[Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
baton208
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Subaru Forester 2.0 S Turbo MY'98, Renault Espace IV 2.0 dCI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
[Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
Subaru mam od niedawna, wcześniej ujeżdżałem inną markę. Samochód przy ruszaniu jest -delikatnie mówiąc- ospały. Ruszając ze świateł mam wrażenie, że zapomniałem ruszyć i ktoś mnie pcha . "Życia" dostaje po przekroczeniu 3000 obrotów, wtedy wiem że mam subaru i turbo pod machą
Poprzedni właściciel, przekazał mi informację iż zmieniał turbinę z seryjnej na -jak powiedział- turbinę z imprezy i przekazał mi jej oznaczenie jako "td04".
Teraz pytanie: Czy ta ospałość może być związana z tą zmianą turbiny, lub czymś innym, lub po prostu tak mam być i trzeba się przyzwyczaić?
Poprzedni właściciel, przekazał mi informację iż zmieniał turbinę z seryjnej na -jak powiedział- turbinę z imprezy i przekazał mi jej oznaczenie jako "td04".
Teraz pytanie: Czy ta ospałość może być związana z tą zmianą turbiny, lub czymś innym, lub po prostu tak mam być i trzeba się przyzwyczaić?
Re: [Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
Zmiana seryjnej turbiny na imprezową spowolni tylko forka. Wraz ze zmianą turbiny powinien pójść remap i pytanie do poprzedniego właściciela po co właściwie była zmiana?
Re: [Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
Podjedź do kogoś co się zna na subaru. Przez internet nie zdiagnozujesz, bo nie wiadomo co jeszcze zrobił. Ja jeżdżę na serwis do Krakowa, więc ty masz bliżej.
-
baton208
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Subaru Forester 2.0 S Turbo MY'98, Renault Espace IV 2.0 dCI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
ccwrc, nic nie wiem o remapie. Człowiek twierdzi że to mu mocy dodało i teraz ma około 200 KM. Czy tak jest, nie wiem? Osobiście nie lubię jakiś dłubanin i wolałbym wrócić do serii, nawet kosztem kilku "kuni". A po co była wymiana? Z rozmowy wynikało że chyba sam nie wie
Kubik1, Muszę problem w A&G zarzucić. Wiem że nie zdiagnozuję przez net, ale chodzi mi raczej o jakie ogólne info.
Dodatkowo żona mi właśnie przekazała że jak włączy POWER i zamiast na D ustawi na 3, to różnica jest wyraźnie odczuwalna. Dużo szybciej się zbiera, a mnie właśnie chodzi o start, potem jest już ok.
Kubik1, Muszę problem w A&G zarzucić. Wiem że nie zdiagnozuję przez net, ale chodzi mi raczej o jakie ogólne info.
Dodatkowo żona mi właśnie przekazała że jak włączy POWER i zamiast na D ustawi na 3, to różnica jest wyraźnie odczuwalna. Dużo szybciej się zbiera, a mnie właśnie chodzi o start, potem jest już ok.
Re: [Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
baton208 pisze: ccwrc, nic nie wiem o remapie. Człowiek twierdzi że to mu mocy dodało i teraz ma około 200 KM.
Bez remapu? Z tego co wiem raczej zdjęło kilka koni. Seryjna, mała forkowa turbina lepiej zbiera się na samym dole.
A... Start z automatu jest powolny, tak czy inaczej ;)
- malak
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Forek Turbo, Hondy, Toyota rwd
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
Zeby ta turbina zadziałała byś musiał najpierw zwiększyć doładowanie... najtańszym kosztem MBC, tylko musisz zaopatrzyć się w zegar doładowania, bo s turbo maja boost cut'a na 1bar, wiec tak na 0.8-0.9 max mozna ustawić i wtedy dopiero odczujesz różnicę.
RedlineGarage.pl
-
baton208
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Subaru Forester 2.0 S Turbo MY'98, Renault Espace IV 2.0 dCI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
No to chyba raczej wrócę do serii. Jak pisałem wyżej, nie lubię dłubanek, jeżeli chodzi o samochód jestem konserwatystą, tam musi być jak najwięcej oryginału.
malak, widzisz tylko kto coś takiego w Krk ogarnie. Ja jestem kompletnym lamusem jeżeli chodzi o dłubanie przy turbo i doładowaniu, tym bardziej że samochód to mam być dupowóz dla żony.
Wielki dzięki za zainteresowanie tematem. Jak ktoś coś jeszcze to proszę.
malak, widzisz tylko kto coś takiego w Krk ogarnie. Ja jestem kompletnym lamusem jeżeli chodzi o dłubanie przy turbo i doładowaniu, tym bardziej że samochód to mam być dupowóz dla żony.
ccwrc, wierzę, jeździłem automatem w volvo 855 i to jeszcze na "gnojówkę" i wierz mi różnica w starcie jest kolosalna. Forek prawie nie jedzie, a volvo to kawał ciężkiego żelastwa.ccwrc pisze:A... Start z automatu jest powolny, tak czy inaczej ;)
Wielki dzięki za zainteresowanie tematem. Jak ktoś coś jeszcze to proszę.
Re: [Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
Bez remapu td04 w s-turbo uzyskuje seryjne 0,55 bara około 500 rpm później niż tf035 ale lepiej jedzie górą. W manualnym forku sie to sprawdza, ale ten automat tak działa z tym silnikiem, nic nowego że start ma ospały, pomogłoby pewnie podniesienie 'stall speed' konwertera, gdzieś na te 3000 rpm właśnie
-
fudżisubo;)
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: WR
- Auto: Forester S turbo MY-01
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: [Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
Masz już odpowiedź masz do wyboru robić remap tej tyrbiny lub sprzedać tą i kupić serię Automat tak ma że jest ospały ja się przyzwyczaiłem .
-
baton208
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Subaru Forester 2.0 S Turbo MY'98, Renault Espace IV 2.0 dCI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
fudżisubo;), ja wiem że demon prędkości to nie będzie Ale, podkreślam, nie o to mi chodzi.
Teraz jeszcze pytanie o remap: Czy to jest ustawienie komputera silnika pod obecną turbinę czy na odwrót czy jeszcze coś innego? Wiem że pytanie jest lamerskie, ale w Subaru jestem kompletnym lamusem Poza tym nigdy w żaden sposób nie "tunigowałem" swoich samochodów, więc i nie miałem z tym żadnej styczności.
Teraz jeszcze pytanie o remap: Czy to jest ustawienie komputera silnika pod obecną turbinę czy na odwrót czy jeszcze coś innego? Wiem że pytanie jest lamerskie, ale w Subaru jestem kompletnym lamusem Poza tym nigdy w żaden sposób nie "tunigowałem" swoich samochodów, więc i nie miałem z tym żadnej styczności.
Re: [Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
Poradziłem jechać do mechanika ogarniętego w subaru. Skoro wolisz robić sam, to mogę tylko życzyć powodzenia.
-
baton208
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Subaru Forester 2.0 S Turbo MY'98, Renault Espace IV 2.0 dCI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
Kubik1, a gdzie ja napisałem że będę cokolwiek sam robił, nie znam się na tym i na pewno będzie to robił jakiś warsztat. Po prostu chciałbym informację uzyskać co będzie z samochodem się działo. Przeczytaj uważnie mój poprzedni post.
- rederyk
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: lubelskie
- Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
Jeśli była wymieniona tylko turbina bez remapu, to najtaniej i najzdrowiej dla silnika będzie wymienić z powrotem turbinę na oryginalną.
Re: [Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
A stawia poważna diagnozę przez internet? Podłącz pod komputer, to się dowiesz czemu tak jeździ. Zgubiłem magiczną kulę i nie pomogębaton208 pisze:Kubik1, a gdzie ja napisałem że będę cokolwiek sam robił, nie znam się na tym i na pewno będzie to robił jakiś warsztat. Po prostu chciałbym informację uzyskać co będzie z samochodem się działo. Przeczytaj uważnie mój poprzedni post.
-
baton208
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Subaru Forester 2.0 S Turbo MY'98, Renault Espace IV 2.0 dCI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [Forester 2.0 S turbo/automat] Problem z przyspieszaniem.
Kubik1, to skoro nie pomożesz i nie czytasz ze zrozumieniem to bardzo Ci już dziękuję. Pozdrawiam.