[S] Forester S-Turbo z lpg

kupię / sprzedam / zamienię / wymienię /dam / nie dam
Regulamin forum
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
ODPOWIEDZ
pgoos
0 gwiazdek
Auto: Forester S-Turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

[S] Forester S-Turbo z lpg

Post 27 sie 2016, o 00:52

Hej,

wcale bym się go nie pozbywał, ale nadeszła pora. Potrzebuję czegoś większego, może nawet 7-os (tak, rodzina się powiększa), a jak wiadomo forestery z I i II serii nie grzeszą miejscem w środku. No to po kolei.

Podstawowe informacje:
Forester S-turbo, MY01, pochodzi z Włoch, a pierwsza rejestracja w Polsce w 2011 (u mnie od 3 lat)
Aktualny przebieg 340 000 km.

Wersja najbogatsza, z pełną elektryką, klimatyzacją, panoramicznym dachem itd.
Z welurowo (alcantara) /skórzaną (skóra naturalna) tapicerką
Z kompletem opon całorocznych Kleber Quadraxer (zakupione na początku 2014).
Gaz zdaje się założony na samym początku - wysłużona, kultowa instalacja Koltec (ponoć spokojnie można na niej zrobić 500 000 km) - polecam pana Józka Kubca do serwisowania (choć w Trójmieście pan Jarek z Osowej też dobrze ogarniał)

Oczywiście na bieżąco serwisowany - nie szczędziłem mu środków.
Stan techniczny oceniam na dobry plus
Stan wizualny - dobry (jest się do czego przyczepić, za to na 99% lakier oryginalny - choć nie mam miernika, więc niebity).

Stan techniczny i ważniejsze naprawy (serwisowany głównie w OES-ie w Gdańsku)
1. Jak go kupiłem w 2013, przy 283 000 km, zostały wymienione rozrząd i sprzęgło Exedy (nie specjalnie zużyte, jeszcze potrzyma)
2. Gaz - trochę mi czasu zajęło doprowadzenie go do stanu używalności: wymieniony silnik krokowy (2013), zregenerowany reduktor (2014) - teraz działa jak należy. Czasem przy niskich obrotach (rzędu 1000-1500) lekko szarpnie, ale nic z tym nie robię, bo nie przeszkadza to w jeździe ani problem się nie pogłębia. Oczywiście filtry wymieniane na czas. Ostatnia wymiana przy 335 000 (zalecane co 15 000 km)
3. Olej i jego zużycie: Motul 10W40, a potem Gulf 10W40. Właśnie wymieniony - przy 339 000 km. Auto zużywa trochę oleju, ale raczej w standardzie i odpowiednio do wieku auta - przy spokojnej jeździe jakieś 0.3l/1000km
4. Turbo jak najbardziej sprawne, choć też nie obyło się bez diagnostyki i drobnych napraw. W 2015 wymieniony zawór DV (jest teraz z Imprezy). Jest gdzieś tu na forum wątek.
5. Silnik - chodzi cicho, obroty nie falują - nie widzę z nim żadnych problemów (choć drobne uszczelnienia były w nim robione, w tym miski olejowej i przy uszczelniaczu przy rozrządzie). Mimo sporego przebiegu jeszcze śmiało pojeździ (u Zdanowicza w ASO wystawiano jakiś czas temu S-Turbo z przebiegiem ponad 500 000km bez remontów silnika - więc chyba nie jest źle)
6. Klocki i tarcze hamulcowe Bosch założone w połowie 2014 - są w dobrym stanie.
7. Klima sprawna (choć za bardzo nie korzystam), szyberdach się otwiera.
8. Zawieszenie twarde, nie zużyte, choć ja przy nim grzebać nie musiałem.
9. W 2014 regenerowana pompa wspomagania kierownicy.
10. W 2015 wymieniono akumulator na Bosch Silver

Oprócz tego były mniejsze naprawy w stylu wymiana pasków (w tym miesiącu), drążków kierowniczych, łączników stabilizatora czy lusterka albo czujnik spalania stukowego.

Auto składa się dobrze (wkręca odpowiednio przy >4000 obrotów), naprawdę jest przyjemne w prowadzeniu. Nie zabierałem go nigdy w teren - był autem głównie szosowym. Nie znam jego pełnej historii, ale po kupnie był solidnie doinwestowany. Mam włoską książeczkę serwisową z wpisami bodajże do 2007. W 2011 sprowadzony do Polski, założono nową butlę gazową z homologacją do 2021. Bak gazu - ok 42l starcza na ok. 300km. Posiadam koło zapasowe.

Badanie techniczne ważne do początku, a OC do połowy października 2016.

Stan wizualny - zastrzeżenia:
1. Lekko pęknięty tylny zderzak (gdzieś przy parkowaniu się zdarzyło)
2. Obtarcia na zderzakach
3. W wielu miejscach drobne ubytki lakieru i odpryski (wszystko widać na zdjęciach, żeby nie było)
4. Tapicerka ma gdzieniegdzie małe porwania - odziedziczyłem je po poprzednich właścicielach.
5. Standardowo spryskiwacze lamp oraz zegarek w środku nie działają (nie chciało mi się z tym bawić)
6. Lampa przeciwmgielna prawa przód - kiedyś mi się zbiła przy parkowaniu

Co ważniejsze, jednak, blachy są zdrowe, korozji nie ma.

Na tę chwilę auto nie wymaga żadnego wkładu finansowego. Sprawdziłem pod względem technicznym, także przewiduję, że niespodzianek nie będzie. Czekam na zdecydowanego kupca.

Liczę, że auto trafi do osoby, która także obdarzy je uczuciem :-) Lub przynajmniej w dobre ręce.

Cena: 13 700
Kontakt telefoniczny: 501-190-449 Piotr - w tygodniu po 16.30 i w weekendy.

Zapraszam do oglądania w Gdyni.

Link do zdjęć: https://drive.google.com/open?id=0B3eqb ... EFlSXMzVkk
Załączniki
000 small.jpg



pgoos
0 gwiazdek
Auto: Forester S-Turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [S] Forester S-Turbo z lpg

Post 20 wrz 2016, o 18:57

Up. Nowa cena 12 500.
Zapraszam do oglądania.

ODPOWIEDZ