Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Silniki Subaru

Encyklopedia Subarowa - baza wiedzy o wszystkim co związane z Subaru, a czasem więcej

Post 15 wrz 2009, o 20:37

WiS, 2.2 turbo to było też chyba w 22B ;-)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
6 gwiazdek
 
Auto: XU10J4RS
Skąd: DC
  

Post 28 wrz 2009, o 19:09

A może ktoś ma jakąś wiedzę na temat żywotnosci silników, które są bardziej lub mniej żywotne i dlaczego?
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...
Obrazek
"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh
Żemol
4 gwiazdki
 
Auto: Impreza Classic`96
Skąd: Świdnica
  

Post 29 wrz 2009, o 19:37

Żemol napisał(a):A może ktoś ma jakąś wiedzę na temat żywotnosci silników, które są bardziej lub mniej żywotne i dlaczego?



Tak dużo zależy to od sposobu traktowania silnika, że trudno generalizować.
Najmocniejsze (ale w znaczeniu mogące znieść najwięcej koniów) są stare 2.2 z zamkniętym blokiem.

Z turbo wiadomo że 2.5 ma problem przedmuchami na uszczelkach (tuleje cylindrów są delikatne i pracują pod obciążeniem).
2.0 turbo jak na sposób w jaki zdecydowana większość z nich jest traktowana (a mało kiedy mają też seryjną moc), są bardzo trwałe.

Wolne ssaki, nie słychać w ogóle o ich awaryjności, o ile ktoś ich nie zabija na własną prośbę.
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Łopel Turrrbo i 6-cylindrowy bokser, ale nie japoński ;-)
Skąd: Gliwice
  

Post 30 wrz 2009, o 12:08

jarmaj napisał(a):Wolne ssaki, nie słychać w ogóle o ich awaryjności,


A leśne? :P

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
ky
6 gwiazdek
 
Auto: die Pflaume
Skąd: Boat City
  

Post 30 wrz 2009, o 15:44

ky napisał(a):
jarmaj napisał(a):Wolne ssaki, nie słychać w ogóle o ich awaryjności,


A leśne? :P

r.


Nie wiem. Mieszczuch jestem.

;-)
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Łopel Turrrbo i 6-cylindrowy bokser, ale nie japoński ;-)
Skąd: Gliwice
  

Post 29 gru 2009, o 12:45

Poprawcie jesli sie myle: Impreza kombi po lifcie w 2003 roku miala 2.0 wolnossace o mocy 125 KM. Czy byla tez wersja mocniejsza bez turbo? 160 konne 2.0 weszlo chyba dopiero w 2008 roku (mowa o wersjach eurpejskich). Macie jakies doswiadczenia z tym silnikiem (awaryjny - malo awaryjny)?
Leave the racing on the circuit
tango
0 gwiazdek
 
Auto: Honda Civic 1.5 VTEC-E (jeszcze nie Impreza)
Skąd: Warszawa
  

Post 29 gru 2009, o 13:05

Wolnossące 2.0 o mocy 125 KM weszło do MY'99 zdaje się, czyli od jesieni 1998 r.
Wolnossące 2.0 o mocy 160 KM weszło do MY'07 czyli od jesieni 2006.

Oba można uznać za bardzo mało awaryjny, niestety palą prawie samo tyle co silniki z turbo.
tzd
2 gwiazdki
 
Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
Skąd: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
  

Post 29 gru 2009, o 13:06

tango napisał(a):Czy byla tez wersja mocniejsza bez turbo? 160 konne 2.0 weszlo chyba dopiero w 2008 roku (mowa o wersjach eurpejskich). Macie jakies doswiadczenia z tym silnikiem (awaryjny - malo awaryjny)?


2.0 160KM weszło w MY2006. Nie było pośrednich między dwulitrowym slowmammalem a turbo (w EU). Silnik uchodzi raczej za bardzo trwały.
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Łopel Turrrbo i 6-cylindrowy bokser, ale nie japoński ;-)
Skąd: Gliwice
  

Post 29 gru 2009, o 13:07

tzd napisał(a):niestety palą prawie samo tyle co silniki z turbo.


Wolne żarty :giggle:
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Łopel Turrrbo i 6-cylindrowy bokser, ale nie japoński ;-)
Skąd: Gliwice
  

Post 29 gru 2009, o 13:27

jarmaj napisał(a):
tzd napisał(a):niestety palą prawie samo tyle co silniki z turbo.


Wolne żarty :giggle:


A to sie okaze :) Zobaczymy jak bedzie, od nowego roku rozpoczynam poszukiwania :)
Leave the racing on the circuit
tango
0 gwiazdek
 
Auto: Honda Civic 1.5 VTEC-E (jeszcze nie Impreza)
Skąd: Warszawa
  

Post 29 gru 2009, o 13:51

jarmaj napisał(a):
tzd napisał(a):niestety palą prawie samo tyle co silniki z turbo.


Wolne żarty :giggle:


Takie są dane katalogowe :)
2.0 Turbo w mieście 13,7
2.0 N/A w mieście 12,5

Niewielka różnica :) katalogowa :)
tzd
2 gwiazdki
 
Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
Skąd: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
  

Post 29 gru 2009, o 14:11

Katalog można sobie w buty wsadzić. Kogo obochodzą jakieś unijne testy wg. normy?
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 29 gru 2009, o 16:26

Azrael napisał(a): Kogo obochodzą jakieś unijne testy wg. normy?


Unijnych testerów testujących według normy :mrgreen:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
6 gwiazdek
 
Auto: XU10J4RS
Skąd: DC
  

Post 31 gru 2009, o 21:32

A czy ktoś wie czym różni sie EJ251od EJ252 i na jakie rynki był montowany EJ252 ?
Niby ten sam silnik a róznice w mocy dość znaczne.
Znalazłem informacje dotyczące parametrów poszczególnych silników ale jakby ktoś rozwinął szerzej ten wątek to byłbym wdzięczny.
EJ251
Flat four EJ251

SOHC Intake volume is regulated by the use of a MAP sensor, unlike the EJ253 which uses a MAF sensor. Compression ratio is 10.0: 1.

Power ISO: 123 kW (165 hp) @ 5600 RPM
226 N·m (167 ft·lbf) @ 4000 rpm

Usage:

* Impreza 2.5RS, 2.5TS 00-04 (US)
* Impreza Outback Sport 02-04 (US)
* Forester 00-04 (US)
* Legacy 00-04 (US)
* Outback 00-04 (US)
* Baja 03-04 (US)

[edit] EJ252

SOHC Power ISO 115 kW (156 hp) Usage:

* Legacy/Outback 00
* Forester 00
arecki_78
0 gwiazdek
 
Auto: subaru legacy outback 2000
  

Post 31 gru 2009, o 21:45

Znalazłem też taką informację:
EJ252 is the MT engine for 02/01/1999 production to 05/31/2001 production basically.
EJ251 is the AT engine for everything non U5 and the MT engine for everything after Feb. 2001 production for non U5.
arecki_78
0 gwiazdek
 
Auto: subaru legacy outback 2000
  

Post 1 sty 2010, o 18:19

Azrael napisał(a):Katalog można sobie w buty wsadzić. Kogo obochodzą jakieś unijne testy wg. normy?

Dają punkt odniesienia. A to, że każdy silnik może spalić np od 0,7x do 5x wartości katalogowych to inna sprawa. Zależnie od stylu jazdy kierownika.
tzd
2 gwiazdki
 
Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
Skąd: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
  

Post 1 sty 2010, o 18:30

tzd, te testy mają mało związku z rzeczywistością, a tym bardziej rzeczywistością w Polsce, więc różne auta/silniki będą miały kompletnie różne odchylenia od ich wyniku.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 1 sty 2010, o 22:01

Azrael napisał(a):tzd, te testy mają mało związku z rzeczywistością, a tym bardziej rzeczywistością w Polsce, więc różne auta/silniki będą miały kompletnie różne odchylenia od ich wyniku.

Ja potwierdzę "normowe" zużycie na przykładzie jazdy przez 1,5 roku GLem i kolejne 1,5 roku GTkiem.

Miasto GL: 13-15 GT 15-17
Trasa GL 8 GT 10

Dość wysokie zużycie paliwa to IMO jedyny minus Subaru N/A.

Mówię o normalnej jeździe. Inna sprawa, że przy upalaniu GieeL spali max 17 litrów (przynajmniej mnie się więcej nie udało), a rekord spalania w Żabie to 33litry/100 km (nieco ponad 100 km po torze w Słomczynie). Gdyby było wtedy ślisko zużycie byłoby zapewne znacznie większe :)
pablonas
5 gwiazdek
 
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Skąd: Szczytno (warm-maz)
  

Post 1 sty 2010, o 22:11

Azrael napisał(a):Katalog można sobie w buty wsadzić. Kogo obochodzą jakieś unijne testy wg. normy?


przecież wiadomo, że przynajmniej jakieś 90% tej części populacji, która kupuje samochody.
można sobie być 'innym', ale warto sobie z tego zdawać sprawę :giggle:
deLux
5 gwiazdek
 
Auto: X.X
  

Post 1 sty 2010, o 22:39

deLux napisał(a):
Azrael napisał(a):Katalog można sobie w buty wsadzić. Kogo obochodzą jakieś unijne testy wg. normy?


przecież wiadomo, że przynajmniej jakieś 90% tej części populacji, która kupuje samochody.
można sobie być 'innym', ale warto sobie z tego zdawać sprawę :giggle:


Tak, ale na forum entuzjastów motoryzacji, jak te, możemy chyba założyć że jest tu te 10% tych, którzy wiedzą, że to zwykły bullshit. ;-)
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Łopel Turrrbo i 6-cylindrowy bokser, ale nie japoński ;-)
Skąd: Gliwice
  

Post 2 sty 2010, o 12:26

jarmaj napisał(a):Tak, ale na forum entuzjastów motoryzacji, jak te, możemy chyba założyć że jest tu te 10% tych, którzy wiedzą, że to zwykły bullshit.

Fifth Gear robił kiedyś test. Wybrali różne auta. Zaplanowali trasę mieszaną (wedle własnego uznania). Tankowanie. Losowanie aut, później zmiana kierowców i jazda najdelikatniej jak się da. I znów tankowanie. O ile pamiętam, to rzeczywiste spalanie wyszło bardzo podobne do tego z normy, aż byłem zdziwiony. Ale oczywiście oni nie jechali tak jak się jeździ na co dzień, tym bardziej po polskich drogach. W każdym razie taka norma pokazuje na pewno jedno - poniżej jakiego spalania się nie zejdzie. :whistle:

[EDIT]:
Link: Strona z klipem
citan
5 gwiazdek
 
Auto:
Skąd: Bełchatów
  

Post 2 sty 2010, o 12:36

Największy wpływ na spalanie ma kierowca. Większy niż litr czy dwa pojemności silnika w tą czy tamtą, konstrukcja silnika itp.

Takie samo auto z różnymi kierowcami może mieć wyniki różniące się o 40-50%. I każdy z kierowców powie, że jechał normalnie (dla niego normalnie).
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Łopel Turrrbo i 6-cylindrowy bokser, ale nie japoński ;-)
Skąd: Gliwice
  

Post 5 sty 2010, o 13:14

Jako, że w październiku zakupiłem auto to pomału mogę się wypowiadać w kwestii spalania. Mianowicie w mieście (Worsoł - niestety) mam ok. 11-11,5l , natomiast w trasie (korki, fotki itp, - starałem się trzymać tak ok. 90-110) - 7,5 l (przy 4 osobach w aucie i zarzuconym bagażniku)w GL 125KM.
Obrazek
d_xter
2 gwiazdki
 
Auto: Impreza GL Kombi.
Skąd: Warszawa
  

Post 6 sty 2010, o 02:36

Te testy wg norm mają tylko i wyłącznie na celu umożliwienie klientom obiektywnego porównania zużycia paliwa w różnych pojazdach przy tych samych warunkach jazdy. A jak już zostało to powiedziane spalanie realne to głównie kwestia kierowcy.
kristekk
0 gwiazdek
 
Skąd: Wwa
  

Post 24 sty 2010, o 21:23

A co można powiedziec o silniku 2,5XT w forku tym 211km MY05?
drout
1 gwiazdka
 
Auto: Był Galant 2,5 V6 jest Forek 2,5XT
Skąd: Grójec, Błędów
  

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Subarupedia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości