przeciwmgielne na dzienne
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
przeciwmgielne na dzienne
Mam zamiar zmienić żarówki przeciwmgielnych świateł przednich aby je zamienić na oświetlenie dzienne,jak należy wpiąć przekaźnik aby można było je uruchamiać po dokonaniu zapłonu a które by się wyłączały po załączeniu świateł pozycyjnych ?
Ostatnio zmieniony 31 maja 2016, o 08:17 przez ted58, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: przeciw mgielne na dzienne
A może ktoś wie gdzie znajduje się fizycznie przekaźnik do sterowania lamp przeciwmgłowych ?
Re: przeciw mgielne na dzienne
ted58, w tym celu trzeba Ci nabyć taki dinks
http://allegro.pl/modul-swiatel-dzienny ... 19991.html
chyba łatwiej, prościej i na pewno działa
http://allegro.pl/modul-swiatel-dzienny ... 19991.html
chyba łatwiej, prościej i na pewno działa
-
ozarek
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: SJ
- Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: przeciw mgielne na dzienne
cokolwiek byś nie zrobił to fabryczne klosze nie będą miały homologacji jako dzienne. Jak trafisz na kumatego gliniarza to efekt będzie przynajmniej mandatowy, a możesz też stracić DR za przeróbkę oświetlenia.
Think.Feel.Drive.
Re: przeciw mgielne na dzienne
ozarek, z DR nie masz racji. Wystarczy wyciągnąć bezpiecznik i nie ma żadnego powodu do zabrania dowodu
-
ozarek
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: SJ
- Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: przeciw mgielne na dzienne
bezpiecznik nie likwiduje trwale niehomologowanej przeróbki oświetlenia, ani nie sprawia, że jest niezdatna do użytku.szamot pisze: ozarek, z DR nie masz racji. Wystarczy wyciągnąć bezpiecznik i nie ma żadnego powodu do zabrania dowodu
Musiałbyś przeciąć kable tak aby przywrócenie stanu na parkingu za rogiem nie było możliwe w szybki sposób.
Gliniarze nie są tak naiwni aby wyciągnięcie bezpiecznika traktowali jako usunięcie niedozwolonej przeróbki.
Think.Feel.Drive.
Re: przeciw mgielne na dzienne
yyyy, swoje zdanie opieram na opinii naczelnika wydziału ruchu drogowego pewnej komendy policji - ale może on jakiś nieuk...
-
ozarek
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: SJ
- Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: przeciw mgielne na dzienne
szamot pisze: yyyy, swoje zdanie opieram na opinii naczelnika wydziału ruchu drogowego pewnej komendy policji - ale może on jakiś nieuk...
wyciągnięcie bezpiecznika tak samo likwiduje niezgodność oświetlenia jak opuszczenie przednich, przyciemnionych szyb... to jest próba ukrycia niezgodności a nie usunięcie.
W głowie kołacze mi jakiś program typu drogówka czy inny pirat i tam wyraźnie powiedzieli gościowi, że jak nie chce tracić DR to musi przeciąć kable od przerobionych lamp. Jasne, że te programy nie są wykładnią, ale potwierdzają to o czym piszę.
Inna kwestia to sprawność oświetlenia, wszystkie zamontowane w pojeździe lampy muszą być sprawne nawet jeżeli nie są obowiązkowe, co ma miejsce w przypadku przednich pmgielnych. Przeróbka ich na dzienne automatycznie wyłącza zastosowanie ich zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem.
Na temat znajomości przepisów przez policjantów z drogówki wypowiadał się nie będę, ale powiedzmy że nie mam najlepszych doświadczeń z ich znajomością przepisów wykraczającą poza podstawowe powody wypisywania mandatów.
Think.Feel.Drive.
Re: przeciw mgielne na dzienne
a nie lepiej założyć żarówki dwu-fukcyjne? robiące za dzienne i światła przeciwmgielne?
w Tribece ta sama żarówka robi za dzienne i za długie (drogowe) - ale nie pamiętam oznaczenia żarówki
w wielu autach US-Spec tak się robi przednie lampy
w Tribece ta sama żarówka robi za dzienne i za długie (drogowe) - ale nie pamiętam oznaczenia żarówki
w wielu autach US-Spec tak się robi przednie lampy
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
-
ozarek
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: SJ
- Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: przeciw mgielne na dzienne
Nie znam takich. Jeżeli lampa przeciwmgielna ma dodatkowo funkcję DRL to jest do tego osobna żarówka lub ring na lampie. (mowa o klasycznych żarówkach, a nie LED)busik pisze: a nie lepiej założyć żarówki dwu-fukcyjne? robiące za dzienne i światła przeciwmgielne?
Dzienne na drogowych są realizowane tą samą żarówką z modułem jaki wrzucał @szamot, niestety u nas ten patent nie jest do końca legalny.
Są też modele aut, w których funkcję dziennych pełnią żarówki mijania ale solo bez oświetlenia wnętrza, tyłu czy rejestracji, aktywowane przez ECU przy przełączniku świateł na OFF.
Think.Feel.Drive.
Re: przeciw mgielne na dzienne
no i znowu kurcze muszę się z Tobą nie zgodzić...ozarek pisze: Przeróbka ich na dzienne automatycznie wyłącza zastosowanie ich zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem.
Pomijam już durnego który każe kable ciąć - idąc tym tokiem myślenia przyciemniane szyby przednie trzeba by wybijać - to daje trwałą gwarancję że znowu się jej nie oklei
Zamontowanie modułu w żaden sposób nie wyłącza świateł z ich przeznaczenia
Podpinając pod światła drogowe one nadal będą świecić tak jak powinny - po włączeniu świateł pozycyjnych, dodatkowe zasilanie z modułu jest odcinane i w żaden sposób nie wpływa na działanie świateł
To samo ma się podpięcie pod światła przeciwmgielne
Ale żeby nie było żem taki kłótliwy - w temacie żarówek dwu-funkcyjnych w pełni się zgadzam
Re: przeciw mgielne na dzienne
Nie żebym coś sugerował ale... Ukryty wyłącznik + nieprawdziwy przewód pod deską, który można widowiskowo "wyrwać" podczas kontroli :)
-
ozarek
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: SJ
- Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: przeciw mgielne na dzienne
nikt nie mówi o rwaniu świateł ze zderzaka, bo to by było poprawną analogią do wybijania szyb.szamot pisze: Pomijam już durnego który każe kable ciąć - idąc tym tokiem myślenia przyciemniane szyby przednie trzeba by wybijać - to daje trwałą gwarancję że znowu się jej nie oklei
Nikt też na drodze nie da gwarancji, że jutro ktoś czegoś niezgodnego z przepisami w aucie nie zrobi.
Chodzi o sytuację tu i teraz i sytuacja jest taka
- masz ciemne szyby z przodu i masz to usunąć albo tracisz DR, opuszczanie szyby nie działa jako usunięcie niezgodności, zerwanie folii owszem
- masz przerobione światła i usuwasz niezgodność albo tracisz DR, nie wyciągasz bezpiecznika bo on nie usuwa niezgodności.
kolega autor chce wymieniać żarówki więc funkcję pmgielnych straci, musi wymienić dodatkowo złącza ect więc to nie jest P&P.szamot pisze: Zamontowanie modułu w żaden sposób nie wyłącza świateł z ich przeznaczenia
Podpinając pod światła drogowe one nadal będą świecić tak jak powinny - po włączeniu świateł pozycyjnych, dodatkowe zasilanie z modułu jest odcinane i w żaden sposób nie wpływa na działanie świateł
To samo ma się podpięcie pod światła przeciwmgielne
Z podpięciem modułu pod drogowe czy pmgielne pod fabryczną żarówkę już jest łatwiej, bo jak pisałeś funkcje tych świateł zostają i w przypadku drogowych dużo trudniej to wyłapać.
Jeżeli miałbym się już bawić to moduł pod drogowe jest najlepszym rozwiązaniem.
Think.Feel.Drive.
Re: przeciw mgielne na dzienne
A jak fabrycznie w moim Forku nie miałem przeciwmgielnych tylko zaślepki, na ich miejsce zamontuję diodowe światła dzienne (takie z homologacją), to jest to zgodne z przepisami i fanaberiami mundurowych czy nie? Niedługo bez doktoratu nie da się wyjechać z garażu.
Re: przeciw mgielne na dzienne
to może bez zbędnego pitoleniakomor pisze:A jak fabrycznie w moim Forku nie miałem przeciwmgielnych tylko zaślepki, na ich miejsce zamontuję diodowe światła dzienne (takie z homologacją), to jest to zgodne z przepisami i fanaberiami mundurowych czy nie? Niedługo bez doktoratu nie da się wyjechać z garażu.
Tak! ale....
pamiętaj o rozmieszczeniu zgodnie z przepisami
Re: przeciw mgielne na dzienne
też tak sądze ale u mnie to prawie nie do zrobieniaozarek pisze: Jeżeli miałbym się już bawić to moduł pod drogowe jest najlepszym rozwiązaniem.
a to prawdaozarek pisze: kolega autor chce wymieniać żarówki więc funkcję pmgielnych straci, musi wymienić dodatkowo złącza ect więc to nie jest P&P.
Re: przeciw mgielne na dzienne
Myślę ,że jesteście zbytnio przewrażliwieni na punkcie przepisów dotyczących oświetlenia dziennego . Jest tylko jedna rzecz którą kontrola drogowa może w takich świateł sprawdzić, to ich rozmieszczenie i to wszystko. Żadnej homologacji nie muszę mieć przy sobie ,nie ma takich wymagań. Światło musi być dobrze widoczne a nie jakieś bździdło i to wszystko. Taka jest funkcja świateł dziennych i jeszcze jedno nie mogą świecić podczas używania świateł drogowych, koniec kropka. Jeszcze jedna uwaga co do przeciwmgielnych one mogą być ale nie muszą i to jest moja osobista sprawa czy je będę miał a może je zamienię właśnie na dzienne.
Ja już dokonałem przeróbki,kupiłem jeden przekaźnik dwu pozycyjny (wł-wył) ,kupiłem żarówki led do dziennych świateł HB4 i wszystko gra i buczy. Nie martwię się żadną kontrolą bo co mi można zarzucić ?
Ja już dokonałem przeróbki,kupiłem jeden przekaźnik dwu pozycyjny (wł-wył) ,kupiłem żarówki led do dziennych świateł HB4 i wszystko gra i buczy. Nie martwię się żadną kontrolą bo co mi można zarzucić ?
Re: przeciw mgielne na dzienne
ted, poprawil bys temat edytujac pierwszy post..
chodzi o wyraz 'przeciwmgielne' - inaczej nikt tego w szukajce nie znajdzie..
chodzi o wyraz 'przeciwmgielne' - inaczej nikt tego w szukajce nie znajdzie..
Re: przeciw mgielne na dzienne
Ja tak sobie planuję założyć coś z oferty Einparts, bo mają po pierwsze okrągłe światła DLR, które mógłbym wsadzić w miejsce zaślepek od przeciwmgielnych, a po drugie mają modele duo, czyli takie, gdzie w tej samej obudowie jest światło dzienne i przeciwmgielne. Np. takie coś: http://einparts.de/pl/produkt/duolight-ver-2/ Nawet dzwoniłem do handlowca z zapytaniem czy wiedzą coś o zgodności z Subaru (bo na liście aut nie ma w ogóle Subaru), facet napisał mi, że do Foresterów SG pasuje tylko do poliftowych. Zastanawiam się, co takiego zmienili, czy rzeczywiście SG przedliftowy może uniemożliwiać zastosowanie takich świateł. Chodzi o mocowania, elektrykę czy co? Ktoś wie?
- rederyk
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: lubelskie
- Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: przeciwmgielne na dzienne
Przedliftowe mają większe lampykomor pisze: astanawiam się, co takiego zmienili, czy rzeczywiście SG przedliftowy może uniemożliwiać zastosowanie takich świateł. Chodzi o mocowania, elektrykę czy co? Ktoś wie?
Re: przeciwmgielne na dzienne
rederyk, dzięki za informację. Sprawdzałem wymiary podane na stronie z tym, co mam w aucie i wyglądało OK. ALE nadal niestety nie wiem jeszcze, czy mam pociągnięte kable do p-mgielnych, czy pod zaślepkami jest w ogóle jakieś mocowanie, wszystko to muszę dopiero sprawdzić.
-
ozarek
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: SJ
- Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: przeciwmgielne na dzienne
mogą jeszcze sprawdzić homologację świateł, tzn czy są one przeznaczone jako dzienne.ted58 pisze: yślę ,że jesteście zbytnio przewrażliwieni na punkcie przepisów dotyczących oświetlenia dziennego . Jest tylko jedna rzecz którą kontrola drogowa może w takich świateł sprawdzić, to ich rozmieszczenie i to wszystko.
ted58 pisze: Światło musi być dobrze widoczne a nie jakieś bździdło i to wszystko. Taka jest funkcja świateł dziennych i jeszcze jedno nie mogą świecić podczas używania świateł drogowych, koniec kropka.
a błąd nie mogą świecić razem z pozycyjnymi i wyżej, czyli mijania, drogowe
ted58 pisze: Jeszcze jedna uwaga co do przeciwmgielnych one mogą być ale nie muszą i to jest moja osobista sprawa czy je będę miał a może je zamienię właśnie na dzienne.
owszem nie są, ale jeżeli pojazd jest w nie wyposażony to mają być sprawne. Przeznaczenie światła jest określone na kloszu, więc to co Ty sobie tam wpakujesz i jak będziesz traktował nie ma znaczenia. Nadal będzie to lampa przeciwmgielna ze źródłem halogenowym i odstępstwo od tego będzie nielegalną przeróbką oświetlenia.
ted58 pisze: Ja już dokonałem przeróbki,kupiłem jeden przekaźnik dwu pozycyjny (wł-wył) ,kupiłem żarówki led do dziennych świateł HB4 i wszystko gra i buczy. Nie martwię się żadną kontrolą bo co mi można zarzucić ?
Żarówka HB4 to żarówka halogenowa w wersji LED to radosna twórczość chińczyków. Także mogą Ci zarzucić:
- wykorzystywanie niehomologowanego źródła światła
- jazdę na przeciwmgielnych podczas normalnej przejrzystości powietrza
- brak wymaganego oświetlenia od świtu do zmierzchu
- niehomologowaną przeróbkę oświetlenia pojazdu.
To, że Tobie wydaje się wszystko OK wcale nie oznacza, że jest OK. Analogicznie ma się sprawa ładowania HIDów zamiast żarówek halogenowych.
Inna sprawa to sama jakość świecenia takich LEDów, widziałem LED H4 i to świeciło słabiej niż moja 9W latarka na diodzie CREE...
Think.Feel.Drive.
Re: przeciwmgielne na dzienne
Piszesz bzdety i tylko wprowadzasz w błąd czytających ten wątek : poczytaj sobie !
http://www.gp24.pl/archiwum/art/4731681 ... ,id,t.html
oraz zapoznaj się z : Dz. U. Nr 75/2009, poz. 639
gdzie ustawodawca wyraźnie określa co muszą spełniać światła dzienne.
Aby uściślić to jest konieczne aby przy załączonych światłach dziennych nie paliły się żadne inne światła (pozycyjne,p-mgielne,długie ,krótkie), oraz muszą być spełnione parametry rozmieszczenia świateł, nawet nie ma określonych parametrów mocy źródeł światła. I to tyle.
http://www.gp24.pl/archiwum/art/4731681 ... ,id,t.html
oraz zapoznaj się z : Dz. U. Nr 75/2009, poz. 639
gdzie ustawodawca wyraźnie określa co muszą spełniać światła dzienne.
Aby uściślić to jest konieczne aby przy załączonych światłach dziennych nie paliły się żadne inne światła (pozycyjne,p-mgielne,długie ,krótkie), oraz muszą być spełnione parametry rozmieszczenia świateł, nawet nie ma określonych parametrów mocy źródeł światła. I to tyle.
-
ozarek
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: SJ
- Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: przeciwmgielne na dzienne
poczytaj sobie coś nowszego niż artykuł z 2010 i przepisy z 2009, bo są delikatnie stare.ted58 pisze: Piszesz bzdety i tylko wprowadzasz w błąd czytających ten wątek : poczytaj sobie !
ted58 pisze: Aby uściślić to jest konieczne aby przy załączonych światłach dziennych nie paliły się żadne inne światła (pozycyjne,p-mgielne,długie ,krótkie), oraz muszą być spełnione parametry rozmieszczenia świateł, nawet nie ma określonych parametrów mocy źródeł światła. I to tyle.
no patrz a jednak są określone tylko niestety czytasz nie to co trzeba i nie wszystko co trzeba.
Sugerowałbym poczytać coś aktualnego i głębiej opisującego tematPonadto należy stwierdzić, iż zgodnie z Regulaminem nr 87 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – jednolite przepisy dotyczące homologacji świateł jazdy dziennej przeznaczonych dla pojazdów o napędzie silnikowym, światła do jazdy dziennej (dwa) oznaczają oświetlenie skierowane do przodu, stosowane w celu poprawy widoczności pojazdu w czasie jazdy w dzień. Powinny one być oznaczone dodatkowym symbolem „RL”. Światłość każdego ze świateł do jazdy dziennej nie może być wynosi mniej niż 400 cd (kandela – jednostka światłości) w osi odniesienia oraz najwyżej 1200 cd w dowolnym kierunku, z którego jest widoczne. Światło posiadające więcej niż jedno źródło światła (tzw. paski świetlne) musi spełniać wymóg minimalnej światłości w przypadku awarii jednego ze źródeł światła, a w przypadku gdy światło wysyłane jest ze wszystkich źródeł, nie może być przekroczona światłość maksymalna.
http://szkolenia.policja.waw.pl/wai/wdz ... o_KGP.html
Tak czy inaczej w Twoim przypadku dopuściłeś się przeróbki oświetlenia przez co nie masz na nim właściwych, dla obecnego zastosowania, znaków homologacji i nie mogą one spełniać roli dla jakiej zostały homologowane, co widać po fabrycznych znakach na kloszu.
Think.Feel.Drive.