Forester IIgen 2.0X i LPG
: 19 lut 2014, o 16:32
Witam,
Na wstępie chciałbym się przywidać, gdyż dopiero przed chwilą się zarejestrowałem... jednak dość pilnie czytam forum od ok roku, a Forestera udało mi się kupić we wrześniu zeszłego roku. Samochód to wolnossący 2.0 158KM z 2007 roku, przebieg obecnie 108tyś km.
Przeczytałem masę wątków o LPG, ale jak to zwykle bywa - nie byłem w stanie uzyskać wszystkich odpowiedzi na moje pytania, tak więc zakładam temat.
Byłem dziś w Avanti w Katowicach skonsultować zagazowanie Forka... i tu moje pierwsze pytanie - czy ktoś ma doświadczenia z tym warsztatem? Czy ogarniają temat Subaru? Z tego co mi tam człowiek powiedział, to kilka Subarek już zrobili, więc nie jest im to obce w żaden sposób.
Zaproponowano mi 2 zestawy:
1. Sterownik Stag 4 plus, wtryskiwacze Hana 2000, reduktor Silver - 2950 PLN
2. Sterownik Stag 300 premium, wtryskiwacze Hana 2000, reduktor Silver - 3200 PLN
I tu kolejne pytania - różnica w cenie niewielka, więc czy warto brać tego 300 premium i w czym jest on tak naprawdę "lepszy"? Czy ogólna cena wygląda w porządku? No i o ile wiem to Stag to porządne sterowniki, ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś mnie w tym utwierdził lub zaprzeczył i polecił coś innego w takim wypadku :)
Silnik w moim Forku ma nr seryjny rozpoczynający się od EJ20F, czyli wg tego co wyczytałem w innych wątkach - mam wzmocnione gniazda zaworowe, więc nie powinno być "problemu" regulacji co 30k km (dobrze myślę?). Samochód przez poprzedniego właściciela był serwisowany w ASO, ale w książce nie doszukałem się informacji czy zawory były w trakcie któregoś z serwisów regulowane... a mój "osiedlowy" mechanik nie jest zbyt entuzjastyczny jeśli chodzi o sprawdzanie jakie tam są aktualnie luzy i czy wymaga regulacji. Tu kolejne pytanie - bardzo laickie - czy podczas wykonywania instalacji jest robione cokolwiek (np... wyjmowany silnik?), co by pozwoliło gazownikowi sprawdzić stan luzów zaworowych i ew. je nastawić? I pytanie dodatkowe - czy znacie w Gliwicach lub okolicach kogoś, kto podejmie się chociażby sprawdzenia luzów zaworowych?
Wiem że dużo tego, ale następna sprawa :) Pan gazownik powiedział mi że może warto wymienić świece i przewody jeśli nie wiadomo kiedy to było ostatnio robione i w jakim są stanie. Pytanie moje jest takie - czy faktycznie warto to robić w ciemno? Czy jakoś jestem w stanie poznać "zużycie" tych elementów bez ich demontażu (np. po objawach w pracy silnika itp)? No i znowu pytanie dodatkowe - czy gdzieś oprócz ASO można dorwać przewody? Bo znowu mój "osiedlowy" mechanik nic dostępnego nie znalazł.
Uff, chwilowo to tyle... jeśli na wszystkie pytania są już odpowiedzi w innych wątkach, to wybaczcie proszę, ale niestety nie udało mi się na wszystko znaleźć odpowiedzi :(
Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie dobre rady :)
Na wstępie chciałbym się przywidać, gdyż dopiero przed chwilą się zarejestrowałem... jednak dość pilnie czytam forum od ok roku, a Forestera udało mi się kupić we wrześniu zeszłego roku. Samochód to wolnossący 2.0 158KM z 2007 roku, przebieg obecnie 108tyś km.
Przeczytałem masę wątków o LPG, ale jak to zwykle bywa - nie byłem w stanie uzyskać wszystkich odpowiedzi na moje pytania, tak więc zakładam temat.
Byłem dziś w Avanti w Katowicach skonsultować zagazowanie Forka... i tu moje pierwsze pytanie - czy ktoś ma doświadczenia z tym warsztatem? Czy ogarniają temat Subaru? Z tego co mi tam człowiek powiedział, to kilka Subarek już zrobili, więc nie jest im to obce w żaden sposób.
Zaproponowano mi 2 zestawy:
1. Sterownik Stag 4 plus, wtryskiwacze Hana 2000, reduktor Silver - 2950 PLN
2. Sterownik Stag 300 premium, wtryskiwacze Hana 2000, reduktor Silver - 3200 PLN
I tu kolejne pytania - różnica w cenie niewielka, więc czy warto brać tego 300 premium i w czym jest on tak naprawdę "lepszy"? Czy ogólna cena wygląda w porządku? No i o ile wiem to Stag to porządne sterowniki, ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś mnie w tym utwierdził lub zaprzeczył i polecił coś innego w takim wypadku :)
Silnik w moim Forku ma nr seryjny rozpoczynający się od EJ20F, czyli wg tego co wyczytałem w innych wątkach - mam wzmocnione gniazda zaworowe, więc nie powinno być "problemu" regulacji co 30k km (dobrze myślę?). Samochód przez poprzedniego właściciela był serwisowany w ASO, ale w książce nie doszukałem się informacji czy zawory były w trakcie któregoś z serwisów regulowane... a mój "osiedlowy" mechanik nie jest zbyt entuzjastyczny jeśli chodzi o sprawdzanie jakie tam są aktualnie luzy i czy wymaga regulacji. Tu kolejne pytanie - bardzo laickie - czy podczas wykonywania instalacji jest robione cokolwiek (np... wyjmowany silnik?), co by pozwoliło gazownikowi sprawdzić stan luzów zaworowych i ew. je nastawić? I pytanie dodatkowe - czy znacie w Gliwicach lub okolicach kogoś, kto podejmie się chociażby sprawdzenia luzów zaworowych?
Wiem że dużo tego, ale następna sprawa :) Pan gazownik powiedział mi że może warto wymienić świece i przewody jeśli nie wiadomo kiedy to było ostatnio robione i w jakim są stanie. Pytanie moje jest takie - czy faktycznie warto to robić w ciemno? Czy jakoś jestem w stanie poznać "zużycie" tych elementów bez ich demontażu (np. po objawach w pracy silnika itp)? No i znowu pytanie dodatkowe - czy gdzieś oprócz ASO można dorwać przewody? Bo znowu mój "osiedlowy" mechanik nic dostępnego nie znalazł.
Uff, chwilowo to tyle... jeśli na wszystkie pytania są już odpowiedzi w innych wątkach, to wybaczcie proszę, ale niestety nie udało mi się na wszystko znaleźć odpowiedzi :(
Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie dobre rady :)