Dotyczy Subaru Justy model 1994 - 2004.
Zdecydowałem się napisać w dziale o oponach, mimo że wątek ten tylko w połowie dotyczy opon.
Rozważam zakup małego samochodu z napędem 4x4 za około 10 tys. zł do poruszania się po drogach asfaltowych i gruntowych. Oprócz oczywistych typów wśród terenówek mam też na oku Justy / Suzuki Swifta. Jeżeli wybór padłby na to auto, to chciałbym rozważyć także zwiększenie prześwitu rzędu 3cm, z czego około 1cm zysku na oponach a reszta na podniesieniu nadwoziu. Stąd moje pytania:
1. Jaki rozmiar opon - bez ingerencji w nadkola - można zamieścić w takim Justy (np. czy zamiast deklarowanych w katalogu 165/70R13 można dać 165/75R13 lub 155/80R13, ewentualnie jakie są tego konsekwencje i czy są akceptowalne przy użytkowaniu 80% na asfalcie)?
2. Czy ktoś ma doświadczenia z podnoszeniem nadwozia tego modelu i mógłby się nimi podzielić?
3. Czy ktoś może używa w ten sposób (asfalt + sporadycznie lekki teren) tego modelu Justy, czy też Justy w ogóle (również starszy model i nowszy - GX3/Suzuki Ignis)? Jak wygląda trwałość podwozia przy eksploatacji na drogach gruntowych itp.?
Subaru Justy - opony i lift
Re: Subaru Justy - opony i lift
http://www.ultimatesubaru.org/forum/sho ... hp?t=28728
http://subarujusty.proboards.com/index. ... hread=3139
http://www.ultimatesubaru.org/forum/sho ... hp?t=34665
http://subarujusty.proboards.com/index. ... hread=3139
http://www.ultimatesubaru.org/forum/sho ... hp?t=34665
http://subarujusty.proboards.com/index. ... ge=1#23116Tire size update for Justy's
After finding NO 13" used rally tires, and learning that size range around 165/65-13 is almost impossible to find a decent tire, we scored a deal on some spring closeout Firestone full winters from Kal-Tire in Lacombe Alberta. We bought 5 & studded them. They work so good we bought 7 more! Now I rotate 6 studs for winter, and have 6 fresh winters for summer fun!
My 91 Justy likes 175/75-13 with some very light trimming. Had to trim mostly in front of rear wheels. I notched out the bottom rib where the jack grabs, then cut off only a small but of rear quarter panel up to the wheel tub. They are tight but do not rub on INSIDE of wheel in front of real wheels. I know many use a BFH to fix this but I like my 4 wheel alignment the way it is. They rarely rub on plastic tubs in front wheel wells. Some say to remove them, some say no way to protect air intake. I am undecided...
My wife's 93 Justy GL doesnt like anything except stock 155/65-13 which usually suck, but not stick. That spot on inner rear wheel is tighter on her car, but could be small difference in rims or I guess just the way the 2 different tire brands actually sit on rim.
I LOVE my 175/75-13 Firestone studs. Staying with this size for a year or so until I get to a 2" (safe) complete body lift, and whatever I can manage to rework in suspension lift.
Threaded rod and two 3cm nuts. Everything is holding excellent. You should se what bumps there are in woods and suspension works. It's the most simple a d cheapest way. I was thinking about 6cm thick rubber but it was to complicated. This is the max lift you can do this way. Higher than this could brake nuts.