Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
Mam problem z climatroniciem w moim legacy H6 2004 Europa.
Auto albo grzeje na maxa , nawet po ustawieniu 15,5 stopnia.
Albo dmucha zimnym i załącza się klima przy nastawieniu na 15 stopni.
Brak pośrednich ustawień temperatury.
Auto wyposażone jest w ogrzewanie postojowe.
Gdzie szukać przyczyny ?
Z góry dzięki za pomoc.
Auto albo grzeje na maxa , nawet po ustawieniu 15,5 stopnia.
Albo dmucha zimnym i załącza się klima przy nastawieniu na 15 stopni.
Brak pośrednich ustawień temperatury.
Auto wyposażone jest w ogrzewanie postojowe.
Gdzie szukać przyczyny ?
Z góry dzięki za pomoc.
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
A może ktoś podpowie gdzie w moim aucie jest wewnętrzny czujnik temperatury?
Oraz na jakiej zasadzie działa solarny czujnik temperatury, który znajduje się na desce rozdzielczej?
Oraz na jakiej zasadzie działa solarny czujnik temperatury, który znajduje się na desce rozdzielczej?
- mr_soze
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Subaru Legacy 2,0 AT 2006
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
Sprawdzałeś czy klapa regulująca przepływ powietrza reaguje na polecenia z panelu klimatyzacji?
-
namiot
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: było sti 2002 teraz 2.0R 2008
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
witam miałem takie wariactwo jak mi czujnik temperatury lub termostat padł nie mam pewności co, bo wymieniłem oba,działo się następująco dmuchało gorącym nawet jak było nastawione minimalnie 1 klik na ciepło i po około 30 kilometrach coraz słabiej grzało wracało do normy wymieniłem czujnik temperatury silnika i termostat prawdopodobnie to on i wszystko jest tak jak powinno samohud imprez gh 2008 2.0r
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
Czujnik wewnętrzny może być koło kolumny kierowniczej na wysokości prawego kolana za takimi szparkami.Luke pisze:A może ktoś podpowie gdzie w moim aucie jest wewnętrzny czujnik temperatury?
Oraz na jakiej zasadzie działa solarny czujnik temperatury, który znajduje się na desce rozdzielczej?
A czujnik nasłonecznienia nie działa na ciepło tylko no światło.
Tu masz manual serwisowy do 200x.
https://carmanuals2.com/get/subaru-lega ... nual-69162
W dziale AC(diag)-10 jest procedura automatycznego testu systemu klimatyzacji.
Sam ci powie co jest nie tak... może.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
termostat wykluczam ponieważ , silnik się nie grzeje węże nie puchną a wskaźnik temp jest cały czas w normie
będę szukać dalej , aby sprawdzić klapkę przepływu powietrza muszę zdemontować schowek oraz kilka innych plastyków z prawej strony ?
Pod maską na lewym nadkolu jest jakiś elektrozawór przez który przepływa płyn chłodzący , jaka jest zasada jego działania ?
Wybaczcie te pytania , ale to moje pierwsze subaru.
będę szukać dalej , aby sprawdzić klapkę przepływu powietrza muszę zdemontować schowek oraz kilka innych plastyków z prawej strony ?
Pod maską na lewym nadkolu jest jakiś elektrozawór przez który przepływa płyn chłodzący , jaka jest zasada jego działania ?
Wybaczcie te pytania , ale to moje pierwsze subaru.
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
A pdf kolega ściągnie i rozdział ENGINE SECTION 3 >>COOLING (H6DO) otworzy ... Tam są obrazki.
I polecam kolejny raz autotest klimy (strona 3502).
I polecam kolejny raz autotest klimy (strona 3502).
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
Właśnie jestem w trakcie lektury , fajny manual. Lubię takie książki ;)paku pisze:A pdf kolega ściągnie i rozdział ENGINE SECTION 3 >>COOLING (H6DO) otworzy ... Tam są obrazki.
I polecam kolejny raz autotest klimy (strona 3502).
Dzięki
- mr_soze
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Subaru Legacy 2,0 AT 2006
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
Jak sie dobrze pokombinuje to wystarczy zdjąć sam schowek
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
Nie wiem czy dobrze , ale zrobiłem autodiagnozę A/C.
Wyświetliło mi dwa błędy migające "auto 21" oraz "auto 25"
Z tego co wyczytałem są to uszkodzone czujnik temp. wewnętrznej oraz czujnik solarny, trochę to dziwne
Wymontowałem schowek i widać że wszystkie silniczki działają.
Dodatkowo odkryłem , że ogrzewanie postojowe Eberspracher jest wpięte w dwóch miejscach w fabryczne wiązki , nie wiem czy we właściwy sposób , ale na pewno dawno bo wszystko ładnie zakurzone.
Na module od ogrzewania postojowego wybity jest 2007r , więc raczej wątpliwe aby było źle podpięte. Samo ogrzewanie postojowe uruchamia się z pilota, czujnik temp . ogrzewania postojowego wskazuje właściwą temperaturę na pilocie.
Dziś podepnę wszystko jak fabryka zrobiła i zobaczymy czy to coś pomoże.
Wyświetliło mi dwa błędy migające "auto 21" oraz "auto 25"
Z tego co wyczytałem są to uszkodzone czujnik temp. wewnętrznej oraz czujnik solarny, trochę to dziwne
Wymontowałem schowek i widać że wszystkie silniczki działają.
Dodatkowo odkryłem , że ogrzewanie postojowe Eberspracher jest wpięte w dwóch miejscach w fabryczne wiązki , nie wiem czy we właściwy sposób , ale na pewno dawno bo wszystko ładnie zakurzone.
Na module od ogrzewania postojowego wybity jest 2007r , więc raczej wątpliwe aby było źle podpięte. Samo ogrzewanie postojowe uruchamia się z pilota, czujnik temp . ogrzewania postojowego wskazuje właściwą temperaturę na pilocie.
Dziś podepnę wszystko jak fabryka zrobiła i zobaczymy czy to coś pomoże.
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
Powinno być tylko 20 = OK. Kod 25 od czujnika solarnego często się pojawia jeśli czujnik nie jest dobrze oświetlony. U mnie znika po ok minucie testu przy zachmurzonym niebie.
Problem to kod 21. Sprawdź to.
Pamiętaj że test musi trochę pochodzić. Ok 2min. Czasem błędy znikają po 1,5min.
Problem to kod 21. Sprawdź to.
Pamiętaj że test musi trochę pochodzić. Ok 2min. Czasem błędy znikają po 1,5min.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
Test robiłem w garażu to może dlatego ten solarny wyrzuciło.
W sumie to 21 - uszkodzony czujnik temp wewnętrznej, pasowałby do całej awarii.
Cały test robimy na odpalonym silniku ? Tj. wciskam pokrętło auto + obieg zamknięty +zapłon ? Dalej czekam jakie błędy się wyświetlą ?
W sumie to 21 - uszkodzony czujnik temp wewnętrznej, pasowałby do całej awarii.
Cały test robimy na odpalonym silniku ? Tj. wciskam pokrętło auto + obieg zamknięty +zapłon ? Dalej czekam jakie błędy się wyświetlą ?
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
Mam inną wersję. Później sprawdzę w papierach.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
1. Włączenie zapłonu na ON (ale bez silnika) przy wciśniętych guzikach A/C i nawiewie na szybę przednią = test panelu.
1. Włączenie SILNIKA przy wciśniętych guzikach A/C i recyrkulacji = test układów i sensorów. (lampki mrugaja 4 razy przed testem)
1. Włączenie SILNIKA przy wciśniętych guzikach A/C i recyrkulacji = test układów i sensorów. (lampki mrugaja 4 razy przed testem)
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
Awaria usunięta i to za zero zł.
Kod 25 okazał się słusznym tropem , czujnik temp wewnętrznej nie działał prawidłowo , ponieważ był brudny .
Pomogło spryskanie i przeczyszczenie "kontaktem". Nareszcie wszystko działa w 100% sprawnie
Kod 25 okazał się słusznym tropem , czujnik temp wewnętrznej nie działał prawidłowo , ponieważ był brudny .
Pomogło spryskanie i przeczyszczenie "kontaktem". Nareszcie wszystko działa w 100% sprawnie
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
To bardzo się cieszę.
A tak przy okazji to miałbym pytanie o to jak działa u Ciebie tryb auto (bez klimy).
U mnie, błędów nie ma, ale sposób regulacji temperatury w kabinie jest fatalny.
Np. dwa dni temu jechałem w dłuższej trasie. Miałem wszystko poustawiane przy temp zewnętrznej ok 10St. Wieczorem zrobiło się z 4-5St i oczywiście musiałem podkręcić z 19 na 21. Jakiś dramat. W poprzednim samochodzie jak ustawiłem na 21St to nie musiałem dotykać przez 10 lat co by się nie działo. Najwyżej klimę włączałem w lecie.
A tak przy okazji to miałbym pytanie o to jak działa u Ciebie tryb auto (bez klimy).
U mnie, błędów nie ma, ale sposób regulacji temperatury w kabinie jest fatalny.
Np. dwa dni temu jechałem w dłuższej trasie. Miałem wszystko poustawiane przy temp zewnętrznej ok 10St. Wieczorem zrobiło się z 4-5St i oczywiście musiałem podkręcić z 19 na 21. Jakiś dramat. W poprzednim samochodzie jak ustawiłem na 21St to nie musiałem dotykać przez 10 lat co by się nie działo. Najwyżej klimę włączałem w lecie.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
Coś w tym musi być , ponieważ w audi ustawiłem raz i nie dotykałem.
W subaru jest inaczej delikatne korekty trzeba robić, nie ma tak dobrze, że raz sobie ustawisz i nie dotykasz, przynajmniej u mnie. (bez klimy)
Za to subaru nagrzewa się dużo szybciej.
Wcześniej miałem a6 4,2 z klimatyzacją dwustrefową i było lepiej. Zobaczymy jak będzie latem.
W subaru jest inaczej delikatne korekty trzeba robić, nie ma tak dobrze, że raz sobie ustawisz i nie dotykasz, przynajmniej u mnie. (bez klimy)
Za to subaru nagrzewa się dużo szybciej.
Wcześniej miałem a6 4,2 z klimatyzacją dwustrefową i było lepiej. Zobaczymy jak będzie latem.
Re: Gorąco lub zimno , climatronic Legacy H6 2004
W moim outback'u jest tak dziwnie, że nie ma czujnika koło kolana, tylko jest rurka zasysająca powietrze do modułu klimy i wentylacji, który jest za radiem.Dopiero tam jest czujnik. Spokojnie jestem w stanie sobie wyobrazić, że takie rozwiązanie mierzy temperaturę panelu, a nie kabiny i jest mocno zależne od głośności (mocy i ciepła) radia.
Słabe rozwiązanie.
Słabe rozwiązanie.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"