Witam!
Mamy taki problem z forkiem s/tb, że nie trzyma doładowania. Na każdym biegu boost normalnie wstaje i pikuje w okolice 0,8 bara po czym od razu spada na 0,5-0,6 lekko falując doładowaniem w tym zakresie. Postaram się opisać ogólny setup auta, co sprawdziłem i co już wymieniłem. Może ktoś podpowie coś nowego
Forek to s/tb w skorupie EU, motor EJ20G sterowany kompem 4W czyli seria s/tb, zatruty gazem (objawy niezależnie od paliwa, świeże podzespoły lpg), skrzynia manual z Imprezy '94 Sti 4,11, turbo td04, wydech DP seria z katem, dalej prosto i przelot na końcu, wszystko o fabrycznej średnicy 2,25"
IC szczelny, wymieniony DV na nowy, wymieniony solenoid '2 port' sterujący doładowaniem na używany sprawny, wymieniona grucha WG na używaną sprawną (preload na 0,5 bara prosto z zimnej muszli), turbo zdrowe suche, testowo z wypiętym sterowaniem nabije gruuubo ponad 1 bar, WG nie przycina się, restryktor 1,2 mm seria, nowe wężyki podciśnień, nowy czujnik stuku, podmieniany był MAP sensor ze sprawnego wozu - bez zmian.
Dla ułatwienia dodam że wóz jest technologicznie tożsamy z Imprezą GT 97-98, a zadane doładowanie to okolice 0,8-0,9 bara do końca, cut chyba powyżej 1,1... Aha, i to nie jest S-turbo i nie ma z niego sterownika, bo już takie podejrzenia były ale patrz wyżej
Jeśli ktoś ma pomysły po uważnym przeczytaniu mojego posta, proszę śmiało
Forester St/b MY98 - niestabilne doładowanie
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Forester St/b MY98 - niestabilne doładowanie
Sprawdź czy cały dolot jest szczelny. Jaka przepływka tam siedzi? Nie jest zasyfiona?
P. S. Mam podobny setup w swoim Forku, tylko sterowany Apexi FC :)
P. S. Mam podobny setup w swoim Forku, tylko sterowany Apexi FC :)
Re: Forester St/b MY98 - niestabilne doładowanie
Przepływka 3 pin jak w Imprezie GT 97-98, taki kwadrat na rurze czyszczona jakiś czas temu, błędów brak - co nie znaczy że działa poprawnie. Dolot na drodze turbo->kolektor jest szczelny, na drodze filtr->turbo uszczelniłem często problematyczny odcinek na wejściu do turbo. Co i jak mogę sprawdzić na wcześniejszym odcinku? Lane było plakiem po tym bez żadnej reakcji, więc raczej szczelnie, ale...
Re: Forester St/b MY98 - niestabilne doładowanie
A jaki symbol przepływki? Co do szczelności zdejmij puchę filtra i rurę za przepływką, zaślep czymś, zdejmij któreś podciśnienie z dolotu i przez króciec nadmuchaj układ kompresorem. Wszelkie łączenia i wtryskiwacze pb/lpg spryskaj wodą z mydłem i patrz gdzie lecą bąbelki. Jak układ będzie szczelny sprawdź kompresję.
Re: Forester St/b MY98 - niestabilne doładowanie
Przepływek to 22680AA280 A36-613R80 więc raczej zgodny z ECU.
Za filtrem mogę go nadmuchać ale będzie uciekać którąś uchyloną parą zaworów ssących, co nie?
Uszczelki pod ssakiem nowe bo robiłem mu UPG, zawory też wyregulowane. Zostają inne nieszczelności, jednak zastanawiam się czy nieszczelność zdejmowała by mu tak gwałtownie te ~0,3 bara i lekko falując trzymała by to do końca obrotów. To jest coś ze sterowaniem boostu moim zdaniem, może przetestuje kolejny solenoid ze sprawnego wozu jeśli taki dorwę. Chyba że ECU widzi coś złego, a ja nie wiem co. Były błędy ale przyczyny usunięto + reset, bez zmian.
Za filtrem mogę go nadmuchać ale będzie uciekać którąś uchyloną parą zaworów ssących, co nie?
Uszczelki pod ssakiem nowe bo robiłem mu UPG, zawory też wyregulowane. Zostają inne nieszczelności, jednak zastanawiam się czy nieszczelność zdejmowała by mu tak gwałtownie te ~0,3 bara i lekko falując trzymała by to do końca obrotów. To jest coś ze sterowaniem boostu moim zdaniem, może przetestuje kolejny solenoid ze sprawnego wozu jeśli taki dorwę. Chyba że ECU widzi coś złego, a ja nie wiem co. Były błędy ale przyczyny usunięto + reset, bez zmian.
Re: Forester St/b MY98 - niestabilne doładowanie
Nawet jak trafisz z zaworami to będzie uciekać na tyle powoli że zobaczysz bąbelki powietrza. Nieszczelność może powodować takie akcje. No i jeszcze pytanie jaki masz restryktor w wężyku podciśnienia dochodzącym do muszli, S/tb powinno mieć 0,9mm.
Re: Forester St/b MY98 - niestabilne doładowanie
To jest dobre pytanie, bo restryktor ma 1,2 mm ale taki występuje w katalogu części dla forka z EJ20G na rynek japoński (22326KA120, ID=1.2) więc zostawiłem go w spokoju
Sprawdzę zachowanie auta na mniejszym restryktorze, bo może być tak jak napisałeś.
Auto jest mojego kolegi, który kupił je do ogarnięcia i problemy z boostem były od początku ale z dodatkowymi atrakcjami. Zrobiłem mu porządek pod maską, jednak problem j.w. pozostał.
Sprawdzę zachowanie auta na mniejszym restryktorze, bo może być tak jak napisałeś.
Auto jest mojego kolegi, który kupił je do ogarnięcia i problemy z boostem były od początku ale z dodatkowymi atrakcjami. Zrobiłem mu porządek pod maską, jednak problem j.w. pozostał.
Re: Forester St/b MY98 - niestabilne doładowanie
Nawet nie sprawdzałem katalogu dla S/tb, w imprezach JDM z 2portowym solenoidem my97-98 był 0,9 i taki u siebie wstawiłem. Ale szczerze mówiąc nie sprawdzałem na fabrycznym ECU bo od razu robiliśmy na Apexi... Ale jak pisałem najpierw upewnij się że dolot jest szczelny i wężyki podciśnienia nie są uszkodzone gdzieś.
P.S. Mimo oznaczenia EJ20G w VINie temu silnikowi bliżej do EJ20K niż do EJ20G w którym jest hydrauliczna regulacja zaworów, a nie jak w tym na płytkach.
P.S. Mimo oznaczenia EJ20G w VINie temu silnikowi bliżej do EJ20K niż do EJ20G w którym jest hydrauliczna regulacja zaworów, a nie jak w tym na płytkach.