Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 1 gru 2016, o 00:29

Witam,
Zakupiłem Subaru Imprezę GC z 93r, która miała zrobiony swap z 1,6 na 2,0 N/A. Silnik nie pracuje poprawnie (już przy zakupie tak było ale postanowiłem powalczyć) i zaczęło się szukanie igły w stogu siana.
Aby lepiej zdiagnozować usterkę - muszę najpierw rozpoznać jaki silnik został tam zamontowany oraz czy swap został prawidłowo wykonany (poprzedni właściciel nie ma takich informacji).
Na bloku silnika oczywiście znalazłem EJ20 -> ale to niewiele daje. Nie wiem która to była wersja silnikowa ani z którego roku :cofee: Skutecznie ogranicza to możliwości zamawiania części. Podejrzewam że swap odbył się samego bloku bez osprzętu (strzelam :wall: ), więc moje pytania będą tendencyjne:
* Czy ECU z 1,6 będzie poprawnie pracował z 2,0
* czy osprzęt taki jak: przepływka (u siebie mam 22680-aa170), czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy, pozostałe czujniki z 1,6 będzie pracował poprawnie przy 2,0
* Jak dokładnie określić wersję silnika oraz potwierdzić ECU
* Taki Swap jest chyba dość popularny - na co zwrócić szczególną uwagę?

Ps. Proste rzeczy zostały już sprawdzone. Przeczyszczona: przepływka, krokowy, wyregulowany czujnik położenia przepustnicy, jest dobra iskra. Wygląda na to że jest za duża dawka benzyny. Strzelam w przepływkę, ale ... jaka tam rzeczywiście powinna być.
Dzięki za wszelką pomoc! :-)



MacGregor
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Białystok
Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 1 gru 2016, o 01:50

Daj trochę fotek, tylko ostrych!
- ogólny silnika
- przepływki
- przepustnicy
- krokowca

i poczytaj to:
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=7838&start=0

fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 3 gru 2016, o 00:03

Witam,
Dzięki za odpowiedź.
Załączam fotki.
Przejrzałem też tematy. Wygląda jakby to był jednak osprzęt z 1,6 :wall: . Nie wiem jak ECU.
Czy jesteście w stanie to potwierdzić?
Załączniki
silnik.jpg
silnik
przeplywka.jpg
przeplywka
krokowy.jpg
krokowy
ECU.jpg
ECU

wade
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 3 gru 2016, o 00:14

No cóż kolego, chyba poprzedni właściciel miał ten sam problem bo już mu wyklarowałem co i jak na drugim forum. Przyjrzyj się temu:
http://forum.subaru.pl/index.php?/topic ... silnikiem/

Myślę że co nie co wyjaśniłem.

fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 4 gru 2016, o 00:53

Dzięki za linka. Te forum chyba chwilowo nie działa, ale na pewno zapoznam się z wątkiem jak tylko ruszy. Ciekawość mnie jednak zjada. W skrocie ecumaster i strojenie?
Dzieki za pomoc.

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 4 gru 2016, o 10:40

Albo komp, wiazka i troche osprzetu od ej 20 phase 1. No chyba, ze bedziesz turbil ;)

niebieskiultras
0 gwiazdek
Auto: Subaru Impreza 97'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 4 gru 2016, o 16:04

fieldy pisze:Dzięki za linka. Te forum chyba chwilowo nie działa, ale na pewno zapoznam się z wątkiem jak tylko ruszy. Ciekawość mnie jednak zjada. W skrocie ecumaster i strojenie?
Dzieki za pomoc.


z tego co pamiętam WADE pisał na kropce że dolot jest z 1.6 komp też był z 1.6 przepustnica itd z 1.6

dosyć sporo tego było ale jest to do ogarniecia



ecumaster i strojenie ? :o :lol:

zadużo nie uzyskasz czymś takim ;)

MacGregor
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Białystok
Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 4 gru 2016, o 17:45

Kolektor ssący jest z EJ20, widać z daleka.
Na fotce z krokowcem widać przykręconą do kolektora zaślepkę na oryginalny otwór krokowca EJ20.
Reszta EJ16

Najszybciej i najtaniej kupić od EJ20 phase I:
- całą wiązkę przednią z wszystkimi czujnikami, czyli z całym osprzetem
- przepustnicę
- przepływkę
- krokowiec

Radzę nie bawić się w ecumastery i inne bajery

fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 6 gru 2016, o 00:31

Czyli rozumiem że muszę oprócz wiązki ze wszystkimi czujnikami , przepustnicy przepływki i krokowca dokupić również ECU, być może również wtryski. Chętnie sprawdzę ile będzie mnie to kosztowało...
Przeczytałem ten oto wątek:
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f= ... a&start=25
i z wypowiedzi melina26 wynika, że może nawet taniej by wyszedł jednak ecumaster plus wtryski. Dałoby mi to dodatkowe możliwości :cofee: ... powrotu do serii.
Ten samochód będzie przeznaczony raczej na track day/kjsy i pojeżdżawki niż na cywilną jazdę. Nie interesuje mnie ekonomia. Być może będę chciał auto "uturbić" za rok/dwa. Wtedy tak czy inaczej będę potrzebował prawdopodobnie świnkę (chociaż być może całe EMU).
Co byście mi doradzili.

MacGregor
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Białystok
Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 7 gru 2016, o 00:39

fieldy pisze:Czyli rozumiem że muszę oprócz wiązki ze wszystkimi czujnikami , przepustnicy przepływki i krokowca dokupić również ECU, być może również wtryski. Chętnie sprawdzę ile będzie mnie to kosztowało...
Zestaw, kompletna wiązka przednia, kolektor ssący kompletny, filtr powietrza z przepływką, zapłaciłem 300zł tylko że sam demontowałem. Niestety trzeba poświęcić kilka ładnych godzin( cała deska do wyjęcia, obydwa przednie błotniki, wykładzina z przodu)
fieldy pisze: Przeczytałem ten oto wątek:
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f= ... a&start=25
i z wypowiedzi melina26 wynika, że może nawet taniej by wyszedł jednak ecumaster plus wtryski. Dałoby mi to dodatkowe możliwości :cofee: ... powrotu do serii.
Ten samochód będzie przeznaczony raczej na track day/kjsy i pojeżdżawki niż na cywilną jazdę. Nie interesuje mnie ekonomia. Być może będę chciał auto "uturbić" za rok/dwa. Wtedy tak czy inaczej będę potrzebował prawdopodobnie świnkę (chociaż być może całe EMU).
Co byście mi doradzili.
Jak umiesz sam stroić to pewnie że warto pójść w tą stronę. Chyba że ktoś zrobi Ci to gratis :-) .

fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 7 gru 2016, o 20:13

Kropka odżyła. Sporo sie dowiedziałem o historii auta. Serdeczne dzięki za pomoc. Sprzedający nie do końca był ze mną szczery, ale tak też zakładałem od początku podczas kupna.
Pytanie. Czy przy wymianie kompa będę musiał kupić immo ze stacyjka.

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 7 gru 2016, o 21:51

Jak kupisz od Legacy I to nie. Daleko od Białegostoku odjechała Impreza?

fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 7 gru 2016, o 21:56

Jeszcze nie.
Jest w Białymstoku u mechanika. Dobry fachowiec, ale nie specjalizuje się w subaru. Rozumiem że w takim razie lepiej szukać kompa od legacy?

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 8 gru 2016, o 12:32

Orientujecie się ile może kosztować ogarnięcie ecumastera? Jest w Białymstoku jakiś magik który mógłby się tym zająć?

Co do oryginalnego ECU.
http://allegro.pl/subaru-legacy-2-2-97r ... 39392.html
Będzie pasował? Z tego co zrozumiałem to od silnika 2.2 powinien pasować. Są też 3 kostki.

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 9 gru 2016, o 08:07

W legacy 2 bedzie juz immo, trzeba od legacy 1. Mam ecu od 2.2 zdaje sie.

NADZIOS
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 9 gru 2016, o 08:48

Imprezy do 96 też nie miały imo na olx jest gość z Moniek co sprzedaje uszkodzony silnik ej20 może warto zadzwonic i spytać czy posiada jeszcze cos z instalacji np. Ecu

fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 13 lut 2017, o 20:30

Witam,
Wracam do tematu. Trochę poczytałem i znalazłem sporo sprzecznych opinii. Najważniejsze pytanie - czy ECU z 2.2/2.0 Phase 1 ma inną wiązkę niż 1.6?
Wydaje się że najbardziej pracochłonne będzie przepięcie całej wiązki (zdjęcie całej deski).

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 14 lut 2017, o 19:07

Wiazka jest inna, sporo brakuje do tej z 2.0/2.2.

fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 14 lut 2017, o 23:14

Dzięki za szybką odpowiedź. Wobec tego postanowiłem pobawić się w "druciarstwo" - czyli poluję na DET3. Podpowiecie może na którym forum znajdę najwięcej informacji dotyczących tego tematu? Gdzie znajdę schemat elektryczny dla silnika 1,6? Autodata? Chciałbym wpiąć się w org wiązkę.

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 15 lut 2017, o 13:46

Ja bym szukal wiazki od Legacy II lub Imprezy (pewnie trudniej znalezc). Dolozysz do tej kasy na DETa i zaraz cale legacy na graty bedzie mozna kupic :D

fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 15 lut 2017, o 23:53

Wydaje się sporo więcej czasu i kasy odbudować wszystko. Za wyciągnięcie deski zedrą ze mnie więcej niż samochód warty. DETa potencjalnie mogę potem włożyć do innego auta lub wykorzystać przy uturbieniu. Mam jeszcze Celice 5 do której mogę przełożyć świnkę w razie ... Źle kombinuje? Próbuje sam siebie przekonać że to dobry pomysł. Sonda afr + det3 <1000 a i ja się chętnie czegoś nauczę.

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 16 lut 2017, o 12:53

Sam podlaczysz deta to i sam przelozysz wiazke. Fakt faktem ze deta potem wykorzystasz.

fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 13 mar 2017, o 20:00

Ciąg dalszy walki. Niestety z racji czasu mocno rozkładam to na raty.
Analizuję opisy z kropki. Według nich powinienem mieć czujnik wałka rozrządu pokazany na zdjęciu:
http://s9.photobucket.com/user/mrbrianf ... 9.jpg.html
Wygląda na to że u mnie go nie ma.
Załączam zdjęcie poglądowe.
Czy to wogóle możliwe? Rozumiem że jest to mniej więcej przy/w prawej głowicy. Przyznam że nie znalazłem tam nawet miejsca na ten czujnik.
Mam bardzo brzydkie podejrzenie, ale poczekam aż mądre głowy się wypowiedzą. :wall:
Załączniki
brak_czujnika.jpg
Brak czujnika wałka

fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 22 mar 2017, o 23:49

Up. Może ktoś ma pomysł.
Druga sprawa. Po czym można odróżnić wtryski 1,6 od 2,0?

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

lucza
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
Auto: babcie ra 95 i 96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 25 mar 2017, o 22:19

Są takie same pod warunkiem że masz topfeed i sidefeed. Na marginesie mam 1.6 cały do rozbiórki silnik,wiązka,komp,czujniki i wszystko.Jest mi to niepotrzebne, wszystko jest to samo co 2.0,mowa o roczniku 98-00. Jeśli wiesz co ci potrzeba lub chcesz wszystko to pisz,problem że mieszkam w ire ale mogę wysłać. Twój problem jest trochę zagmatwany,nie czytałem dokładnie( bo leniwy jestem) ale masz chyba przekładkę z dwóch różnych epok,silnik ->98 instalacja 98-> ,pozdro.
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!

ODPOWIEDZ