Forester - dostępność 12v

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
geos
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.0X 2003
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 43 razy

Forester - dostępność 12v

Post 19 sty 2017, o 15:25

chciałbym mieć dostęp do zasilania 12v przez gniazdo zapalniczki przez cały czas, nie tylko gdy silnik pracuje. najchętniej widziałbym to z układem odcięcia odłączającym gniazdo gdy napięcie na akumulatorze spadnie poniżej jakiejś wartości progowej.

jak z głową podejść do takiego tematu? będę wdzięczny za wskazówki i porady.



arturj
2 gwiazdki
Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester - dostępność 12v

Post 19 sty 2017, o 16:02

A nie jest przypadkiem dostępne w pierwszej pozycji przekręconego kluczyka (przed tym jak zapalą się kontrolki), z np. wycieraczkami?
Sprzedam bandita 1200

geos
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.0X 2003
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 43 razy

Re: Forester - dostępność 12v

Post 19 sty 2017, o 16:48

jest, ale chciałbym, aby było też dostępne jak kluczyk nie jest przekręcony :) chcę podłączyć rejestrator w nocy pod takie gniazdo.

arturj
2 gwiazdki
Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester - dostępność 12v

Post 20 sty 2017, o 15:34

To puść na krótko od akumulatora przez jakiś bezpiecznik prąd, albo podłącz do pamięci radia.
Sprzedam bandita 1200

waldis
0 gwiazdek
Lokalizacja: 3-miasto
Auto: Forester
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester - dostępność 12v

Post 22 sty 2017, o 23:13

Ja zamontowałem w swoim SH dwa gniazda (takie z klapkami). Jedno na tunelu, w okolicy lewarka zmiany biegów (symetrycznie do przełącznika/wskaźnika lpg), drugie w okolicy wyłącznika VDC. Podłączone pod napięcie dochodzące do stacyjki. Oba na oddzielnych bezpiecznikach.
Zalety: mam 12V niezależnie od położenia kluczyka w stacyjce (można zostawić schowany telefon do ładowania i pójść na spacer). Nawigacja/telefon nie przerywają ładowania podczas np. tankowania i ponownego odpalania silnika.
Wady: brak kontroli w przypadku pozostawieniu na dłużej obciążenia jak napisał geos. Można pewnie to rozwiązać adoptując gotowy układ z jakiejś lodówki samochodowej. Ale u mnie nie było takiej potrzeby.

ODPOWIEDZ