Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.
Bazyli
0 gwiazdek
Lokalizacja: Górny Śląśk
Auto: XV 2.0D 2017
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 8 sie 2010, o 20:46

Może i będę się powtarzał (z oficjalnym forum SIP) ale zdaję sobie sprawę z tego, że nie wszyscy mogą mieć czas na czytanie i uczestnictwo w obu forach a sprawa moim zdaniem jest warta uwagi. Po wielu moich bardzo krytycznych postach na temat silnika teraz, po zmianie oprogramowania diametralnie zmieniłem zdanie na jego temat.
A jest co chwalić! Metamorfozę zafundowałem sobie dwa tygodnie temu i, muszę przyznać, Subaru odrobiło tę lekcję bardzo dobrze. Doprawdy nie wiem dlaczego zwlekano z tym tak długo, pozwalając sobie na tyle krytycznych opinii działających ze szkodą dla marki Subaru. Myślę, że silnik powinien od początku pracować w taki właśnie sposób, jak teraz po zmianie oprogramowania.
Co konkretnie zmienia nowe oprogramowanie? Tego niestety dokładnie nie wiadomo, gdyż producent nabiera wody w usta i nie ujawnia szczegółów technicznych. Jednakże moje odczucia z jazdy są jednoznacznie pozytywne. Zwraca przede wszystkim uwagę, że przy bardzo niskich obrotach dostępny jest większy moment obrotowy przez co nie trzeba już bardzo dużego wyczucia czy przyzwyczajenia, żeby sprawnie ruszyć autem z miejsca. Samochód nie gaśnie przy ruszaniu pod górkę, czy też przy pokonywaniu ciasnych zakrętów na drugim biegu. Próba tzw. krawężnika również wychodzi zdecydowanie lepiej. Subaru rusza się teraz tak jak każdym innym dieslem. Mówiąc to mam na myśli przedział niskich obrotów 800-1200, gdzie poprzednio bardzo łatwo było zdusić silnik z uwagi na brak momentu. Przy wyższych obrotach samochód zachowuje się w znajomy sposób i tutaj nie dostrzegam większych różnic w stosunku do tego co było przedtem. Samochodem załadowanym po brzegi wakacyjnym ekwipunkiem, z czterema chuchrakami na pokładzie, bez trudu przekroczyłem 200 km/h (na autostradzie A4).
Mogę z czystym sumieniem potwierdzić, że po dwutygodniowym użytkowaniu OBK MY09 z nowym softem, nie dostrzegam żadnych negatywnych efektów nowego programu a tylko wyłącznie pozytywne.

Bazyli



Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 169 razy
Polubione posty: 103 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 8 sie 2010, o 21:03

Bazyli, miło słyszeć, iż nowy soft działa poprawnie .Wreszcie Sip oszczędzi nerwów i pieniędzy swoich klientów .
Ciekawe ile przez te problemy stracił Sip nowych użytkowników :cofee: No ale to ekskluzywna marka :mrgreen:
Najważniejsze ,że teoretycznie problem został rozwiązany ( poczekamy do zimy :mrgreen: ) .

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 9 sie 2010, o 07:39

Piter 35 pisze: poczekamy do zimy
Wtedy będzie jeszcze latwiej ruszyć, silnik nie zgaśnie... ;-)
Dolce far niente ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 9 sie 2010, o 10:22

Tylko ze maks moment jest dostępny AFAIK 1000 obr. później.

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 90 razy
Polubione posty: 150 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 9 sie 2010, o 10:33

Azrael pisze:Tylko ze maks moment jest dostępny AFAIK 1000 obr. później.
Nie do końca wcześniej max moment był 1800 a teraz 2400. Ja zmieniłem soft i faktycznie jest lepiej przy jeżdżeniu po mieście (korki ,podjazdy itd) natomiast jest trochę gorzej na trasie przy wyprzedzaniu trzeba trochę wyższych obrotów ,żeby sprawnie wyprzedzić .Ale generalnie ok

rutek111
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: WRX US 06' for 2,0 D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 12 sie 2010, o 16:40

Soft jaki by nie byl to teraz we wszystkich noych Subaru z diesel jest wgrywany czy komuś sie to podoba czy nie.
tak więc na 100% bylo coś nie tak i ja przy pierwszej okazji wgram soft mimo, że foresterem przejechałem 50 tys km i niby nic sie nie dzieje, ale w mieście fajnie sie nie jeździ.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 73 razy
Polubione posty: 424 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 12 sie 2010, o 17:19

Ot, siła reklamy :-)

babu
0 gwiazdek
Auto: Frk+Obk
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 29 paź 2010, o 11:23

Pytanie
Czy można powrócić do seryjnego oprogramowania po wgraniu nowego

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Dacia :)
Polubił: 115 razy
Polubione posty: 180 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 29 paź 2010, o 12:16

babu pisze:Pytanie
Czy można powrócić do seryjnego oprogramowania po wgraniu nowego
Z wypowiedzi Dyrekcji i przedstawiecieli ASO na kropce wynika, że nie.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

marcin
0 gwiazdek
Auto: legacy kombi MY 07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 08:25

Jezeli mam być szczery,to pomimo całej sympatii do marki uważam,że tym razem producent się nie popisał.To chyba nie do końca w porządku,żeby sprzedawać ludziom samochód o określonych parametrach,a pózniej je zmieniać na gorsze (mam na myśli wzrost spalania spowodowany zmianą charakterystyki przebiegu momentu obrotowego).Chyba po to się kupuje samochód z silnikiem Diesla,żeby realnie oszczędzać?Mam możliwość porównania,ponieważ w rodzinie użytkujemy zarówno benzynę,jak i diesla.W trasie różnica w spalaniu pomiędzy nimi wynosi ok.1 ltr.Przed zmianą softu wynosiła ok.2 litry,więc nie mogę powiedzieć,żebym się jakoś specjalnie cieszył,że wgrałem NOWE ;-) oprogramowanie.Gdyby nie to,że samochód gasł przy wysprzęglaniu,nie zdecydowałbym się na to.Nie ukrywam,jestem trochę zawiedziony.

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 08:29

marcin pisze: mam na myśli wzrost spalania spowodowany zmianą charakterystyki przebiegu momentu obrotowego
a to nowość, o tym nie słyszałem :o
jest więcej potwierdzonych przypadków?

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 11:52

Na zdrowy chłopski rozum, to jest prawdopodobne - zmiana przebiegu momentu mogła spowodować, że auto realnie "osłabło" przy wyższych prędkościach, więc w trasie trzeba mocniej deptać, żeby utrzymać dynamikę jazdy. A jeśli jeszcze ktoś nie jest przyzwyczajony do klekota, nie ma opanowanej odpowiedniej taktyki i strategii, to czasami podepcze mocniej, ale bez sensu - i skutkiem będzie większe zużycie.
Podobne objawy notowano w Skodach (która też w tym roku zmieniła soft dla silnika 1.6 D, "przesuwając moment w dół", bo klienci sobie nie radzili z ruszaniem).

marcin
0 gwiazdek
Auto: legacy kombi MY 07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 13:30

WiS pisze:Na zdrowy chłopski rozum, to jest prawdopodobne - zmiana przebiegu momentu mogła spowodować, że auto realnie "osłabło" przy wyższych prędkościach, więc w trasie trzeba mocniej deptać, żeby utrzymać dynamikę jazdy. A jeśli jeszcze ktoś nie jest przyzwyczajony do klekota, nie ma opanowanej odpowiedniej taktyki i strategii, to czasami podepcze mocniej, ale bez sensu - i skutkiem będzie większe zużycie.
Podobne objawy notowano w Skodach (która też w tym roku zmieniła soft dla silnika 1.6 D, "przesuwając moment w dół", bo klienci sobie nie radzili z ruszaniem).

Nie mam na myśli "wyższych prędkości"-po prostu dawniej,żeby wyprzedzić,mogłem to robić od 1800 obr/min.,a teraz żeby osiągnąć ten sam efekt muszę mieć 2200 obr/min.Wyższe obroty równa się wyższe spalanie-tu nie ma żadnej filozofii.Podstawowy atut Diesla jest taki,że właśnie nie trzeba go wysoko kręcić,żeby uzyskać dynamikę,a więc w tym przypadku ani termin taktyka ani strategia nie mają zastosowania-po prostu muszę bardziej deptać,bo inaczej nie pojadę do przodu ;-) Piszę to na podstawie swoich doświadczeń,a nie wyczytanych na forum opinii.Moje wrażenie jest takie,że charakterystyka silnika została nieco zbliżona do benzyny-jest nieco bardziej liniowo.Rozumiem,że producent celowo ją zmienił,bo niektórzy się nieco zachłysnęli tym wbiciem w fotel,po czym przy 50.000 km przebiegu dowiadywali się,że muszą wymienić sprzęgło :razz: Ja nie należę do tej grupy kierowców,którzy spod każdych świateł "idą po złoto",więc problemów ze sprzęgłem nie mam.

Pozdrawiam

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 15:08

marcin, przepraszam, jeśli poczułeś się czymś nieco dotknięty (odniosłem takie wrażenie - a absolutnie nie to było moją intencją).
W gruncie rzeczy piszemy o tym samym: coś za coś, cudów nie ma, tzn. jeśli czary z softem spowodowały pojawienie się większego momentu przy niższych obrotach, to gdzieś wyżej charakterystyka się skiepściła, a ceną za to jest wyższe spalanie przy podobnym tempie jazdy.
Nawet jeśli nie startuje się ostro spod świateł.
Oczywiście, różnica w zużyciu będzie tym wyższa, im ktoś (nie pisałem akurat o Tobie, ale "ogólnie") gorzej "czuje" jazdę dieslem (też piszę to z doświadczenie, bo jeżdżę klekotami rzadko, z doskoku, i sam widzę, jak spalanie mi szybko spada, w miarę jak odzwyczajam się od nawyków z benzyniaka ;-)).
Spec od volkswagenowskich diesli (zaprzyjaźniony, wieloletni pracownik marketingu i sprzedaży koncernu) twierdzi, że on pali Octavią 1.6 tdi z tegorocznym softem o jakieś 0.5-0.7 litra więcej (w trasie), niż wersją poprzednią. Tyle, że np. moja żona (pierwszy raz w dieslu) poprzednią w ogóle nie była w stanie ruszyć i po kilkunastu próbach odmówiła współpracy, a egzemplarzem z nowym softem jeździła bez kłopotu.

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 15:59

no , niedługo wprowadzą nową kategorię na prawko, Di-diesel :roll:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 16:02

WiS pisze: coś za coś, cudów nie ma, tzn. jeśli czary z softem spowodowały pojawienie się większego momentu przy niższych obrotach, to gdzieś wyżej charakterystyka się skiepściła

Moim zdaniem zupełnie nie rozumiesz jak działa system sterowania silnikiem, albo napisałeś coś czego nie chciałeś napisać bo związku nie ma żadnego. Poza trym Subaru ma MNIEJSZY moment po "poprawce" co jest jakimś idiotyzmem.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 16:10

Azrael pisze: zupełnie nie rozumiesz jak działa system sterowania silnikiem
I co gorsza:
- nawet nie chcę zrozumieć,
- nigdy tego nie ukrywałem :mrgreen:
Azrael pisze: albo napisałeś coś czego nie chciałeś napisać
Chciałem napisać, że w Skodzie przy pomocy nowego softu przesunięto moment w dół, tzn. górka zaczyna się teraz o jakieś 400 obrotów niżej, i mniej-więcej o 400 wcześniej krzywa zaczyna pikować.
Co powoduje wyżej opisane zmiany w jeździe i spalaniu.
Zakładałem, że zmiana softu w Subaru polegała na tym samym, ale po poniższym tekście, to już nie wiem:
Azrael pisze: Subaru ma MNIEJSZY moment po "poprawce"
Mniejszy maksymalny, czy mniejszy w każdym zakresie obrotów?

Zresztą, jeśli to drugie, oznaczałoby to - w uproszczeniu - że słabszy silnik wymaga mocniejszego deptania dla uzyskania podobnej dynamiki, więc wracamy do punktu wyjścia.
Nie...?

Edit: przeczytałem starsze posty powyżej i widzę tam czarno na niebieskawym mniej-więcej to, co piszę tutaj - i nie za bardzo rozumiem, co do tego ma moje nierozumienie procesu sterowania silnikiem :cofee:
Ostatnio zmieniony 30 paź 2010, o 16:15 przez WiS, łącznie zmieniany 1 raz.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 16:13

WiS pisze: Mniejszy maksymalny, czy mniejszy w każdym zakresie obrotów?
mniejszy przy strategicznych ( ;-) ) dla ruszania obrotach.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 16:20

remek, to wiedza czy przypuszczenie?

Ktoś w ogóle widział krzywą momentu po reformie?

Bo na zdrowy chłopski rozum, to spłaszczenie lub przesunięcie momentu (czyli: większy w "ruszaniowym" zakresie, nawet kosztem mniejszego maksymalnego) ułatwia ruszanie - natomiast obniżenie go w całym zakresie, niekoniecznie. Owszem, wpłynęłoby na nieco dłuższe życie sprzęgła - ale tylko nieco, bo ludzie nadal by albo gaśli, albo ruszali ze zbyt dużym gazem... :roll:
A nie gasną, jak wynika z wpisów.
To co, z mniejszym momentem nagle zaczęli lepiej ruszać?

Gdzie się mylę?

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 16:23

WiS pisze: remek, to wiedza czy przypuszczenie?
wiedza na podstawie wypowiedzi przedstawicieli SIP.
WiS pisze:
Ktoś w ogóle widział krzywą momentu po reformie?
to jest supertajna informacja, której nikt nie chce upublicznić. Trzeba by kogoś, kto chce zmienić soft zmierzyć na hamowni przed i po (tej samej).

Zastanawia mnie tylko nieodwracalność. O ile dobrze rozumiem, ten soft to taki 'remap' - czy też całkowita podmiana? Bo jak 'remap' to co za problem? Chyba, że potajemne zabezpieczenie diesli przed 'chipowaniem'.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 16:31

remek pisze:
Zastanawia mnie tylko nieodwracalność. O ile dobrze rozumiem, ten soft to taki 'remap' - czy też całkowita podmiana? Bo jak 'remap' to co za problem? Chyba, że potajemne zabezpieczenie diesli przed 'chipowaniem'.

Pewnie nie jest dostępny w bazie oryginalny plik do sflashowania przez SSM stąd "nieodwracalność".

WiS, chodzi mi ot to że to że jest w dole więcej nie oznacza ze gdziekolwiek musi być mniej. Jest powietrze, paliwo, kąt zapłonu (wtrysku w tym wypadku) i obroty. Możesz dla różnyhch obrotów przyjąć różne i to że gdzieś zabierzesz lub dodasz nie oznacza zmian gdzie indziej.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 16:36

Azrael pisze: Jest powietrze, paliwo, kąt zapłonu (wtrysku w tym wypadku) i obroty. Możesz dla różnyhch obrotów przyjąć różne i to że gdzieś zabierzesz lub dodasz nie oznacza zmian gdzie indziej.
ja bym dodał wszędzie i swapa i większe turbo :mrgreen:

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 17:09

remek pisze: ja bym dodał wszędzie i swapa i większe turbo

I ja też, i ja też :mrgreen:

Swapa i większe turbo a potem swapa...


Pozdrawiam
Większe turbo
Brak podpisu.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 17:33

remek pisze: Zastanawia mnie tylko nieodwracalność. O ile dobrze rozumiem, ten soft to taki 'remap' - czy też całkowita podmiana? Bo jak 'remap' to co za problem? Chyba, że potajemne zabezpieczenie diesli przed 'chipowaniem'.
W Forku także wgrali mi na ktorymś przeglądzie "coś", co Marek później określil czynnością nieodwracalną. Co, jak, dlaczego, nie dociekałem...
Dolce far niente ;-)

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09

Post 30 paź 2010, o 20:15

Grzesiek_67 pisze: Swapa i większe turbo a potem swapa...
...i zasmażkę :evilgrin:
Azrael pisze: chodzi mi ot to że to że jest w dole więcej nie oznacza ze gdziekolwiek musi być mniej
Tak w ogóle - zapewne.
Ale w tej konkretnej sytuacji jakoś odruchowo założyłem, że nie ma tak pięknie.
Bo gdyby się dało zapewnić wyższy moment w szerszym przedziale obrotów, to zapewne byłby od początku - a tu mieliśmy do czynienia z ewidentną akcją ratunkową, w takich przypadkach raczej się "coś" poświęca w imię "czegoś" innego, bardziej akurat potrzebnego... :roll:
remek pisze: wiedza na podstawie wypowiedzi przedstawicieli SIP.
Czyli przypuszczenie ;-)

Kilka postów powyżej danikl pisał, że musi wkręcać wyżej, a Azrael, że moment max poszedł po tej terapii w wyższe rejony obrotomierza - więc wygląda na to, że terapia Skody była po prostu nieco odmienna w skutkach (Czesi przesunęli krzywą ku początkowi skali, a Japs nacisnęli ją od góry i spłaszczyli, przy okazji popychając czubek nieco w prawo... - tak sobie to mniej więcej wyobrażam :roll: ).

Wracając do początku - większe zużycie paliwa w trasie tak czy siak nie dziwi :cofee:

ODPOWIEDZ