Silniki Subaru
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Silniki Subaru
Zainspirowany paroma dyskusjami nt szczególnej awaryjności (?) silnika 2.5 turbo - postanowiłem założyć wątek, który w tym dziale zbierałby podstawowe informacje i opinie o poszczególnych silnikach w ofercie marki.
Przypuszczam, że potencjalnym zainteresowanym "z zewnątrz" łatwiej będzie tu odnaleźć coś dla nich interesujacego, niż przy konkretnych modelach.
Na dobry początek - wykaz silników dostępnych na rynku (daty podaję z czapy, mogą być nieprecyzyjne - zapewne są! - będę wdzięczny, jesli komuś zechce się zweryfikować i uzupełnić):
1.5 - Impreza - od 2006 (... dobrze, że sobie o nim przypomniałem, w ostatniej chwili )
1.6 - Impreza - od zawsze do 2006 (też jakoś mało istotny... )
2.0 wolnossący - Impreza, Forester, Legacy - od zawsze do dziś
2.0 turbo - Impreza GT/WRX?STi do 2005, Forester S-turbo/XT do 2005, Legacy do 1993
2.2 - Impreza US do 2001, Legacy do 1998,
2.2 turbo (Legacy US do 1994)
2.5 - Impreza US, Forester US, Legacy, OBK, Baja
2.5 turbo - Impreza od 2005, Forester od 2005, Legacy i OBK US od 2005, Baja 2005-07
3.0 - Legacy od 2004, OBK od zawsze, Tribeca od zawsze
3.6 - Tribeca
O czymś pewnie jeszcze zapomniałem, ale niech się Koleżeństwo wykaże
I na dobry początek, dla sprowokowania dyskusji, pierwsze pytanie merytoryczne: czy dyskutowane już wady silnika 2.5 turbo, wynikające ponoć m.in. z cienkich ścianek i dużej powierzchni tłoka, rzutują także na trwałość wolnossących silników 2.5?
Czy przy mniejszym wysileniu nie ma to znaczenia, nawet przy dużych przebiegach i dość ostrej jeździe...?
Przypuszczam, że potencjalnym zainteresowanym "z zewnątrz" łatwiej będzie tu odnaleźć coś dla nich interesujacego, niż przy konkretnych modelach.
Na dobry początek - wykaz silników dostępnych na rynku (daty podaję z czapy, mogą być nieprecyzyjne - zapewne są! - będę wdzięczny, jesli komuś zechce się zweryfikować i uzupełnić):
1.5 - Impreza - od 2006 (... dobrze, że sobie o nim przypomniałem, w ostatniej chwili )
1.6 - Impreza - od zawsze do 2006 (też jakoś mało istotny... )
2.0 wolnossący - Impreza, Forester, Legacy - od zawsze do dziś
2.0 turbo - Impreza GT/WRX?STi do 2005, Forester S-turbo/XT do 2005, Legacy do 1993
2.2 - Impreza US do 2001, Legacy do 1998,
2.2 turbo (Legacy US do 1994)
2.5 - Impreza US, Forester US, Legacy, OBK, Baja
2.5 turbo - Impreza od 2005, Forester od 2005, Legacy i OBK US od 2005, Baja 2005-07
3.0 - Legacy od 2004, OBK od zawsze, Tribeca od zawsze
3.6 - Tribeca
O czymś pewnie jeszcze zapomniałem, ale niech się Koleżeństwo wykaże
I na dobry początek, dla sprowokowania dyskusji, pierwsze pytanie merytoryczne: czy dyskutowane już wady silnika 2.5 turbo, wynikające ponoć m.in. z cienkich ścianek i dużej powierzchni tłoka, rzutują także na trwałość wolnossących silników 2.5?
Czy przy mniejszym wysileniu nie ma to znaczenia, nawet przy dużych przebiegach i dość ostrej jeździe...?
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 18 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Silniki Subaru
Obecny model Tribeca ma 3.6WiS pisze: 3.0 - Legacy od 2004, OBK od zawsze, Tribeca od zawsze
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Silniki Subaru
O, psiakrew - nie wiedziałem - jakoś się nigdy Tribeką bliżej nie zainteresowałem, nie wiedzieć czemu...Godlik pisze: Obecny model Tribeca ma 3.6
Poprawiam.
Re: Silniki Subaru
Rozumiem, że w tej chwili wymieniamy istniejące pojemności w Subaru, z podziałem na turbodoładowane i wolnossące. Bo np. wolnossących silników o pojemności o pojemności 2 litry było dziewięć różnych.
Jeśli tak, to dodam jeszcze takie pojemności:
0.356 - 360 1958 - 1971, R-1 1969-1972, Rex 1972
0.544 - Rex 1972 - 1982
0.653 - Vivio 1992 – 1998
0.658 - R2 2003 - 2009, R1 2005 - 2009
0.665 - Rex 1982 - 1992, 700
1.0 - 1000 1966 – 1969, Justy 1984 - 1994, Libero 1985 - 1986, Domingo 1983
1.1 - Star 1970-1973, G 1971-1973
1.2 - Libero 1987 - 1998, Justy 1989 - 1994, Domingo 1983 - 1998
1.3 - G 1971-1973
1.4 - Leone 1971 - 1981
1.8 - Legacy 1989 - 1994, Impreza 1993 - 1994, Leone 1980 - 1992, Brat 1981 - 1993, XT 1985–1991
1.8 Turbo - Leone 1983 - 1984, XT 1985–1991
2.7 - XT 1989 - 1991
3.3 - SVX 1992 - 1997
Jeśli tak, to dodam jeszcze takie pojemności:
0.356 - 360 1958 - 1971, R-1 1969-1972, Rex 1972
0.544 - Rex 1972 - 1982
0.653 - Vivio 1992 – 1998
0.658 - R2 2003 - 2009, R1 2005 - 2009
0.665 - Rex 1982 - 1992, 700
1.0 - 1000 1966 – 1969, Justy 1984 - 1994, Libero 1985 - 1986, Domingo 1983
1.1 - Star 1970-1973, G 1971-1973
1.2 - Libero 1987 - 1998, Justy 1989 - 1994, Domingo 1983 - 1998
1.3 - G 1971-1973
1.4 - Leone 1971 - 1981
1.8 - Legacy 1989 - 1994, Impreza 1993 - 1994, Leone 1980 - 1992, Brat 1981 - 1993, XT 1985–1991
1.8 Turbo - Leone 1983 - 1984, XT 1985–1991
2.7 - XT 1989 - 1991
3.3 - SVX 1992 - 1997
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Silniki Subaru
Bergen, pisałem o "silnikach dostępnych na rynku" - czyli na tyle popularnych, że ktoś może tu poszukiwać o nich opinii. Z tych: to faktycznie zapomniałem o 1.8 i o 3.3.
Ale dzięki za uzupełnienie
Fajnie byłoby, gdyby ktoś się pokusił o scharakteryzowanie różnic pomiędzy typami/generacjami silnika 2.0...
No i moje pytanie o trwałość wolnossącego 2.5 wciąż wisi w powietrzu.
Ale dzięki za uzupełnienie
Fajnie byłoby, gdyby ktoś się pokusił o scharakteryzowanie różnic pomiędzy typami/generacjami silnika 2.0...
No i moje pytanie o trwałość wolnossącego 2.5 wciąż wisi w powietrzu.
Re: Silniki Subaru
tu jest ściąga dotycząca tego tematu:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_engines
A jeśli chodzi o wolnossący 2.5-litrowy to trzeba by doprecyzować, czy chodzi o EJ251, EJ252, EJ253 czy może EJ254?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_engines
A jeśli chodzi o wolnossący 2.5-litrowy to trzeba by doprecyzować, czy chodzi o EJ251, EJ252, EJ253 czy może EJ254?
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Silniki Subaru
gootek pisze: trzeba by doprecyzować, czy chodzi o EJ251, EJ252, EJ253 czy może EJ254?
O wszystkie...
Re: Silniki Subaru
Z tego czego sam doświadczyłem podczas 2-letniej eksploatacji i co słyszałem od mechaników, te silniki są zupelnie OK jeśli chodzi o trwałość.
W ogóle nie słyszałem o żadnych szczególnych problemach, które byłyby z nimi związane...
no może tylko, że czasem trafi się egzemplarz, który bierze trochę więcej oleju.
W ogóle nie słyszałem o żadnych szczególnych problemach, które byłyby z nimi związane...
no może tylko, że czasem trafi się egzemplarz, który bierze trochę więcej oleju.
Re: Silniki Subaru
gootek pisze: tu jest ściąga dotycząca tego tematu:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_engines
Prawdziwe porno dla technicznych nerdów!
Re: Silniki Subaru
dla uproszczenia dodam, że w ostatnich leone był też 1.3 EA65(bardzo dobry ponoć do motolotni)dla wersji FWD(bo drugiej ośki to by już nie pociągnął)Bergen pisze:Rozumiem, że w tej chwili wymieniamy istniejące pojemności w Subaru, z podziałem na turbodoładowane i wolnossące. Bo np. wolnossących silników o pojemności o pojemności 2 litry było dziewięć różnych.
Jeśli tak, to dodam jeszcze takie pojemności:
0.356 - 360 1958 - 1971, R-1 1969-1972, Rex 1972
0.544 - Rex 1972 - 1982
0.653 - Vivio 1992 – 1998
0.658 - R2 2003 - 2009, R1 2005 - 2009
0.665 - Rex 1982 - 1992, 700
1.0 - 1000 1966 – 1969, Justy 1984 - 1994, Libero 1985 - 1986, Domingo 1983
1.1 - Star 1970-1973, G 1971-1973
1.2 - Libero 1987 - 1998, Justy 1989 - 1994, Domingo 1983 - 1998
1.3 - G 1971-1973
1.4 - Leone 1971 - 1981
1.8 - Legacy 1989 - 1994, Impreza 1993 - 1994, Leone 1980 - 1992, Brat 1981 - 1993, XT 1985–1991
1.8 Turbo - Leone 1983 - 1984, XT 1985–1991
2.7 - XT 1989 - 1991
3.3 - SVX 1992 - 1997
Re: Silniki Subaru
Watek fajny, ale:
-ile jednostek jest eksploatowanych z przebiegiem ponad 100kkm?
-jaki parametr przyjąć w kwestii "zajechania", "awaryjności"; wytknięcie buta, wiecej, niż 1l oleju na 1kkm, padnięta uszczelka pod glowicą?
F.
-ile jednostek jest eksploatowanych z przebiegiem ponad 100kkm?
-jaki parametr przyjąć w kwestii "zajechania", "awaryjności"; wytknięcie buta, wiecej, niż 1l oleju na 1kkm, padnięta uszczelka pod glowicą?
F.
Dolce far niente
-
bbartek666
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Isle o Arran
- Auto: SUBARU LEGACY GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Silniki Subaru
w drugim Legacy były stosowane dwa silniki 2.0:
- z dwom wałkami 116KM
- z czterema wałkami (4 cam) 150KM i na ten silnik zakładane były dwie turbiny, ale tylko na rynek japoński (280KM)
Padnięta uszczelka pod głowicą - gdzieś niedawno czytałem, że ten problem nie dotyczy silników Subaru. Moje pierwsze Legacy z 94r, 116KM, w momencie jak go kupowałem na liczniku miał około 290 000 i dopiero bliżej 300 000 pojawił się upierdliwy problem...na ciepło nie zawsze chciał zapalić, a na zimno zawsze było ok, raz puściła górna rura od chłodnicy... i byłem jeszcze do tego dwunastym właścicielem tego samochodu.
- z dwom wałkami 116KM
- z czterema wałkami (4 cam) 150KM i na ten silnik zakładane były dwie turbiny, ale tylko na rynek japoński (280KM)
Padnięta uszczelka pod głowicą - gdzieś niedawno czytałem, że ten problem nie dotyczy silników Subaru. Moje pierwsze Legacy z 94r, 116KM, w momencie jak go kupowałem na liczniku miał około 290 000 i dopiero bliżej 300 000 pojawił się upierdliwy problem...na ciepło nie zawsze chciał zapalić, a na zimno zawsze było ok, raz puściła górna rura od chłodnicy... i byłem jeszcze do tego dwunastym właścicielem tego samochodu.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Silniki Subaru
Niezłe zestawienie silników jest tutaj http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine
-
bbartek666
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Isle o Arran
- Auto: SUBARU LEGACY GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Silniki Subaru
W żadnym z linków nie znalazłem silnika o oznaczeniu EJ202NXZVB - składany z części w Pasikurowicach ???
Re: Silniki Subaru
Czy macie jakiś namiar (szukałem ale nic z tego) gdzie w necie będą opisane sliniki wolnossące 2.0Bergen pisze: wolnossących silników o pojemności o pojemności 2 litry było dziewięć różnych
Mam na oku impreze 96 z silnikiem EJ20 i chciałbym dowiedzieć się czegoś na jego temat bo puki co dowiedziałem się, że ma ponoć 135KM i włąściwie na tym moja wiedza się kończy :]
Mój trabancik na FB https://www.facebook.com/TrabantDyzka?r ... page_panel
FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
Re: Silniki Subaru
Ogólnie nie jestem w temacie i myślałem że wszystkie 2.0 to 115kucy ale z tego linkucitan pisze: Dyziek, 115 raczej.
jak dobrze widzę wynika: Impreza JDM 1993-1999 135 hp (101 kW) GC - GF seriesKonto usunięte pisze: http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine
ale poprawcie mnie jeśli się mylę... 115 nie jest źle :) tak tylko z ciekawości szperam :)
Mój trabancik na FB https://www.facebook.com/TrabantDyzka?r ... page_panel
FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: Silniki Subaru
Dyziek pisze: jak dobrze widzę wynika: Impreza JDM 1993-1999 135 hp (101 kW) GC - GF series
Ale raczej chyba nie masz JDM-a.
Re: Silniki Subaru
Puki co jeszcze nie mam nic :) ale mam przez to rozumieć że wszystkie 2litówki na europę były ograniczone do 115?
Mój trabancik na FB https://www.facebook.com/TrabantDyzka?r ... page_panel
FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: Silniki Subaru
Japońce zawsze najlepsze wersje dawali i dają na swój rynek (STI japoński cały czas ma 2.0.....).
A wyższa moc JDM-ów często wynika z tego, że są pod wyżej oktanowe paliwo robione (w Japonii jest 100 oktan)
A wyższa moc JDM-ów często wynika z tego, że są pod wyżej oktanowe paliwo robione (w Japonii jest 100 oktan)
Re: Silniki Subaru
Jak coś to mam na sprzedaż kompletny 1.8 wolnossący wraz z napędem i skrzynią.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191