Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.
Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 20:25

WiS pisze: Tak w ogóle - zapewne.
Ale w tej konkretnej sytuacji jakoś odruchowo założyłem, że nie ma tak pięknie.
Bo gdyby się dało zapewnić wyższy moment w szerszym przedziale obrotów, to zapewne byłby od początku - a tu mieliśmy do czynienia z ewidentną akcją ratunkową, w takich przypadkach raczej się "coś" poświęca w imię "czegoś" innego, bardziej akurat potrzebnego... :roll:

Tu nie ma co poświęcać, mechaniczny setup jest taki sam, a różne zakresy obrotowe nie mają ze sobą związku. To nie jest budżet ta krzywa momentu ;)



WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 20:30

Azrael pisze: To nie jest budżet ta krzywa momentu
A, widzisz, to teraz zaczynam kumać :idea: :mrgreen:
Azrael pisze: różne zakresy obrotowe nie mają ze sobą związku.
Czyli można zrobić diesla, który ciągnie równie mocno od 1000 obrotów do np. 6000 - i nie trzeba mu zmieniać biegów dwa razy podczas wyprzedzania jednego tira...?
To ja takiego bym chętnie przygarnął ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 20:38

WiS, mylisz sprawy. Maksymalna możliwa charakterystyka jest dana przez istniejący układ mechaniczny, ale mniej można zawsze zrobić w jakimś zakresie. Dodmuchać można też czasem gdzies ale to większe obciążenie dla elementow, więcej CO2, gorzej dla foczek itp., niemniej na tym polega chiptuning.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 20:47

Azrael pisze: Maksymalna możliwa charakterystyka jest dana przez istniejący układ mechaniczny
Czyli mogę jednak nie marzyć o naprawdę elastycznym dieslu? Też dobrze ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 20:55

WiS, nie raczej to niemożliwe w silniku diesla. Nowe Porsche GT2RS jest bardzo elastyczne.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 21:00

Azrael pisze: Nowe Porsche GT2RS jest bardzo elastyczne
Octavia RS 2.0 TFSI mi wystarczy pod tym względem, ale też mnie nie stać ;-)

A ad rem, czyli co do skutków tego nowego softu w dieslach Subaru, faktycznie dobrze byłoby obejrzeć porządne wykresy z hamowni "przed" i "po"...

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 21:09

WiS pisze: A ad rem, czyli co do skutków tego nowego softu w dieslach Subaru, faktycznie dobrze byłoby obejrzeć porządne wykresy z hamowni "przed" i "po"...

Jak dostanę diesla "przed" z błogosławieństwem to dostarczę "przed" i "po".

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 91 razy
Polubione posty: 157 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 22:16

Z pamietnika użytkownika klekota Subaru:
Spalanie faktycznie wzrosło o niecały litr /100
dynamika (tak mi się wydaje) się nie zmieniła tylko trzeba troche wyżej kręcić co powoduje (patrz pkt.1)
Generalnie patrząc z punktu widzenia "zwykłego" użytkownilka diesla nowy soft jest o wiele lepszy ,ale dla hardcorowców być może samochód jest wykastrowany (tylko jaki harcorowiec kupuje diesla i czego od niego oczekuje ? :roll: )
W sumie jeśli to ma byc klekot to nie jest żle ,po odrobinie treningu można przy ruszaniu bokami rzucać :mrgreen: i nawet ESP (które jest wyłaczalne) na sporo pozwala ;-)
ps. Nie jestem pracownikem ani poddanym SIP-u jak niektórzy sugerowali
nie widziałem wykresów więc moja wiedza opiera się tylko na subiektywnych odczuciach :-p

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 406 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 22:23

WiS pisze: Czyli mogę jednak nie marzyć o naprawdę elastycznym dieslu?
z dobrze zrobionym automatem może i by się dało* :giggle:


* mały kij w mrowisku się czasem przydaje
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 91 razy
Polubione posty: 157 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 22:32

inquiz pisze:
WiS pisze: Czyli mogę jednak nie marzyć o naprawdę elastycznym dieslu?
z dobrze zrobionym automatem może i by się dało* :giggle:


* mały kij w mrowisku się czasem przydaje
hmm to zależy co rozumiemy pod pojęciem elastycznego diesla .
Mój (5mt) od 100 w miarę nieżle idzie do 200 i w sumie to lubię. Na 4 od 70 do 140 też jest ok.
Czy to jest dobra elastycznośc ?
Ja jestem zadowolony

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 22:35

danikl, każdy diesel ma słaby zakres użytecznych obrotów więc jest mało elastyczny

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 91 razy
Polubione posty: 157 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 22:45

Azrael pisze:danikl, każdy diesel ma słaby zakres użytecznych obrotów więc jest mało elastyczny
wiem o tym ,że to jest cecha wrodzona każdego diesla ,a my rozmawiamy o dieslu Subaru który mimo wszystko (na tle innych ) w/g mnie prezentuje się całkiem nieżle (pomijając historie ze sprzęgłami , dziwnymi odgłosami i co tam jeszcze ludzie zgłaszają)

subarutux
2 gwiazdki
Lokalizacja: Prawie Bieszczady
Auto: Forester 2.0D 09
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 9 lis 2010, o 11:36

Charakterystykę nowego oprogramowania na tle starego pokazał kolega z "kropki" → zdjęcie.

Widać, w czym rzecz. Rzeczywiście, dla osób przyzwyczajonych do ruszania z co najmniej 2500 rpm i niemających wyczucia w prawej stopie może to być przyjemne. Samochód rusza łagodniej i nie szarpie na 1 czy 2 przy gwałtownym ujmowaniu lub dodawaniu gazu. Niestety, przy przyśpieszaniu odczuwa się wyraźną zwłokę w reakcji samochodu, zwłaszcza przy niższych obrotach. Otwartym tematem jest, czy widoczne na wykresie zmniejszenie maks. momentu i mocy jest przypadłością tylko tego samochodu. Opinie użytkowników wskazywałyby jednak, że to nie przypadek, lecz błąd w programie. Potwierdzałaby to też informacja, jakoby od czerwca (?) była dostępna nowa wersja, naprawiająca ten błąd.

Czynniki oficjalne zdecydowanie milczą na temat właściwości programu, nie opublikowano wykresów, ani danych, co w pewnym sensie nie dziwi, gdyż tak czy owak zmienia ono dane podawane w oficjalnych specyfikacjach.

Ja nie dałem sobie tego zainstalować, gdyż po pierwsze nikt nie ma problemów z ruszaniem, pełzaniem, przyśpieszaniem czy ujmowaniem gazu, po drugie ta właśnie właściwość - piękne przyśpieszenie i stosunkowo duża elastyczność bardzo nas zachęciła do tego silnika i samochodu (a jeżdżą nim 3 osoby stale i jedna z doskoku). Oprogramowanie w tej postaci można niestety porównać do kastracji. Do tego, podczas szkolenia w SIP miałem przyjemność rozmawiać m.in. na ten temat z Kajto, który zdecydowanie odradzał tę zmianę.

ODPOWIEDZ