uszokdzony silnik od turbodziadka
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
uszokdzony silnik od turbodziadka
Witam, posiadam Subaru legacy turbo z 93 roku i niestety uległ awarii silnik, gdy go kupiłem miał objawy lekkiego stukania na zimno aż w końcu po 3 latach używania sporadycznie stracił kompletnie moc. Rozebrałem go i okazało się ze przetopił się jeden z tłoków puściły pierścienie i delikatnie zatarł się na panewce. Z racji tego że to jeden z najlepszych bloków subaru(zamknięty) postanowiłem go naprawić i tu pytanie do forumowiczów co sądzicie na ten temat, czy można kupić gdzies taki tłok z pierścieniami bądź może ktoś posiada taki. Poniżej zamieszczam zdjęcie tego co sie stało.
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
Nie jestem zorientowany jeśli chodzi o pojemności więc jakbyś mógł napisać jeszcze jaka to pojemność to prędzej coś wymyślimy.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
na oko to też gładź cylindra lekko przytarta ?
Pewnie tłok można kupić, ale pierścienie proponuje nowe założyć.
Tak samo panewki.
Pewnie tłok można kupić, ale pierścienie proponuje nowe założyć.
Tak samo panewki.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
Lekko przytarta :) Rozbierz blok i zawieź na szlifiernię niech pomierzą tuleje czy da się je wyszlifować na nadwymiar. Jak panewka przytarta to wał też do pomierzenia (czy krzywy i średnice czopów), jak w normie to nowe panewki, nowe tłoki+ pierścienie, sprawdzenie szczelności głowic, nowe wszystkie uszczelki i będzie latał :) Jak wał ruszony to kupuj wał 2.5 Spec-C, tłoki Mahle pod strokera, korby min. z STI, albo lepiej kute i będzie potworek :)
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
albo kup ej20G sam słupek z tłokami i wałem
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
dokładna pojemność to 1994 cm3. Na taki zestaw jak napisał skwaro napewno mnie nie bedzie stać;( mysle naprawić go żeby pozostało wszystko tak jak w serii może jedynie troche wiekszą turbine... jeśli chodzi o to ktoś wie jaka była by najlepsza żeby podnieść mu troszke mocy orginalna ma straszną turbodziure ;/ i jeszcze jedno gdzie kupić takie tłoki jeśli zrobiłbym szlif cylindrów??
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
Mam jeszcze kompletny silnik od forestera s-turbo ale z tego co wiem różni sie znacząco inne tłoki no i nie jest zamkniety blok.
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
naprawa bedzie rozłożona troche w czasie z braku czasu, postaram sie jakos po swietach rozpołowić blok i zobacze jak tam sytuacja wygląda
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
Jak chcesz odbudować bez większych modów to jak pisałem sprawdź blok na szlifierni czy wyjdzie nadwymiar, jak tak to nowe tłoki HBR z pierścieniami, kupisz nawet a ASO. Jaką masz teraz turbinę? Większa turbodziury Ci raczej nie zniejszy, wręcz przeciwnie :)
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
Turbina taka jak była seryjnie montowana oznaczenie vf 11. Tak jak pisałem wcześnie po swietach rozbiore blok i pojade do kogos kto się zajmuje szlifowaniem i zobaczymy co z tego będzie.
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
VF11 to jedna z najmniejszych subarowych turbin i raczej nie znajdziesz nic wstającego wcześniej zachowując jednocześnie moc.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
chyba że zamontujesz kompresor
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
Kup suszarkę do włosów i podepnij pod zapalniczkę Niech dmucha
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
Dobry pomysl nie pomyslalem o tym:)luki_man pisze:Kup suszarkę do włosów i podepnij pod zapalniczkę Niech dmucha
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
Jak najbardziej, też jestem za Mahle! To faworyt.skwaro pisze:Lekko przytarta :) Rozbierz blok i zawieź na szlifiernię niech pomierzą tuleje czy da się je wyszlifować na nadwymiar. Jak panewka przytarta to wał też do pomierzenia (czy krzywy i średnice czopów), jak w normie to nowe panewki, nowe tłoki+ pierścienie, sprawdzenie szczelności głowic, nowe wszystkie uszczelki i będzie latał :) Jak wał ruszony to kupuj wał 2.5 Spec-C, tłoki Mahle pod strokera, korby min. z STI, albo lepiej kute i będzie potworek :)
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
Nie ma czegoś takiego jak spec C 2.5 ;) Spec C wychodził tylko 2.0. I owszem wał ma poprawione smarowanie więc jest fajnym rozwiązaniem. Jeśli chodzi o 2.5 to należy pamiętać że nie jest to takie proste tzn trzeba wziąć pod uwagę jeszcze przeniesienie panewki oporowej. Tak więc składanie takiego short-a to okolice 8k. Glowice też uważam za duży błąd zostawiać na hydraulice
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
Oczywiście nie ma wału Spec C, mowa była o wale azotowanym z 2.5 i dodatkowo miałem na myśli panewki Spec C, które są wytrzymalsze niż zwykłe, ale chyba mi coś wycięło jak pisałem :) Przeniesienie panewki oporowej jest oczywistością więc o tym nie pisałem, sprawa prosta, moja szlifiernia ogarnia za nieduże pieniądze :) A co do głowic wszystko zależy w jakie moce celujemy, jak wysoko to oczywiście najlepiej zamienić na głowice z AVCS, ale to sporo podniesie cenę bo dochodzi jeszcze wysterowanie tego z ECU. No i przy wyższych mocach dochodzi kwestia wtrysków, pompy paliwa, większej turbiny, fmic i robi się gruby projekt :)misiek00781 pisze:Nie ma czegoś takiego jak spec C 2.5 ;) Spec C wychodził tylko 2.0. I owszem wał ma poprawione smarowanie więc jest fajnym rozwiązaniem. Jeśli chodzi o 2.5 to należy pamiętać że nie jest to takie proste tzn trzeba wziąć pod uwagę jeszcze przeniesienie panewki oporowej. Tak więc składanie takiego short-a to okolice 8k. Glowice też uważam za duży błąd zostawiać na hydraulice
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
skwaro, Moze i z przeniesieniem panewki nie ma takiego problemu ale nalezy o tym wspomniec inna kwestia to panewki korbowodowe, wiadomo ze ten element jesli chodzi o subaru jest pewnego rodzaju slaboscia wiec przy takim projekcie nalezaloby zainwestowac w mozliwie jak najlepszy zestaw a te bywaja drogie.. komplet nawet 800zl za glowne i korbowodowe
Jesli chodzi o osprzet to glowice avcs na pewno "robia" jednak tez maja problem z pekaniem.. co do sterownika to po co kuc silnik zeby go nie wysterowac ? i tak musialoby wleciec emu i tak
Jednak sadze ze wykorzystujemy bardzo niewlasciwie ten watek z uwagi na to ze budowa takiego silnika + sterownie itp to +/- 20k (pomijajac wszystko bardzo chetnie bym o tym porozmawial )
Jesli chodzi o osprzet to glowice avcs na pewno "robia" jednak tez maja problem z pekaniem.. co do sterownika to po co kuc silnik zeby go nie wysterowac ? i tak musialoby wleciec emu i tak
Jednak sadze ze wykorzystujemy bardzo niewlasciwie ten watek z uwagi na to ze budowa takiego silnika + sterownie itp to +/- 20k (pomijajac wszystko bardzo chetnie bym o tym porozmawial )
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
Same panewki główne Spec C to koszt 700zł, no i dolicz porządne korbowe (ja daję Mahle w specyfikacji WRC) za kolejne 700zł Co do głowic zależy jaki rocznik, później dali odrobinę mniejsze zawory i inny kształt kanałów, więcej mięsa zapobiegało pękaniu.
Co do sterowania opcji jest sporo, od emu (nie lubię bo potrafi się wieszać bez powodu), przez przerobienie wiązki i wstawienie jakiegoś JDMowego ECU po zabawy w profi stanalone'y, wszystko zależy od rocznika auta, np. w forku mam Apexi FC bo tak było najsensowniej dla tego rocznika.
A tak na marginesie właśnie kończymy takiego strokera na zamkniętym bloku, jeszcze tylko czekamy na nowego ślimaka od Garetta ze Stanów
No ale masz rację, temat mocno odpłynął od pierwotnego pytania, jakiś moderator może nas wyciąć do oddzielnego tematu
Co do sterowania opcji jest sporo, od emu (nie lubię bo potrafi się wieszać bez powodu), przez przerobienie wiązki i wstawienie jakiegoś JDMowego ECU po zabawy w profi stanalone'y, wszystko zależy od rocznika auta, np. w forku mam Apexi FC bo tak było najsensowniej dla tego rocznika.
A tak na marginesie właśnie kończymy takiego strokera na zamkniętym bloku, jeszcze tylko czekamy na nowego ślimaka od Garetta ze Stanów
No ale masz rację, temat mocno odpłynął od pierwotnego pytania, jakiś moderator może nas wyciąć do oddzielnego tematu
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
skwaro, sory moj blad, masz calkowita racje jesli chodzi o koszta tych panewek.. 700-800 to cena za glowne i korbowodowe osobno co do emu moim zdaniem robi robote.. kilka aut mi znanych jest na tym postawione i nic nie wiem o wieszaniu ale tez kiedys rozmawiajac z przedstawicielem ecumastera uslyszalem ze wazne dla poprawnego dzialani jest unikanie wiekszych skokow napiecia (sprawny uklad ladowania itp). Poza tym firma co im trzeba przyznac to szybko reaguja na jakies zglaszane bledy, usterki, niedociagniecia itp. Tak wiec mysle ze chlopaki dopracuja temat nawet jesli takie kwiatki puki co wystepuja. Ciekaw jestem tez nowego emu black
Panewki w wrc spec chyba sa na ta chwile najlepszym rozwiazaniem, a przynajmniej o lepszym nie slyszalem.
Szczerze to nie wiem od czego to pekanie glowic zalezy, staralem sie znalezc jakis wspolny mianownik jednak jest z tym problem. Bo z moich obserwacji.. wynika ze pakaja wszystkie glowice newage sti 2.0 podobnie nie zaleznie czy z lat 01-02 czy 03-05. Jedyne co w jakis sposob zaobserwowalem to to ze magiczna granica zdaje sie byc przebieg ok 100-120k. Egzemplarze ponizej mialy jeszcze ok glowice te powyzej z regoly popekane (oczywiscie z wyjatkami) ale to tylko luzne gdybanie
Ja przygotowuje sie powoli do strokera ale na ej25 ale nikt kto sklada ani obrabia silniki nie chce sie za to brac nie wiem czemu wyglada na to ze trzeba przetestowac to na wlasnej d***e
A ten garrett to w miejsce oemu czy przerabiasz kolektor, dolot itp ?
Panewki w wrc spec chyba sa na ta chwile najlepszym rozwiazaniem, a przynajmniej o lepszym nie slyszalem.
Szczerze to nie wiem od czego to pekanie glowic zalezy, staralem sie znalezc jakis wspolny mianownik jednak jest z tym problem. Bo z moich obserwacji.. wynika ze pakaja wszystkie glowice newage sti 2.0 podobnie nie zaleznie czy z lat 01-02 czy 03-05. Jedyne co w jakis sposob zaobserwowalem to to ze magiczna granica zdaje sie byc przebieg ok 100-120k. Egzemplarze ponizej mialy jeszcze ok glowice te powyzej z regoly popekane (oczywiscie z wyjatkami) ale to tylko luzne gdybanie
Ja przygotowuje sie powoli do strokera ale na ej25 ale nikt kto sklada ani obrabia silniki nie chce sie za to brac nie wiem czemu wyglada na to ze trzeba przetestowac to na wlasnej d***e
A ten garrett to w miejsce oemu czy przerabiasz kolektor, dolot itp ?
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
W sensie chcesz robić destrokera na bloku ej25 czy strokera na 2.3 na ej22? Jak chcesz na bloku ej25 to najpierw wypadałoby go zamknąć, pogadaj z Dziakiem. Garrett w tym aucie wpada w OEM miejsce, turbo jest przygotowane pod Subaru przez ATP. Setup "rotated" na customowym kolektorze dolotowym i turbinie wielkości wiadra będziemy niedługo budować w jednym takim foresterze
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: uszokdzony silnik od turbodziadka
Moze przejdzmy na Pw bo nas wywala
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU