Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Obroty wzrastają - auto nie przyspiesza (NIE sprzęgło)

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 27 sty 2012, o 09:53

Mam dosyć dziwny objaw w Imprezce, może będziecie wiedzieli co to może być.

OBJAWY :
- od czasu do czasu auto zachowuje się jakby miało kompletnie uszkodzone sprzęgło - obroty wzrastają jednak auto nie chce przyspieszać, słychać jednocześnie jak coś szumi
- sprzęgło miałem regenerowane jakiś rok temu i przed regeneracją ślizgało się na 4-5 biegu a teraz objaw jest nawet na 1 biegu i trwa kilka/kilkanaście minut - potem ustaje i mogę normalnie jeździć przez kilka dni
- co dziwne prędkość na liczniku rośnie (wydaje mi się, że przy ślizgającym sprzęgle tylko obroty rosły)

Tylny dyfer wymieniałem niedawno.

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
1/4 mile ET 9,35 s. / 252 kmh

tel.510-272-777
CZEX
2 gwiazdki
 
Auto: W0OOLNY STI
Skąd: wwa
  

Post 27 sty 2012, o 09:59

Czekaj, bo nic nie kumam. Obroty rosą, auto nie chce przyśpieszać, ale jednocześnie prędkość rośnie!??
vibowit | jid: vibowit@vibowit.com
Obrazek
czarne jest piękne...
vibowit
6 gwiazdek
 
Auto: "Czart" GT
Skąd: Kiełpin
  

Post 27 sty 2012, o 10:30

Może koła się ślizgają? :-p
koziolek
3 gwiazdki
 
Auto: WRX MY 03 PPP
Skąd: B-stok,Reading
  

Post 27 sty 2012, o 11:05

vibowit napisał(a):Czekaj, bo nic nie kumam. Obroty rosą, auto nie chce przyśpieszać, ale jednocześnie prędkość rośnie!??


ktoś tu nie umie czytać ze zrozumieniem :lol:

Prędkość na LICZNIKU rośnie , obroty też a auto ledwo przyspiesza.
1/4 mile ET 9,35 s. / 252 kmh

tel.510-272-777
CZEX
2 gwiazdki
 
Auto: W0OOLNY STI
Skąd: wwa
  

Post 27 sty 2012, o 11:14

Jesteś pewny, że założyłeś dyfer o właściwym przełożeniu?
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Wiśbaru
Skąd: Gliwice
  

Post 27 sty 2012, o 11:34

jarmaj napisał(a):Jesteś pewny, że założyłeś dyfer o właściwym przełożeniu?


Tak, jestem pewny - założyłem dyfer od WRX EU 2004 do mojego WRX EU 2005.

Napewno nie jest to wina dyfra bo przed wymianą objawy były te same.

Wczoraj jeździłem cały wieczór, wszystko było super. Dzisiaj rano lece do pracy - znowu to samo.
1/4 mile ET 9,35 s. / 252 kmh

tel.510-272-777
CZEX
2 gwiazdki
 
Auto: W0OOLNY STI
Skąd: wwa
  

Post 27 sty 2012, o 11:43

Pytałem bo dyfer o złych przełożeniach mógł zmielić skrzynię.

Możesz mieć też uszkodzoną półoś.
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Wiśbaru
Skąd: Gliwice
  

Post 27 sty 2012, o 15:22

Uszkodzona półoś może dawać podobne objawy ?
Miał ktoś podobną akcje ??
1/4 mile ET 9,35 s. / 252 kmh

tel.510-272-777
CZEX
2 gwiazdki
 
Auto: W0OOLNY STI
Skąd: wwa
  

Post 27 sty 2012, o 15:56

Albo ślizga Ci się sprzęgło, co byłoby najbardziej prawdopodobne, ale wtedy prędkościomierz nie może wzrastać proporcjonalnie do obrotów, albo jeżeli faktycznie prędkościomierz też reaguje, to: albo leży śnieg (lub masz milion konnego potwora na asfalcie ;-) ) i ślizgają się koła, albo gdzieś masz coś urwane w układzie przeniesienia napędu: skrzynia, dyfry, półosie i tam pojawia się różnica obrotów.

Przypadek dziwny, ja się z czymś takim nie spotkałem - w sensie że czasem jest ok, a czasem nie.
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Wiśbaru
Skąd: Gliwice
  

Post 27 sty 2012, o 16:13

jarmaj napisał(a):
Możesz mieć też uszkodzoną półoś.


Cokolwiek, na samej centralnej wiskozie się napędza.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Pracy szukam.
leon
6 gwiazdek
 
Auto: Kąąbi 3 + Cąąbi X
  

Post 27 sty 2012, o 16:17

Kolega miał takie same objawy i okazało się że wypięła się półoś z dyfra
bujak27
4 gwiazdki
 
Auto: wrx
  

Post 4 lut 2012, o 16:51

Półośka. Miałem to samo - ogoliłem lewy przedni wewnętrzny wieloklin.
kuzi4
3 gwiazdki
 
Auto: SI GT KOMBI '98/99
Skąd: Chrzanów
  

Post 4 lut 2012, o 16:54

Dlaczego czasem się pojawia kłopot? Półoś przesówa się prawo/lewo w przegubach i nieogolony wielowypust "łapie" wieniec.
kuzi4
3 gwiazdki
 
Auto: SI GT KOMBI '98/99
Skąd: Chrzanów
  

Post 5 lut 2012, o 09:42

Miałem to samo ubiegłej zimy.Wypinała mi się tylna półoś ale na centralnej wiskozie nie bardzo chciał się uciągnąć chociaż próbował.Powodem był słabo trzymający pierścień w dyfrze.Na wielowpuście półosi jest rowek w który owy pierścień wskakuje i ma trzymać aby się nie wysunęła.Wyjąłem dyfer, śrubokrętem ścisnąłem pierścień aby jego średnica wew. się zmniejszyła ,włożyłem dyfer z powrotem wbiłem półosie i wszystko gra do dzisiaj.W sumie 2 h roboty. Pzdr.
kAROL10
1 gwiazdka
 
  

Post 5 lut 2012, o 12:02

Jak półoś wypada tak po prostu to coś poza pierścieniem jest raczej winne - może bardzo duże luzy na gumach dyfra/zawieszenia?
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 16 lut 2012, o 14:54

Dzięki za pomoc chłopaki, przyczyną była wypinająca się półoś. W serwisie Bady Cars (Warszawa ul. Korzenna) temat został ogarnięty w jeden dzień bez zostawienia worka $$$. Polecam.
1/4 mile ET 9,35 s. / 252 kmh

tel.510-272-777
CZEX
2 gwiazdki
 
Auto: W0OOLNY STI
Skąd: wwa
  

Post 16 lut 2012, o 18:31

witam ! ja mialem bardzo bardzo podobnie wrecz identycznie ... przyczyna byl uszkodzony przegob przedni !
Obrazek
n14piotrek
1 gwiazdka
 
Auto: impreza 2.0 N/A
  

Post 14 paź 2014, o 16:33

Witam.
Sorry że odgrzewam kotleta ale w mojej świeżo kupionej Estijajce jest podobnie. Tzn wkręca się na obroty ale nie przyśpiesza (efekt spalonego sprzęgła) ale nie jest to sprzęgło. Rozchodzi się o to że przy dawaniu gazu w czasie jazdy pojazd nie przyśpiesza tylko jakby się "ślizga" ale jak go rozpędzę tam załóżmy do 100km/h to jest takie "stuknięcie" i pojazd zaiwania pełna parą a po kilku manewrach znowu zaczyna się ślizgać. Wskaźnik prędkości nie wzrasta wraz z obrotami. Mało ostatnio przy nim byłem bo praca mi na to nie pozwala więc piszę tutaj. Może to być ta półoś co piszecie o niej wyżej ? Nie słyszę trakotania przy skręcaniu ani żadnych niepokojących dźwięków. Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
Krupa
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza Wrx STI 06
  

Post 14 paź 2014, o 17:10

Skąd wiesz, na jakiej podstawie, że to nie sprzęgło?
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Wiśbaru
Skąd: Gliwice
  

Post 15 paź 2014, o 07:51

Ponieważ sprzęgło ślizgało by się tym bardziej im wyższe by były obroty (przy dynamicznym przyśpieszeniu) i dając przykład że jadąc tym samochodem na 5-ce i po wyżej opisanym "stuknięciu" samochód się dynamicznie wkręca na obroty i przyśpiesza bez żadnego uślizgania a jak dojade do skrzyżowana i chce nim ruszyć to problem znów się pojawia. Zauważyłem że na skręconych kołach w lewo nie mam szansy podjechać pod nawet małe wzniesienie, natomiast jak wyprostuje to autko ma lżej ale to nadal ślizganie..
Krupa
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza Wrx STI 06
  

Post 15 paź 2014, o 10:59

Krupa napisał(a):Ponieważ sprzęgło ślizgało by się tym bardziej im wyższe by były obroty (przy dynamicznym przyśpieszeniu)


Niekoniecznie. Sprzęgło łatwo sprawdzić jadąć na wysokim biegu (IV+) ze stosunkowo niskimi obrotami 2-2,5 kRPM i depcząc mocno gaz. Wtedy całkiem łatwo wywołać uślizg sprzęgła.

Krupa, jeżeli obroty rosną, auto nie przyspiesza a żadne koło nie buksuje to sprzęgło jest na 100% do zrobienia. Nie oznacza to, że wszystko inne jest sprawne i może masz do wymiany dyfer/przegub.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
6 gwiazdek
 
Auto: XU10J4RS
Skąd: DC
  

Post 15 paź 2014, o 14:17

Wygląda to na uciekający przednim przegubem napęd (skoro wspominasz o skręconych kołach - no chyba, że półoś wypada ze skrzyni).
Ja bym zrobił tak: wywołałbym tę sytuację z brakiem napędu na skręconych kołach - np. wjeżdżając częściowo na najazdy i skręcając koła. Ktoś wchodzi pod auto i patrzy czemu nie możesz podjechać dalej. Czy kręcą się przednie półosie? Czy kręci się wał napędowy? Czy kręcą się tylne półosie?
Podaj jeszcze numer skrzyni biegów.

Można też dla wygody spróbować tego scenariusza na podnośniku, ale nie ma gwarancji, że się to powtórzy, bo pewne rzeczy wychodzą tylko kiedy auto stoi na kołach.

Ale skoro skręcanie kołami powoduje problem z napędem, to przyczyny szukałbym z przodu: przedni dyfer, półosie, przeguby. Powodzenia!
booSTi
5 gwiazdek
 
Auto: Black Devil STi
Skąd: z piekła rodem
  

Post 15 paź 2014, o 21:00

Dzięki bardzo za odpowiedź. Dziś miałem okazje trochę nią pojeździć. No to są takie objawy: Jadąc na jedynce i dwójce nie ma mowy o przyśpieszeniu (efekt ślizgania) wrzucam na trójkę wkręcam auto dynamicznie do 4tyś obr trzymam na tej wartości (jest ślizganie) i za jakieś 5s zaczyna się trząść tak jakby koła boksowały takie trrrrrrr :D (ale nie boksują) i auto zaczyna przyśpieszać normalnie. Potem przechodzę na czwórkę, przyśpiesza z lekkim uślizgiem w pewnym momencie robi trrrrrr i znowu leci tak jak powinien i tak dalej i tak dalej, oczywiście mówie tu o wciśniętym pedale gazu tak już bardziej w podłogę :D. Jutro postaram się nagrać filmik i Wam pokazać o co chodzi bo może mnie nie zrozumiecie :D
Numer skrzyni podam jutro bo dziś już było ciemno zanim się ogarnąłem. Zalece na podnośnik zobacze co i jak z nią się dzieje, dziś szarpałem ręką za półoś i nie wydaje mi się żeby były jakieś luzy powodujące wypadanie osi, przeguby okej w jednym tylko gume trzeba będzie wymienić, nie zarzygane nigdzie olejem ze strony skrzyni, dokładniej nic nie powiem na dzień dzisiejszy. Do serwisu jestem umówiony za tydzień i zobacze co mi tam chłopy powiedzą.
Krupa
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza Wrx STI 06
  

Post 16 paź 2014, o 10:43

Jeżeli problem powiększa się przy skręconych kołach, to wskazywałoby to na półoś, przeguby. Może dyfer.
Dość dziwnie to faktycznie wygląda. Z pewnością powinieneś przestać tak jeździć, uszkodzenia mogą się powiększać z każdą chwilą.
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Wiśbaru
Skąd: Gliwice
  

Post 16 lis 2014, o 18:35

Sorki że tak się odzywam w kratkę ale czas mi nie pozwalał żeby tu zajrzeć ale będę pisał żeby doprowadzić temat do końca.. Więc wracając do mojej sprawy. Byłem w serwisie Subaru, powiedziano mi że mam spalone sprzęgło więc kupiłem sprzęgło umówiłem się na wizytę i dwa dni temu dopiero był wolny termin więc wzieli moją sti na warsztat. Wymienili uszczelniacz wału bo pochlapało na stare sprzęgło olejem, zmienili oczywiście sprzęgło złożyli i okazało się że te ślizganie nie leżało po stronie sprzęgła. Teraz postawiono diagnozę że te ślizganie może powodować DCCD. W samochodzie świecą mi się kontrolki ABS, poduszek i BRAKE. Z tego co wyczytałem to czujniki ABS mają połączenie z DCCD i bierze z nich sygnał. Więc podepne się pod komputer (bo nie miałem czasu żeby dłużej zostać w serwisie szkoła itd..) i zobacze co jest z czujnikami. Kolejny objaw jaki zauważyłem i serwisant również to taki że tam jak ustawię w DCCD na trybie AUTO samochód praktycznie nie przyśpiesza i jest efekt ślizgania ale jak ustawię na pozycję MANUAL lock to czuć że spięło dyfry i jest lepiej ruszać ale jak dynamicznie dodasz gazu to i tak jest uślizgiwanie. Wina może leżeć w tarczach od DCCD co sprzęga napęd ?
Krupa
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza Wrx STI 06
  


Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: MATRIX, mcc i 21 gości