Forester IIgen 2.0X i LPG

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.
ODPOWIEDZ
maggik
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Forester '07 2.0X, Prelude Vgen 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Forester IIgen 2.0X i LPG

Post 19 lut 2014, o 16:32

Witam,

Na wstępie chciałbym się przywidać, gdyż dopiero przed chwilą się zarejestrowałem... jednak dość pilnie czytam forum od ok roku, a Forestera udało mi się kupić we wrześniu zeszłego roku. Samochód to wolnossący 2.0 158KM z 2007 roku, przebieg obecnie 108tyś km.

Przeczytałem masę wątków o LPG, ale jak to zwykle bywa - nie byłem w stanie uzyskać wszystkich odpowiedzi na moje pytania, tak więc zakładam temat.

Byłem dziś w Avanti w Katowicach skonsultować zagazowanie Forka... i tu moje pierwsze pytanie - czy ktoś ma doświadczenia z tym warsztatem? Czy ogarniają temat Subaru? Z tego co mi tam człowiek powiedział, to kilka Subarek już zrobili, więc nie jest im to obce w żaden sposób.
Zaproponowano mi 2 zestawy:
1. Sterownik Stag 4 plus, wtryskiwacze Hana 2000, reduktor Silver - 2950 PLN
2. Sterownik Stag 300 premium, wtryskiwacze Hana 2000, reduktor Silver - 3200 PLN
I tu kolejne pytania - różnica w cenie niewielka, więc czy warto brać tego 300 premium i w czym jest on tak naprawdę "lepszy"? Czy ogólna cena wygląda w porządku? No i o ile wiem to Stag to porządne sterowniki, ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś mnie w tym utwierdził lub zaprzeczył i polecił coś innego w takim wypadku :)

Silnik w moim Forku ma nr seryjny rozpoczynający się od EJ20F, czyli wg tego co wyczytałem w innych wątkach - mam wzmocnione gniazda zaworowe, więc nie powinno być "problemu" regulacji co 30k km (dobrze myślę?). Samochód przez poprzedniego właściciela był serwisowany w ASO, ale w książce nie doszukałem się informacji czy zawory były w trakcie któregoś z serwisów regulowane... a mój "osiedlowy" mechanik nie jest zbyt entuzjastyczny jeśli chodzi o sprawdzanie jakie tam są aktualnie luzy i czy wymaga regulacji. Tu kolejne pytanie - bardzo laickie - czy podczas wykonywania instalacji jest robione cokolwiek (np... wyjmowany silnik?), co by pozwoliło gazownikowi sprawdzić stan luzów zaworowych i ew. je nastawić? I pytanie dodatkowe - czy znacie w Gliwicach lub okolicach kogoś, kto podejmie się chociażby sprawdzenia luzów zaworowych?

Wiem że dużo tego, ale następna sprawa :) Pan gazownik powiedział mi że może warto wymienić świece i przewody jeśli nie wiadomo kiedy to było ostatnio robione i w jakim są stanie. Pytanie moje jest takie - czy faktycznie warto to robić w ciemno? Czy jakoś jestem w stanie poznać "zużycie" tych elementów bez ich demontażu (np. po objawach w pracy silnika itp)? No i znowu pytanie dodatkowe - czy gdzieś oprócz ASO można dorwać przewody? Bo znowu mój "osiedlowy" mechanik nic dostępnego nie znalazł.

Uff, chwilowo to tyle... jeśli na wszystkie pytania są już odpowiedzi w innych wątkach, to wybaczcie proszę, ale niestety nie udało mi się na wszystko znaleźć odpowiedzi :(

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie dobre rady :)



kAROL10
2 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Forester IIgen 2.0X i LPG

Post 19 lut 2014, o 17:53

Przy tym przebiegu powinien być już zmieniony rozrząd jak i kontrola luzu zaworów. Dużo przejechałeś od zakupu?

maggik
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Forester '07 2.0X, Prelude Vgen 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester IIgen 2.0X i LPG

Post 19 lut 2014, o 18:12

Przejechałem ok 5tyś km póki co. Rozrząd był robiony przy 90tyś (jest w książce i jest faktura)... czyli zawory wtedy też ogarnęli rozumiem?

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Forester IIgen 2.0X i LPG

Post 19 lut 2014, o 20:55

maggik pisze: Przejechałem ok 5tyś km póki co. Rozrząd był robiony przy 90tyś (jest w książce i jest faktura)... czyli zawory wtedy też ogarnęli rozumiem?
Niekoniecznie...
A co do świec, to chyba powinno się je wymieniać co 60kkm. Ja bym wymienił dla świętego spokoju, zwłaszcza że to nie jest jakiś wielki wydatek.

maggik
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Forester '07 2.0X, Prelude Vgen 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester IIgen 2.0X i LPG

Post 19 lut 2014, o 21:29

OK, tak więc póki co podsumuję...
1. Muszę znaleźć mechanika który nie będzie się bał sprawdzić luzów zaworowych... no chyba że gazownik może to jakoś "przy okazji" zrobić?
2. Wymienić świece na wszelki wypadek... jakieś wskazówki? Inna "temperatura" świec do LPG?

Z chęcią poznam opinie kolegów na pozostałe moje wątpliwości :)

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Forester IIgen 2.0X i LPG

Post 25 lut 2014, o 13:56

maggik zacznij od sprawdzenia czy do regulacji zaworów trzeba wyjmować silnik: jeśli trzeba to odpuść sobie instalację LPG. Powód jest prosty przy instalacji LPG trzeba regulować luzy zaworowe 2x częściej.
Jest ryzyko, musi być wybór.

maggik
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Forester '07 2.0X, Prelude Vgen 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester IIgen 2.0X i LPG

Post 26 lut 2014, o 21:11

ptk22, opinii znalazłem co najmniej kilka - większość (w tym ASO A.Koper w Warszawie) twierdzi, że wyjmować silnik trzeba, choć na kilku forach spotkałem się z opinią, że tylko w H6 trzeba faktycznie wyjmować, a resztę "da się wyregulować, ale jest ciężko" i że przydałoby się do tego mieć "małe japońskie rączki" ;) Inna sprawa to samo sprawdzenie - ponoć do tego silnika wyjmować nie trzeba...

Kolejna sprawa, to (opierając się na informacji podanej bodajże przez kolegę JAKO) że mój silnik najwyraźniej regulacji na LPG wymaga co ok 100tyś km. Nawet gdyby to było 50tyś, a regulacja kosztowała 2k PLN, to i tak oszczędność na tym LPG jest dość duża, więc imho wciąż ma to sens...

W pewnym sensie udało mi się sprawdzić, że zawory są OK, oraz umówić się na montaż z człowiekiem, który kilka subarek już w życiu zagazował (w tym 2 swoje), więc wygląda na to, że wie co robi :) Gaz będzie założony pod koniec marca, więc jeśli kogoś to zainteresuje, to postaram się wtedy odpowiedzieć na wszelkie pytania odnośnie moich "wrażeń".

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Forester IIgen 2.0X i LPG

Post 28 lut 2014, o 10:27

maggik rzeczywiście z ekonomicznego punktu widzenia zagazowanie takiego auta też ma sens. Napisz jaką instalację wybrałeś i jak się spisuje. Bo ja swojego GX też planuję zagazować w tym roku.
Jest ryzyko, musi być wybór.

maggik
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Forester '07 2.0X, Prelude Vgen 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester IIgen 2.0X i LPG

Post 4 mar 2014, o 06:14

No więc instalacji jeszcze nie założyłem... umówiłem się żeby to zrobić pod koniec marca. Byłoby szybciej, ale od kilku dni jestem na przymusowym wygnaniu za oceanem...
Instalacja jaką ustaliliśmy to Stag 300 Premium, wtryki Hana i reduktor firmy AC (tej od Stag-ów). Jak się spisuje, to będę mógł powiedzieć pewnie dopiero kilka miesięcy po tym jak zostanie założona, ale postaram się tu wrócić i jakieś wstepne wrażenia opisać :)

ODPOWIEDZ