Strona 4 z 4

Re: Problem z odpaleniem

: 22 lut 2017, o 16:55
autor: Konto usuniete
Odkopuje stary, znaleziony temat, żeby nie zakładać nowego.

Głównie garażuje auto, ale gdy zostawię samochód na noc na zewnątrz to rano przy odpalaniu towarzyszy mu dziwny dźwięk. Samochód załapuje zawsze w sekundę, ale gdy auto już działa występuje coś jakby rozrusznik nie odskoczył od wieńca, tylko jeszcze 2 sekundy się obcierał.

Dzieje się to tylko gdy auto postoi zimną noc na zewnątrz. Jakieś pomysły?

Re: Problem z odpaleniem

: 22 lut 2017, o 20:57
autor: paku
hasło >> Bendix

Re: Problem z odpaleniem

: 25 lut 2017, o 13:06
autor: Zachar
Problem dopadł też mnie. Forester ma problem z odpalaniem tzn rozrusznik kręci normalnie ale w momencie kiedy powinien zapalić to silnik lekko się dławi. Po 2-3 próbach odpala ale rozrusznik trzeba przytrzymać ok3-4s. Samochód z instalacją gazową. Problem występuje na zimnym i ciepłym silniku. Aku naladowane.
Poza tym wyczuwalne bujanie silnika na postoju przy niskich obrotach. Według poprzedniego właściciela luzy zaworowe robione 60tys km temu.

Chyba zacznę od sprawdzenia przewodów, cewek i przeczyszczenia czujnika położenia wału. Chyba że macie jakieś inne pomysły?

Re: Problem z odpaleniem

: 25 lut 2017, o 13:07
autor: leon
Zachar pisze: Według poprzedniego właściciela luzy zaworowe robione 60tys km temu.

I już czas na kolejne sprawdzenie.

Re: Problem z odpaleniem

: 28 lut 2017, o 19:19
autor: Zachar
Wczoraj oddałem Subaru do mechanika. Stwierdził że luzy jeszcze nie są do roboty - choć nie wiem na jakiej podstawie to ocenił.
Jeśli chodzi o problem z odpalaniem to podejrzana jest instalacją gazową. Pojezdze 3 dni na benzynie i zobaczymy czy się poprawi.

Re: Problem z odpaleniem

: 4 maja 2017, o 13:41
autor: radys6
witam jestem tu nowy i podpinam sie pod temat ciezkiego odpalenia silnika w mojej SUBARU 1,6 ts 2003 CZYSTA BENZYNA. ROK odpala dobrze jak jest zimny ale jak sie zagrzeje to mozna krecis i krecic i nic ale jak postoi kilka godzin odpala na strzala zostaly podlaczone rozne testery na nie ktorych brak bledow jedne pokazuja nie prawidlowy przeplyw spalin przez system EgR JEDEN ZGLASZA ZBYT DURZE NAPIECIE CZUJNIKA TLENU ZA KATALIZATOREM ZBYT WYSOKIE NAPIECIE CZUJNIKA TLENU PRZED KATALIZATOREM CZUJNIK TEMPERATURU ZGODNIE Z TEMPERATURA SILNIKA PO ODLOCZENIU CZUJNIKA MAF SILNIK KULEJE I CHODZI NIE ROWNOMIERNIE. WYMONTOWALEM CZUJNIK WALKA KORBOWEGO BYL TAK JAKBY TROCHE BRUDNY NALOT OD OLEJU I KURZU ZARAZ WEZNE SIE ZA CZYSZCZENIE egR. JESLI KTOS COS TO PROSZE O WSKAZOWKI NAPRAWY MOJEJ NOWO NABYTEJ FURY.

Re: Problem z odpaleniem

: 21 gru 2017, o 22:46
autor: wojtas89
Jako kolejny odkopuje temat. Problem dotyczy legacy 2.0 lpg 96r. Po nocy lub po kilkugodzinnym postoju odpala od strzała,lecz gdy postoi ok godzinę po zgaszeniu na rozgrzanym silniku łapie na sekundę i gaśnie, i tak po kilkunastu próbach nagle odpala, czasem 5 czasem 15 min zanim odpali. Co ciekawe przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem nie odzywa się ponownie, tylko ta sekunda za raz po starcie rozrusznika. Wymigane błędy to czujnik spalania stukowego ,czujnik prędkości i przekaźnik lub obwód rozrusznika, który nie mam pojęcia gdzie się znajduje.Dodam jeszcze że na rozgrzanym subaru odpala ok kilka razy zdarzyło się, że odpaliła silnik wkręcił się do 3 tyś. obrotów i brak reakcji na dodawanie gazu, po czym silnik gasł. Nowe przewody WN ,świece, po regulacji luzów zaworowych, iskra jest cały czas nawet podczas kręcenia gdy silnik nie łapie. Mam nadzieje ,że zrozumiale opisałem objawy i ktoś z forum pomoże ,być może miał już ktoś podobny problem. :wall:

Re: Problem z odpaleniem

: 22 gru 2017, o 11:29
autor: Shabat
Zerknij na czujnik położenia wałka rozrządu

Re: Problem z odpaleniem

: 22 gru 2017, o 22:11
autor: wojtas89
czujnik położenia wałka zmierzyłem dziś, ma on 2190 Ohm ale są na nim ślady jak by był przetarty. Za ciosem sprawdziłem też czujnik położenia wału, ma 2170 Ohm ,za to ten wygląda ok.
wartości są podobne więc myślę, że czujniki ok
Ps.jak dodać zdjęcie do postu ? Chciałem pokazać przytarty czujnik