cholerne dyfry

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 11 mar 2009, o 22:15

damaz pisze:gootek, sprawdź w "leksykonie" (kilka postów wyżej) pierwsze hasło, bo ja to mitsu-świeżynka jestem a instrukcja w j. nieogarnianym.
Damaz, bardzo dobrze zredagowałeś to hasło.
Dodałbym tylko, że ponadto w niektórych Miśkach (na przykład w moim) można spotkać przycisk R/D LOCK, który włącza blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.



Danieldd48
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: z Jasła
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: cholerne dyfry

Post 12 mar 2009, o 10:42

damaz pisze:jeszcze "słowniczek" obiecałem. no, a skoro obiecałem...
dla spragnionych wiedzy ja bym to jeszcze troszkę rozszerzył. Myślę ze to do innego wątku możnaby przenieść, ale to MODERATOROM już zostawiam:

2OHC - typ układu rozrządu w silniku widlastym - dwa wałki rozrządu (po jednym w każdej głowicy)
4ETS - system kontroli napędu na cztery koła
4-MOTION - stosowany przez firmę Volkswagen napęd na cztery koła
4WD - napęd na cztery koła
4WS - system daje możliwość sterowania wszystkimi kołami pojazdu
16V, 24V - liczba zaworów w silniku
AAR - system automatycznego przewietrzania wnętrza (BMW)
ABC - aktywna regulacja zawieszenia
ABS - system zapobiegający blokowaniu kół i zapewniający stabilne prowadzenie auta przy hamowaniu
ACC - radarowy system utrzymujący stałą prędkość jazdy oraz dystans między pojazdami
ACS - system ostrzegający przed pojazdem nadjeżdżającym z przeciwka
ADB - automatyczna blokada mechanizmu różnicowego
ADS - system dostosowujący sztywność amortyzatorów do warunków jazdy
AFV - pojazd zasilany paliwem alternatywnym
AGR - system recyrkulacji spalin w silniku
AHR - system aktywnych zagłówków przytrzymujących głowę przy uderzeniu samochodu od tyłu, chroniących tym samym kręgi szyjne
AIRBAG - poduszka powietrzna
AMVAR - System wykorzystywany w zawieszeniu samochodu. System ten zmienia charakterystykę amortyzacji nierówności nawierzchni
APS - system nawigacyjny Mercedes-Benz oparty o standard GPS.
ARTS - system zbiera informacje przy pomocy czujników o położeniu pasażerów i sam decyduje, które poduszki powietrzne i w jakim stopniu mają być napełnione w czasie kolizji.
ASC - system automatycznej kontroli kierunku ruchu; pomaga w utrzymaniu auta na wybranym torze jazdy
ASF - przestrzenna rama firmy Audi
ASG - system automatycznego wyłączania i restartu silnika w momencie zatrzymania pojazdu
ASMS - system automatycznej kontroli kierunku ruchu; pomaga w utrzymaniu auta na wybranym torze jazdy
ASR - system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu/przyspieszaniu. W momencie zerwania przyczepności czujnik przesyła informację do komputera, który zmniejsza otwarcie przepustnicy
AWD - napęd na wszystkie koła
BAS - elektroniczny system sterujący siłą hamowania. W przypadku gwałtownego hamowania, w zależności od siły nacisku na pedał hamulca, w układzie hamulcowym zostaje zwiększone ciśnienie, a tym samym hamulce są bardziej skuteczne. W przypadku gwałtownego hamowania system ten zwiększa efektywność hamowania do 25%
BTC - układ kontroli drogi hamowania
CBC - system stabilizacji pojazdu w czasie hamowania w zakrętach
CC - (Cruise Control) system stabilizacji prędkości jazdy
iCCS - system utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego pojazdu
CDI - silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i akumulatorowym systemem wtryskowym (common rail)
CDTI - diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa
Climatic - klimatyzacja półautomatyczna z funkcją chłodzenia schowków
Common-rail - bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach Diesla
CRS - akumulatorowy system bezpośredniego wtrysku paliwa
CRDi - diesel w Kia
CR-V - komfortowy pojazd uniwersalny
CTDi - diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Honda), w Accordzie pojawił się i-CTDi
CVT - bezstopniowa skrzynia przekładniowa
CVTC - system bezstopniowej zmiany faz rozrządu
DAC - wspomaganie jazdy na stromych zjazdach
DAS - system identyfikujący pasy ruchu, znaki drogowe i przeszkody
DAV - Inteligentny system wspomagania układu kierowniczego o zmiennej sile. W zależności o szybkości samochodu regulowana jest siła wspomagania układu kierowniczego
DBC - układ dynamicznej kontroli hamowania
dCi - diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Nissan, Renault)
DI-D - silnik o zapłonie samoczynnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa
DIS - system informujący kierowcę m.in. o warunkach jazdy
DISTRONIC - radarowy system utrzymujący stałą odległość między poprzedzającym pojazdem
DSA - (Dynamic Stability Assistance) układ poprawiający stabilność pojazdu
DSA - (Dual Stage Airbag) dwustopniowe poduszki powietrzne, napełniające się w 70%-ach w przypadku słabszego uderzenia - w 100%-ach, gdy siła uderzenia jest duża
DSC - układ kontroli stabilności pojazdu
DSC III - system dynamicznej kontroli stateczności i stabilizacji jazdy (zawiera ASC+T - automatyczny układ stabilności i trakcji)
DSTC - system kontroli przeniesienia napędu oraz stabilności pojazdu
DTC - układ dynamicznej kontroli trakcji
DTI - diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa
DOHC - typ układu rozrządu; dwa wałki rozrządu umieszczone są w głowicy
EBD - elektroniczny system rozdzielający siłę hamowania
EBV - elektroniczny system "dociskający" za nas pedał hamulca w razie potrzeby polepszając skuteczność hamowania
ECC - system automatycznej klimatyzacji
EDL - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
EHB - hamulec elektrohydrauliczny
EMB - hamulec elektromechaniczny
EOBD - (European On- Board Diagnostic) układ ten stanowi centrum gromadzenia wszelkich funkcji diagnostycznych
EPS - elektryczny system wspomagania kierownicy
ESC - elektroniczny system sterujący automatyczną skrzynia biegów
ESP - system elektronicznego regulowania dynamiki i toru jazdy
ETC - elektroniczny układ kontroli napędu
FAP - filtr cząstek stałych stosowany w układzie wydechowym silnika HDi
FCD - radiowy system informacyjny dla kierowców
FPS - układ ochrony przeciwpożarowej, odcinający dopływ paliwa
FSI - silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa
GDI - silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący na ubogą mieszankę warstwową (skrót zastrzeżony dla marki Mitsubishi)
GPS - system nawigacji satelitarnej
HDC - system ułatwiający zjeżdżanie ze wzniesień
HDI - silnik wysokoprężny z bezpośrednim, wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa w systemie akumulatorowym (common rail)
Hill-Holder - system zapobiegający cofaniu się pojazdu podczas ruszania pod górę
HPi - silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim, pracujący na ubogą mieszankę warstwową (skrót zastrzeżony dla marki Citroen i Peugeot)
IC - boczna poduszka powietrzna w formie kurtyny
ICC - inteligentny system stabilizacji prędkości jazdy
ICS - zespolony system kontroli układów samochodowych
IDE - bezpośredni wtrysk paliwa
IMMOBILIZER - urządzenie elektroniczne blokujące zapłon
INTERCOOLER - chłodnica powietrza doładowującego
ISOFIX - system uniwersalnych zaczepów przeznaczonych do zainstalowania fotelika dziecięcego
JTD - turbodoładowany silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa
JTS - bezpośredni wtrysk paliwa
KATALIZATOR - system ograniczający emisję szkodliwych substancji w spalinach
LPG - gaz stosowany jako paliwo do silników samochodowych
MCC - mały samochód kompaktowy przeznaczony do ruchu miejskiego
MPI - wielopunktowy wtrysk paliwa
MPV - minivan
NIVOMAT - system dostosowuje sztywność zawieszenia do obciążenia pojazdu
OHV - typ rozrządu z układem popychaczy (wałek rozrządu w bloku silnika)
OBD - system diagnozujący działanie układów wpływających na emisję spalin
OHC - układ rozrządu z wałkiem w głowicy
OHV - układ rozrządu z wałkiem w kadłubie
PAX SYSTEM - nowatorska technologia, łącząca oponę z obręczą, umożliwiająca bezpieczną jazdę w przypadku utraty ciśnienia w ogumieniu
PCU - system kontroli mocy silnika
PDC - czujnik dystansu parkowania pojazdu
PTS - system ułatwiający parkowanie (wyposażony w czujniki odległości)
QUATTRO - napęd na 4 koła
QOHC - typ układu rozrządu w silniku widlastym; dwa wałki rozrządu umieszczone są w każdej głowicy RDS - system informacji radiowej
RDW - system informujący o zmianie ciśnienia w oponach
REF - automatyczny rozdział siły hamowania między poszczególnymi kołami. Współpracuje z systemem ABS
ROPS - system zabezpieczający pasażerów w przypadku dachowania samochodu
RTI - system informacji drogowej
SAHR - system aktywnych zagłówków przytrzymujących głowę przy uderzeniu samochodu od tyłu, chroniąc tym samym kręgi szyjne
SCi - bezpośredni wtrysk paliwa
SDI - diesel wolnossący
SEA - system ułatwiający wsiadanie do samochodu
SELESPEED - sekwencyjna skrzynia biegów
SERVOTRONIC - elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego
SIDGUARD - system bocznych poduszek powietrznych
SIPS - system zabezpieczania w uderzeniach bocznych
SPI - jednopunktowy wtrysk paliwa
SRS - system bezpieczeństwa pasażerów
STC - system kontroli przeniesienia napędu oraz stabilności pojazdu
STR - dzięki wykorzystaniu możliwości przepustnicy sterowanej elektronicznie układ pozwala na uzyskanie dla identycznych nacisków na pedał przyspieszenia - dwóch różnych reakcji silnika, zależnych od wybranego programu sterowania przepustnicą
SUV - sportowy pojazd terenowy
SUW - terenowy samochód kombi
SWT - system pomiaru ciśnienia w oponie
SVC - silnik o zmiennym stopniu sprężania
TCS - system kontroli trakcji
TDCi - diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Ford)
TDI - wysokoprężny, turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Grupa VW)
TiD - diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Saab)
TEMPOMAT - system utrzymujący stałą prędkość pojazdu
TMC - kanał informacji drogowych
TPMS - układ monitorujący ciśnienie powietrza w ogumieniu
TRACS - (Tyre Pressure Monitoring System) system monitorujący ciśnienie w oponach
TRACS - (Traction Control System) system kontroli napędu
TUNING - modernizacja nadwozia zmieniająca wygląd pojazdu i podnosząca efektywność jednostki napędowej
TWIN SPARK - system podwójnego zapłonu
V6, V8 - silnik w układzie V cylindry ustawione pod kątem najczęściej 60° do siebie. Liczba określa liczbę cylindrów
VarioCam - system regulacji faz otwarcia zaworów ssących (Porsche)
VCU - sprzęgło wiskozowe
VDC - system elektronicznego regulowania dynamiki i toru jazdy (Alfa Romeo, Subaru)
VSA - system elektronicznego regulowania dynamiki i toru jazdy (Honda)
VSC - system elektronicznego regulowania dynamiki i toru jazdy (Toyota, Lexus)
VNTOR - turbina o zmiennej geometrii i redukcji szkodliwych spalin
VTEC - system kontroli zmiennych faz rozrządu (Honda)
VTG - turbosprężarka ze zmienną geometrią turbin
VVC - system kontroli zmiennych faz rozrządu
VVTi - inteligentny układ zmiennych faz rozrządu (Toyota)
WHIPS - system zabezpieczający kręgosłup przed urazami podczas wypadku
ZeV - pojazd, nieemitujący toksycznych substancji

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: cholerne dyfry

Post 12 mar 2009, o 11:27

Danieldd48 , tylko że akurat ten słowniczek powyżej miał być o napędach (bo "zawiśnie" pod opowieścią o dyfrach, czyli w konkretnym wątku subarupedii). spróbuję wyciągnąć z Twojej "wyliczanki" to, co pasuje, a jeśli chodzi o resztę, to jest też w subarupedii wątek "wielki słownik". może dopisz się tam?

Danieldd48
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: z Jasła
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: cholerne dyfry

Post 12 mar 2009, o 13:22

damaz pisze:Danieldd48 , tylko że akurat ten słowniczek powyżej miał być o napędach (bo "zawiśnie" pod opowieścią o dyfrach, czyli w konkretnym wątku subarupedii). spróbuję wyciągnąć z Twojej "wyliczanki" to, co pasuje, a jeśli chodzi o resztę, to jest też w subarupedii wątek "wielki słownik". może dopisz się tam?
NO tak tez początkowo zamierzałem, ale nie wiedziałem, czy tak tam mogę w butach się pakować - ale zapakowałem. A ty wybierz z tego co jest o dyfrach (o ile nie ma wcześniej) i gra. :thumb:

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: cholerne dyfry

Post 25 mar 2009, o 13:21

jeśli nie ma już uwag do leksykonu, to poproszę Remka o otwarcie na chwilę dyfrów w Subarupedii celem przeklejenia.

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: cholerne dyfry

Post 26 mar 2009, o 11:29

niniejszym ogłaszam, że się wywiązałem :evilgrin:

uffff



:mrgreen:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 213 razy
Polubione posty: 492 razy

Re: cholerne dyfry

Post 26 mar 2009, o 22:12

damaz, to teraz opowiedz o co chodzi konkretnie z tym RevoKnuckle I i II :mrgreen:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: cholerne dyfry

Post 27 mar 2009, o 12:09

a to tak wypada o Fordach na theforum opowiadać ? :cofee:

:mrgreen:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 213 razy
Polubione posty: 492 razy

Re: cholerne dyfry

Post 27 mar 2009, o 13:55

damaz, baaaaa nawet trzeba ;-)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 27 mar 2009, o 14:04

W najnowszym Offroad 4x4 jest artykuł o dyfrach. Kudy mu tam do damaza, ale piszą dużo o LSD.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 28 mar 2009, o 11:08

Chloru pisze: to teraz opowiedz o co chodzi konkretnie z tym RevoKnuckle I i II
http://www.not2fast.com/chassis/revoKnuckle.pdf

Jesteś inżynier, to zrozumiesz, otwórz prezentację na 11 slajdzie. Generalnie chodzi o zmniejszenie kąta pochylenia ,,sworznia'' zwrotnicy (kingpin axis) i zmniejszenie odległości (kingpin offset) punktu przecięcia osi zwrotnicy z osią koła (punkt na prawo od wheel centre), a punktem przecięcia osi koła i płaszczyzny przechodzącej przez środek koła (wheel centre). Przy okazji zmniejsza się promień zataczania (scrub radius). Całość daje zmniejszenie sił działających na kierownicy od sił, które próbują skręcić koło. I całość jest do popsucia przez kretynów od szerokich parapetów (chociaż to chyba nie jest auto skierowane do nich ;))

RevoKnuckle nadal nie eliminuje jednej z poważniejszych wad McPhersona -- zmiany pochylenia koła w funkcji ugięcia zawieszenia (dzięki czemu McPherson trzyma poprawne kąty w stosunkowo małym zakresie skoku -- stąd przy podwójnych wahaczach można spokojnie dać sprężyny o mniejszej twardości i cieszyć się większym komfortem i większym skokiem, zachowując mniej więcej ten sam kąt pochylenia koła), ale zapewne wstawienie do Foki podwójnych wahaczy (w takim układzie napędu też się da, patrz zawieszenie Twojej Białej Padaki, P407 czy bodajże nowego Accorda) oznaczałoby zbyt duże modyfikacje przedniej sekcji.

Renault ma coś podobnego, tylko wahacz z kolumną jest połączony zwykłym przegubem kulistym, a nie tuleją. Co być może oznacza możliwość przeszczepienia zmodyfikowanej kolumny do odmian, które nie mają takiego zawiasu (zwykłe Megane vs Megane R26) czy też wykonania manewru odwrotnego na etapie ,,tanich napraw'' auta sportowego.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Orin
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kamienica Polska
Auto: Legacy Kombi II
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 19 lip 2009, o 21:19

Witam

Jutro wybieram się po Legacy 2.2 z 97 roku. Czy ktoś z Wa może mi odpowiedzieć na takie proste pytania :

1 - Czy w takim aucie występują otwarte dyfry, czy też są montowane tam np. wiskozy.

2 - Jeśli są wiskozy, to w których dyfrach?

3 - Jaki jest rozkład momentów w środkowym dyfrze? 50/50 ?

4 - Czy reduktor ma tylko dwa stany pracy (włączony/wyłączony) ? Czy też np trzy, jak ma to miejsce w wielu terenówkach?

5 - Czy w momencie załączenia reduktora, automatycznie następuje zablokowanie centralnego dyfra, przez co rozkład momentu staje się stały, o określonej watości?

6 - Jak wypatrzeć, jaki to silnik? Chodzi mi o ten przed i po liftem. Szukać numeru bloku silnika? Może VIN pomoże? Może coś zostało zmienione w dolocie/wylocie itp?

Pozdrawiam

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: cholerne dyfry

Post 19 lip 2009, o 21:24

Orin pisze: 5 - Czy w momencie załączenia reduktora, automatycznie następuje zablokowanie centralnego dyfra, przez co rozkład momentu staje się stały, o określonej watości?

Reduktor redukuje, a nie blokuje (mają go tylko kombi). Przy włączonym reduktorze, auto zachowuje się tak jakbyś założył nagle skrzynię z przełożeniami o połowę krótszymi. Nie ma seryjnego Subaru, w którym dyferencjał mógłby być celowo zablokowany.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: cholerne dyfry

Post 19 lip 2009, o 21:27

Nie znam się na Legacach i nie wiem jakie w którym były dyfry, ale:
Orin pisze:5 - Czy w momencie załączenia reduktora, automatycznie następuje zablokowanie centralnego dyfra, przez co rozkład momentu staje się stały, o określonej watości?
Jest dokładnie odwrotnie. Stały podział, o określonej wartości, ma dyfer całkiem otwarty. Zablokowany na amen ma od 0-100% do 100-0%. Po środku są warianty pośrednie.

Polecam lekturę tego całego wątku. ;-)

Orin
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kamienica Polska
Auto: Legacy Kombi II
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 20 lip 2009, o 07:27

Przynajmniej uzyskałem odpowiedź na najniebezpieczniejsze dla skrzyni pytanie :)
Pozdrawiam

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: cholerne dyfry

Post 20 lip 2009, o 09:33

Auto ma wiskozę na środku, reszta otwarte.

Orin
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kamienica Polska
Auto: Legacy Kombi II
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 20 lip 2009, o 22:27

Dzięki za info :) Nowy wolny ssak na forum się dziś pojawił :)

leinad
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: już z Polski
Auto: impreza wrx,legacy diesel
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 20 lut 2010, o 16:09

Znalazłem ciekawy filmik dla początkujących.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=ZIvNgo42VlA

miszozon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek S-turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 12 kwie 2010, o 20:02

Mam do Was pytanie...
Po czym rozpoznać ze np. w Forku S-turbo 2001 dyfer jest VA-type, czy T-type ?

EDIT:
OK już sobie odpowiedziałem - jeśli jest czujnik temp. to jest T-type
vel misza, Pozdrawiam!

Jacek
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 4 gru 2010, o 19:41

Mam pytanie odnośnie Haldexa, a dokładniej innych elementów poza sprzęgłem. Z tego co widziałem, to z przodu umieszczona jest przekładnia kątowa, która napędza wał. Przy pełnym spięciu sprzęgła kiedy zarówno koła przednie i tylne są napędzane i kręcą się równo to możemy to porównać do np. auta terenowego ze zblokowanym centralnym mechanizmem różnicowym?
Pytanie może trochę banalne, bo działanie przekładni kątowej to nie jest rocket science, ale chciałem się upewnić, że dobrze to rozumiem.

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: cholerne dyfry

Post 6 gru 2010, o 18:23

Jacek pisze:możemy to porównać do np. auta terenowego ze zblokowanym centralnym mechanizmem różnicowym?
tak. wał "za sprzęgłem" ma takie same obroty jak ten wał od przekładni stożkowej.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 10 lis 2013, o 00:13

a z innej beczki-zaspawana wiskoza centralna zwyklego forka czy imprezy gc wyciagam tylne osie-mam fwd, wyciagam przod oski zostaje rwd?? czy w koncu naped lezie do skrzynki i walem na tyl a przod "dolaczany" jest przez wisko?? grzebie juz godzine i dalej nie znam dokladnej odpowiedzi...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 10 lis 2013, o 00:18

przy okazji-moj forek jak wisi na podnosniku to krecac tylnym kolem drugie tylne obraca sie w przeciwna strone, za to krecac przodem kreci sie drugi przod w tym samym kierunku... albo za duzo wiedzy na raz probuje wbic sobie do glowy albo cos nie jest do konca ok...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 10 lis 2013, o 11:19

Jak zaspawasz central to będziesz mógł wybierać czy rwd czy fwd czy awd.
Wyciągając półosie.

Z przodu masz jakąś szperę az tyłu kaszankę ;-)

helo
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Outback 2.5 '08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 13 lis 2013, o 01:11

http://www.phantomgrip.com/

Czy słyszał ktoś o użyciu tego w subaru?
Można to wystrugać za mniej niż 200PLN + drugie 200 na zapasowy dyfer.

ODPOWIEDZ