Witam
Outback'04, 2.5 SOHC, zagazowany, w moich rękach 2 miesiące.
Wymieniony rozrząd i wyregulowane zawory. Dzień po wymianie ruszam w trasę ponad 300km. Średnie spalanie pokazywane przez komputer za nic nie chce zejść poniżej 11l, mimo bardzo spokojnej jazdy. Wcześniej (przed wizytą w warsztacie) pokonywałem tą samą trasę trzykrotnie, i za każdym razem spalanie "komputerowe" było poniżej 9l. Próbuję jechać jeszcze ekonomiczniej, bo nie wiem co się dzieje (wcześniej jadąc w ten sposób spalanie pokazywał poniżej 8) ale nic to nie daje, tak czy siak ok 11. Po 100km zajeżdżam na stację, żeby sprawdzić ile wziął gazu - wziął 10l, tyle ile "zwyczajowo" wcześniej. Łot de fak - resetuję licznik, jadę dalej, spalanie 11.6, wyskakuje P0171 - uboga mieszanka. Po kolejnych 100km znów sprawdzam na stacji spalanie LPG - znów 10l. Kasuje checka, żeby sprawdzić czy pojawi się znów, przejeżdżam ostatnie 150km, nie pojawił się, spalanie na kompie 11.8
Reasumując - spalanie na kompie z dnia na dzień wzrosło o jakieś 40%, realne spalanie LPG zostało "po staremu" (o ile na ostatnim odcinku nie spalił stu litrów, nie mierzyłem) i pojawił się P0171.
Co to może być? Czy regulacja zaworów/ wymiana rozrządu może mieć z tym cokolwiek wspólnego?
OBK '04 - P0171 wraz ze wzrostem spalania na kompie
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: OBK '04 - P0171 wraz ze wzrostem spalania na kompie
Może zmieniły się wartości korekty spalania dla komputerka.
Nie testowałem i nie ma pojęcia dla jakiego to jest samochodu/rocznika, ale chyba outback.
3. DEALER CUSTOMIZE MODE
The combination meter can be customized with dealer customize according to the following procedure.
CAUTION:
Perform the steps described in 1) through 4) within 10 seconds.
1) Within 3 seconds after turning the ignition switch to ON, set the lighting switch to tail light or headlight position.
2) Press the trip meter knob five times.
3) Turn the lighting switch to OFF, and press the trip meter knob five times.
4) Set the lighting switch to tail light or headlight position again, and press the trip meter knob five times.
5) Move on to the “DEALER CUSTOMIZE MODE”.
• When the dealer customize mode operates, the LCD displays each adjustment screen.
• The dealer customize mode consists of three setting screens. {Avg.F/E Correction Screen}, {Ambient
Temp. Correction Screen} and {Clock Adjust. Screen} is displayed cyclically in this order every time the trip
meter knob is tapped.
• Holding down the trip meter knob while each setting screen is displayed can change the setting value.
NOTE:
When ignition switch is turned OFF or the vehicle is driven, the customize mode is cancelled automatically.
No. Customize mode Initial value Correction range
1 Avg.F/E Correction Screen (initial value+/-0%) Correction Range+/-10%
2 Ambient Temp. Correction Screen (initial value)+/-0°C (°F) Correction Range+/-3°C (°F)
3 Clock Adjust. Screen (initial value on) Correction range on or off
Nie testowałem i nie ma pojęcia dla jakiego to jest samochodu/rocznika, ale chyba outback.
3. DEALER CUSTOMIZE MODE
The combination meter can be customized with dealer customize according to the following procedure.
CAUTION:
Perform the steps described in 1) through 4) within 10 seconds.
1) Within 3 seconds after turning the ignition switch to ON, set the lighting switch to tail light or headlight position.
2) Press the trip meter knob five times.
3) Turn the lighting switch to OFF, and press the trip meter knob five times.
4) Set the lighting switch to tail light or headlight position again, and press the trip meter knob five times.
5) Move on to the “DEALER CUSTOMIZE MODE”.
• When the dealer customize mode operates, the LCD displays each adjustment screen.
• The dealer customize mode consists of three setting screens. {Avg.F/E Correction Screen}, {Ambient
Temp. Correction Screen} and {Clock Adjust. Screen} is displayed cyclically in this order every time the trip
meter knob is tapped.
• Holding down the trip meter knob while each setting screen is displayed can change the setting value.
NOTE:
When ignition switch is turned OFF or the vehicle is driven, the customize mode is cancelled automatically.
No. Customize mode Initial value Correction range
1 Avg.F/E Correction Screen (initial value+/-0%) Correction Range+/-10%
2 Ambient Temp. Correction Screen (initial value)+/-0°C (°F) Correction Range+/-3°C (°F)
3 Clock Adjust. Screen (initial value on) Correction range on or off
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: OBK '04 - P0171 wraz ze wzrostem spalania na kompie
może odczyt na kompie zawyżony?. Spalanie gazu w ustawionej porządnie instalce przy tym silniku powinno być minimum 10 -12 l przy normalnej jeździe.
U mnie w imprezie 99 2.0 udawało się zejść do 10 l gazu /100 km ale przy stałych obrotach (2,5k), a auto mam lżejsze.
Lepiej sprawdź co z tą mieszanką się dzieje, bo uboga mieszanka może narobić kuku w silniku.
U mnie w imprezie 99 2.0 udawało się zejść do 10 l gazu /100 km ale przy stałych obrotach (2,5k), a auto mam lżejsze.
Lepiej sprawdź co z tą mieszanką się dzieje, bo uboga mieszanka może narobić kuku w silniku.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Re: OBK '04 - P0171 wraz ze wzrostem spalania na kompie
zdaje mi się że procedura jest do nowszych outbacków, próbowałem kiedyś podobnej do odczytania checka - nie działało
Jeśli zawyżony, to skąd się to wzięło i co oznacza?
Z tego co widzę na autostat.pl i podobnych spalanie dla tego silnika rzędu 8-9l pb i 10-11LPG w trasie jest typowe, więc to co miałem wcześniej było ok. Zrobiłem tym autem ok 2000km, i wcześniej ten błąd się nie pojawił. Dopiero teraz, zaraz po wizycie w warsztacie i skoku spalania wyświetlanego
Wyczytałem że P0171 może być spowodowany m.in nieszczelnościami na dolocie - czy przy wymianie rozrządu i regulacji zaworów w SOHC demontuje się jakieś elementy dolotu?
Jeśli zawyżony, to skąd się to wzięło i co oznacza?
Z tego co widzę na autostat.pl i podobnych spalanie dla tego silnika rzędu 8-9l pb i 10-11LPG w trasie jest typowe, więc to co miałem wcześniej było ok. Zrobiłem tym autem ok 2000km, i wcześniej ten błąd się nie pojawił. Dopiero teraz, zaraz po wizycie w warsztacie i skoku spalania wyświetlanego
Wyczytałem że P0171 może być spowodowany m.in nieszczelnościami na dolocie - czy przy wymianie rozrządu i regulacji zaworów w SOHC demontuje się jakieś elementy dolotu?
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: OBK '04 - P0171 wraz ze wzrostem spalania na kompie
nie powinno się demontować. Zdejmuje się tylko osłony rozrządu i zaworów, bo dostęp jest od dołu do wszystkiego
A co do kompa może coś mu się pomyliło, skoro realne spalanie jest na normalnym poziomie
Może jakiś czujnik szwankuje np.
Wg. udać się do warsztatu ogarniającego subaru żeby problem rozwiązać
A co do kompa może coś mu się pomyliło, skoro realne spalanie jest na normalnym poziomie
Może jakiś czujnik szwankuje np.
Wg. udać się do warsztatu ogarniającego subaru żeby problem rozwiązać
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Re: OBK '04 - P0171 wraz ze wzrostem spalania na kompie
Sprawdzę jeszcze spalanie i pojawianie się checka na pb, może się okaże że to jakaś jednorazowa anomalia :)
Re: OBK '04 - P0171 wraz ze wzrostem spalania na kompie
Dokonałem inspekcji pod maską szukając ew. nieszczelności - nic specjalnego nie wykryłem, zresztą czuję się póki co mocno zagubiony patrząc na boxera :)
Ale - od czego to przewód? paliwowy?
Zauważyłem że przy zacisku jest nieco popękany na powierzchni, nie wiem czy jest szczelny. Co ew. nieszczelność może powodować?
Ale - od czego to przewód? paliwowy?
Zauważyłem że przy zacisku jest nieco popękany na powierzchni, nie wiem czy jest szczelny. Co ew. nieszczelność może powodować?