Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Instalacja LPG w H6

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.

Post 20 lut 2012, o 23:47

Czytam czytam i nie wiem o czym czytam :P
Miałem jednego OBK MY02 H6 . założyłem gaz przy 160 tys km
sprzedalem przy 240 tys km i nic sie nie wydazylo zlego
ot dobrze zalozona sekwencja ze zmienna dlugoscia skoku wtrysku
Drugiego takiego samego H6 sobie zostawilem
jak dostal gaz to mial najechane 120 tys km
teraz ma 300 tys km na 230 tys km mial regulacje zaworow za jesli dobrze pamietam cos kolo 700 pln
plus ogolny przeglad jakies simeringi bo sie oliwa wypacala i takie tam drobiazgi
dalej nim jezdze i nie zauwazam zeby cos zlego sie dzialo.
ceny rzedu 4000 czy 7000 tys wkladam na pulke pomiedzy pozycje bracia grim a andersen
3000 kosztuje caly silnik z anglika u znanego duzej czesci forumowiczow dostawcy rzeczy uzywanych subaru z UK.
faxe25
0 gwiazdek
 
Auto: OBK H6
  

Post 21 lut 2012, o 00:26

faxe25 napisał(a):ceny rzedu 4000 czy 7000 tys wkladam na pulke pomiedzy pozycje bracia grim a andersen


Wkładaj, wkładaj. Czy jeżeli któryś z kolegów po tym hurra-optymistycznym poście wpadnie do Ciebie z rachunkiem na brakującą kwotę (owe legendarne już powoli siedem stówek ma - załóżmy dla potrzeb dyskusji) to rozumiem, że refundujesz ?

Przy okazji - półka z książkami ma niewiele wspólnego z, powiedzmy, pułkownikiem ;-)
Brak podpisu.
Grzesiek_67
6 gwiazdek
 
Skąd: Adamów
  

Post 21 lut 2012, o 07:29

Grzesiek - a ile konkretnie osob znasz ktorym padly zawory w H6? Bo rozumiem, ze Tobie nie? :-)
Po drugie nadal nie wiem skad bierzecie te kwoty .... znaczy wiem, z ASO - ale kto przy zdrowych zmyslach (dowolnym autem, ktore nie jest na gwarancji) jezdzi do ASO?

1. Koszt z tych 4 tys zl. to ok. 1500 za demontaz i montaz silnika. ASO jeszcze nic nie zrobilo ale wlasciciel H6 juz musi wywalic 1,5k - a nie potrzebnie (co zreszta ASO mi potwierdzilo)
2. Liczysz koszt szklanek - zupelnie niepotrzebnie bo naprawde nie jest to czesc, ktora sie dotyka/wymienia (na tej same zasadzie do kosztu regulacji zaworow mozna od razu nowa glowice w ASO doliczyc - tez wyjdzie w ch. drogo).
3. ASO Toyoty za identyczna regulacje zaworow w Previi tez powiedziazlo jakies kosmiczne pieniadze i Pan przedstawil przez telefno tak skomplikowanyzakres prac... ze w zasadzie regulacja zaworow = operacja na mozgu. A prawda jest taka, ze cala regulacja (pomiar i wymiana plytk) trwala 2h pod domem. W OBK tylko taki klopot, ze sie olej leje.
4. Doliczasz koszt wymiany oleju do tej regulacji... fakt... ale przeciez nie trzeba jechac na regulacja zaworow w poniedzialek (i wydac kase na olej) po to, zeby w srode jechac na wymiane oleju - mozna to polaczyc - a olej i tak sie wymienia, prawda?

faxe25 napisał(a):Czytam czytam i nie wiem o czym czytam :P
Miałem jednego OBK MY02 H6 . założyłem gaz przy 160 tys km
sprzedalem przy 240 tys km i nic sie nie wydazylo zlego [...] mial regulacje zaworow za jesli dobrze pamietam cos kolo 700 pln [...]
3000 kosztuje caly silnik z anglika u znanego duzej czesci forumowiczow dostawcy rzeczy uzywanych subaru z UK.


Hej! Ja tez dostalem wycene regulacji zaworow na niecale 700 zl - wiec nie ma tragedii.

1. Rozumiem, ze glowice w OBK H6 az tak czesto od gazu nie padaja jak te w Previi (u nas tez lezacy i bardzo delikatny (pod tym wzgledem) silnik)
2. Ktory to forumowicz zalatwia czesci z aut z UK (dobrze by bylo wiedziec, gdybym np. tlumik potrzebowal) :-)?
3. Gdzie robiles regulacje u siebie (z jakiego jestes miasta)?
4. Mozesz tam zadzwonic i zapytac o srednice plytek regulacyjnych?

I jeszcze jedno...

Czesc osob mowi TYLKO TUNAP
inna czesc - TYLKO LUBRYFIKACJA.

A mozna miec i to i to - czy tez sie wzajemnie wykluczaja? (ot tak, na wszelki wypadek - Panu Bogu swieczke i diablu ogarek) ;-)
Pozdrawiam,
galtom
galtom
2 gwiazdki
 
Auto: Previa GL
  

Post 22 lut 2015, o 15:49

cześć. odgrzeje temat. noszę się zamiarem jak poprzednicy. miesięcznie wykonuje do 4000km w trasie (75% autostrada). poprzednio korzystałem z dobrodziejstw lpg w accordzie 2.4, xedosie 2.5 i było miło. często padała wartość 50 000 jako kluczowa. zatem przy obecnych cenach w dużym zaokrągleniu dysponujemy oszczędnościami w kwocie: 6250 (50000x5,0x12L/100km+100przeglad rej-50000x2,5x15/100-150przegląd rej - 500 przeglady lpg - zakup 5000 = 6250)
pytanie jaki poniosę dodatkowy koszt wynikający z lpg na przełomie 50 000 km. przy kolejnych 50 000 to już 11 250


czyli w wersji mało optymistycznej czyli kosztu na poziomie 6-7 tys wychodzimy na zero. zostaje radość z jazdy. mało ?
bizers
0 gwiazdek
 
Auto: subaru legacy H6 2006
Skąd: wrocław
  

Post 22 lut 2015, o 18:45

bizers, weź mi to jakoś rozrysuj może czy jak bo nic kumam z tych Twoich wyliczanek ;-)
szamot
5 gwiazdek
 
Auto: H6
Skąd: Tbg
  

Post 23 lut 2015, o 21:49

kto będzie chciał udzielić rzeczowej odpowiedzi, zrozumie kalkulację
bizers
0 gwiazdek
 
Auto: subaru legacy H6 2006
Skąd: wrocław
  

Post 23 lut 2015, o 23:13

bizers napisał(a):kto będzie chciał udzielić rzeczowej odpowiedzi, zrozumie kalkulację


Moje wozidło na LPG przejechane coś ok 65 kkm i pewnie coś mógłbym podpowiedzieć
I chęci mi nie brakuje ale kalkulacji dalej nie rozumiem :whistle:
szamot
5 gwiazdek
 
Auto: H6
Skąd: Tbg
  

Post 25 lut 2015, o 23:32

bizers, w podpisie masz dyszla.
chcesz kupić H6 czy masz już i się zastanawiasz? jak nie masz to kup 2,5 i gazuj a jak masz to chyba licząc razem prościej zmienić auto. oczywiście da się założyć, nawet można długo używać. ale jak padnie to koszty wysokie, pomijając chociażby regulację zaworów która zdecydowanie bardziej boli niż jak się znajdzie jakieś SOHC.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
inquiz
6 gwiazdek
 
Auto: Legaś IV junkers
Skąd: Wwa Wola
  

Post 25 lut 2015, o 23:51

inquiz napisał(a):bizers, w podpisie masz dyszla.
chcesz kupić H6 czy masz już i się zastanawiasz? jak nie masz to kup 2,5 i gazuj a jak masz to chyba licząc razem prościej zmienić auto. oczywiście da się założyć, nawet można długo używać. ale jak padnie to koszty wysokie, pomijając chociażby regulację zaworów która zdecydowanie bardziej boli niż jak się znajdzie jakieś SOHC.


piszesz jakby 2,5 i 3,0 to takie same silniki i takiej samej dynamice/frajdy z jazdy
A prawda jest taka że H6 bije na łeb 2,5
Tak samo można by napisać po co kupować sti skoro 2,5 bez turbo też jakoś jedzie a ile tańszy w eksploatacji ;-)
szamot
5 gwiazdek
 
Auto: H6
Skąd: Tbg
  

Post 26 lut 2015, o 00:44

szamot, co do tego nie wnikam, nie porównuję śliwek do melonów.
pytanie mało precyzyjne więc zawężam, zobaczym jaka będzie odpowiedź.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
inquiz
6 gwiazdek
 
Auto: Legaś IV junkers
Skąd: Wwa Wola
  

Post 27 lut 2015, o 19:11

zatem. w przypadku zakupu w grę wchodzi wyłacznie H6 ponieważ jazda 2,5 mnie nie satysfakcjonuje. z mojej kalkulacji, do ktorej wrócę, wynika że robiąc w pierwszym roku 50 tys km można zaoszczędzić ponad 5 tys pln. pytalem więc jakie dodatkowe koszty mogą się pojawić tankując gaz. regulacje zaworów co 50 000 w kwocie 3000 biorę pod uwagę - koszy potwierdzony w aso na dolnym slasku. jeżeli zwykłe serwisowanie (bez usterek) jest poniżej tej kwoty to dlaczego nie gazować - po za względami moralnymi
kalkulacja. 50000 przejechanych kilometrów x 5,0 pln za 1 l et x1 2L/100km +100przeglad rej = 30 100 zł - to w moim teoretycznym przypadku koszt ok. rocznej jazdy na et
-( 50000 przejechanych kilometrów x 2,5 zł za 1 l lpg x 15/100 spalanie + 150 przegląd rej + 500 przeglady lpg + zakup 5000) = 24 400 to w moim teoretycznym przypadku koszt ok. rocznej jazdy na lpg
zatem różnica wynosi 5700. licząc poprzednio gdzieś musiałem się pomylić, ale kwoty są porównywalne
bizers
0 gwiazdek
 
Auto: subaru legacy H6 2006
Skąd: wrocław
  

Post 27 lut 2015, o 23:33

bizers,
1-gaz za 2,5 to może będzie kiedyś, obecnie trzeba się mocno postarać by przepłacić po 2 zł
2-Robiąc rocznie 50 kkm musisz robić sporo tras, mi średnie spalanie wychodzi 13 L - 85% tras w 99% drogami krajowymi z prędkościami 100-140 km/h - mój przebieg roczny ok. 60 kkm
3-Moja instalacja kosztowała 4200 zł - dopłata za dwa parowniki, większą butle (75L w kole zapas.) i lufibrykację - Stag 300 premium
4-co to są względy moralne ? ;-)
Dodatkowych kosztów brak
Planowana regulacja luzów zaworowych za ok. 10-20 kkm - na tą chwilę jakichkolwiek niepokojących objawów
szamot
5 gwiazdek
 
Auto: H6
Skąd: Tbg
  

Post 28 lut 2015, o 11:13

dzięki szamot za rzeczową odpowiedź. szkoda, że nie często padają takie odpowiedzi. jaką dysponujesz skrzynią 5 czy 6 - rozumiem że automat
bizers
0 gwiazdek
 
Auto: subaru legacy H6 2006
Skąd: wrocław
  

Post 28 lut 2015, o 12:47

AT 5, sześciobiegowych chyba subaru nie wymyśliło
szamot
5 gwiazdek
 
Auto: H6
Skąd: Tbg
  

Post 14 lip 2015, o 12:42

Trochę odświeżę - posiadam od 3 lat amerykańskiego OBK H6 rocznik 2003, w rodzinie jest od 2007. Ojciec od razu go zagazował. Do tej pory ma przejechane ponad 110000 mil na gazie, z czego ja osobiście zrobiłem koło 40000. Jak na razie (odpukać) nic się nie dzieje, regulacji zaworów wymagał w tym czasie raz, po 80000 mil na gazie. Regulacji wymagały 2 cylindry. Koszt regulacji 1000 złotych. Gdy ostatnio prosiłem mechanika, żeby sprawdził zawory, to popukał się w głowę, twierdząc, że to nie Honda. Ponieważ w pracy silnika nie widzę nic niepokojącego, to schowałem pieniądze do portfela i jeżdżę dalej.
Więc jak na silnik niedostosowany do LPG, to H6 jest zadziwiająco odporny. Podobno nowsze wersje, zwłaszcza H6 o pojemności 3.6, są już oficjalnie dostosowane do LPG i z chęcią za rok-dwa wymieniłbym swojego OBK na nowsze z takim silnikiem.
Bleys
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Outback H6 2003
  

Post 3 gru 2015, o 07:19

To i się dołożę. Potrzebuję info czy h6 warto gazowac czy od razu odpuścić auto i szukać innego? Na oku jest jeszcze 2.0 turbo w foresterze i de facto wszystko mi jedno co kupie i co zagazuje. Ale ogólnie jak słucham i czytam lepiej kupić diesla innej marki (myślę tfu tfu o bmw e39 w kombi-wiem znajdź zdrowy egzemplarz). Teraz mam forka 2.0na i mimo że super pod gaz nie widzę potrzeby zagazowania auta którym potrafię zejść do 8l na sete( czasem trasy też się robi) anyway kocham subaru i chce mieć drugie ale 15l benzyny mnie doluje... A 125 koni też średnio się podoba..
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
zinc
4 gwiazdki
 
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Skąd: Wrocław
  

Post 5 lip 2016, o 11:41

Czytam, czytam i konkluzja taka. Szukać OBK H6 bez gazu. bo jak gaz już jest i ma się pecha (a ja MAM pecha) to się może skończyć na tym że samochód "zwiększy swoją wartość" :P
w ogóle to dowiedziałem się z tego wątku baaaardzo dużo. i tylko jedna rzecz warta zapamiętania.

"Se sam decyzje podejmij a potem ponieś jej konsekwencje".

(w ogóle przy tym wszystkim to moja SABINA wydaje się być bez problemowa)

pozdrawiam
„Zawsze dotrzymuj słowa, nie kupuj rzeczy mielonych, bo pakują do nich również śmiecie, i nie oglądaj genitalnej pornografii, bo nabierzesz wzgardy wobec wszystkich kobiet, także wobec dam”
"Powaga zabija powoli"
euyot
4 gwiazdki
 
Auto: Legacy H6 spec b
  

Post 5 lip 2016, o 15:54

euyot napisał(a):Czytam, czytam i konkluzja taka

gdybym tak czytał i czytał bo tym swojego czarnucha nie zagazował ;-)
szamot
5 gwiazdek
 
Auto: H6
Skąd: Tbg
  

Post 11 lip 2016, o 14:10

a ja no olałem gaz, boje się gazu :P
„Zawsze dotrzymuj słowa, nie kupuj rzeczy mielonych, bo pakują do nich również śmiecie, i nie oglądaj genitalnej pornografii, bo nabierzesz wzgardy wobec wszystkich kobiet, także wobec dam”
"Powaga zabija powoli"
euyot
4 gwiazdki
 
Auto: Legacy H6 spec b
  

Post 13 paź 2016, o 12:43

Chciałbym zapytać czy miał ktoś do czynienia (może jeździ nadal) z instalacją gazową Emmegas i wtryski AEB do Outbacka H6 2001 rok ???

proponują mi taki montaż w przyzwoitej cenie.

Kuba
apek_subaru
0 gwiazdek
 
  

Post 19 paź 2016, o 20:44

Ja swoją '08 Tribece właśnie oddałem do gazowania z przebiegiem 213k km. Silnik jak dla mnie pracuje Ok, żadnych niepokojących stuków, poszarpywań ani checków. Nikt z przedmówców którzy zagazowali swoje H6 nie pochwalił się jaką dokładnie mają założoną instalacje LPG. Ja zakładam BRC z reduktorem Genius Max, pomarańczowe wtryski BRC, sterownik P&D, lubryfikacja JLM, butla 61l. Taką samą instalacje z tym że bez lubryfikacji miałem w dwóch Chryslerach Pacifica, na pierwszej było przejechane 180k km na LPG bezproblemowo dla silnika, żadnej regulacji zaworów ani innych rzeczy, jedynie po 150k km był regenerowany reduktor. Drugą świeżo gazowałem i po 10k km sprzedałem, ale chodziła idealnie na Lpg, bez różnicy Pb czy LPG. Zastanawia mnie, dlaczego w japończykach trzeba regulować te zawory i te silniki są tak wrażliwe na LPG.
lutek34
1 gwiazdka
 
Auto: '08 Subaru Tribeca 3.6l
Skąd: Krosno
  

Post 23 paź 2016, o 20:37

I Tribeca zagazowana ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
lutek34
1 gwiazdka
 
Auto: '08 Subaru Tribeca 3.6l
Skąd: Krosno
  

Post 23 paź 2016, o 22:05

lutek34, :thumb:
szamot
5 gwiazdek
 
Auto: H6
Skąd: Tbg
  

Post 24 paź 2016, o 22:32

zinc napisał(a):To i się dołożę. Potrzebuję info czy h6 warto gazowac czy od razu odpuścić auto i szukać innego? Na oku jest jeszcze 2.0 turbo w foresterze i de facto wszystko mi jedno co kupie i co zagazuje. Ale ogólnie jak słucham i czytam lepiej kupić diesla innej marki (myślę tfu tfu o bmw e39 w kombi-wiem znajdź zdrowy egzemplarz). Teraz mam forka 2.0na i mimo że super pod gaz nie widzę potrzeby zagazowania auta którym potrafię zejść do 8l na sete( czasem trasy też się robi) anyway kocham subaru i chce mieć drugie ale 15l benzyny mnie doluje... A 125 koni też średnio się podoba..


Nie wiem jak z H6 słyszałem i wiem że gazują i jeździ to dobrze- tańsze będzie pewnie S turbo lub XT więc gazuj u ogarniętych ludzi żebyś później sobie w brodę nie pluł. :wall:
fudżisubo;)
1 gwiazdka
 
Auto: Forester S turbo
Skąd: WR
  

Post 3 gru 2016, o 12:25

Panowie udało mi się połączyć interfejs i program FreeSSM, czy ktoś ogarniający/montujący/strojący LPG w Subaru mógłby rzucić okiem na te odczyty, chodzi mi o to że w tych odczytach nie ma standardowego LTFT i STFT, są za to Fuel Correction #1 #2 #3 #4, jest też lambda #1 i #2. Odczyty były zrobione podczas spokojnej jazdy na 5 biegu, będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Dodam że nie byłem jeszcze na pierwszym przeglądzie u gazownika, ale chciałbym wiedzieć na co mu zwrócić uwagę podczas kontroli wystrojenia instalacji

Jazda na Pb
Obrazek

jazda na LPG
Obrazek
lutek34
1 gwiazdka
 
Auto: '08 Subaru Tribeca 3.6l
Skąd: Krosno
  

Poprzednia strona

Powrót do Alternatywne formy zasilania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości