pytania na temat AUTOMATU

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Marian1295
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy 2.5 AT MY99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

pytania na temat AUTOMATU

Post 24 sie 2016, o 21:39

Witam wszystkich, od 2 dni jestem właścicielem Legacy III 2.5 AT, w temacie skrzyni automatycznej jestem ciemny jak 12 w nocy :-) i mam 3 pytania.

-na zimnym oleju w skrzyni dużo bardziej czuć moment zmiany biegu jest lekkie szarpnięcie, nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak
-gdzie znajduje się czujnik wstecznych świateł? U mnie nie świecą i nie wiem co jest
-jaki ATF zalać przy wymianie?

Z góry dzięki za pomoc, i proszę o odpowiedź



Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 24 sie 2016, o 22:46

Marian1295 pisze:Witam wszystkich, od 2 dni jestem właścicielem Legacy III 2.5 AT, w temacie skrzyni automatycznej jestem ciemny jak 12 w nocy :-) i mam 3 pytania.

-na zimnym oleju w skrzyni dużo bardziej czuć moment zmiany biegu jest lekkie szarpnięcie, nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak
-gdzie znajduje się czujnik wstecznych świateł? U mnie nie świecą i nie wiem co jest
-jaki ATF zalać przy wymianie?

Z góry dzięki za pomoc, i proszę o odpowiedź
1 Tak ma być
2 Nie wiem
3 DEXRON III a najlepiej kup w ASO dedykowany do tych skrzyń, bo sprawdza się najlepiej

Marian1295
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy 2.5 AT MY99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 24 sie 2016, o 23:53

Dzięki, już coś wiem :-)
Został mi do rozgryźenia temat świateł cofania

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 25 sie 2016, o 08:30

Marian1295 pisze:Dzięki, już coś wiem :-)
Został mi do rozgryźenia temat świateł cofania
Zobacz, czy czasami przy lewarku nie ma.

Marian1295
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy 2.5 AT MY99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 25 sie 2016, o 20:57

Jeszcze jedno pytanie czy ATF można mieszać?
Mam zalany jakiś w kolorze oleju silnikowego i nie mam pojęcia co to za olej.

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 26 sie 2016, o 06:44

Pewnie był malinowy, ale zmienił kolor. Jeśli tak mocno zmienił, to radzę wymienić dynamicznie, bo wtedy wymienisz 90%, a w warunkach domowych połowę. Można mieszać, jeśli spełnia te same parametry. Dlatego radzę kupić ten w ASO, bo większa pewność, że będzie ok.

Yanas
2 gwiazdki
Auto: Subaru Forester 2.0xt
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 26 sie 2016, o 08:09

Przecież odpowiedni Motul będzie OK a dużo tańszy. Po co nabijać kabzę ASO?

szamot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Tbg
Auto: Czarne
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 41 razy

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 26 sie 2016, o 08:19

Yanas pisze: to radzę wymienić dynamicznie
a ja wprost przeciwnie...

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 26 sie 2016, o 11:27

Jeżeli jest tam filtr, to również powinien być wymieniony.
Ogarnij koło siebie jakiś warsztat od automatów.
W ASO mogą nie kumać.

Yanas
2 gwiazdki
Auto: Subaru Forester 2.0xt
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 26 sie 2016, o 12:08

Nic nie pisałem o wymianie dynamicznej..

W swoim aucie z tą samą skrzynią zmieniałem olej w warsztacie specjalizującym się w automatach. Przywiozłem im swojego Motula odpowiadającego parametrom ATF Subaru. W sumie weszło około 6-7l bodajże. Wymiana była statyczna. Przy okazji poprawiono uszczelnienie miski olejowej. Skrzynia po wymianie chodzi bardzo dobrze, przebieg - 275k km.

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 26 sie 2016, o 16:09

Rozumiecie, że on nie wie co w tej skrzyni jest wlane?

Marian1295
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy 2.5 AT MY99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 26 sie 2016, o 20:59

Wstyd się przyznać ale sprawdziłem olej z dyfra i myślałem że to ze skrzyni :oops: .
Jest malinowy tylko nie wiadomo jaki dokładnie, to jaką wymiane polecacie dynamiczną czy statyczną?
Olej z ASO czy coś innego też będzie ok?
Wiecie gdzie może być jakiś włącznik, przekaźnik albo inne ustrojstwo które włącza światła cofania? Nie mogę tego znaleźć ani info na ten temat.

ozarek
2 gwiazdki
Lokalizacja: SJ
Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 26 sie 2016, o 21:36

Kubik1 pisze: Jeśli tak mocno zmienił, to radzę wymienić dynamicznie, bo wtedy wymienisz 90%, a w warunkach domowych połowę.
Kubik1 pisze: Rozumiecie, że on nie wie co w tej skrzyni jest wlane?
Nie ma znaczenia co jest wlane, wlewa się olej o odpowiedniej normie i aprobacie.

Wymianą dynamiczną można sobie tylko problemów narobić szczególnie w sytuacji gdy ATF jest mocno zużyty,
Jak chcesz wymienić większą ilość to robi się 2-3 wymiany statyczne w krótkim odstępie np 0-1kkm-2kkm i masz wymienioną znaczną część i wystarczająco przepłukaną skrzynię.
FUX pisze: Jeżeli jest tam filtr, to również powinien być wymieniony.
serwisówka podaje, że zewnętrzny filtr wymienia się tylko przy uszkodzeniu. Jest to element "maintenance free".
Think.Feel.Drive.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 26 sie 2016, o 22:21

ozarek pisze: serwisówka podaje, że zewnętrzny filtr wymienia się tylko przy uszkodzeniu. Jest to element "maintenance free".
no wiesz...
Małem samochód ze skrzynią ZF, gdzie w manualu było napisane, iż olej nie podlega wymianie.
Potem pojawiły się przebakiwania, że jednak po 150 kkm warto/trzeba. następnie 120 kkm i na koniec że przy 80 kkm nie będzie grzechem. Razem z filtrem. Koszt ok. 3 kpln.
;-)

Yanas
2 gwiazdki
Auto: Subaru Forester 2.0xt
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 27 sie 2016, o 08:03

Wewnętrzny filtr zmienia się tylko w wyjątkowych okolicznościach.Zewnętrzny przy każdej zmianie ATF.Sklepy typu Subarak czy Carfit sprzedają go w zestawach z ATF.

ozarek
2 gwiazdki
Lokalizacja: SJ
Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 27 sie 2016, o 10:48

FUX pisze: no wiesz...
Małem samochód ze skrzynią ZF, gdzie w manualu było napisane, iż olej nie podlega wymianie.
Potem pojawiły się przebakiwania, że jednak po 150 kkm warto/trzeba. następnie 120 kkm i na koniec że przy 80 kkm nie będzie grzechem. Razem z filtrem. Koszt ok. 3 kpln.

wiem, wiem nawet ASO wymienia za każdym razem. To raczej w ramach ciekawostki było. ;)
Inna sprawa, że często co innego jest w instrukcji dla klienta, co innego w serwisówce fabrycznej, a jak się sięgnie do serwisówki producenta skrzyni to jest kolejna wersja.

Zdrowy rozsądek nakazuje wymianę oleju i filtra razem co jakiś czas.
Think.Feel.Drive.

Marian1295
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy 2.5 AT MY99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 28 sie 2016, o 16:21

Marian1295 pisze:Wiecie gdzie może być jakiś włącznik, przekaźnik albo inne ustrojstwo które włącza światła cofania?
Pomoże ktoś w tej kwestii? Nie mogę znaleźć info na ten temat

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 28 sie 2016, o 20:45

Mam ten sam problem. Nagle przestały mi działać światła cofania. Żarówki i bezpieczniki wydają się być w porządku, więc to pewnie włącznik. Na dniach będę dzwonił do mechanika żeby się umówić na naprawę. Dam znać jak czegoś się dowiem 8-)

Marian1295
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy 2.5 AT MY99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 30 sie 2016, o 19:23

Światła cofania naprawione, przewany był przewód przy zawiasie klapy bagażnika.

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 30 sie 2016, o 20:46

O, sprawdzę u siebie. Dzięki za trop :thumb:

kamilos
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Forek 98 "Rodzyn" 2.0 ASB
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 31 sie 2016, o 14:14

Lepiej wymienic statycznie...kup sobie atf maxlife valvoline - tanszy niz oem w aso i sprawdzony. Zobacz filtr zewnetrzny - wyglada jak olejowy jest za przednia lewą półosią.kosztuje okolo 80zl.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Marian1295
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy 2.5 AT MY99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 31 sie 2016, o 18:52

Chyba wymienienie statycznie bo taniej mnie to wyjdzie bo po kupnie auta i tak mam dużo wydatków.
Czy jest możliwość że po wymianie statycznej poprawi się praca skrzyni?
Teraz biegi zmienia trochę twardo można powiedzieć ''agresywnie'' :-)

kamilos
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Forek 98 "Rodzyn" 2.0 ASB
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 31 sie 2016, o 19:27

Tak. Czesto wlasnie gdy szapie na zimnej skrzyni a na cieplej jest ok wymiana pomaga.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Marian1295
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy 2.5 AT MY99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 31 sie 2016, o 20:40

U mnie trochę szarpie na ciepłym oleju, ale mam nadzieje że wymiana oleju pomoże.

Marian1295
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy 2.5 AT MY99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: pytania na temat AUTOMATU

Post 1 paź 2016, o 20:45

Mam pytania o dziwne zachowanie mojej skrzyni. Pierwsze to mam wrażenie że im niższa temperatura na zewnątrz tym lepiej skrzynia zmienia biegi, bo w trasie przy wysokiej temp. czuć tąpnięcie/szarpnięcie. A drugi problem to zdarzyło sie pare razy przy zjazdach z górki skrzynia redukuje i trzyma na 3 biegu tak przy 3000 tys obr. a w większości przypadków obroty spadają do 1500 tys obr i tak jak by luzowało nie wiem jakie jest prawidłowe zachowanie. Jak wiecie jaka może być przyczyna tych problemów proszę o pomoc.

ODPOWIEDZ