Kilka pytań technicznych od nowicjusza

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
kiler007
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester SH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kilka pytań technicznych od nowicjusza

Post 13 lut 2017, o 20:52

witam
Jako nowy na forum witam wszystkich użytkowników Subaru.
Od 2 tygodni jestem szczęśliwym..? posiadaczem Subaru Forester SH 2008 rok, 2,0 150km benz. przebieg 119 tys km salon Polska.
Chciałbym podpytać się bardziej doświadczonych użytkowników o kilka nurtujących mnie już na początku użytkowanie spraw.
1. Jak jest u was ze średnim spalaniem pokazywanym przez komp. Wiedziałem ,że może być wysokie ale średnio wartości 12,4 do 13,8 zaczynają mnie przerażać. Jazda głównie duże miasto ok 15 km do pracy i z powrotem. przy okazji spytam czy warto ładować tak znienawidzony przez wszytskich chyba tutaj gaz?
2. W zakupionym przeze mnie egzemlarzu zauważyłem dziwny objaw mianowicie na wolnych obrotach podczas postoju samochód delikatnie "trzęsie" widać to szczegónie na gałce zmiany biegów która sie trzęsie. Zaznaczam, że obrotomierz raczej stoi w miejscu może delikatnie czasami sie porusza. Czy to objaw normaly w tym modelu? czy wamiana świec może coś pomóc?
3. Chyba najbardziej martwiąca mnie sprawa... po wymianie oleju zauważyłem , że jest go przy sprawdzaniu poziomu bardzo dużo na bagnecie. Sprawdzam na zminym silniku na w miare poziomym podłożu. Olej bardzo przekracza stan max o ok. 2-3 cm! nie ukrywam ,że nigdy się z taką sytuacją w żadnym z używanych przeze mnie samochodach nie spotkałem...
z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i sugestie.:)



damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Kilka pytań technicznych od nowicjusza

Post 13 lut 2017, o 22:13

nie jestem mechanikiem, ale mogę odpowiedzieć coś w sprawie punktu 1.
kiler007 pisze:Wiedziałem ,że może być wysokie ale średnio wartości 12,4 do 13,8 zaczynają mnie przerażać.
a co w nich takiego przerażającego? producent obiecał 12.3 w mieście :arrow: i słowa dotrzymuje. a że lata lecą, to i kuców ubywa. a jak kuców ubywa, to do obiecanego 12.3 trzeba dodać... parę kropel.
kiler007 pisze:czy warto ładować tak znienawidzony przez wszytskich chyba tutaj gaz?
wcale nie taki znienawidzony, skoro cała armia forumowiczów go używa. jeśli chodzi o "czy warto", to - jak rozumiem- pytasz o kwestie techniczne - czy gaz nie popsuje ukochanego leśnika...
doświadczenie forumowe pokazuje, że nie popsuje, pod warunkiem, że gaz zrobi fachowiec, a nie pan Zdzisław Najtańszy. fachowiec nie od gazu w samochodach, tylko fachowiec od gazu w Subaru.
jeśli, natomiast, pytasz czy gaz opłaca się zakładać, to takie pytanie skierowane jest do niewłaściwego adresata. o to nie pytaj nas, tylko excela. powiedz mu jak długo będziesz jeździł, ile paliwa zużywasz miesięcznie, jaki będzie koszt instalacji i SERWISOWANIA instalacji i wszystkie inne, które powinieneś mu powiedzieć, żeby on odpowiedział.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: Kilka pytań technicznych od nowicjusza

Post 14 lut 2017, o 04:04

kiler007 pisze: 2. W zakupionym przeze mnie egzemlarzu zauważyłem dziwny objaw mianowicie na wolnych obrotach podczas postoju samochód delikatnie "trzęsie" widać to szczegónie na gałce zmiany biegów która sie trzęsie. Zaznaczam, że obrotomierz raczej stoi w miejscu może delikatnie czasami sie porusza. Czy to objaw normaly w tym modelu? czy wamiana świec może coś pomóc?
może jakaś poduszka albo inne mocowanie?
kiler007 pisze: 3. Chyba najbardziej martwiąca mnie sprawa... po wymianie oleju zauważyłem , że jest go przy sprawdzaniu poziomu bardzo dużo na bagnecie. Sprawdzam na zminym silniku na w miare poziomym podłożu. Olej bardzo przekracza stan max o ok. 2-3 cm! nie ukrywam ,że nigdy się z taką sytuacją w żadnym z używanych przeze mnie samochodach nie spotkałem...
Ze sprawdzania poziomu oleju w Subaru można robić doktorat. Ja, po 14 latach, ciągle nie mam pewności, że sprawdziłem dobrze... a czasami okazuje się, że to co sprawdziłem jest skrajnie różne niż wyszło komu innemu w tym samym aucie parę chwil później :mrgreen: (nie, nie chodzi o moją panewkę, tam poziom był cacy lala i nie ja go sprawdzałem ;-) )
Sprawdź na ciepłym silniku po tankowaniu. Zalej, zostaw auto pod dystrybutorem, zapłać, zjedz hotdoga czy co lubisz. I koniecznie upewnij się, że nie ma kolejki za Tobą - to strasznie wkurzające ;-)

Zbyt dużo oleju to też źle! O ile to sam olej, bo jak się cuś dolało, że taki duży stan, to zwykle również drogo.

Jak sprawdzić olej. Bagnet wyciągasz i czyścisz z oleju. Wkładasz tak aby rysunek był w Twoją stronę (stoisz przed maską). Wyciągasz. Na lewej płaszczyźnie bagnetu masz stan. Na prawej (zwykle więcej) nieistotne. Maksymalny stan na ciepłym silniku powyżej F masz taki wycięty trójkącik. Do Twojego auta wchodzi coś koło 4.5 litrów oleju. Pomiędzy L i F chyba jest litr.

loniusz83
0 gwiazdek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Subaru Forester III
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kilka pytań technicznych od nowicjusza

Post 14 lut 2017, o 17:00

Witam.
Mam ten sam rocznik i ten sam silnik z przebiegiem 160 tys. Odnośnie spalania to u mnie na mieście przy ekonomicznej jeździe trochę mniej spala niż 11 litrów przy normalnej 12. Trasa ale nie autostrady 8. Na autostradach w zależności od szybkości (130-150) to jakies 12-14. Oleju wchodzi 4.2 litra wg instrukcji o ile dobrze pamiętam ale to chyba do suchego silnika, przy wymianie ciut mniej. Co do gazu musisz sprawdzić jaki masz kod silnika na wlepce jak otworzysz drzwi kierowcy "engine code".

ODPOWIEDZ