Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
lmilczarek
- 1 gwiazdka
- Auto: xt
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
Witam, kolejny subaru do mojej kolekcji zbliża się wielkimi krokami, chciałbym więc też zasięgnąć coś z Waszych cennych doświadczeń i tak chodzi mi o wasze opinie eksploatacyjne dla tych wariantów (waham się) oraz Wasze przykładowe koszty serwisowania planowego/nie planowego dla takich aut z roczników 2011-2013 :
a)Outback 3.6 wersja z europy - ma s# "pokretełko" buja się w 8,1 sek do setki (pedał w podłogę) , nie znam jednak elastyczności np. 60-100, 80-120,80-160 tak w praktyce na co dzień. Jak wypada tu jakość wyprzedzania ? czy tylko piłując gazem na maxa, da się jakoś bujnąć te jednostkę ? np.80-120 w 5 sekund ????
Ustaliłem natomiast że 3.6 da się w miarę bez problemu zagazować (BRC za 5 tyś PLN) - potwierdzicie ? Jak inne przypadłości te dobre i złe dla tej jednostki ?Podobno nie pije oleju, a typowy serwis olejowy to 1000 PLN. (???) Nie trzeba nic inwestować "na dzień dobry" by pare lat pojeżdzić.
b)Legacy 2.5GT turbo kombi - ustaliłem że trzeba zrobić kute tłoki+ich osprzęt ,sprawdzić wał,short blok, dać lepsze grubsze uszczelki pod głowicą ,wydajniejszą chłodnicę, ew.nowe turbo jak luzy są -- generalnie "zrobić silnik" - wpakowanie 13.000-16.000 PLN da gwarancję ładnych paru lat spokojnej i DYNAMICZNEJ jazdy. Osiąga bez problemu 6,2 do setki elastyczność 60-100,80-120 w 4,5-5,0 sekund.swobodnie.
Podobno jest możliwośc zagazowania ale nie mam potwierdzenia.Typowy serwis olejowy 1000,00 PLN
Dla obu spalanie mieszane podobne 11-12L/100km 50% miasto 50% trasa, bez korków warszawskich. A wasze spostrzeżenia ???
a)Outback 3.6 wersja z europy - ma s# "pokretełko" buja się w 8,1 sek do setki (pedał w podłogę) , nie znam jednak elastyczności np. 60-100, 80-120,80-160 tak w praktyce na co dzień. Jak wypada tu jakość wyprzedzania ? czy tylko piłując gazem na maxa, da się jakoś bujnąć te jednostkę ? np.80-120 w 5 sekund ????
Ustaliłem natomiast że 3.6 da się w miarę bez problemu zagazować (BRC za 5 tyś PLN) - potwierdzicie ? Jak inne przypadłości te dobre i złe dla tej jednostki ?Podobno nie pije oleju, a typowy serwis olejowy to 1000 PLN. (???) Nie trzeba nic inwestować "na dzień dobry" by pare lat pojeżdzić.
b)Legacy 2.5GT turbo kombi - ustaliłem że trzeba zrobić kute tłoki+ich osprzęt ,sprawdzić wał,short blok, dać lepsze grubsze uszczelki pod głowicą ,wydajniejszą chłodnicę, ew.nowe turbo jak luzy są -- generalnie "zrobić silnik" - wpakowanie 13.000-16.000 PLN da gwarancję ładnych paru lat spokojnej i DYNAMICZNEJ jazdy. Osiąga bez problemu 6,2 do setki elastyczność 60-100,80-120 w 4,5-5,0 sekund.swobodnie.
Podobno jest możliwośc zagazowania ale nie mam potwierdzenia.Typowy serwis olejowy 1000,00 PLN
Dla obu spalanie mieszane podobne 11-12L/100km 50% miasto 50% trasa, bez korków warszawskich. A wasze spostrzeżenia ???
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
zagazować można wszystko tylko z jakim skutkiem przy regulacji zaworów i ewentualnemu wypalaniu gniazd zaworowych ?
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
dzixd pisze: Ustaliłem natomiast że 3.6 da się w miarę bez problemu zagazować (BRC za 5 tyś PLN) - potwierdzicie ? Jak inne przypadłości te dobre i złe dla tej jednostki ?Podobno nie pije oleju, a typowy serwis olejowy to 1000 PLN. (???) Nie trzeba nic inwestować "na dzień dobry" by pare lat pojeżdzić.
Ja swoją Tribeca z silnikiem 3,6 zagazowałem, instalacja BRC o czym pisałem na forum i zapłaciłem 3600zł. Nie wiem co masz na myśłi serwis olejowy 1000zł, ale ja u siebie wymieniałem wszystkie oleje tzn. silnik, skrzynia, dyfry, filtry, zapłaciłem niecałe 600zł, oczywiście wymian dokonywałem sam.
-
lmilczarek
- 1 gwiazdka
- Auto: xt
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- Slawskip
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Subaru Legacy MY07
- Polubił: 12 razy
- Polubione posty: 4 razy
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
tak, 3600 zł - gratis kilometrowe węże wtrysk lpg - kolektor i instalator który nie potrafi poprawnie wystroić instalacji.lutek34 pisze:dzixd pisze: Ustaliłem natomiast że 3.6 da się w miarę bez problemu zagazować (BRC za 5 tyś PLN) - potwierdzicie ? Jak inne przypadłości te dobre i złe dla tej jednostki ?Podobno nie pije oleju, a typowy serwis olejowy to 1000 PLN. (???) Nie trzeba nic inwestować "na dzień dobry" by pare lat pojeżdzić.
Ja swoją Tribeca z silnikiem 3,6 zagazowałem, instalacja BRC o czym pisałem na forum i zapłaciłem 3600zł. Nie wiem co masz na myśłi serwis olejowy 1000zł, ale ja u siebie wymieniałem wszystkie oleje tzn. silnik, skrzynia, dyfry, filtry, zapłaciłem niecałe 600zł, oczywiście wymian dokonywałem sam.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
Slawskip pisze: tak, 3600 zł - gratis kilometrowe węże wtrysk lpg - kolektor i instalator który nie potrafi poprawnie wystroić instalacji.
Pierdzielisz, nie mam żadnych problemów z instalacją, instalacja pracuje jak na przejechane 2000km poprawnie. Większość H6 została w ten sam sposób zagazowana, jeśli chodzi o umieszczenie wkrętek i wtryskiwaczy, w tym również EGP. Skąd wiesz jak moja instalka jest wystrojona? Sprawdzałeś ją?
Ktoś chce zapłacić 5000zł za te same graty co ja dostałem za 3600zł to proszę bardzo.
- Slawskip
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Subaru Legacy MY07
- Polubił: 12 razy
- Polubione posty: 4 razy
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
Wystarczy poczytać Twój wątek na forum o LPG.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
Tak? I co tam piszę? że mam żle wystrojoną? Podałem przykładowe odczyty kilku parametrów, z tym że duże korekty były spowodowane ciągnięciem lewego powietrza przez nie założony wąż podciśnienia przy składaniu skrzyni i mierzenia luzów zaworowych. Ale oczywiście nikt tego nie podpowiedział, tylko głupie wymądrzanie. Teraz korekty są 0-5 w pełnym zakresie obrotów, zarówno na Pb jak i LPG, AFR 14-15.Slawskip pisze:Wystarczy poczytać Twój wątek na forum o LPG.
-
lmilczarek
- 1 gwiazdka
- Auto: xt
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
koledzy nie kłóćcie się, nie ma o co,.... takie teraz sa ceny egp jest na topie w warszawie co by ktos nie powiedział, ...jako wycenia na podobne pieniadze "składaka".
bardzo załuje ze 2,5 gt nie da sie spokojnie jezdzic tylko trzeba czekac az toto się rozsypie albo wydmucha uszczelkę.szkoda bo cenia za ten sam rocznik podbnie 2.5 gt jak i 3.6. a do 2.5 -- 15000,00 trzeba na poczatek "wsadzić".
bardzo załuje ze 2,5 gt nie da sie spokojnie jezdzic tylko trzeba czekac az toto się rozsypie albo wydmucha uszczelkę.szkoda bo cenia za ten sam rocznik podbnie 2.5 gt jak i 3.6. a do 2.5 -- 15000,00 trzeba na poczatek "wsadzić".
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
Afr 15? Grubo, zawory bedziesz czesto regulowal. Turbo Subaraki sa zlane na 10 zazwyczaj. EGP znam z galerii ich montazy i po tym nie polecam.
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
EGP i top, dobre żarty :) Ja swojego forka kupiłem z ich instalacją, reduktor wyrabiający max. 120KM, wtryski do 160KM w S-turbo. Klientowi wmówili że to normalne że przełącza się na pb przy 4500RPM bo tak jest bezpieczniej :) W aucie znajomego (220KM) podobna historia, do tego wiercenie kolektora na aucie, wężyki od wtrysków do kolektora różnej długości, generalnie tragedia. Instalator u nich ma ogarnąć 2 auta dziennie, a w tym tempie nie da się zrobić dobrze.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
Pamiętaj że moja Tribeca nie jest uturbiona.Soltys pisze:Afr 15? Grubo, zawory bedziesz czesto regulowal. Turbo Subaraki sa zlane na 10 zazwyczaj. EGP znam z galerii ich montazy i po tym nie polecam.
Ja wcale nie polecam EGP jako zakład gdzie montować instalacje LPG, ale miałem Pacifice w której była montowana instalacja BRC właśnie w EGP w 2008, jak ją sprzedawałem to miała najechane 180kkm na LPG, (ja 30kkm) w tym czasie jedynie reduktor(GeniusMax) był regenerowany. Ale ten przykład podaje jedynie jako potwierdzenie że instalacje BRC, jak są dobrze dobrane, to są dobre instalacje.
-
lmilczarek
- 1 gwiazdka
- Auto: xt
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
jako - montuje skladaki - wybrane jako najlepsze, także egp nie jest jedyna co ogarnia w miare subaru, choc jak szef ich przyznaje że dla niego dumą jest ze gazuje subaru i mu to wychodzi.
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
nie mam pojęcia o czym Wy tu pany piszeta ale...
Moje h6 spala lpg już jakieś 170 000 km - raz robiłem regulację luzów, niebawem trzeba będzie zrobić ponownie
Z doświadczenia swego powiem że jak instalacja jest dobrze dostrojona to nawet 100 000 km można zrobić od regulacji do regulacji
Moje h6 spala lpg już jakieś 170 000 km - raz robiłem regulację luzów, niebawem trzeba będzie zrobić ponownie
Z doświadczenia swego powiem że jak instalacja jest dobrze dostrojona to nawet 100 000 km można zrobić od regulacji do regulacji
-
lmilczarek
- 1 gwiazdka
- Auto: xt
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
do kolegi szamot : H6 -- 3.0 czy 3.6 ???????
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
OBK'12 3.6
W kwestii gazu to się nie wypowiem bo jestem za, a nawet przeciw.
W kwestii spalania 50/50 to 12l może być ciężko, jeśli lubisz nadepnąć.
Wyprzedzać się da i na I i na S i na S# :) Najwyżej trzeba wcisnąć głębiej pedał. Ski trzymają dłużej obroty, później zmieniają bieg, a pedał jest bardziej czuły.
Zresztą wybawieniem jest lewa manetka, zrzut biegu przed wyprzedzaniem i ciągnie lepiej bez czekania na redukcję (kick-down).
To pokrętło na środku to pomyłka, na kierownicy jest ok, ale na konsoli jest po prostu za daleko więc albo jeździsz na S albo na I i głębiej wciskasz.
Moje spalanie to tak ok. 18l w mieście, 14l mieszany, 12l na trasie.
Spalanie bardzo się różni, gdyby mi ktoś przystawił pistolet to bym wyciągnął 9'l na trasie bez problemu.
W trasie 160 to taki przelot, przy 180 masz poczucie że jedziesz, .... itd ...
Samochód jest bardzo cichy i stabilny przy dużych prędkościach co mnie zaskoczyło, bo niski nie jest.
W kwestii gazu to się nie wypowiem bo jestem za, a nawet przeciw.
W kwestii spalania 50/50 to 12l może być ciężko, jeśli lubisz nadepnąć.
Wyprzedzać się da i na I i na S i na S# :) Najwyżej trzeba wcisnąć głębiej pedał. Ski trzymają dłużej obroty, później zmieniają bieg, a pedał jest bardziej czuły.
Zresztą wybawieniem jest lewa manetka, zrzut biegu przed wyprzedzaniem i ciągnie lepiej bez czekania na redukcję (kick-down).
To pokrętło na środku to pomyłka, na kierownicy jest ok, ale na konsoli jest po prostu za daleko więc albo jeździsz na S albo na I i głębiej wciskasz.
Moje spalanie to tak ok. 18l w mieście, 14l mieszany, 12l na trasie.
Spalanie bardzo się różni, gdyby mi ktoś przystawił pistolet to bym wyciągnął 9'l na trasie bez problemu.
W trasie 160 to taki przelot, przy 180 masz poczucie że jedziesz, .... itd ...
Samochód jest bardzo cichy i stabilny przy dużych prędkościach co mnie zaskoczyło, bo niski nie jest.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
-
lmilczarek
- 1 gwiazdka
- Auto: xt
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
witam, konkretna informacja dzięki -- czyli 3.6 jest dynamiczne i potrafi wyprzedzać, wiesz wolny ssak bez turbo, myślałem ze to jedzie jak każdy 2.0 l wolnossący tyle ze nieco lepiej, miałem avensisa I 2.0 150 KM tylko takie mam porównanie.
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
Poprzednio miałem Accorda 2.4 200KM, w którym byłem zakochany. Sprzedałem bo jeździłem nim prawie 10 lat :). Poza kwestią automatu to nie żałuję. Jeśli się nie rozpadanie H6 to będzie następny ulubieniec. Mała uwaga jest taka, że mam filtr K&N i wydech z nierdzewki z oddzielną rurą na każde 3 cylindry - to pewnie trochę dodaje mocy.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
no pewnie z pińć kunia jak nicpaku pisze: to pewnie trochę dodaje mocy.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
szamot, jak jest naklejka Pioneer to i bez remapu lepiej jedzie
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
Jeśli nie jeździłeś z filtrem K&N to może wydaje ci się że z 5 kuni, a ja jeżdżę od lat i różnica w odróżnieniu od 5 kuni jest zauważalna.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
Remap sie robi sam w wyniku większej ilości powietrza przez filtr, co wymusza większe dawki żeby utrzymać proporcje... ale co ja tam mogę wiedzieć ... przecież wszystkie sportowe filtry dają mniej powietrza .... pewnie ...So What! pisze:szamot, jak jest naklejka Pioneer to i bez remapu lepiej jedzie
Ostatnio zmieniony 3 sty 2017, o 00:49 przez paku, łącznie zmieniany 1 raz.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
paku, zdecydowanie lepiej mieć więcej niż mniej - ile by to nie było
a gdzie masz naklejone ?So What! pisze: jak jest naklejka Pioneer to i bez remapu lepiej jedzie
Re: Outback 3.6 EUROPA versus Legacy 2.5GT kombi EUROPA
można też popracować na zmniejszeniem oporu powietrza
np. blachę towotem nasmarować, żeby powietrze się lepiej ślizgało
np. blachę towotem nasmarować, żeby powietrze się lepiej ślizgało
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.