Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
jeszcze nie widziałem tabliczki znamionowej i nie mam jeszcze takiej możliwości, ale dzwoniłem do subaru polska i po rozkodowaniu VIN przemiły pan z działu technicznego powiedział mi, że w latach 2005 (rocznik modelowy MY2006) do bodajże 2011 (mogłem źle zapamiętać) silniki EJ204 były wyposażone w gniazda zaworowe utwardzone i jest możliwość zasilania gazem.... To teraz już nie wiem w co wierzyć:)
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Sugerowałbym wierzyć praktykom, czyli osobom, przez których ręce przeszło nieco tych silników, którzy instalowali instalacje, którzy serwisowali instalacji itp. Jak Jako :subie pisze:ale dzwoniłem do subaru polska i po rozkodowaniu VIN przemiły pan z działu technicznego powiedział mi, że w latach 2005 (rocznik modelowy MY2006) do bodajże 2011 (mogłem źle zapamiętać) silniki EJ204 były wyposażone w gniazda zaworowe utwardzone i jest możliwość zasilania gazem.... To teraz już nie wiem w co wierzyć:)
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 84#p378684
Zwróć uwagę, że auta z "fabryczną" instalacją gazową od naszych zachodnich sąsiadów to właśnie bardzo często EJ20F. Ciekawe, nie ?
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Jak najbardziej to rozumiem stronę praktyczną, bo jak mawiał Albert Einstein 'w teorii praktyka równa się teorii':) Czy jednak praktycy porównywali materiał gniazd zaworowych silników ej204 i ej20f? Wyślę jeszcze zapytanie do subaru w japonii, może odpowiedzą...
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Sądzę, że na warsztatach brak spektrometrów . Raczej praktyka, praktyka, praktyka.subie pisze:Czy jednak praktycy porównywali materiał gniazd zaworowych silników ej204 i ej20f?
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Odgrzeję stary wątek. Kupiłem SG z 2006 ze Szwajcarii i po konsultacji (podbnie jak kolega "subie") oraz lekturze "tamtego" forum subaru (wsie 2.0 wolnossak na europe mają wzmacniane gniazda) założyłem instalacje LPG. Auto miało 44k przelotu, luzy zaworowe sprawdziłem przy 70k i były ciut poniżej nominału ale wciąż powyżej minimum. Zgodnie z zaleceniami po kolejnych 50k a właściwie po juz po 45k sprawdziłem kolejny raz luzy. Brak takowych stwierdzono na wydechowych i pokrywa się to z zachowaniem nierozgrzanego silnika (gaśnie na biegu jałowym i póki nie złapie 90 stopni to "zamula").
Konkluzja 1 Szwajcaria to nie Europa
Konkluzja 2 Nie lubie tamtego forum (niestety dla mnie ten wątek pojawił się po tym jak założyłem LPG)
Konkluzja 3 Wychodzi na to że jednak F stanowi o adoptowalności LPG w tych silnikach bo ja mam EJ204 na tabliczce "Fuji Heavy Industry"
Pytanie. Wymienić gniazda zaworowe w swoich glowicach na takie co wytrzymują gaz (widziałem takie oferty) czy kupić używany silnik "F" i przełożyć głowice z niego po regulacji zaworów w nich?
Konkluzja 1 Szwajcaria to nie Europa
Konkluzja 2 Nie lubie tamtego forum (niestety dla mnie ten wątek pojawił się po tym jak założyłem LPG)
Konkluzja 3 Wychodzi na to że jednak F stanowi o adoptowalności LPG w tych silnikach bo ja mam EJ204 na tabliczce "Fuji Heavy Industry"
Pytanie. Wymienić gniazda zaworowe w swoich glowicach na takie co wytrzymują gaz (widziałem takie oferty) czy kupić używany silnik "F" i przełożyć głowice z niego po regulacji zaworów w nich?
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Pytanie nr 1 przed konkluzjami.
Czy instalacja była prawidłowo dobrana, założona, wystrojona ?
Na pytanie co dalej robić trudno odpowiedzieć, ale po przedrążyłbym bardziej temat wymiany gniazd.
W szczególności doświadczenie oferenta/ów, jakaś gwarancja ?
Czy instalacja była prawidłowo dobrana, założona, wystrojona ?
Na pytanie co dalej robić trudno odpowiedzieć, ale po przedrążyłbym bardziej temat wymiany gniazd.
W szczególności doświadczenie oferenta/ów, jakaś gwarancja ?
Milak
(ex- OBK MY01 H6)
(ex- OBK MY01 H6)
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
milak,
Koniec końców wychodzi na to że mogły sie złożyć 2 rzeczy lub 3 rzeczy.
Primo ubogo na górze (powyżej 5500RPM). Na dole było tłusto ale góra sucha bo Pan druciarz zamontował reduktor sharga który ż3e niby ogarnia 200 kucy a nie druciarze mówią że to niewydajny syf. Poza tym wtryski zapętlały mi się przy 6500 czyli o wydajności reduktora nie może byc mowy skoro do tego pracował na 1,3 bar.
Primo nr 2 mam ciężką nogę i duzo jeżdżę po terenie więć często w zakrtesie 5500 i powyżej.
Primo nr 3 bardziej pytanie, mam wątpliwości czy prawidło działa pierwsza szerokopasmowa labmda?
Mój ELM 327 pokazuje normalne napięcie około 2,2 V i raczej ręakcję na każdą zmianę położenia pedału przepustnicy.
No właśnie w całym necie nie moge znaleźć informacji czy to prawidłowe napięcie.
Koniec końców wychodzi na to że mogły sie złożyć 2 rzeczy lub 3 rzeczy.
Primo ubogo na górze (powyżej 5500RPM). Na dole było tłusto ale góra sucha bo Pan druciarz zamontował reduktor sharga który ż3e niby ogarnia 200 kucy a nie druciarze mówią że to niewydajny syf. Poza tym wtryski zapętlały mi się przy 6500 czyli o wydajności reduktora nie może byc mowy skoro do tego pracował na 1,3 bar.
Primo nr 2 mam ciężką nogę i duzo jeżdżę po terenie więć często w zakrtesie 5500 i powyżej.
Primo nr 3 bardziej pytanie, mam wątpliwości czy prawidło działa pierwsza szerokopasmowa labmda?
Mój ELM 327 pokazuje normalne napięcie około 2,2 V i raczej ręakcję na każdą zmianę położenia pedału przepustnicy.
No właśnie w całym necie nie moge znaleźć informacji czy to prawidłowe napięcie.
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Hmm...
Shark niby powinien ogarnąć n/a Forka... chociaż to auta o bardzo dużym chwilowym zapotrzebowaniu na paliwo.
1,3 bara to normalne ciśnienie i nie ma co wydziwiać, wersja 1500 ma zasilanie na 8mm i 1,5 bara jako default.
Samo zapętlenie wtryskiwaczy gazowych nie jest jeszcze strasznym złem. Jeżeli jest bogato przy zapętleniu i obserwacja ciśnienia wskazuje, że nie powinno spadać do wartości powodujących ubogość to niech sobie pętlą. Choć oczywiście lepiej i łatwiej jak nie pętlą.
Ale jak wiadomo, że góra uboga i często wykorzystywana no to sorry. Nie gaz popsuł auto ale gazownik.
Sonda szerokopasmowa to sonda prądowa, a nie napięciowa więc olej Volty i szukaj mA. Różne softy potrafią z szerokopasmówki pokazać lambdę albo i AFR i tego szukaj w odczytywanych parametrach.
Shark niby powinien ogarnąć n/a Forka... chociaż to auta o bardzo dużym chwilowym zapotrzebowaniu na paliwo.
1,3 bara to normalne ciśnienie i nie ma co wydziwiać, wersja 1500 ma zasilanie na 8mm i 1,5 bara jako default.
Samo zapętlenie wtryskiwaczy gazowych nie jest jeszcze strasznym złem. Jeżeli jest bogato przy zapętleniu i obserwacja ciśnienia wskazuje, że nie powinno spadać do wartości powodujących ubogość to niech sobie pętlą. Choć oczywiście lepiej i łatwiej jak nie pętlą.
Ale jak wiadomo, że góra uboga i często wykorzystywana no to sorry. Nie gaz popsuł auto ale gazownik.
Sonda szerokopasmowa to sonda prądowa, a nie napięciowa więc olej Volty i szukaj mA. Różne softy potrafią z szerokopasmówki pokazać lambdę albo i AFR i tego szukaj w odczytywanych parametrach.
Milak
(ex- OBK MY01 H6)
(ex- OBK MY01 H6)
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
A forester z takim silnikiem EJ255NWSBB (2004 rok) będzie długooooo służył z gazem ??
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Również jestem ciekaw jak te silniki znoszą LPGmalczaki pisze:A forester z takim silnikiem EJ255NWSBB (2004 rok) będzie długooooo służył z gazem ??
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Jak instalacja będzie zrobiona z głową to zawory wytrzymają dłużej niż UPG :P
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Pozwolę sobie odkopac wątek raz jeszcze. Od kosztownej naprawy głowic minęło ponad rok a ja przejździłem 24 tys km na skorygowanej instalacji. Tzn mam odcięcie gazu powyżej 4500 rpm i wtedy już idzie tylko na benzynie, po obniżeniu obrotów wraca do gazu. Dodatkowo kontrolowałem częściej mapy pod kątem zapewnienia "bogatej" mieszanki. Cięższej nogi ze względy na lżejsza kieszęń po przypadku z ubiegłego roku też się oduczyłem.
Niestety guwno z tego, 24 tys km jak napisałem powyżej a efekt taki sam jak rok temu. Zaczeły wypadac "zapłony", słabnie szczegołnie pod górkę i buja niemożebnie. Tym razem podjechałem do znajomego mechanika żeby sprawdził luzy. Oczywiście kicha totalna. Tym razem zawieszony jeden ssacy i jeden wydechowy na przeciwnych sobie garach. Co za tym idzie kompresja 7 i 8 bara gdzie na niepodwieszonych zaworach 11 i 12 bar.
Mechanik ktory w tamtym roku demontował i zamontował głowice, nie pamięta i nie ma faktury potwierdzającej w którym warsztacie regenerował te głowice. Jak widac jestem w totalnej dupie. No chyba że jestem nieświadomy prawa w tej materii. Doradźcie proszę. Mam fakture od mechanika, rzadnej dodatkowej gwarancji.
Biorąc pod uwage zawieszony ssacy zawór podejrzewam że sama regeneracja było spier..na. A nie jak poprzednim razem nieodpowiednia instalacja wykończyła głowice. Tym bardzie że zdarzyło się to szybciej bo już po 20 paru tysiącach, a nie tak jak ostatnio po 70.
Może ktoś polecić warsztat który wykona ta robotę w rzetelny sposób?
Niestety guwno z tego, 24 tys km jak napisałem powyżej a efekt taki sam jak rok temu. Zaczeły wypadac "zapłony", słabnie szczegołnie pod górkę i buja niemożebnie. Tym razem podjechałem do znajomego mechanika żeby sprawdził luzy. Oczywiście kicha totalna. Tym razem zawieszony jeden ssacy i jeden wydechowy na przeciwnych sobie garach. Co za tym idzie kompresja 7 i 8 bara gdzie na niepodwieszonych zaworach 11 i 12 bar.
Mechanik ktory w tamtym roku demontował i zamontował głowice, nie pamięta i nie ma faktury potwierdzającej w którym warsztacie regenerował te głowice. Jak widac jestem w totalnej dupie. No chyba że jestem nieświadomy prawa w tej materii. Doradźcie proszę. Mam fakture od mechanika, rzadnej dodatkowej gwarancji.
Biorąc pod uwage zawieszony ssacy zawór podejrzewam że sama regeneracja było spier..na. A nie jak poprzednim razem nieodpowiednia instalacja wykończyła głowice. Tym bardzie że zdarzyło się to szybciej bo już po 20 paru tysiącach, a nie tak jak ostatnio po 70.
Może ktoś polecić warsztat który wykona ta robotę w rzetelny sposób?
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
W której części Polski?Może ktoś polecić warsztat który wykona ta robotę w rzetelny sposób?
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Święte miasto. Ale tu już raz robiłem więc rozważam wysyłkę głowic do regenracji.
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Tak jak pisze nie zalezy mi na remoncie glowic w Czestochowie. Moge je podeslac kurierem dokąd kolwiek. Poleci ktos firme ktora zagwarantuje ta usluge???
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Witam!
Odgrzeję trochę temat. Mianowicie mam Forka 2001 2.0 125KM z silnikiem EJ202NW. Przewałkowałem chyba wszystkie tematy związane z "gazownictwem" i mam dylemat co do założenia lpg na tym silniku. Wiem ,że najlepszy to Ej20f. A jak się ma gaz do do starszych generacji jak mój egzemplarz?
Dostęp do regulacji zaworów wydaje się być w miarę ok.
Chcę montować Stag bo mam blisko serwis.
Z góry dzięki za wskazówki i sugestie.
Odgrzeję trochę temat. Mianowicie mam Forka 2001 2.0 125KM z silnikiem EJ202NW. Przewałkowałem chyba wszystkie tematy związane z "gazownictwem" i mam dylemat co do założenia lpg na tym silniku. Wiem ,że najlepszy to Ej20f. A jak się ma gaz do do starszych generacji jak mój egzemplarz?
Dostęp do regulacji zaworów wydaje się być w miarę ok.
Chcę montować Stag bo mam blisko serwis.
Z góry dzięki za wskazówki i sugestie.
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Regulacja zaworów bezproblemowa. Dobry dostęp i regulacja "śrubką".Martingie pisze:. A jak się ma gaz do do starszych generacji jak mój egzemplarz?
Dostęp do regulacji zaworów wydaje się być w miarę ok.
Chcę montować Stag bo mam blisko serwis.
Skontroluj / wyreguluj przed montażem i skontroluj po 20k km od montażu. A dalej w zależności od wyników...
Bliskość serwisu jest dość ważna, ale nie powinno być to być kryterium wyboru.
Milak
(ex- OBK MY01 H6)
(ex- OBK MY01 H6)
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Stare EJ20 jest wytrzymałe i proste jak budowa cepa. Montaż instalacji do tego silnika to żadna filozofia. Regulacja zaworów na śrubki, ja płaciłem 100 albo 200zł raz na kilkadziesiąt tysięcy km. EJ20f to zupełnie inny silnik, mimo wzmocnionych gniazd zaworowych wytrzymuje mniej, niż ten stary.Martingie pisze:Witam!
Odgrzeję trochę temat. Mianowicie mam Forka 2001 2.0 125KM z silnikiem EJ202NW. Przewałkowałem chyba wszystkie tematy związane z "gazownictwem" i mam dylemat co do założenia lpg na tym silniku. Wiem ,że najlepszy to Ej20f. A jak się ma gaz do do starszych generacji jak mój egzemplarz?
Dostęp do regulacji zaworów wydaje się być w miarę ok.
Chcę montować Stag bo mam blisko serwis.
Z góry dzięki za wskazówki i sugestie.
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Czytając te wątki to jestem teraz chyba głęboko w d..... jadę dziś odebrać forestera i aż się boję zajrzeć co On tam m a napisane w numerach... :)
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
To ja dorzucę swoje pytanie: czy można jeszcze w jakiś inny sposób sprawdzić silnik EJ20F oprócze sprawdzenia na tabliczce znamionowej? Dlaczego pytam, bo na tabliczce znamionowej jest EJ20F a po sprawdzeniu VIN-u na stronie autobaza podaje kod silnka EJ204. Pacjent Forester 2006 2.0 158KM
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Dane z autobazy możesz sobie włożyć głęboko. Jak nikt nie zmieniał silnika to jest jak na tabliczce, jak zmieniał to nie sprawdzisz.