Forum Subaru

Przejdź do zawartości

klucz dynamometryczny

Opony letnie, zimowe, szutrowe, rajdowe. Felgi, koła, dojazdówki. Wszystko to, na czym Subaru się toczy.

Post 19 paź 2011, o 17:57

Chloru napisał(a):Azrael, mówię o tych co Ci w Kosłotrze dokręcili koła na 4 zwoje gwintu, bo szpilki były za krótkie. O jak ulał pasuje do nowozałożonego wątku



Tych panów to w ogóle nie komentuję.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 19 paź 2011, o 20:23

jakby wszyscy w polsce robili to co narzuca producent to polska by nie mogła nazywać się polską;d btw subaru to nie tico i 90 czy 120 nie ma znaczenia tutaj natomiast jak ktoś wcześniej wpsomniał jak jest klucz pneumatyczny dokręcony na maxa to on przykręca śruby na 200 Nm a sprawdzenie poźniej dynamometrem ustawionym na 90 to tani bajer bo i tka wszystkie są przekręcone hehehe
goralsim
1 gwiazdka
 
Auto: Subaru Impreza WRX '03
  

Post 20 paź 2011, o 16:35

goralsim napisał(a):jakby wszyscy w polsce robili to co narzuca producent to polska by nie mogła nazywać się polską;d


ŚWIĘTE SŁOWA MEDAL MU DAĆ :D:D:D:D

polak wie najlepiej ;)
sebek
1 gwiazdka
 
Auto: Subaru Forester S-Turbo 20th Anniversary
  

Post 21 paź 2011, o 16:19

Przesadzacie z tym odpadaniem kol. Kilkanascie lat temu jechalem z kumplami z bloku w 5 osob w Citroenie Xsara. 60 km poza miasto. Na miejscu okazalo sie, ze kazde kolo bylo dokrecone tylko na jedna srube zabezpieczajaca, bo ktos dzien wczesniej, probujac podpierdolic alusy, odkrecil pozostale sruby. Widocznie zostal przez kogos sploszony i nie poradzil sobie ze srubami zabezpieczajacymi. Kolega oczywiscie nie mial przy sobie srub wiec tak samo wrocil autem do domu, ale tym razem w pojedynke i bez szalenstw :giggle:
WitAce
4 gwiazdki
 
Auto: Turbowanna mankut
Skąd: Naas, Eire/Bydgoszcz
  

Post 22 paź 2011, o 13:26

WitAce napisał(a):Przesadzacie z tym odpadaniem kol. Kilkanascie lat temu jechalem z kumplami z bloku w 5 osob w Citroenie Xsara.


Ponoć w czasie wojny jakiś ruski bez spadochronu z samolotu wypadł/wyskoczył i przeżył bo w jakieś wysokie i gęste drzewa i krzaczory wpadł. Nawet gdyby to była prawda, to czy to znaczy, że należy tak skakać i będzie OK?


To że jedna śruba wytrzyma spokojną jazdę nie znaczy, że 5 dużo za mocno dokręconych nie pęknie przy agresywnej jeździe.



Wysłane przez Internet.
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Łopel Turrrbo i 6-cylindrowy bokser, ale nie japoński ;-)
Skąd: Gliwice
  

Post 22 paź 2011, o 15:44

jarmaj, Nikt jakos nie wspomnial, ze mu sie kolo urwalo jak mial dokrecone zbyt duzym momentem. Ty z reszta sam sie przyznales, ze dokrecasz na czuja... :-p
Na to wychodzi, ze nastepnym razem w trakcie jazdy musisz szukac jakis miekkich galezi, albo krzakow. Moze tez uda Ci sie przezyc. :giggle:
WitAce
4 gwiazdki
 
Auto: Turbowanna mankut
Skąd: Naas, Eire/Bydgoszcz
  

Post 22 paź 2011, o 17:18

Napisałem też, że nie polecam takiej metody.


Wiesz, różnica jest taka, że ja mniej więcej mam świadomość z jakim momentem powinny być dokręcone koła i robiąc to na oko oczywiście robię to bardzo niedokładnie, ale jakiegoś ogromnego błędu nie popełniam.
Jak ktoś nie ma kompletnie wyobrażenia, jak na ten klucz trzeba cisnąć, aby te +- 100Nm było, to przegiąć można zdrowo. A ja już widziałem odpadnięte koła przez zerwane śruby/szpilki.



Napisane na na klawiaturze.
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Łopel Turrrbo i 6-cylindrowy bokser, ale nie japoński ;-)
Skąd: Gliwice
  

Post 22 paź 2011, o 23:14

jarmaj, A co ze zmeczeniem materialu, co z wiekiem aut, w ktorych sie to stalo? Byly to auta cywilne, normalnie uzytkowane, czy stalo sie to podczas upalania? Skad ta pewnosc, ze byla to wina zbyt duzego momentu dokrecenia kola? Przyczyn moze byc tysiace.

Wyslane z krzakow bo mi kola odpadly :-p
WitAce
4 gwiazdki
 
Auto: Turbowanna mankut
Skąd: Naas, Eire/Bydgoszcz
  

Post 23 paź 2011, o 09:58

oj tam Panowie po co ta dyskusja w subaru trzeba dokręcać na 90Nm a w reszcie jak sie chce ;d Subaru jest tak zaawansowane technologicznie, że grubość blach i ich wytrzymałość to ma chyba na poziomie daewoo tico ;) (kumpel miał stłuczke i znajomy mechanik mu to naprawiał to na własne oczy widziałem jak ta blacha się wygina... można niektóre elemnty reką odgiąć....)
goralsim
1 gwiazdka
 
Auto: Subaru Impreza WRX '03
  

Post 23 paź 2011, o 14:51

WitAce napisał(a):jarmaj, A co ze zmeczeniem materialu, co z wiekiem aut, w ktorych sie to stalo? Byly to auta cywilne, normalnie uzytkowane, czy stalo sie to podczas upalania? Skad ta pewnosc, ze byla to wina zbyt duzego momentu dokrecenia kola? Przyczyn moze byc tysiace.



Jeden przypadek spotkałem w cywilnym aucie. Jeden w rajdówce.

Przyczyn nie mogą być tysiące, tylko najwyżej parę. Za mocne dokręcenie (znacznie za mocne) jest najbardziej prawdopodobne.
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Łopel Turrrbo i 6-cylindrowy bokser, ale nie japoński ;-)
Skąd: Gliwice
  

Post 23 paź 2011, o 15:49

jarmaj, Z tymi tysiacami to przesadzilem, ale przyczyn moze byc co najmniej kilka. Na pewno jedna z nich bedzie zbyt mocne dokrecenie, potem zbyt slabe, korozja, zmeczenie materialu itp.
Ja tez nie dokrecam za mocno swoich srub. Mam klucz dynamometryczny i te 90-100NM to wcale nie tak mocno. Poza tym wiekszosc aut ma juz 5 srub w zwiazku z tym, ze waga wspolczesnych samochodow jest taka, a nie inna. W Smarcie sa np. tylko 3 sruby, bo auto wazy tylko 700kg i te 3 sruby w zupelnosci wystarczaja. Na pewno jest to liczone przy projektowaniu auta z iloma srubami minimalnie auto bedzie bezpieczne na drodze w 99% przypadkow.
WitAce
4 gwiazdki
 
Auto: Turbowanna mankut
Skąd: Naas, Eire/Bydgoszcz
  

Post 3 lis 2011, o 09:51

kupiłem klucz dynamometryczny w Auchan za 89zł
jutro będę zmieniać koła to sprawdzę sprzęt :)
sebek
1 gwiazdka
 
Auto: Subaru Forester S-Turbo 20th Anniversary
  

Post 3 lis 2011, o 16:20

panowie w branży oponiarskiej są często niereformowalni... Ja obecnie jak jadę na zmianę opon, to np. zamieniam wszystkie nakrętki antykradzieżowe na normalne, bo co rusz chcą to odkręcać/dokręcać pneumatykiem i ilekroć im mówię, że robić tego nie wolno, co producent nakrętek wyraźnie zaznacza, to zawsze jest ta sama odpowiedź - "jak się dociśnie, to można" :wall: A raz już potem u takiego byłem, jak mieli problem, bo u klienta się wyrobiła nasadka do tego.... Ale swoje wiedzą lepiej :-/
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
eMTi
6 gwiazdek
 
Auto: zaturbione, wymarzone
Skąd: DW
  

Post 3 lis 2011, o 16:34

Te nakrętki zabezpieczające to jest samo zło i potencjalny problem, a dla złodzieja to żaden problem.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 3 lis 2011, o 16:38

Azrael napisał(a):dla złodzieja to żaden problem


Dla prawdziwego zapewne, na amatorów wystarczy.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html
leon
6 gwiazdek
 
Auto: Kąąbi 3 + Cąąbi X
  

Post 3 lis 2011, o 16:42

leon, proszę Cię, specjalny przyrząd do odkręcania tego dowolna firma narzędziowa dostarcza. Trzeba mieć ze sobą dużą grzechotkę, przedłużkę i przyrząd i już. Jak ktoś kradnie koła komercyjnie to na pewno ma.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 3 lis 2011, o 16:43

dlatego ja kupiłem model o podwyższonym standardzie bezpieczeństwa, który na całej zewnętrznej powierzchni ma obrotowy pierścień, więc nic się na niego nie da nabić, dospawać itp... ciężko to raczej rozbroić.. Te bez tego to faktycznie, wystarczy coś nabić i po temacie.. A czy problem? Ja od 5 lat nie miałem, mam nr kodowe, więc jak by co to producent w krótkim czasie wysyła duplikat.
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
eMTi
6 gwiazdek
 
Auto: zaturbione, wymarzone
Skąd: DW
  

Post 3 lis 2011, o 16:46

Azrael napisał(a):leon, proszę Cię, specjalny przyrząd do odkręcania tego dowolna firma narzędziowa dostarcza. Trzeba mieć ze sobą dużą grzechotkę, przedłużkę i przyrząd i już. Jak ktoś kradnie koła komercyjnie to na pewno ma.


Ciesze się że potwierdziłeś co napisałem.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html
leon
6 gwiazdek
 
Auto: Kąąbi 3 + Cąąbi X
  

Post 3 lis 2011, o 17:21

eMTi napisał(a):dlatego ja kupiłem model o podwyższonym standardzie bezpieczeństwa

wszystkie marketingowe ściemy tak łykasz bez popitki? ;-) :mrgreen:
czarne jest piękne...
vibowit
6 gwiazdek
 
Auto: passerati
Skąd: Kiełpin
  

Post 3 lis 2011, o 17:22

vibowit, +1
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 3 lis 2011, o 17:25

ściemy ściemami, a niezależne testy mówią co innego. Prawie jak z NCAP. ;-) Tylko ja nigdy nie mówiłem, że to jest nie do przejścia, ale skutecznie wydłuża czas, a już na pewno zdecydowanie zmniejsza odsetek tych, którzy byliby w stanie relatywnie szybko się z tym rozprawić. A to już jest coś.
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
eMTi
6 gwiazdek
 
Auto: zaturbione, wymarzone
Skąd: DW
  

Post 6 lis 2011, o 22:01

eMTi, jak jak się komuś fele bardzo spodobają to np otworzy łomem bagażnik w poszukiwaniu końcówek. w portfelu ich zapewne nie nosisz.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
inquiz
6 gwiazdek
 
Auto: Legaś IV junkers
Skąd: Wwa Wola
  

Post 7 lis 2011, o 00:32

uwierz mi, że mam w takim miejscu, że sporo się naszuka, jeśli w ogóle znajdzie 8-)
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
eMTi
6 gwiazdek
 
Auto: zaturbione, wymarzone
Skąd: DW
  

Post 7 lis 2011, o 00:47

słuchajcie każdy z nas wie że nie ma rzeczy nie do obejścia ,ale zawsze to jest jakieś utrudnienie i tu z eMTim zgadzam się w całej rozciągłości
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:
burat
6 gwiazdek
 
Auto: Łosiarrii ,Latający komunista
Skąd: Bielawa
  

Post 7 lis 2011, o 09:38

Głównie jest to utrudnieniem jak potrzebujesz odkręcić koło, np. w trasie i okazuje się, że wcięło gdzieś tę cholerną nasadkę ;-)
Czarownica prawdę Ci powie :D
zofija
Rada forum
 
Auto: niebieskie, japońskie, z dużymi oczami :)
Skąd: Gliwice/Warszawa
  

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Koła: opony i felgi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość