Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Ważne wątki
1% dla Darka • 

hamulce forester xt

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 3 lis 2010, o 10:53

tadaoando,
to z serdeczności ;-)


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Grzesiek_67
6 gwiazdek
 
Skąd: Adamów
  

Post 3 lis 2010, o 11:02

Grzesiek_67,

...wiem grzesiu, wiem inaczej strzelilbym focha :giggle:


tomasz p.
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
tadaoando
3 gwiazdki
 
Auto: SF2,5XT.MY07 SFXT MY14
Skąd: WA, WO, LRY
  

Post 14 lip 2011, o 21:36

Mam problem z heblami
-objaw ,spadek skuteczności hamowania ,wyczuwalna pulsacja pedału hamulca (nie abs),
-brak wibracji na kierowniku, koła wyważone opony na oko wporzo- zbieżność ok.
-diagnoza krzywe tarcze
operacja nowe tarcze i klocki przegląd zacisków
-objaw nie ustąpił
a więc co radzicie, może sprawdzić tylnie hamulce,albo krzywa piasta, albo :wall: ?
woo79
2 gwiazdki
 
Auto: leśniczy xt
Skąd: wiesz ?
  

Post 15 lip 2011, o 19:51

krzywa piasta albo syf miedzy piasta a tarcza, ewentualnie krzywe nowe tarcze :)
gforce
0 gwiazdek
 
Auto: Legacy III n/a
Skąd: Lubartów
  

Post 17 lip 2011, o 14:22

Podjechałem do serwisu na granicznej i stwierdzono że wygląda to na krzywe tarcze ,żebym przetoczył stare i założył ale po zmierzeniu przed toczeniem mają w tej chwili 22mm więc d..a, w poniedziałek przód na kobyłki tarcze pod pachę i do kontroli nowe tarcze, ale dalej nie chce mi się wierzyć że nowe tarcze brembo z intercarsu są wypaczone :evil:

A więc tarcze sprawdziłem w tokarni i są prościutkie idealne, powierzchnie styczne piasta tarcza równiutkie bez utlenień, złożyłem i dalej przy hamowaniu bije, krzywej piasty na kierowniku nie wyczuwam, a więc może łożysko 78tyś km, ale nie daje żadnych znaków dźwięków? Jedyne co słychać czasem do blaszki samoregulujące klocków przy odpuszczeniu pedału ham. :wall: :wall: :wall:
woo79
2 gwiazdki
 
Auto: leśniczy xt
Skąd: wiesz ?
  

Post 25 lip 2011, o 13:16

I pytanie drugie, czy luz osiowy łożyska może powodować taki objaw, cena piasty 670 bez łożysk i uszczelniaczy, czyli plus 280 łożysko i 50 za uszczelniacze, sporo i czy forester2 ma tak samo zintegrowane łożysko i piastę jak forester 3, w którym wymienia się komplet? czy komuś udało się skrzywić piaste? :wall:
woo79
2 gwiazdki
 
Auto: leśniczy xt
Skąd: wiesz ?
  

Post 26 lip 2011, o 06:23

woo79 napisał(a):czy forester2 ma tak samo zintegrowane łożysko i piastę jak forester 3

nie
woo79 napisał(a):czy komuś udało się skrzywić piaste

na pewno

tu patrzymy:
http://opposedforces.com/parts/forester ... tration_1/
deLux
5 gwiazdek
 
Auto: X.X
  

Post 27 lip 2011, o 18:26

A więc serwis na ul. granicznej staną na wysokości zadania i znalazł problem:-), a mianowicie lekko krzywa była powierzchnia wewnętrzna tarcz przednich (nowych)–powierzchnia przylegająca do piasty, wniosek standardowe tarcze brembo ideałem nie są, lecz główna przyczyna to wypaczone tylne tarcze –dość mocno utlenione wżery ranty, przetoczenie plus nowe klocki i znów czuje się pewnie, hamulce znowu hamują:)
woo79
2 gwiazdki
 
Auto: leśniczy xt
Skąd: wiesz ?
  

Post 4 sie 2011, o 12:43

Czy tył ma duze znaczenie jeśli przod mam wlasciwie seyjny ?
Pomału mi się kończy i będę musiał kupić tarczobębny, szczeki, klocki i jak znam zycie to przy okazji te rozpieraki. Jest sens szukac czegos lepszego czy brac co jest na allegro ? Znacie jakies fajne sklepy w necie gdzie kupię cały zestaw odrazu ? W 4t ani carsport nie widzę
jmiciuk
2 gwiazdki
 
Auto: Narazie jezdzę rowerem :)
Skąd: Swarzędz
  

Post 4 sie 2011, o 12:50

Wszystko jest w 4T.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 4 sie 2011, o 13:04

Azrael, A to do kogo mam pisac zeby mi ktos podał ile taki zestawik będzie mniewięcej kosztował ? I czy coś jeszcze muszę przy takim zabiegu dorzucić ? Przewody w oplocie już mam wiec z góry dziękuję :)
Bo itak będę to robił dopiero za jakis miesiac ale chcialbym wiedziec na ile się nastawiać. Kiedyś mi chyba dawałeś mejla do kogoś ale nie mogę znalezc.... albo to ktos kontaktował się ze mną...nie pamiętam
jmiciuk
2 gwiazdki
 
Auto: Narazie jezdzę rowerem :)
Skąd: Swarzędz
  

Post 4 sie 2011, o 13:26

sklep@4turbo.pl działa dobrze :)
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 30 cze 2016, o 07:48

odświeżam temat
co polecacie w w cenie 850 -900 tarcze przód 293mm + klocki jakieś doświadczenia ? hawki piękne tylko ta cena
"Kobiety… Po nich długo nie ma nic. Potem jest ... Subaru"
pułkownik Frank Slade no prawie
zgrocca
2 gwiazdki
 
Auto: forester black, wolny ssak
Skąd: dwa koła odrzeszowa
  

Post 2 lip 2016, o 15:18

witam,
Przy wymianie klocków w forku 2.0 XT 2003 ( VIN JF1SG5LT54G023163) okazało się ze jedne tłoczek z przodu jest zapieczony. Poszukuję teraz na stronach zestawu naprawczego oraz tłoczka
Czy mógł by mi ktoś podpowiedzieć który dokładnie tłoczek i zestaw naprawcze potrzebuje do mojego forka ?
Szukam na tych stronach:
carsport.pl
subarak.pl
Jednak nie ograniczam się tylko do nich.
Potrzebuje jak najszybciej wykonać zamówienie tak aby części szły już w poniedziałek. Najłatwiej było by iść do serwisu subaru ale na moje wiosce nie ma takiego najbliżej. Najbliższy to Piaseczno ale nie mam czasu aby tak daleko jechać więc będę ratował się u lokalnych magików.

Tłoczek na przód będzie chyba taki :
http://www.subarak.pl/hamulce/199-tocze ... przod.html
Zestaw naprawczy :
http://www.subarak.pl/hamulce/263-zesta ... egacy.html

może ktoś potwierdzić ?

Kolejne pytania:
Dlaczego nigdzie a stronach przy szukaniu części nie ma 2.0 XT tylko jest 2. 0 S turbo. wybieram np SG ale tam nie ma 2.0 XT
Jaki system moge mieć w moim forku akebono czy tokico ?
Pozdrawiam
sky is the limit
siczka
0 gwiazdek
 
Auto: Forek 2.0 XT ATE
Skąd: Wrocław
  

Poprzednia strona

Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości