uszokdzony silnik od turbodziadka

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
danior92
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester, Subaru Legacy Turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 19 gru 2016, o 20:17

Witam, posiadam Subaru legacy turbo z 93 roku i niestety uległ awarii silnik, gdy go kupiłem miał objawy lekkiego stukania na zimno aż w końcu po 3 latach używania sporadycznie stracił kompletnie moc. Rozebrałem go i okazało się ze przetopił się jeden z tłoków puściły pierścienie i delikatnie zatarł się na panewce. Z racji tego że to jeden z najlepszych bloków subaru(zamknięty) postanowiłem go naprawić i tu pytanie do forumowiczów co sądzicie na ten temat, czy można kupić gdzies taki tłok z pierścieniami bądź może ktoś posiada taki. Poniżej zamieszczam zdjęcie tego co sie stało.



Obrazek



luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 20 gru 2016, o 00:29

Nie jestem zorientowany jeśli chodzi o pojemności więc jakbyś mógł napisać jeszcze jaka to pojemność to prędzej coś wymyślimy.

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 20 gru 2016, o 00:39

na oko to też gładź cylindra lekko przytarta ?
Pewnie tłok można kupić, ale pierścienie proponuje nowe założyć. :lol:
Tak samo panewki.
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

skwaro
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 52 razy

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 20 gru 2016, o 00:53

Lekko przytarta :) Rozbierz blok i zawieź na szlifiernię niech pomierzą tuleje czy da się je wyszlifować na nadwymiar. Jak panewka przytarta to wał też do pomierzenia (czy krzywy i średnice czopów), jak w normie to nowe panewki, nowe tłoki+ pierścienie, sprawdzenie szczelności głowic, nowe wszystkie uszczelki i będzie latał :) Jak wał ruszony to kupuj wał 2.5 Spec-C, tłoki Mahle pod strokera, korby min. z STI, albo lepiej kute i będzie potworek :)

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 20 gru 2016, o 10:47

albo kup ej20G sam słupek z tłokami i wałem :giggle:
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

NADZIOS
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 20 gru 2016, o 19:14

Proponuje odrazu rozwiercić bo i tak kapitałka i tak .

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 21 gru 2016, o 17:27

Pokazuj dziada w calej okazalosci :)

danior92
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester, Subaru Legacy Turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 23 gru 2016, o 18:13

dokładna pojemność to 1994 cm3. Na taki zestaw jak napisał skwaro napewno mnie nie bedzie stać;( mysle naprawić go żeby pozostało wszystko tak jak w serii może jedynie troche wiekszą turbine... jeśli chodzi o to ktoś wie jaka była by najlepsza żeby podnieść mu troszke mocy orginalna ma straszną turbodziure ;/ i jeszcze jedno gdzie kupić takie tłoki jeśli zrobiłbym szlif cylindrów??

danior92
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester, Subaru Legacy Turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 23 gru 2016, o 18:15

Mam jeszcze kompletny silnik od forestera s-turbo ale z tego co wiem różni sie znacząco inne tłoki no i nie jest zamkniety blok.

danior92
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester, Subaru Legacy Turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 23 gru 2016, o 18:37

naprawa bedzie rozłożona troche w czasie z braku czasu, postaram sie jakos po swietach rozpołowić blok i zobacze jak tam sytuacja wygląda

skwaro
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 52 razy

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 23 gru 2016, o 20:16

Jak chcesz odbudować bez większych modów to jak pisałem sprawdź blok na szlifierni czy wyjdzie nadwymiar, jak tak to nowe tłoki HBR z pierścieniami, kupisz nawet a ASO. Jaką masz teraz turbinę? Większa turbodziury Ci raczej nie zniejszy, wręcz przeciwnie :)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

buk
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: KTT
Auto: Forek s-turbo '00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 24 gru 2016, o 15:47

Co to za silnik z s turbo? Nie chcesz sprzedać może? :giggle:

danior92
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester, Subaru Legacy Turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 24 gru 2016, o 16:54

Turbina taka jak była seryjnie montowana oznaczenie vf 11. Tak jak pisałem wcześnie po swietach rozbiore blok i pojade do kogos kto się zajmuje szlifowaniem i zobaczymy co z tego będzie.

skwaro
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 52 razy

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 24 gru 2016, o 20:25

VF11 to jedna z najmniejszych subarowych turbin i raczej nie znajdziesz nic wstającego wcześniej zachowując jednocześnie moc.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 25 gru 2016, o 01:25

chyba że zamontujesz kompresor :giggle:
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 25 gru 2016, o 13:35

Kup suszarkę do włosów i podepnij pod zapalniczkę :-d :-p Niech dmucha

danior92
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester, Subaru Legacy Turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 25 gru 2016, o 13:54

luki_man pisze:Kup suszarkę do włosów i podepnij pod zapalniczkę :-d :-p Niech dmucha
Dobry pomysl nie pomyslalem o tym:)

sammi
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 24 sty 2017, o 15:53

skwaro pisze:Lekko przytarta :) Rozbierz blok i zawieź na szlifiernię niech pomierzą tuleje czy da się je wyszlifować na nadwymiar. Jak panewka przytarta to wał też do pomierzenia (czy krzywy i średnice czopów), jak w normie to nowe panewki, nowe tłoki+ pierścienie, sprawdzenie szczelności głowic, nowe wszystkie uszczelki i będzie latał :) Jak wał ruszony to kupuj wał 2.5 Spec-C, tłoki Mahle pod strokera, korby min. z STI, albo lepiej kute i będzie potworek :)
Jak najbardziej, też jestem za Mahle! To faworyt.

misiek00781
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 25 sty 2017, o 00:04

Nie ma czegoś takiego jak spec C 2.5 ;) Spec C wychodził tylko 2.0. I owszem wał ma poprawione smarowanie więc jest fajnym rozwiązaniem. Jeśli chodzi o 2.5 to należy pamiętać że nie jest to takie proste tzn trzeba wziąć pod uwagę jeszcze przeniesienie panewki oporowej. Tak więc składanie takiego short-a to okolice 8k. Glowice też uważam za duży błąd zostawiać na hydraulice ;-)
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU ;-)

skwaro
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 52 razy

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 25 sty 2017, o 11:56

misiek00781 pisze:Nie ma czegoś takiego jak spec C 2.5 ;) Spec C wychodził tylko 2.0. I owszem wał ma poprawione smarowanie więc jest fajnym rozwiązaniem. Jeśli chodzi o 2.5 to należy pamiętać że nie jest to takie proste tzn trzeba wziąć pod uwagę jeszcze przeniesienie panewki oporowej. Tak więc składanie takiego short-a to okolice 8k. Glowice też uważam za duży błąd zostawiać na hydraulice ;-)
Oczywiście nie ma wału Spec C, mowa była o wale azotowanym z 2.5 i dodatkowo miałem na myśli panewki Spec C, które są wytrzymalsze niż zwykłe, ale chyba mi coś wycięło jak pisałem :) Przeniesienie panewki oporowej jest oczywistością więc o tym nie pisałem, sprawa prosta, moja szlifiernia ogarnia za nieduże pieniądze :) A co do głowic wszystko zależy w jakie moce celujemy, jak wysoko to oczywiście najlepiej zamienić na głowice z AVCS, ale to sporo podniesie cenę bo dochodzi jeszcze wysterowanie tego z ECU. No i przy wyższych mocach dochodzi kwestia wtrysków, pompy paliwa, większej turbiny, fmic i robi się gruby projekt :)

misiek00781
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 26 sty 2017, o 22:36

skwaro, Moze i z przeniesieniem panewki nie ma takiego problemu ale nalezy o tym wspomniec ;-) inna kwestia to panewki korbowodowe, wiadomo ze ten element jesli chodzi o subaru jest pewnego rodzaju slaboscia wiec przy takim projekcie nalezaloby zainwestowac w mozliwie jak najlepszy zestaw a te bywaja drogie.. komplet nawet 800zl za glowne i korbowodowe :-/
Jesli chodzi o osprzet to glowice avcs na pewno "robia" jednak tez maja problem z pekaniem.. co do sterownika to po co kuc silnik zeby go nie wysterowac ? :mrgreen: i tak musialoby wleciec emu i tak ;-)
Jednak sadze ze wykorzystujemy bardzo niewlasciwie ten watek z uwagi na to ze budowa takiego silnika + sterownie itp to +/- 20k :wall: (pomijajac wszystko bardzo chetnie bym o tym porozmawial :thumb: )
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU ;-)

skwaro
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 52 razy

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 27 sty 2017, o 00:19

Same panewki główne Spec C to koszt 700zł, no i dolicz porządne korbowe (ja daję Mahle w specyfikacji WRC) za kolejne 700zł :-) Co do głowic zależy jaki rocznik, później dali odrobinę mniejsze zawory i inny kształt kanałów, więcej mięsa zapobiegało pękaniu.
Co do sterowania opcji jest sporo, od emu (nie lubię bo potrafi się wieszać bez powodu), przez przerobienie wiązki i wstawienie jakiegoś JDMowego ECU po zabawy w profi stanalone'y, wszystko zależy od rocznika auta, np. w forku mam Apexi FC bo tak było najsensowniej dla tego rocznika.
A tak na marginesie właśnie kończymy takiego strokera na zamkniętym bloku, jeszcze tylko czekamy na nowego ślimaka od Garetta ze Stanów ;-)
No ale masz rację, temat mocno odpłynął od pierwotnego pytania, jakiś moderator może nas wyciąć do oddzielnego tematu ;-)

misiek00781
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 27 sty 2017, o 00:50

skwaro, sory moj blad, masz calkowita racje jesli chodzi o koszta tych panewek.. 700-800 to cena za glowne i korbowodowe osobno ;-) co do emu moim zdaniem robi robote.. kilka aut mi znanych jest na tym postawione i nic nie wiem o wieszaniu ale tez kiedys rozmawiajac z przedstawicielem ecumastera uslyszalem ze wazne dla poprawnego dzialani jest unikanie wiekszych skokow napiecia (sprawny uklad ladowania itp). Poza tym firma co im trzeba przyznac to szybko reaguja na jakies zglaszane bledy, usterki, niedociagniecia itp. Tak wiec mysle ze chlopaki dopracuja temat nawet jesli takie kwiatki puki co wystepuja. Ciekaw jestem tez nowego emu black 8-)
Panewki w wrc spec chyba sa na ta chwile najlepszym rozwiazaniem, a przynajmniej o lepszym nie slyszalem.
Szczerze to nie wiem od czego to pekanie glowic zalezy, staralem sie znalezc jakis wspolny mianownik jednak jest z tym problem. Bo z moich obserwacji.. wynika ze pakaja wszystkie glowice newage sti 2.0 podobnie nie zaleznie czy z lat 01-02 czy 03-05. Jedyne co w jakis sposob zaobserwowalem to to ze magiczna granica zdaje sie byc przebieg ok 100-120k. Egzemplarze ponizej mialy jeszcze ok glowice te powyzej z regoly popekane (oczywiscie z wyjatkami) ale to tylko luzne gdybanie ;-)
Ja przygotowuje sie powoli do strokera ale na ej25 ale nikt kto sklada ani obrabia silniki nie chce sie za to brac nie wiem czemu :evilgrin: wyglada na to ze trzeba przetestowac to na wlasnej d***e :whistle:
A ten garrett to w miejsce oemu czy przerabiasz kolektor, dolot itp ?
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU ;-)

skwaro
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 52 razy

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 27 sty 2017, o 01:00

W sensie chcesz robić destrokera na bloku ej25 czy strokera na 2.3 na ej22? Jak chcesz na bloku ej25 to najpierw wypadałoby go zamknąć, pogadaj z Dziakiem. Garrett w tym aucie wpada w OEM miejsce, turbo jest przygotowane pod Subaru przez ATP. Setup "rotated" na customowym kolektorze dolotowym i turbinie wielkości wiadra będziemy niedługo budować w jednym takim foresterze :-)

misiek00781
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszokdzony silnik od turbodziadka

Post 27 sty 2017, o 01:40

Moze przejdzmy na Pw :arrow: bo nas wywala :lol:
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU ;-)

ODPOWIEDZ