cholerne dyfry

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 13 lis 2013, o 10:17

helo pisze:http://www.phantomgrip.com/

Czy słyszał ktoś o użyciu tego w subaru?
Można to wystrugać za mniej niż 200PLN + drugie 200 na zapasowy dyfer.
A jak znoszą satelity takie tarcie ze strony tego PG?



ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 13 lis 2013, o 10:30

helo, temat poruszany ostatnio na innym forum, wypowiadali sie praktycy i wniosek taki, żeby sobie tym głowy nie zawracać.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 13 lis 2013, o 10:34

zinc, poniżej jest wątek "AWD-napęd na 2 koła".

Przejrzyj go, bo robiliśmy tam rozkminę na chłopski rozum.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: cholerne dyfry

Post 13 lis 2013, o 10:44

[facepalm mode on] Widziałem to ustrojstwo.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

cherusek1
0 gwiazdek
Auto: Honda civic type r fn2 special edition
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 17 wrz 2014, o 21:00

Czy mógłby ktoś wyjaśnić na czym polega działanie helicala? I z jakich powodów limitowana wersja subaru imprezy wrx type Ra sti version VI ma ją na przedniej osi a na tylnej jest chyba szpera płytkowa, w czym ma pomóc współdziałanie tych dwóch różnych mechanizmów ? Pozdro

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: cholerne dyfry

Post 17 wrz 2014, o 22:12

cherusek1 pisze:Czy mógłby ktoś wyjaśnić na czym polega działanie helicala?

Poszukaj w tym wątku wyjaśnienia zasady działania torsena. Ich zasada działania jest podobna (chociaż konstrukcja inna).

Nie oczekuj tu prostej odpowiedzi ;-)
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2015, o 13:34 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.

cherusek1
0 gwiazdek
Auto: Honda civic type r fn2 special edition
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 17 wrz 2014, o 22:22

Dzięki, trochę czytania było:) mam jeszcze pytanko czy można by powiedzieć ze taki helikal jest bardziej przydatny na asfalcie a szpera płytkowa na luzniejszych nawierzchniach?

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: cholerne dyfry

Post 17 wrz 2014, o 22:30

Raczej nie.

Nie ma rozwiązania idealnego. Każde ma pewne wady i zalety. Do sportu helikale słabo się nadają. A typowe sportowe szpery płytkowe mają wady jak idzie o jazdę cywilną.

cherusek1
0 gwiazdek
Auto: Honda civic type r fn2 special edition
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 17 wrz 2014, o 22:40

A orientujesz się może czy w tej wersji VI typ Ra to połączenie szper było jakimś eksperymentem? Pojawiło się takie rozwiązanie w późniejszych imprezach? Te modele z którymi się zetknołem miały szpery z tylu i to chyba wszystkie płytkowe, po co takie połączenie?

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: cholerne dyfry

Post 22 wrz 2015, o 13:27

http://gsport.com.pl/wp-content/uploads ... ery_v3.pdf
Zainteresowanym polecam fajny, napisany bardzo zrozumiale artykuł odn. płytek :->
Czy orientujecie się może jakie wartości mają spięcia poszczególnych szper montowanych seryjnie w JDM-ach GC (Suretrac, helical, mechanical)? Jakby ktoś z Was dysponował linkiem do strony z opisem Suretrac LSD, to poproszę :-)

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: cholerne dyfry

Post 26 wrz 2015, o 21:50

w razie ewentualnego poślizgu jednego z kół cały moment obrotowy i cała siła napędowa prze-
kazywane są na koło stawiające najmniejszy opór, czyli o najmniejszej przyczepności. „Przekazywanie
napędu” jest tu oczywiście umowne, bowiem chodzi o wzajemne oddziaływania na siebie kół zębatych
zamkniętych w obudowie dyferencjału
nie chcę się czepiać, ale to powyżej jest akurat zupełnie niezrozumiałe. zwlaszcza "cały moment obrotowy...przekazywane na koło stawiające mniejszy opór" i "umowne, bo chodzi o oddziaływanie na siebie kół zębatych".


ale ponieważ nie chcę się czepiać, to szszszaaa..
:mrgreen:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: cholerne dyfry

Post 26 wrz 2015, o 23:38

Dr damaz, i się nie czepiaj, bo wyjdzie że się w ogóle nie znasz. :giggle:

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: cholerne dyfry

Post 8 paź 2015, o 17:14


Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: cholerne dyfry

Post 17 sty 2017, o 09:48


Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 213 razy
Polubione posty: 491 razy

Re: cholerne dyfry

Post 17 sty 2017, o 10:46

A z milion razy :giggle:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

ODPOWIEDZ