przeciwmgielne na dzienne

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ted58
0 gwiazdek
Auto: Forester 2,0 XC MY07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

przeciwmgielne na dzienne

Post 21 maja 2016, o 13:45

Mam zamiar zmienić żarówki przeciwmgielnych świateł przednich aby je zamienić na oświetlenie dzienne,jak należy wpiąć przekaźnik aby można było je uruchamiać po dokonaniu zapłonu a które by się wyłączały po załączeniu świateł pozycyjnych ?
Ostatnio zmieniony 31 maja 2016, o 08:17 przez ted58, łącznie zmieniany 1 raz.



ted58
0 gwiazdek
Auto: Forester 2,0 XC MY07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 23 maja 2016, o 11:14

A może ktoś wie gdzie znajduje się fizycznie przekaźnik do sterowania lamp przeciwmgłowych ?

szamot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Tbg
Auto: Czarne
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 41 razy

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 23 maja 2016, o 12:22

ted58, w tym celu trzeba Ci nabyć taki dinks
http://allegro.pl/modul-swiatel-dzienny ... 19991.html
chyba łatwiej, prościej i na pewno działa

ozarek
2 gwiazdki
Lokalizacja: SJ
Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 23 maja 2016, o 20:22

cokolwiek byś nie zrobił to fabryczne klosze nie będą miały homologacji jako dzienne. Jak trafisz na kumatego gliniarza to efekt będzie przynajmniej mandatowy, a możesz też stracić DR za przeróbkę oświetlenia.
Think.Feel.Drive.

szamot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Tbg
Auto: Czarne
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 41 razy

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 23 maja 2016, o 20:36

ozarek, z DR nie masz racji. Wystarczy wyciągnąć bezpiecznik i nie ma żadnego powodu do zabrania dowodu

ozarek
2 gwiazdki
Lokalizacja: SJ
Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 24 maja 2016, o 17:56

szamot pisze: ozarek, z DR nie masz racji. Wystarczy wyciągnąć bezpiecznik i nie ma żadnego powodu do zabrania dowodu
bezpiecznik nie likwiduje trwale niehomologowanej przeróbki oświetlenia, ani nie sprawia, że jest niezdatna do użytku.
Musiałbyś przeciąć kable tak aby przywrócenie stanu na parkingu za rogiem nie było możliwe w szybki sposób.
Gliniarze nie są tak naiwni aby wyciągnięcie bezpiecznika traktowali jako usunięcie niedozwolonej przeróbki.
Think.Feel.Drive.

szamot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Tbg
Auto: Czarne
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 41 razy

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 25 maja 2016, o 08:22

yyyy, swoje zdanie opieram na opinii naczelnika wydziału ruchu drogowego pewnej komendy policji - ale może on jakiś nieuk... :whistle:

ozarek
2 gwiazdki
Lokalizacja: SJ
Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 25 maja 2016, o 11:20

szamot pisze: yyyy, swoje zdanie opieram na opinii naczelnika wydziału ruchu drogowego pewnej komendy policji - ale może on jakiś nieuk... :whistle:

wyciągnięcie bezpiecznika tak samo likwiduje niezgodność oświetlenia jak opuszczenie przednich, przyciemnionych szyb... to jest próba ukrycia niezgodności a nie usunięcie.
W głowie kołacze mi jakiś program typu drogówka czy inny pirat i tam wyraźnie powiedzieli gościowi, że jak nie chce tracić DR to musi przeciąć kable od przerobionych lamp. Jasne, że te programy nie są wykładnią, ale potwierdzają to o czym piszę.
Inna kwestia to sprawność oświetlenia, wszystkie zamontowane w pojeździe lampy muszą być sprawne nawet jeżeli nie są obowiązkowe, co ma miejsce w przypadku przednich pmgielnych. Przeróbka ich na dzienne automatycznie wyłącza zastosowanie ich zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem.

Na temat znajomości przepisów przez policjantów z drogówki wypowiadał się nie będę, ale powiedzmy że nie mam najlepszych doświadczeń z ich znajomością przepisów wykraczającą poza podstawowe powody wypisywania mandatów.
Think.Feel.Drive.

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 25 maja 2016, o 12:55

a nie lepiej założyć żarówki dwu-fukcyjne? robiące za dzienne i światła przeciwmgielne?
w Tribece ta sama żarówka robi za dzienne i za długie (drogowe) - ale nie pamiętam oznaczenia żarówki
w wielu autach US-Spec tak się robi przednie lampy
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

ozarek
2 gwiazdki
Lokalizacja: SJ
Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 25 maja 2016, o 13:41

busik pisze: a nie lepiej założyć żarówki dwu-fukcyjne? robiące za dzienne i światła przeciwmgielne?
Nie znam takich. Jeżeli lampa przeciwmgielna ma dodatkowo funkcję DRL to jest do tego osobna żarówka lub ring na lampie. (mowa o klasycznych żarówkach, a nie LED)
Dzienne na drogowych są realizowane tą samą żarówką z modułem jaki wrzucał @szamot, niestety u nas ten patent nie jest do końca legalny.

Są też modele aut, w których funkcję dziennych pełnią żarówki mijania ale solo bez oświetlenia wnętrza, tyłu czy rejestracji, aktywowane przez ECU przy przełączniku świateł na OFF.
Think.Feel.Drive.

szamot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Tbg
Auto: Czarne
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 41 razy

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 25 maja 2016, o 22:45

ozarek pisze: Przeróbka ich na dzienne automatycznie wyłącza zastosowanie ich zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem.
no i znowu kurcze muszę się z Tobą nie zgodzić...
Pomijam już durnego który każe kable ciąć - idąc tym tokiem myślenia przyciemniane szyby przednie trzeba by wybijać - to daje trwałą gwarancję że znowu się jej nie oklei
Zamontowanie modułu w żaden sposób nie wyłącza świateł z ich przeznaczenia
Podpinając pod światła drogowe one nadal będą świecić tak jak powinny - po włączeniu świateł pozycyjnych, dodatkowe zasilanie z modułu jest odcinane i w żaden sposób nie wpływa na działanie świateł
To samo ma się podpięcie pod światła przeciwmgielne
Ale żeby nie było żem taki kłótliwy - w temacie żarówek dwu-funkcyjnych w pełni się zgadzam 8-)

Mibars
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: WRX '04 wagon
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 26 maja 2016, o 16:53

Nie żebym coś sugerował ale... Ukryty wyłącznik + nieprawdziwy przewód pod deską, który można widowiskowo "wyrwać" podczas kontroli :)

szamot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Tbg
Auto: Czarne
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 41 razy

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 27 maja 2016, o 00:33

Mibars, to nie lepiej już mieć "gotowce" w schowku ? :lol:

ozarek
2 gwiazdki
Lokalizacja: SJ
Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 29 maja 2016, o 18:42

szamot pisze: Pomijam już durnego który każe kable ciąć - idąc tym tokiem myślenia przyciemniane szyby przednie trzeba by wybijać - to daje trwałą gwarancję że znowu się jej nie oklei
nikt nie mówi o rwaniu świateł ze zderzaka, bo to by było poprawną analogią do wybijania szyb.
Nikt też na drodze nie da gwarancji, że jutro ktoś czegoś niezgodnego z przepisami w aucie nie zrobi.
Chodzi o sytuację tu i teraz i sytuacja jest taka
- masz ciemne szyby z przodu i masz to usunąć albo tracisz DR, opuszczanie szyby nie działa jako usunięcie niezgodności, zerwanie folii owszem
- masz przerobione światła i usuwasz niezgodność albo tracisz DR, nie wyciągasz bezpiecznika bo on nie usuwa niezgodności.
szamot pisze: Zamontowanie modułu w żaden sposób nie wyłącza świateł z ich przeznaczenia
Podpinając pod światła drogowe one nadal będą świecić tak jak powinny - po włączeniu świateł pozycyjnych, dodatkowe zasilanie z modułu jest odcinane i w żaden sposób nie wpływa na działanie świateł
To samo ma się podpięcie pod światła przeciwmgielne
kolega autor chce wymieniać żarówki więc funkcję pmgielnych straci, musi wymienić dodatkowo złącza ect więc to nie jest P&P.

Z podpięciem modułu pod drogowe czy pmgielne pod fabryczną żarówkę już jest łatwiej, bo jak pisałeś funkcje tych świateł zostają i w przypadku drogowych dużo trudniej to wyłapać.
Jeżeli miałbym się już bawić to moduł pod drogowe jest najlepszym rozwiązaniem.
Think.Feel.Drive.

komor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester SG 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 29 maja 2016, o 20:16

A jak fabrycznie w moim Forku nie miałem przeciwmgielnych tylko zaślepki, na ich miejsce zamontuję diodowe światła dzienne (takie z homologacją), to jest to zgodne z przepisami i fanaberiami mundurowych czy nie? Niedługo bez doktoratu nie da się wyjechać z garażu. :x

szamot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Tbg
Auto: Czarne
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 41 razy

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 29 maja 2016, o 22:44

komor pisze:A jak fabrycznie w moim Forku nie miałem przeciwmgielnych tylko zaślepki, na ich miejsce zamontuję diodowe światła dzienne (takie z homologacją), to jest to zgodne z przepisami i fanaberiami mundurowych czy nie? Niedługo bez doktoratu nie da się wyjechać z garażu. :x
to może bez zbędnego pitolenia
Tak! ale.... :lol:
pamiętaj o rozmieszczeniu zgodnie z przepisami

szamot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Tbg
Auto: Czarne
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 41 razy

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 29 maja 2016, o 22:46

ozarek pisze: Jeżeli miałbym się już bawić to moduł pod drogowe jest najlepszym rozwiązaniem.
też tak sądze ale u mnie to prawie nie do zrobienia
ozarek pisze: kolega autor chce wymieniać żarówki więc funkcję pmgielnych straci, musi wymienić dodatkowo złącza ect więc to nie jest P&P.
a to prawda

ted58
0 gwiazdek
Auto: Forester 2,0 XC MY07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 30 maja 2016, o 19:49

Myślę ,że jesteście zbytnio przewrażliwieni na punkcie przepisów dotyczących oświetlenia dziennego . Jest tylko jedna rzecz którą kontrola drogowa może w takich świateł sprawdzić, to ich rozmieszczenie i to wszystko. Żadnej homologacji nie muszę mieć przy sobie ,nie ma takich wymagań. Światło musi być dobrze widoczne a nie jakieś bździdło i to wszystko. Taka jest funkcja świateł dziennych i jeszcze jedno nie mogą świecić podczas używania świateł drogowych, koniec kropka. Jeszcze jedna uwaga co do przeciwmgielnych one mogą być ale nie muszą i to jest moja osobista sprawa czy je będę miał a może je zamienię właśnie na dzienne.
Ja już dokonałem przeróbki,kupiłem jeden przekaźnik dwu pozycyjny (wł-wył) ,kupiłem żarówki led do dziennych świateł HB4 i wszystko gra i buczy. Nie martwię się żadną kontrolą bo co mi można zarzucić ?

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 30 maja 2016, o 20:05

ted, poprawil bys temat edytujac pierwszy post..
chodzi o wyraz 'przeciwmgielne' - inaczej nikt tego w szukajce nie znajdzie..

komor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester SG 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: przeciw mgielne na dzienne

Post 30 maja 2016, o 20:21

Ja tak sobie planuję założyć coś z oferty Einparts, bo mają po pierwsze okrągłe światła DLR, które mógłbym wsadzić w miejsce zaślepek od przeciwmgielnych, a po drugie mają modele duo, czyli takie, gdzie w tej samej obudowie jest światło dzienne i przeciwmgielne. Np. takie coś: http://einparts.de/pl/produkt/duolight-ver-2/ Nawet dzwoniłem do handlowca z zapytaniem czy wiedzą coś o zgodności z Subaru (bo na liście aut nie ma w ogóle Subaru), facet napisał mi, że do Foresterów SG pasuje tylko do poliftowych. Zastanawiam się, co takiego zmienili, czy rzeczywiście SG przedliftowy może uniemożliwiać zastosowanie takich świateł. Chodzi o mocowania, elektrykę czy co? Ktoś wie?

rederyk
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: lubelskie
Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: przeciwmgielne na dzienne

Post 31 maja 2016, o 10:01

komor pisze: astanawiam się, co takiego zmienili, czy rzeczywiście SG przedliftowy może uniemożliwiać zastosowanie takich świateł. Chodzi o mocowania, elektrykę czy co? Ktoś wie?
Przedliftowe mają większe lampy

komor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester SG 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: przeciwmgielne na dzienne

Post 31 maja 2016, o 10:25

rederyk, dzięki za informację. Sprawdzałem wymiary podane na stronie z tym, co mam w aucie i wyglądało OK. ALE nadal niestety nie wiem jeszcze, czy mam pociągnięte kable do p-mgielnych, czy pod zaślepkami jest w ogóle jakieś mocowanie, wszystko to muszę dopiero sprawdzić.

ozarek
2 gwiazdki
Lokalizacja: SJ
Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: przeciwmgielne na dzienne

Post 31 maja 2016, o 16:47

ted58 pisze: yślę ,że jesteście zbytnio przewrażliwieni na punkcie przepisów dotyczących oświetlenia dziennego . Jest tylko jedna rzecz którą kontrola drogowa może w takich świateł sprawdzić, to ich rozmieszczenie i to wszystko.
mogą jeszcze sprawdzić homologację świateł, tzn czy są one przeznaczone jako dzienne.
ted58 pisze: Światło musi być dobrze widoczne a nie jakieś bździdło i to wszystko. Taka jest funkcja świateł dziennych i jeszcze jedno nie mogą świecić podczas używania świateł drogowych, koniec kropka.

a błąd nie mogą świecić razem z pozycyjnymi i wyżej, czyli mijania, drogowe
ted58 pisze: Jeszcze jedna uwaga co do przeciwmgielnych one mogą być ale nie muszą i to jest moja osobista sprawa czy je będę miał a może je zamienię właśnie na dzienne.

owszem nie są, ale jeżeli pojazd jest w nie wyposażony to mają być sprawne. Przeznaczenie światła jest określone na kloszu, więc to co Ty sobie tam wpakujesz i jak będziesz traktował nie ma znaczenia. Nadal będzie to lampa przeciwmgielna ze źródłem halogenowym i odstępstwo od tego będzie nielegalną przeróbką oświetlenia.
ted58 pisze: Ja już dokonałem przeróbki,kupiłem jeden przekaźnik dwu pozycyjny (wł-wył) ,kupiłem żarówki led do dziennych świateł HB4 i wszystko gra i buczy. Nie martwię się żadną kontrolą bo co mi można zarzucić ?

Żarówka HB4 to żarówka halogenowa w wersji LED to radosna twórczość chińczyków. Także mogą Ci zarzucić:
- wykorzystywanie niehomologowanego źródła światła
- jazdę na przeciwmgielnych podczas normalnej przejrzystości powietrza
- brak wymaganego oświetlenia od świtu do zmierzchu
- niehomologowaną przeróbkę oświetlenia pojazdu.

To, że Tobie wydaje się wszystko OK wcale nie oznacza, że jest OK. Analogicznie ma się sprawa ładowania HIDów zamiast żarówek halogenowych.
Inna sprawa to sama jakość świecenia takich LEDów, widziałem LED H4 i to świeciło słabiej niż moja 9W latarka na diodzie CREE...
Think.Feel.Drive.

ted58
0 gwiazdek
Auto: Forester 2,0 XC MY07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: przeciwmgielne na dzienne

Post 5 cze 2016, o 15:13

Piszesz bzdety i tylko wprowadzasz w błąd czytających ten wątek : poczytaj sobie !
http://www.gp24.pl/archiwum/art/4731681 ... ,id,t.html
oraz zapoznaj się z : Dz. U. Nr 75/2009, poz. 639
gdzie ustawodawca wyraźnie określa co muszą spełniać światła dzienne.
Aby uściślić to jest konieczne aby przy załączonych światłach dziennych nie paliły się żadne inne światła (pozycyjne,p-mgielne,długie ,krótkie), oraz muszą być spełnione parametry rozmieszczenia świateł, nawet nie ma określonych parametrów mocy źródeł światła. I to tyle.

ozarek
2 gwiazdki
Lokalizacja: SJ
Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: przeciwmgielne na dzienne

Post 5 cze 2016, o 20:39

ted58 pisze: Piszesz bzdety i tylko wprowadzasz w błąd czytających ten wątek : poczytaj sobie !
poczytaj sobie coś nowszego niż artykuł z 2010 i przepisy z 2009, bo są delikatnie stare.
ted58 pisze: Aby uściślić to jest konieczne aby przy załączonych światłach dziennych nie paliły się żadne inne światła (pozycyjne,p-mgielne,długie ,krótkie), oraz muszą być spełnione parametry rozmieszczenia świateł, nawet nie ma określonych parametrów mocy źródeł światła. I to tyle.

no patrz a jednak są określone tylko niestety czytasz nie to co trzeba i nie wszystko co trzeba.
Ponadto należy stwierdzić, iż zgodnie z Regulaminem nr 87 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – jednolite przepisy dotyczące homologacji świateł jazdy dziennej przeznaczonych dla pojazdów o napędzie silnikowym, światła do jazdy dziennej (dwa) oznaczają oświetlenie skierowane do przodu, stosowane w celu poprawy widoczności pojazdu w czasie jazdy w dzień. Powinny one być oznaczone dodatkowym symbolem „RL”. Światłość każdego ze świateł do jazdy dziennej nie może być wynosi mniej niż 400 cd (kandela – jednostka światłości) w osi odniesienia oraz najwyżej 1200 cd w dowolnym kierunku, z którego jest widoczne. Światło posiadające więcej niż jedno źródło światła (tzw. paski świetlne) musi spełniać wymóg minimalnej światłości w przypadku awarii jednego ze źródeł światła, a w przypadku gdy światło wysyłane jest ze wszystkich źródeł, nie może być przekroczona światłość maksymalna.
Sugerowałbym poczytać coś aktualnego i głębiej opisującego temat

http://szkolenia.policja.waw.pl/wai/wdz ... o_KGP.html

Tak czy inaczej w Twoim przypadku dopuściłeś się przeróbki oświetlenia przez co nie masz na nim właściwych, dla obecnego zastosowania, znaków homologacji i nie mogą one spełniać roli dla jakiej zostały homologowane, co widać po fabrycznych znakach na kloszu.
Think.Feel.Drive.

ODPOWIEDZ