chce przyśpieszać, ale jednocześnie prędkość rośnie!??


ktoś tu nie umie czytać ze zrozumieniem :lol:

Prędkość na LICZNIKU rośnie , obroty też a auto ledwo przyspiesza.
1/4 mile ET 9,35 s. / 252 kmh

tel.510-272-777
CZEX
 
Auto: W0OOLNY STI
Skąd: wwa
  

Post 27 sty 2012, o 12:14

Jesteś pewny, że założyłeś dyfer o właściwym przełożeniu?
Obrazek
jarmaj
 
Auto: Super Wiśnia
Skąd: Gliwice
  

Post 27 sty 2012, o 12:34

jarmaj napisał(a):Jesteś pewny, że założyłeś dyfer o właściwym przełożeniu?


Tak, jestem pewny - założyłem dyfer od WRX EU 2004 do mojego WRX EU 2005.

Napewno nie jest to wina dyfra bo przed wymianą objawy były te same.

Wczoraj jeździłem cały wieczór, wszystko było super. Dzisiaj rano lece do pracy - znowu to samo.
1/4 mile ET 9,35 s. / 252 kmh

tel.510-272-777
CZEX
 
Auto: W0OOLNY STI
Skąd: wwa
  

Post 27 sty 2012, o 12:43

Pytałem bo dyfer o złych przełożeniach mógł zmielić skrzynię.

Możesz mieć też uszkodzoną półoś.
Obrazek
jarmaj
 
Auto: Super Wiśnia
Skąd: Gliwice
  

Post 27 sty 2012, o 16:22

Uszkodzona półoś może dawać podobne objawy ?
Miał ktoś podobną akcje ??
1/4 mile ET 9,35 s. / 252 kmh

tel.510-272-777
CZEX
 
Auto: W0OOLNY STI
Skąd: wwa
  

Post 27 sty 2012, o 16:56

Albo ślizga Ci się sprzęgło, co byłoby najbardziej prawdopodobne, ale wtedy prędkościomierz nie może wzrastać proporcjonalnie do obrotów, albo jeżeli faktycznie prędkościomierz też reaguje, to: albo leży śnieg (lub masz milion konnego potwora na asfalcie ;-) ) i ślizgają się koła, albo gdzieś masz coś urwane w układzie przeniesienia napędu: skrzynia, dyfry, półosie i tam pojawia się różnica obrotów.

Przypadek dziwny, ja się z czymś takim nie spotkałem - w sensie że czasem jest ok, a czasem nie.
Obrazek
jarmaj
 
Auto: Super Wiśnia
Skąd: Gliwice
  

Post 27 sty 2012, o 17:13

jarmaj napisał(a):
Możesz mieć też uszkodzoną półoś.


Cokolwiek, na samej centralnej wiskozie się napędza.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Pracy szukam.
leon
 
Auto: Srąąbi
  

Post 27 sty 2012, o 17:17

Kolega miał takie same objawy i okazało się że wypięła się półoś z dyfra
bujak27
 
Auto: wrx
  

Post 4 lut 2012, o 17:51

Półośka. Miałem to samo - ogoliłem lewy przedni wewnętrzny wieloklin.
kuzi4
 
Auto: SI GT KOMBI '98/99
Skąd: Chrzanów
  

Post 4 lut 2012, o 17:54

Dlaczego czasem się pojawia kłopot? Półoś przesówa się prawo/lewo w przegubach i nieogolony wielowypust "łapie" wieniec.
kuzi4
 
Auto: SI GT KOMBI '98/99
Skąd: Chrzanów
  

Post 5 lut 2012, o 10:42

Miałem to samo ubiegłej zimy.Wypinała mi się tylna półoś ale na centralnej wiskozie nie bardzo chciał się uciągnąć chociaż próbował.Powodem był słabo trzymający pierścień w dyfrze.Na wielowpuście półosi jest rowek w który owy pierścień wskakuje i ma trzymać aby się nie wysunęła.Wyjąłem dyfer, śrubokrętem ścisnąłem pierścień aby jego średnica wew. się zmniejszyła ,włożyłem dyfer z powrotem wbiłem półosie i wszystko gra do dzisiaj.W sumie 2 h roboty. Pzdr.
kAROL10
 
  

Post 5 lut 2012, o 13:02

Jak półoś wypada tak po prostu to coś poza pierścieniem jest raczej winne - może bardzo duże luzy na gumach dyfra/zawieszenia?
Azrael
4turbo
 
Skąd: Warszawa
  

Post 16 lut 2012, o 15:54

Dzięki za pomoc chłopaki, przyczyną była wypinająca się półoś. W serwisie Bady Cars (Warszawa ul. Korzenna) temat został ogarnięty w jeden dzień bez zostawienia worka $$$. Polecam.
1/4 mile ET 9,35 s. / 252 kmh

tel.510-272-777
CZEX
 
Auto: W0OOLNY STI
Skąd: wwa
  

Post 16 lut 2012, o 19:31

witam ! ja mialem bardzo bardzo podobnie wrecz identycznie ... przyczyna byl uszkodzony przegob przedni !
Obrazek
n14piotrek
 
Auto: impreza 2.0 N/A
  


Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości