Korozja w Foresterze

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
ted58
0 gwiazdek
Auto: Forester 2,0 XC MY07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Korozja w Foresterze

Post 3 mar 2016, o 11:12

Czy użytkownicy Foresterów mogli by się podzielić swoimi uwagami na temat występowania korozji w swoich autach. Które to elementy są najbardziej wrażliwe jeżeli chodzi o blach zewnętrzne oraz podwozie, po ilu latach eksploatacji zaczynają się problemy. Wiem ,że będzie to uwarunkowane tym gdzie pojazd jest eksploatowany ale można to też uwzględnić w swoich informacjach. Myślę ,że taki temat zainteresuje tych wszystkich którzy zamierzają stać się właścicielami Foresterów jak również tych co już je posiadają i będą wiedzieli na co zwrócić uwagę i jakie podjąć działania które pozwolą nam uniknąć zbędnych napraw oraz związanych z tym kłopotów.



arturj
2 gwiazdki
Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Korozja w Foresterze

Post 3 mar 2016, o 13:45

Hej. U mnie w forku 97r. I gen. z Holandii w tamtym roku przegniła belka tylnego zawieszenia (taki zonk, blacha gruba na 2 mm i to 400 km od domu), poza tym klapa przy wycieraczce, nadkole i lewy słupek z przodu. Ranty błotników z tyłu miałem o dziwo zdrowe.
Sprzedam bandita 1200

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Korozja w Foresterze

Post 3 mar 2016, o 14:11

Gdzieś pisałem, ale też widziałem w Forkach zgniłe na wylot belki tylnego zawieszenia, ale w Imprezach i Legacach praktycznie nigdy.
Reszta jak w Subaru, tylne nadkola i łączenie progu z tylnymi błotnikami to newralgiczne punkty. Warto zdjąć z tyłu koła i zobaczyć czy nie ma rudej.

ForekXT
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Korozja w Foresterze

Post 3 mar 2016, o 17:22

Rdzewieje dolna krawędź błotnika pod klapką wlewu paliwa - blacha ma tam taki kształt, że zbiera się woda. Ale w sumie to detal.

Przemas
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: PUŁAWY lubelskie
Auto: Forester XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Korozja w Foresterze

Post 3 mar 2016, o 17:48

ForekXT pisze:Rdzewieje dolna krawędź błotnika pod klapką wlewu paliwa - blacha ma tam taki kształt, że zbiera się woda. Ale w sumie to detal.
Krawędź krawędźią, ale "za" zawiasem klapki jest przestrzeń, w której ZAWSZE jest woda i stoi tam robiąc spustoszenie w postaci dziury na wylot do gniazda mocowania tylnego amortyzatora.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Korozja w Foresterze

Post 7 mar 2016, o 20:37

Mój ma delikatne ślady na sankach i wachaczach... I tyle.. Ani pod zderzakiem, ani krawędzie nadkoli, ani klapa ani inne statndartowe miejsca... Kwestia zabezpieczenia, polecam samemu zrobić poprawkę fabryki i zakonderwowqc całość. Forek 99
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

ForekXT
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Korozja w Foresterze

Post 9 mar 2016, o 15:11

Przemas pisze:"za" zawiasem klapki jest przestrzeń, w której ZAWSZE jest woda i stoi tam robiąc spustoszenie w postaci dziury na wylot do gniazda mocowania tylnego amortyzatora.
Dobrze wiedzieć, przyjrzę się temu. Jakieś lekarstwo na tę przypadłość jest znane?
Zamknąć dziurę albo wręcz przeciwnie zrobić dziurę żeby woda wypływała?

ODPOWIEDZ