ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
JarekSTi
0 gwiazdek
Lokalizacja: stolyca, odbębniam delegację na śląsku :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 00:31

Chyba nie wszystko zrozumiałem :wall: ale jakby ktos jednak chciał zrobic remap na dopracowanych mapach to pls na PW bo gadania dużo a chetnych jeszcze nie mam!

Jak pisalem zrobiłem mały wywiad i te firmy jak banki od wszystkiego VTG itd. to sorry, ale z malcem tam mogę pojechac. Subaraki na całym świecie robią specjaliscie a nie tunerzy od niemieckich czipów… :giggle:

4turbo dzwoniłem w katosach i raz mi mówią że nie robią a raz Pan Doradca Techniczny ssaprasza i zaczyna od turbiny FMIC itd…co mija się przy moich oczekiwaniach 320-330 KM i do tegeo zapowiada uszczelke, może mały remont… :-p

Nie dzieki już mi na kropce pokazali linka do tego jak tam sie „stroi” z gruuubym przeglądem LOL.

NIE STAC MNIE na to, chce renomowanych tunerów najlepiej na Ecuteku który współpracuje z Prodrivem i przegląd mam tam w cenie a nie naciąganie…

Chlopaki każdy robi na co go stać, nie chce tu nikomu mówic co ma robic ale mam zadbane STi i nie chce po prostu oddawac gościom co sie na tym będa uczyc albo wgrywac ci mapy widma z torrenta… O tym i efektach mozna poczytac tez na kropce... Sory to nie dla mnie.

no to czkeam nieciepliwie na chetnych na znizke :-d

Pozdro



Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 00:32

Maniek_MTS:
Nie chce mi się dyskutować na tym poziomie. Na pewnym etapie dokonaliśmy porównania obu technologii i wybraliśmy tę, która nam bardziej odpowiadała.

Tego na końcu nie będe nawet komentował, bo i po co? Forum samo oceni "fachowca", który w ten sposób się wypowiada.

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 00:33

Gabajdana ?

Nie my jesteśmy trochę mniejsi. Ale poprawiamy po tamtych :lol:
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

JarekSTi
0 gwiazdek
Lokalizacja: stolyca, odbębniam delegację na śląsku :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 00:37

Azrael pisze:Z tego co mi wiadomo to układ jest taki że MTS wgrywa tylko mapy które dłubie jakoś tam zdalnie Poznań, przynajmniej tak twierdzi Maptek wedle mojej wiedzy. Ale być może nie mają licencji na soft do GTeków, tego nie wiem.
Kolo "z tego co wiem" i "wedle mojej wiedzy" zakrwa na plotke.

Konkrety znam szukam chlopakow do znizki, a nie jalowej dyskusji co kto slyszal od ciotki Pana Kazia z Rydułtowów... :x

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 00:39

JarekSTi, takie informacje do niedawna udostępniał Maptek i sam MTS reklamował rozpoczęcie swojej działalności remapowej współpracą na tych zasadach z Maptekiem, nawet Maniek to gdzieś wykładał na forum.


Maniek teraz sam stroi te auta?

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 00:42

Jarek - napisałeś pinć postów ale widzę,że nastrój masz bojowy.A trafiłeś na Azraela, który akurat i za wiedzę jest szanowany i za to,że życzliwie tą wiedzą się dzieli a nie jak wielu :wiem ale nie powiem.

Ale prawdę mówiąc to nie bardzo rozumiem dlaczego szukasz krajowego partacza zamiast uderzyć bezpośrednio do Prodrive ???
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 00:43

Maniek MTS, co do porównywania cen się nie wypowiadam, bo nic mi do tego. Jak ktoś da za wysoką, to straci klientów i tyle.

Ale poza tym, to poziom Twojej argumentacji w dyskusji z konkurencją (kabelki za ileś tam, ruski soft, itp, cokolwiek by to nie znaczyło), jest poniżej poziomu krawężnika.

A szkoda, bo chętnie przeczytałbym merytoryczną dyskusję na temat metod mapowania, wad i zalet...
Ale widać nie ma komu w niej zabrać głosu...

barbie
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jarne City
Auto: Subarbie Impreza WRX
Polubił: 34 razy
Polubione posty: 87 razy

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 00:55

JarekSTi pisze:Nie dzieki już mi na kropce pokazali linka do tego jak tam sie „stroi” z gruuubym przeglądem LOL.
(...)
JarekSTi pisze: O tym i efektach mozna poczytac tez na kropce... Sory to nie dla mnie.
vs
JarekSTi pisze:Kolo "z tego co wiem" i "wedle mojej wiedzy" zakrwa na plotke.
hmmm :roll:

JarekSTi, luzujemy warkoczyki i nie obrażamy innych na podstawie tego że jedna pani drugiej pani. Mam nadzieję że zadałeś sobie trud przetrzepania "kropki" na tyle skutecznie, żeby zauważyć skąd tam się wziął taki klimat wokół rzeczonej firmy i jak jeszcze rok temu były o niej same "ochy" i "achy" - i to nawet pisane przez tych samych ludzi.

Maniek MTS, nikt Ci nic nie zarzucił, a Ty reagujesz atakiem nie wiadomo właściwie dlaczego. Czilałt 8-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 01:01

jarmaj pisze: A szkoda, bo chętnie przeczytałbym merytoryczną dyskusję na temat metod mapowania, wad i zalet...
Szczerze to ja też, ale na polskojęzycznych forach raczej mi się nie udaje, czasem coś w UK, bo w USA za dużo postów a za mało treści i życia by nie starczyło.
jarmaj pisze: Ale widać nie ma komu w niej zabrać głosu...

Ja ze swojej strony mogę obiecać że jeżeli pojawią się konkretne techniczne wątki związane z mapowaniem to jeżeli sam nie będę umiał znaleźć odpowiedzi albo czegoś wyjaśnić to ściągnę tutaj kogoś kto się na tym zna i to wyjaśni albo usiądę z nim żeby mi to wyjasnił żebym mógł przekazać. A jak my nie będziemy wiedzieli to poprosimy naszych zagranicznych przyjaciół może oni będą wiedzieli - bo przecież nikt nie wie wszystkiego.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 01:13

JarekSTi pisze:Nie dzieki już mi na kropce pokazali linka do tego jak tam sie „stroi” z gruuubym przeglądem LOL.

Teraz dopiero zauważyłem.

To może przytoczysz jeszcze wypowiedzi takiego jednego stamtąd .... powiedzmy.... prawie uczciwego :giggle: , który to póki miał pewne STI to na nim psy wieszał, bo pełne felerów było, a jak sprzedał, z nimi, to żeby przed kupcem na kanciarza nie wyjść, zaczął błotem rzucać w tych, co mu je próbowali naprawić? Jak to mu było, coś na ffff, czy jakoś tam, no nie pamiętam...

Sorry, ale zmień informatorów.

xbike.pl
2 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 02:23

To czy ja moglbym prosic o informacje:
- dlaczego ECUTEKA uzywa tyle "uznanych na świecie" firm /skoro dodatkowo muszą płacić za licencje/?
- czy ECUTEK modyfikuje jakies funkcje do ktorych nie ma dostepu z poziomu openECU?
- jezeli 4T swiadomie wybralo openECU to jakie są plusy tego rozwiązania dla modyfikowanego sterownika poza oczywistym brakiem blokady ECU?
- czy faktycznie skorzystanie z firm oferujących strojenie wirtualne /nie mowie tutaj o bazowych mapach dostepnych w necie/ jest takie niebezpieczne skoro odbywa sie na podstawie zapisu logow wykonanych przy pomocy Tactrixa, ogolnie dostepnego softu oraz wskazan z np EGT i jest na podstawie w/w logow dostrajane? Czym sie to tak naprawde rozni, poza czasem i koniecznoscią zachowania jako takiej swiadomosci technicznej uzytkownika, od uslugi swiadczonej w realu? Mowie oczywiscie o openECU.

i pytanie jakie zadalem w innym watku, ale pozostalo bez odpowiedzi:

jak po remapie w Maptek tudziez w 4T bedzie budowane doladowanie /roznice w obrotach/ przy zalozeniu: STI 2,5 2006 seria + przelotowy wydech 2,5" z tlumikiem końcowym, szeroki kołnierz downpipe, standardowy uppipe - odpowiednio dla: VF34, VF39, twinscroll VF36, TD05 20G, PE 1820? Przy jakich obrotach powinien być osiągany powiedzmy 1bar na 2 czy 3 biegu? Chodzi mi oczywiscie o porownanie a nie okreslenie z dokladnością do 100rpm.
http://www.xbike.pl - oryginalne części zamienne Subaru, Mitsubishi
Obrazek

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 03:32

xbike.pl pisze: - dlaczego ECUTEKA uzywa tyle "uznanych na świecie" firm /skoro dodatkowo muszą płacić za licencje/?

Duża część z firm używających Ecuteca zaczęła swoją karierę jak nie było alternatywy, mają świetnie opanowane narzędzia rzeszę klientów i nie ma powodu żeby cokolwiek zmieniać.
Poważną zaletą dla tunera w przypadku Subaru jest skuteczne zablokowanie ECU, to po 1. przywiązuje klienta po 2. uniemożliwia kopiowanie map w prosty sposób.
Kolejna zaleta to stosunkowo duże nakłady na badanie nowych modeli, po prostu można wyprzedzić konkurencję robiąc rzeczy których nie-Ecutekowa (nie tylko OpenSource) konkurencja jeszcze nie może robić, z drugiej strony tuner jest skazany na narzędzia i środki które opracuje Ecutec, ale miałem mówić o zaletach ;)
xbike.pl pisze: - czy ECUTEK modyfikuje jakies funkcje do ktorych nie ma dostepu z poziomu openECU?
Wedle mojej wiedzy jest trochę odwrotnie - jakby wyliczyć wszystkie mody firmware'u ECU dostępne w oparciu o OpenECU to okaże się że jest ich znacznie więcej. OpenECU pozwala w wielu przypadkach na zmiany w algorytmach działania ECU, jak np. closed loop boost control oparty o MAP z wersji JDM w amerykańskich Evo - to chyba najbardziej spektakularny przykład gdzie cała funkcja ECU zmienia w ogóle sposób działania.
Oczywiście Ecutec też opracowuje rózne takie rzeczy, ale na znaczniemniejszą skalę bo OpenECU rozwijają dosłwonie setki ludzi na całym świecie. To trochę jak Windows vs. Linux.
xbike.pl pisze: - jezeli 4T swiadomie wybralo openECU to jakie są plusy tego rozwiązania dla modyfikowanego sterownika poza oczywistym brakiem blokady ECU?

Głównym plusem z naszego punktu widzenia jest tani hardware, ogromny support dostępny z całego świata (forum użytkowników Ecuteca trochę smutne jest i opustoszałe), różne mody i poprawki, a także całkowita niezależność od jakiejś konkretnej firmy lub organizacji - możemy sobie np. zreflashować ile chcemy naszych ECU w naszych samochodach i robić nimi co chcemy w ramach eksperymentów i nikomu nic do tego.
Akurat brak blokady to trochę wada poniekąd, bo każdy moze wziąć kabelek i w przypadku Evo zgrać (w subaru nie jest tak banalnie, ale też można skopiować kalibracje).
- czy faktycznie skorzystanie z firm oferujących strojenie wirtualne /nie mowie tutaj o bazowych mapach dostepnych w necie/ jest takie niebezpieczne skoro odbywa sie na podstawie zapisu logow wykonanych przy pomocy Tactrixa, ogolnie dostepnego softu oraz wskazan z np EGT i jest na podstawie w/w logow dostrajane? Czym sie to tak naprawde rozni, poza czasem i koniecznoscią zachowania jako takiej swiadomosci technicznej uzytkownika, od uslugi swiadczonej w realu? Mowie oczywiscie o openECU.
Bardzo doświadczony tuner znający świetnie model samochodu na którym pracuje może z dużym prawdopodobieństwem napisać mapę z głowy w ogóle bez auta. N-kę ze zwężką tak stroją że wpisują co trzeba, odpalają, sprawdzają czy OK, kasują ileś set/tysięcy euro i jadą do domu. Przy remapie delikatnie zmodyfikowanego lub seryjnego samochodu taka procedura jest możliwa, nawet my się przymierzaliśmy do czegoś takiego z zagraniczną firmą współpracującą z nami, niemniej to jest jakby inna rzecz. Anglicy rozróżniają "reflash" i "live map". W idealnym świecie samochód z zrobioną zdalnie mapą może jeździć prawie tak samo, ale świat nie jest idealny i często mogą być duże rozbieżności. Dla końcowego klienta może to nie być odczuwalne w prosty sposób - nierówne oddawanie mocy często widać dopiero na wykresie z hamowni bo występuje tylko na wysokich biegach przy dużym obciążeniu gdy człowiek tego nie odczuje.

Wogóle to szerszy temat hamownia vs. droga. Powiem tyle, zdarzyło mi się cisnąć 5 i 6 bieg do końca w 400 konnym Lancerze pod ostrą górkę żeby sprawdzić auto z loggerem w ekstremalnych warunkach - nie wyobrażam sobie strojenia w ten sposób ;)

Co do turbin, w następnym odcinku..

JarekSTi
0 gwiazdek
Lokalizacja: stolyca, odbębniam delegację na śląsku :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 11:19

barbie pisze:
JarekSTi pisze:Nie dzieki już mi na kropce pokazali linka do tego jak tam sie „stroi” z gruuubym przeglądem LOL.
(...)
JarekSTi pisze: O tym i efektach mozna poczytac tez na kropce... Sory to nie dla mnie.
vs
JarekSTi pisze:Kolo "z tego co wiem" i "wedle mojej wiedzy" zakrwa na plotke.
hmmm :roll:

JarekSTi, luzujemy warkoczyki i nie obrażamy innych na podstawie tego że jedna pani drugiej pani. Mam nadzieję że zadałeś sobie trud przetrzepania "kropki" na tyle skutecznie, żeby zauważyć skąd tam się wziął taki klimat wokół rzeczonej firmy i jak jeszcze rok temu były o niej same "ochy" i "achy" - i to nawet pisane przez tych samych ludzi.

barbie w którym miejscu tam kogoś obrażam? Dokładnie?

Że na kropce?...jeżeli tu tez coś moge o tym poczytać to proszę o linka bo trudno to wszystko przeczytać w kilka dni i ogarnąć. A chyba jak każdy chętnie dowiem sie więcej i czegoś naucze.

Azrael pisal cos ze mapy sa wgrywane a nie edytowane w MTS co WIDZIAŁEM nie jest prawdą. Dlatego sorry teraz juz wiem skąd ta uszczypliwość tego kolegi – konkurencja…nawet tu... Jak ktos nie jest z branży trudno się zorientowac kto jest kto...Moja wina.

Maniek MTS widze ma podpis że jest z firmy a Azrael pisze NIBY „z punktu widzenia klienta” co jest dla mnie mało uczciwe i tyle.

A warkoczyki mam luźnę…;)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 11:29

JarekSTi pisze:
Maniek MTS widze ma podpis że jest z firmy a Azrael pisze NIBY „z punktu widzenia klienta” co jest dla mnie mało uczciwe i tyle.
taka podpowiedz na przyszlosc. Pomaranczowy nick oznacza wlasnie przedstawiciela firmy na tym forum ;-)

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 11:33

JarekSTi, wszyscy przedstawiciele firm na tym forum mają kolor pomarańczowy ( chyba, nie znam się na kolorach :-) ) i tak można ich zidentyfikować. Każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii nie zależnie czyją jest konkurencją. Miło by było jednak by wypowiedzi ograniczały się do rzeczowej wymiany zdań, a nie ataków personalnych.
Co do tego co napisał Azrael, to chyba każdy, nawet przedstawiciel firmy, ma prawo do prywatnej opinii. Nikt nie twierdzi, że będzie ona obiektywna. Azrael oczywiście może mieć niepełną wiedzę, ale zarzucasz mu, że opiera się na plotkach, a sam również przytaczasz opinie gdzieś zasłyszane i na nich bazujesz. O to chodziło Barbie.

Cieszę się, że na tym forum są przedstawiciele różnych firm, bo to dla mnie jako potencjalnego klienta, wymarzona sytuacja. Życzyłbym jednak sobie, by miast obrzucać się błotem byli w stanie podzielić się wiedzą i potrafili przekonać do swoich rozwiązań.

Każde zdanie klienta, zadowolonego czy nie, również jest bardzo pożądane.

Amen.
czarne jest piękne...

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 11:36

vibowit pisze: Każde zdanie klienta, zadowolonego czy nie, również jest bardzo pożądane.

no, np. wg mnie Maptek rzondzi :cofee:

:mrgreen:

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 11:42

Z punktu widzenia klienta.

Ecutek - często wierzy się,że standard daje jakieś bezpieczeństwo.

OpenEcu-tak jak było powiedziane.Jeśli jest to soft typu open i pracuje nad tym rzesza ludzi to i ma prawo mieć więcej wariantów a i o informacje łatwiej.


A i tak sprowadza się to do człowieka ,który będzie auto stroił.Jak wie co robic i jest kompetentny wypuści auto, które będzie dobrze jeździć. Jak ma komputery i soft i robi dobrą minę a rzeczywistości nie ogarnia tematu to postawiliśmy auto w niewłaściwym miejscu.


X-bike.Podejrzewam,że na pytania które zadałeś to można książkę napisać a chciał byś odpowiedzi w kilku zdaniach.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

xbike.pl
2 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 11:51

A czy ktoś wie czy jest gdzies w RomRaider logger funkcja, ktora powoduje, ze cisnienie doladowania wynosi na odczycie max 1,000bar /z dokładnością do 3 cyfry po przecinku/? Czy to jest jakies ograniczenie softu czy o co kaman...?

Kolego Jacky - ja nie oczekuje pracy doktorskiej, to proste pytania.
http://www.xbike.pl - oryginalne części zamienne Subaru, Mitsubishi
Obrazek

Maniek MTS
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: wawa
Auto: WRX 2.5l Stage 3, Toyota Carina E
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 11:54

Azrael pisze:Maniek_MTS:
Nie chce mi się dyskutować na tym poziomie. Na pewnym etapie dokonaliśmy porównania obu technologii i wybraliśmy tę, która nam bardziej odpowiadała.
Azrael pisze:VTG (open ecu)
MAPTEK (ecutec)
MTS (przedstawiciel MAPTEK - ecutec)
4Turbo (open ecu)
Jetronic (open ecu - Subaru niechętnie)
Azrael Tobie się zawsze nie chce dyskutować jak ktoś nie uzna z góry że jesteś guru. Za długo w necie siedzisz, usiądź, ochłoń i przestań strzelać fochy.
Obaj wiemy że wszystkie wymienione firmy zgłaszały się i do Mapteka i do centrali Ecuteka w wiadomej sprawie...
Wy też nie raz więc co mogliście wybrać... :whistle:
A czy ja "rozważając technologie" zgłosiłem się do was :mrgreen:

Technologia to jest ileś lat doświadczeń, innowacyjne rozwiązania, wsparcie, szkolenia, rozwój nowych technoligii nowe EVOX, lanos itd itd...a nie copy/paste jakiś map...Tobie się wydaje że można całą wiedzę z forum wziąć...
To śmieszne forum Ecuteka jest ogólnodostępne i raczej map tam nie znajdziesz :wall: Chyba stąd ten zawód...
Azrael pisze:Z tego co mi wiadomo to układ jest taki że MTS wgrywa tylko mapy które dłubie jakoś tam zdalnie Poznań, przynajmniej tak twierdzi Maptek wedle mojej wiedzy. Ale być może nie mają licencji na soft do GTeków, tego nie wiem.
Kolejna bzdura...jest tego tyle, że trzeba by kogoś do pomocy do łażenia i poprawiania po Tobie...i niby kto Ci to powiedział? Ja czy Maptek? :-(
Azrael pisze:JarekSTi, takie informacje do niedawna udostępniał Maptek i sam MTS reklamował rozpoczęcie swojej działalności remapowej współpracą na tych zasadach z Maptekiem, nawet Maniek to gdzieś wykładał na forum.
Cyt. za stroną http://www.mtsrally.pl OFERTA/ZESTAWY MOCY
Dodatkowo nasz model współpracy zakłada autoryzację każdego strojenia przez dział techniczny Mapteka.
Wyraźnie pisze że WGRYWAMY TYLKO MAPY... :cofee:

Jarmaj, moja praca polega na modyfikowaniu samochodów i niestety mam bardzo mało czasu jak inni żeby rozpisywać się i teoretyzować po forach. Jak potem go znajdę, to już jestem przy tablicy i muszę prostować...To w sumie nasza wina, bo takie porównanie powinno być dawno na stronie i dostępne dla klienta...
Tu proponowałem, zobacz jak potoczyła się dyskusja...
http://theforum.pl/bb3/viewtopic.php?f= ... &start=100

Kiedyś jakiś klient prosił nas o porównanie rozwiązań na plus i minus i chyba to gdzieś mam w archiwum. Jeżeli jest to dla Ciebie ciekawe to postaram się wkleić jak najbardziej obiektywne porównanie. Na pewno Ecutek nie jest bez wad, ale z doświadczenia wiem, że ma ich po prostu najmniej ze wszystkich rozwiązań na pewnym poziomie modyfikacji.
MTS Rally Autoryzowany Dealer Maptek/Ecutek

xbike.pl
2 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 12:24

Azrael pisze: Anglicy rozróżniają "reflash" i "live map". W idealnym świecie samochód z zrobioną zdalnie mapą może jeździć prawie tak samo, ale świat nie jest idealny i często mogą być duże rozbieżności. Dla końcowego klienta może to nie być odczuwalne w prosty sposób - nierówne oddawanie mocy często widać dopiero na wykresie z hamowni bo występuje tylko na wysokich biegach przy dużym obciążeniu gdy człowiek tego nie odczuje.
Jezeli zakladamy usluge, ktora oferuje "unlimited # of new maps" w jakims tam okresie czasowym /powiedzmy 14dni/, tworzonych na podstawie analizy z loggera podpietego w moim aucie to czy elementem kluczowym jest hamownia? Czy moze to oznaczac brak róznic w efekcie finalnym wobec mapy zrobionej nawet w technologii "live map" przez firme, ktora owej hamowni nie posiada?
Maniek MTS pisze: Na pewno Ecutek nie jest bez wad, ale z doświadczenia wiem, że ma ich po prostu najmniej ze wszystkich rozwiązań na pewnym poziomie modyfikacji.
Jakie ma zalety dla end usera?
http://www.xbike.pl - oryginalne części zamienne Subaru, Mitsubishi
Obrazek

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 12:26

Maniek MTS pisze: Azrael Tobie się zawsze nie chce dyskutować jak ktoś nie uzna z góry że jesteś guru. Za długo w necie siedzisz, usiądź, ochłoń i przestań strzelać fochy.
Obaj wiemy że wszystkie wymienione firmy zgłaszały się i do Mapteka i do centrali Ecuteka w wiadomej sprawie...
Wy też nie raz więc co mogliście wybrać...

Mnie sięnie chce dyskutować na pewnym poziomie, bo się do niego nie zniżam i już.

To chyba oczywiste, że żeby zakupić software od komercyjnej firmy trzeba nią rozmawiać. Różne pomysły były, przez ostatne 14-15 miesięcy się bardzo wiele zmieniło.

Maniek MTS pisze: A czy ja "rozważając technologie" zgłosiłem się do was
Nie przypominam sobie i raczej nie sądzę żeby było po co. Z Maptekiem zawsze nam się żyło dobrze i uważam że stosunki są poprawne, nawet sami kierujemy klientów z różnych powodów.
Maniek MTS pisze: Technologia to jest ileś lat doświadczeń, innowacyjne rozwiązania, wsparcie, szkolenia, rozwój nowych technoligii nowe EVOX, lanos itd itd...a nie copy/paste jakiś map...Tobie się wydaje że można całą wiedzę z forum wziąć...

Każda technologia to lata doświadczeń, innowacyjne rozwiazania itp. W gruncie rzeczy każde rozwiązanie pozwalające na remapowanie seryjnego komputera to tylko ograniczony reverse development fabrycznych narzędzi. Na forach internetowych jest zakakująco dużo wiedzy jak się dobrze poszuka, niemniej trzeba rozumieć jak wiele rzeczy działa żeby móc z niej skorzystać i tu nie chodzi o przeczytanie tej czy tamtej książki.
O copy/paste aż przykro komentować. Wszystkie samochody klientów, którzy wpłacają stawkę za remap Miśka/Imprezy w 4Turbo są indywidualnie strojone, jak ktoś nie wierzy to zapraszamy może popatrzeć jak to się odbywa w szczegółach.
Jak nas o coś oskarżasz to lepiej miej dowody.
Maniek MTS pisze: To śmieszne forum Ecuteka jest ogólnodostępne i raczej map tam nie znajdziesz Chyba stąd ten zawód...

To miło z jego strony że jest ogólnodostępne. Mapy z internetu mało ciekawe, chyba że seryjne z różnych wersji/roczników, tutaj można się ciekawych rzeczy dowiedzieć.

Maniek MTS pisze: Wyraźnie pisze że WGRYWAMY TYLKO MAPY...
Ne wiem czy to traktować jako ironię czy nie, ale fajnie by było rozwinąć na czym to dokładnie polega. Wysyłacie mapę i loga do oceny? Ktoś osłuchuje samochody pod pełnym obciążeniem pod względem spalania stukowego?

No i ważna dla mnie rzecz to w jaki sposób powstają te logi. Nie mówię teraz złośliwie absolutnie, ale wiem że dla nas np. w Warszawie diagnostyka dużych obciązeń jest poważnym problemem bo po prostu nie ma tu nigdzie drogi gdzie można w miarę "bezpiecznie" samochodem klienta odkręcić 4 i 5 bieg. Jeździcie po Jerozolimskich? Maptek ma dośc luźną dwupasmówkę i w miarę niedaleko do A2, w Katowicach mamy hamownię, dość luźne dwie dwupasmówki i A4 w pobliżu jak trzeba naprawdę pocisnąć, w Waw jest z tym słabo niestety.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 12:39

xbike.pl pisze: Jezeli zakladamy usluge, ktora oferuje "unlimited # of new maps" w jakims tam okresie czasowym /powiedzmy 14dni/, tworzonych na podstawie analizy z loggera podpietego w moim aucie to czy elementem kluczowym jest hamownia? Czy moze to oznaczac brak róznic w efekcie finalnym wobec mapy zrobionej nawet w technologii "live map" przez firme, ktora owej hamowni nie posiada?

Oznacza np. brak możliwości osłuchania silnika pod obciążeniem na żywo przez tunera, musi się opierać na fabrycznych czujnikach stuku, ew. jakimśinnym urządzeniu podpiętym do loggera. Dla przykładu spalanie predetonacyjne wykrywają dopiero najnowsze samochody, poza tym fabryczne czujniki mają ograniczone zastosowanie w wysokich zakresach obrotowych w Subaru. Tuner ze stetoskopem, czy jakimś innym urządzeniem, które pozwala mu posłuchac silnika (niektórzy są wyznawcami elektrnicznych "det cans" inni wolą tradycyjny stetoskop, jeszcze inni używają obu) może po prostu więcej.
Jeżeli w aucie jest wszystko OK, reagują wszystkie urządzenia jak powinny to taka mapa ma duże szanse być prawie nieodróżnialna, z tym zastrzeżeniem że na pewno nie może być tak agresywna na zapłonie - ale to w aucie ulicznym powiedzmy nie ma znaczenia. Natomiast jak coś nie działa jak powinno/jak zwykle działa to user sam robiący sobie logi może sobie nawet wysadzić silnik mimo poprawnych AFR itp. (np. pre-det - spalanie predetonacyjne nie jest łatwe do wyłapania a na dłuższą metę niszczy m.in. uszczelkę pod głowicą.)

JarekSTi
0 gwiazdek
Lokalizacja: stolyca, odbębniam delegację na śląsku :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 12:41

remek pisze:
JarekSTi pisze:
Maniek MTS widze ma podpis że jest z firmy a Azrael pisze NIBY „z punktu widzenia klienta” co jest dla mnie mało uczciwe i tyle.
taka podpowiedz na przyszlosc. Pomaranczowy nick oznacza wlasnie przedstawiciela firmy na tym forum ;-)
Remek :oops:

:roll:

Maniek MTS
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: wawa
Auto: WRX 2.5l Stage 3, Toyota Carina E
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 12:53

Azrael pisze: Oznacza np. brak możliwości osłuchania silnika pod obciążeniem na żywo przez tunera, musi się opierać na fabrycznych czujnikach stuku, ew. jakimśinnym urządzeniu podpiętym do loggera. Dla przykładu spalanie predetonacyjne wykrywają dopiero najnowsze samochody, poza tym fabryczne czujniki mają ograniczone zastosowanie w wysokich zakresach obrotowych w Subaru. Tuner ze stetoskopem, czy jakimś innym urządzeniem, które pozwala mu posłuchac silnika (niektórzy są wyznawcami elektrnicznych "det cans" inni wolą tradycyjny stetoskop, jeszcze inni używają obu) może po prostu więcej.
Jeżeli w aucie jest wszystko OK, reagują wszystkie urządzenia jak powinny to taka mapa ma duże szanse być prawie nieodróżnialna, z tym zastrzeżeniem że na pewno nie może być tak agresywna na zapłonie - ale to w aucie ulicznym powiedzmy nie ma znaczenia. Natomiast jak coś nie działa jak powinno/jak zwykle działa to user sam robiący sobie logi może sobie nawet wysadzić silnik mimo poprawnych AFR itp. (np. pre-det - spalanie predetonacyjne nie jest łatwe do wyłapania a na dłuższą metę niszczy m.in. uszczelkę pod głowicą.)
W wiekszości jednak przypadków seryjne czujniki pozwalają na taką diagnoze oczywiscie przy pomocy odpowiedniego softu i jego poprawnego rozumienia co oczywiscie opiera sie na doświadczeniu
MTS Rally Autoryzowany Dealer Maptek/Ecutek

JarekSTi
0 gwiazdek
Lokalizacja: stolyca, odbębniam delegację na śląsku :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ZIMOWY GRUPPEN REMAP

Post 21 lis 2008, o 13:03

vibowit pisze: chyba każdy, nawet przedstawiciel firmy, ma prawo do prywatnej opinii. Nikt nie twierdzi, że będzie ona obiektywna.
Niestety, tu sie z Toba nie moge zgodzic.
Przedstawiciel firmy ma prawo do wlasnego zdania tylko jesli wystepuje jakoosoba prywatna, i jako taka musi wystepowac, aby swoje PRYWATNE zdanie wypowiadac... Wtedy nie bede sie czepiac obiektyuwnosci - bo kazdy ma prawo do swoich pogladow.

Jesli przedstawia sie jako firma, to wg mnie ma zdanie "firmowe", zgodne z polityka firmy.

Dlatego nie spodobal mi sie post Azraela, bo niby pisze z punktu widzenia klienta, ale widzenie ma "wypaczone" przez firme (i nie wazne, czy naprawde tak mysli, czy firma mu placi za takie pisanie). :x

Nie podoba mis ie to, i mam do tego prawo. :cofee:

ODPOWIEDZ