Forester Manual czy automat ?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
MARIN
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Forester Manual czy automat ?

Post 2 lip 2010, o 13:43

Witam
Przymierzam się do kupna Forestera, jestem w temacie subaru kompletnie zielony, byłbym wdzięczny za pomoc
Samochód ma być z lat 2000-2002 Myślałem nad wersją turbo, ponieważ 2.0 benzyna pewnie będzie za słaba, Znalazłem ostatnio wersje 2.5 automat wersja usa Moje pytanie brzmi Czy jeżeli chodzi o rozwiązanie napędów to czy są jakieś różnice między manualem a automatem, w maualach widziałem że są reduktory w automatach też występowały ? czy rozkład napędów jest taki sam czy coś jest inaczej? Ewentualnie na co zwrócić uwagę przy zakupie, żeby się nie wkopać w kosztowną naprawę.



rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 122 razy
Polubione posty: 188 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 2 lip 2010, o 14:35

MARIN, 4EAT nie ma centralnego dyferencjału, inicjalny rozkład jest 95:5, reduktora brak. MT ma 3 dyfry i inicjalnie 50:50.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 2 lip 2010, o 14:49

rrosiak pisze:MT ma 3 dyfry i inicjalnie 50:50
hmm... wydawało mi się że dwa. w sensie: dwa lsd i otwarty (zwykły) z przodu.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 300 razy
Polubione posty: 57 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 2 lip 2010, o 14:51

damaz pisze:
rrosiak pisze:MT ma 3 dyfry i inicjalnie 50:50
hmm... wydawało mi się że dwa. w sensie: dwa lsd i otwarty (zwykły) z przodu.
A czy przypadkiem 2+1 nie równa się 3?

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 122 razy
Polubione posty: 188 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 2 lip 2010, o 14:59

So What! pisze: A czy przypadkiem 2+1 nie równa się 3?

Szymon, LOL

Ale damaz potrafi ponoć udowodnić, że 2x2=5 ;-)
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 300 razy
Polubione posty: 57 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 2 lip 2010, o 15:06

rrosiak pisze: Szymon, LOL

Ale damaz potrafi ponoć udowodnić, że 2x2=5 ;-)
Dlatego też pisałem z pewną dozą niepewności :giggle:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 2 lip 2010, o 15:22

rrosiak pisze: Ale damaz potrafi ponoć udowodnić, że 2x2=5 ;-)

stary trick, fajnie wychodzi w teorii mnogości, najpierw sobie definiujemy liczby naturalne a potem jak zawsze

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 2 lip 2010, o 15:32

let a=4, b=5, c=1
then we can write
c=b-a, multiply both side by (b-a)
c(b-a)=(b-a)²
cb-ac=b²-2ab+a² , subtract both side by a²
cb-ac-a² =b² -2ab, add both side by ab
ab+cb-ac-a² =b² -ab, subtract both side by cb
ab-ac-a² =b² -ab-cb, factor
a(b-c-a)=b(b-a-c), divide both side by(b-c-a)
a=b, since a=4 and b=5 then
4=5 but 4=2×2
2×2=5
:whistle:



:mrgreen:



aha. Leśnik A/T ma między osiami sprzęgło.


a co do kupowania samochodu, to najlepiej zwrócić uwagę na ... sprzedającego. dobrze jest zacząć poszukiwania od ogłoszeń forumowych.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 78 razy
Polubione posty: 439 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 2 lip 2010, o 16:34

MARIN pisze:jestem w temacie subaru kompletnie zielony (....) Ewentualnie na co zwrócić uwagę przy zakupie, żeby się nie wkopać w kosztowną naprawę.
Zwrócić uwagę, żeby podczas kupowania był z Tobą ktoś znający się na rzeczy, a najlepiej sprawdzić auto w jakimś ogarniającym Subaru warsztacie.




PS

Co do automat i manual - to automat odbiera niemal całą przyjemność z jazdy i koszmarnie tłamsi (przynajmniej ten Subarowy) potencjał silnika ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 2 lip 2010, o 16:49

jarmaj, specjalnie dla CIebie F1 z CVT:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 78 razy
Polubione posty: 439 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 2 lip 2010, o 16:55

Bleeeeeeee

Zresztą jak idzie o wyścigi, to ostatnio najbardziej spodobało mi się stwierdzenie, że zakręty są tam tylko dlatego, że zbudowanie 500 kilometrowej prostej byłoby zbyt kosztowne*, więc przykład tym bardziej mnie nie przekonuje :razz:



*oczywiście Remek :mrgreen:

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 2 lip 2010, o 18:57

MANUAL.

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 2 lip 2010, o 21:33

MARIN pisze: Myślałem nad wersją turbo, ponieważ 2.0 benzyna pewnie będzie za słab
No to A/T nie wchodzi w grę, jeżeli nie chcesz rezygnować z "koników".

MARIN
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 3 lip 2010, o 09:43

Z tego co widzę to at są trochę "upośledzone" terenowo, ale chyba ten rozkład napędu się zmienia jak się koła poślizgną, ? Mam pytanie bo danych nie mogę znaleźć jak sie ma 2.0 mt do 2.5at jeżeli chodzi o przyspieszenie i elastykę. Trochę się tej wersji turbo obawiam pod względem kosztów eksploatacji :/

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 3 lip 2010, o 10:38

MARIN pisze: Z tego co widzę to at są trochę "upośledzone" terenowo

ale o sprzęgło przy wydobywaniu się z błotka nie trzeba sie martwić

poczytaj o foresterach tu :arrow: http://www.4forester.pl/

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 3 lip 2010, o 14:41

MARIN pisze: Z tego co widzę to at są trochę "upośledzone" terenowo, ale chyba ten rozkład napędu się zmienia jak się koła poślizgną, ?
Zupełnie nie wiem o co chodzi z tym inicjalnym rozkładem. Impreza A/T akurat z rozkładem momentu między osiami daje sobie radę... przynajmniej z tym. :mrgreen:

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 5 lip 2010, o 15:20

witam!

...owszem bedac posiadaczem forestera 2,5 turbo automat moge przytaknac ale jedynie sforuowaniu iz terenowo jest uposledzony bo nie ma reduktora. co do frajzdy z jazdy to nie zgadzam sie silnik 2,5 turbo nawet z automatem potrfi dac czadu a tak wogole to ktojezdzi wpolsce wiecej niz 90km/h przeciez jestesmy rozsadnymi kierowcami :whistle:
...a na obwodnicy garwolina jakis nerwowy kolega z bmw5 gonil mnie az dwojka pojawila sie z przodu i odpuscil wiec nie przesadzajmy z ta bryndza w silniku 2,5 turbo automat (bo przy predkosci poprzedzajacej dwojke z przodu forek w automacie zredukowal i zaczol jeszcze ciagnac) :thumb:

...ale w zimie w duzej zaspie brak reduktora to konieczne wahadlo. bywa slabiutko.

tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

MARIN
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 10 lip 2010, o 15:16

OK wybór padł na 2.0 XT, potrzebuje lampę lewy przód do tego samochodu. Czy lampa z wersji USA kategorycznie odpada ?

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 300 razy
Polubione posty: 57 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 10 lip 2010, o 16:29

MARIN pisze:OK wybór padł na 2.0 XT, potrzebuje lampę lewy przód do tego samochodu. Czy lampa z wersji USA kategorycznie odpada ?
ZTCW w UE lewa jest asymetryczna, a prawa symetryczna. Z kolei w USA obie są symetryczne. W konsekwencji lewa od US-speca odpada.

pamejudd
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Tue
Auto: Longinus
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 11 lip 2010, o 00:56

Kupujac drugi raz wybralbym manual. Pare razy jak mi sie tylne kola "obudzily" na zakrecie, to mialem uczucie przyjemnego ciepla w srodku...

AT jest wygodnie (i niekoniecznie mulowate), ale wlasciwosci terenowe + (jak sadze) zwinnosc podczas pokonywania zakretow na sliskim sa warte kupienia MT.

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 11 lip 2010, o 11:27

pamejudd pisze: Pare razy jak mi sie tylne kola "obudzily" na zakrecie, to mialem uczucie przyjemnego ciepla w srodku...
Z tego co pamiętam była z tym związana jakaś akcja serwisowa - ze zbyt późnym i w konsekwencji dość agresywnym dołączaniem tylnego napędu, ale to było parę lat temu.

Istreed
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forek XT 03'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 11 lip 2010, o 13:54

So What! pisze:
MARIN pisze:OK wybór padł na 2.0 XT, potrzebuje lampę lewy przód do tego samochodu. Czy lampa z wersji USA kategorycznie odpada ?
ZTCW w UE lewa jest asymetryczna, a prawa symetryczna. Z kolei w USA obie są symetryczne. W konsekwencji lewa od US-speca odpada.

US dodatkowo mają takie odblaski wtopione...

A był bym zapomniał, w nich da się przełożyć odbłyśnik z klosza jeśli został nienaruszony ;-)
Jak na wiosnę kupowałem to lewy klosz do XT 03 był po 300 zł ;-)

miszozon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek S-turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 11 lip 2010, o 15:39

A to nie jest tak, że najbardziej upośledzony terenowo Ferek to Turbo+manual ?

Bez wiatraka mają reduktor i nie ma co tu dyskutować ale z wiatrakiem manual szperowany jest wiskozą, która podobno jest średnia.
W automacie daję się wajchę na "1" i ma się 50:50 spięte chyba silniej od wiskozy (tu niech się wypowie ktoś kompetentny, bo sam jestem ciekawy)

Tak na marginesie dokopał się ktoś do informacji na podstawie jakich danych automat zapina tył jadąc po równej drodze?
vel misza, Pozdrawiam!

pamejudd
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Tue
Auto: Longinus
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 11 lip 2010, o 16:14

miszozon: w terenie - o ile wiem - przynajmniej nie ma problemow z paleniem sprzegla w AT. Ale przy jezdzie drogowej na sliskim podlozu, lepiej miec 50:50 dzialajace rowniez przy innych biegach niz 1 (tak mi sie przynajmniej wydaje :-) ).



citan: kupujac auto z permanent AWD oczekiwalem jednak czegos innego, niz zastanawianie sie komputera, czy przod juz sie zlizga, czy jednak mozna jeszcze poczekac :-| Kolega pmlody podeslal mi link opisujacy komplet do "obejscia" tego mechanizmu i wlaczenia stalego 50:50, ale linka mam na drugim kompie. W poniedzialek wkleje.


PS: Wlasnie sie zorientowalem ze troche wczoraj niedokladnie napisalem o "wlasciwosciach terenowych". Oczywiscie chodzilo mi o korzysci z uzycia reduktora. AT zdecydowanie lepiej nadaje sie do blota, glebokiego sniegu i tym podobnych przyjemnostek. W dodatku wspinajac sie na naprawde strome zbocza w nie mialem poczucia, ze forek jest za slaby, wiec moze AT jakos rekompensuje brak reduktora.

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: Forester Manual czy automat ?

Post 11 lip 2010, o 19:24

pamejudd pisze: citan: kupujac auto z permanent AWD oczekiwalem jednak czegos innego, niz zastanawianie sie komputera, czy przod juz sie zlizga, czy jednak mozna jeszcze poczekac Kolega pmlody podeslal mi link opisujacy komplet do "obejscia" tego mechanizmu i wlaczenia stalego 50:50, ale linka mam na drugim kompie. W poniedzialek wkleje.
Wiem o jakie obejście chodzi, ale nie radzę na tym jeździć ani skręcać na dłuższą metę. ;-) Co do problemu z dołączaniem napędu opisywanym przeze mnie wcześniej, to objawiał się on przy stałej prędkości na wyższym biegu i śliskiej nawierzchni - nagły kickdown powodował uślizg przedniej osi i gwałtowny strzał z tyłu. Poprawka, o ile pamiętam, i nowe zastosowania 4EAT mają już mocniej spięte sprzęgło na dzień dobry, co można sobie sprawdzić mierząc sygnał z TCM do skrzyni. Dużo przydatnych informacji jest właśnie na stronie z "obejściem", o którym piszesz.

Co do 50:50, to dla mnie w przypadku 4EAT te wartości są wzięte zupełnie z czapy. W przypadku spięcia sprzęgła możemy mowić o czymś w rodzaju blokady, więc o przeciwieństwie otwartego dyfra (i jego 50:50).

PS. Chyba o to Ci chodziło:
http://www.subaruforester.org/vbulletin ... 4eat-3091/
http://www.rs25.com/forums/f8/t99075-4e ... -lite.html

ODPOWIEDZ