Dobry wieczór forumowicze Kolejne aktualizacja, dla ciekawych rozwoju mojej sprawy... otóż... Odebrałem wczoraj samochodzik, zakres wykonanych prac kształtuje się następująco:
- wymiana kompletnego sprzęgła z łożyskiem oporowym (postawiłem na exedy),
- regeneracja pompy wspomagania,
- regeneracja alternatora,
- wymiana chłodnicy,
- regulacja luzów zaworowych (zapłon 5 w górę, wydech 10 w dół, czy jakoś tak ),
- czyszczenie i programowanie przepustnicy,
- rolka napinacza paska,
- uszczelniacz wału tył,
- uszczelniacz wału przód,
- uszczelniacze skrzyni biegów,
- uszczelniacze wałków rozrządu IN,
- uszczelniacze wałków rozrządu EX,
- uszczelki pokryw zaworów,
- filtr oleju + zmiana oleju z ELF na MOTUL 5w40,
- zmiana oleju w skrzyni na MOTUL 75w90,
- czyszczenie styków,
- ustawienie geometrii (kierownica była krzywo),
- odgrzybianie i nabicie klimatyzacji.
Cała operacja kosztowała 4550 zł... a jak wrażenia? Generalnie bomba, koniec z piskami i szumami, wsteczny włazi nareszcie leciutko, wydaje mi się, że skróciło się przełożenie skrzyni, odczuwam wzrost mocy (jak na ssaka oczywiście ) i wg super
A jednak... Pozostał problem niskich obrotów na biegu jałowym (chociaż co ciekawe po podłączeniu komputera, gdy obrotomierz wskazuje ~500rpm, komputer twierdzi, że jest ~750rpm... a przy włączeniu klimy - na zegarze ~900rpm i na komputerze to samo )
Ponadto szarpanie przy przyspieszaniu między 2000/3000rpm i czasem falujące obroty przy dojeżdżaniu do świateł... Jednak z tym będę się bawił na wiosnę, jak podreperuje budżet
Teraz czekam na lepszą pogodę, myje furę i muszę się oficjalnie na łamach forum pochwalić, także tego no... coming soon
piszczenie, świszczenie i stukot...
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- fabziq
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Impreza HAWK n/a MY07 160km
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: piszczenie, świszczenie i stukot...
Troszkę odświeżę, jeśli można...
Chwilę mnie nie było, ponieważ trochę posprzeczałem się z moim świniakiem... Po całym remoncie fura jeździła 2 dni, po czym zaczęła jeździć jakby miała ze 60 lat... a po tygodniu miły starszy Pan trochę skasował mi przedni, lewy bok
Do tego biały dym spod maski, zero reakcji na pedał gazu między 2-4k rpm, wyciek z pompy wspomagania... check P0030, P0031, P0032, P2109... siwy dym z wydechu i zapach benzyny w kabinie...
Już miałem się rozwodzić, no ale... postanowiłem dać jej ostatnią szansę... Wszystko już powoli zaczyna się wyjaśniać i nareszcie będę mógł się pochwalić
Poczułem potrzebę podzielić się tym z Wami
Chwilę mnie nie było, ponieważ trochę posprzeczałem się z moim świniakiem... Po całym remoncie fura jeździła 2 dni, po czym zaczęła jeździć jakby miała ze 60 lat... a po tygodniu miły starszy Pan trochę skasował mi przedni, lewy bok
Do tego biały dym spod maski, zero reakcji na pedał gazu między 2-4k rpm, wyciek z pompy wspomagania... check P0030, P0031, P0032, P2109... siwy dym z wydechu i zapach benzyny w kabinie...
Już miałem się rozwodzić, no ale... postanowiłem dać jej ostatnią szansę... Wszystko już powoli zaczyna się wyjaśniać i nareszcie będę mógł się pochwalić
Poczułem potrzebę podzielić się tym z Wami