EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
Pany powiedzcie co mazna w tym motorze zrobic, tylko niepiszecie zeby turbo wkladac.
Ja mam taki plan:
1. Przerobienie FPR
2. Wieksze wtryskiwacze
3. kolektor dodlotowy z 2.5
4. kolektor wydech z 2.5
5. Dedydowany dolot
6. wydech z kwasiaka (policzony)
7. porting glowic .
Napisze jak to sie ma do tego wszstkiego bo to w sumie boxer i na te modyfikacje moze zareagowac inacze niz zedowka. Wogule jaki jest potencjal tego motoru i czym on sie rozni od EJ20-T , oczywiscie pomijajac turbo
Ja mam taki plan:
1. Przerobienie FPR
2. Wieksze wtryskiwacze
3. kolektor dodlotowy z 2.5
4. kolektor wydech z 2.5
5. Dedydowany dolot
6. wydech z kwasiaka (policzony)
7. porting glowic .
Napisze jak to sie ma do tego wszstkiego bo to w sumie boxer i na te modyfikacje moze zareagowac inacze niz zedowka. Wogule jaki jest potencjal tego motoru i czym on sie rozni od EJ20-T , oczywiscie pomijajac turbo
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
Ogólnie rzecz ujmując, silniki wolnossące Subaru różnią się od turbodoładowanych praktycznie wszystkim. "Włożenie turbo" jest niemożliwe, a tuning silnika wolnossącego jest nieopłacalny, ponieważ koszty są wyższe niż np. swapu z 2.0 na 2.5 a efekty mizerne.
Przełożenie elementów z samochodu turbodoładowanego (silnik, napęd, hamulce) też się średnio opłaca i najlepiej po prostu sprzedać auto N/A i kupić turbo.
Amen.
Przełożenie elementów z samochodu turbodoładowanego (silnik, napęd, hamulce) też się średnio opłaca i najlepiej po prostu sprzedać auto N/A i kupić turbo.
Amen.
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
w sumie nie takiej odpowiedzi sie spodziewalem, ja jednak mysle ze da sie cos z tym zrobic, ten silnik to nie taka slaba jednostka, turbic to nie ma sensuw sumie trzeba by bylo s. kompresji zmienic na 8.5:1 lub nawet 8:1
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
Da się. Wysadzić silnik, zmądrzeć, sprzedać zwłoki i kupić turbo. Naprawdę uważasz, że jesteś pierwszy, który wpadł na pomysł, że zakup fabrycznej turboimprezy to droga dla frajerów, a prawdziwe cwaniaki mogą chodzić na skróty? Tylko że w rzeczywistości prawidziwe cwaniaki utykają gdzieś w połowie drogi na skróty, wracają do punktu wyjścia (rzadkie wylać, gęste wyrzucić) i potem już idą ,,frajerską'' drogą.
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
KY - ty to masz od razu jakies dramatyczne wizje :)
Ale faktem jest - ze to bedzie pewnie kupa kasy wydana na modyfikacje, ktore przyniosa pewnie gora 20KM
Ale faktem jest - ze to bedzie pewnie kupa kasy wydana na modyfikacje, ktore przyniosa pewnie gora 20KM
Jacek "AMI" Rudowski
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
No nie wiem, dla mnie to też jest jak 2+2=4 lub mleko=życieAMI pisze: KY - ty to masz od razu jakies dramatyczne wizje :)
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
Ami, to teraz policz:
- nowe, dłuższe, ostrzejsze wałki
- kompletny wydech,
- przeróbka dolotu,
- doprężające tłoki,
- korekta głowic, większe zawory, twardsze sprężyny zaworowe, lżejsze popychacze,
- wyważenie układu korbowo-tłokowego,
- lżejsze koło zamachowe,
- tysiąc pięcset innych mniej lub bardziej ważnych drobiazgów,
- gdzieś na końcu remap, żeby to chodziło.
Razem wyjdzie pewnie z kilkadziesiąt tysięcy, zatem jeśli już coś robić, to z przytupem, czyli np. ponad 100 KM/l. Uzyskamy całkiem mocny silnik o powerbandzie w okolicach 4000-7000, a to oznacza że przydałaby się krótka skrzynia -- a to są kolejne dziesiątki tysięcy. A gdzie hamulce? Zawieszenie?
Nagle się okaże, że wydaliśmy równowartość konkretnego STi na coś, co wciąż nie jeździ jak STi (czy nawet WRX).
Chyba to zaraz wsadzę do FAQ.
r.
- nowe, dłuższe, ostrzejsze wałki
- kompletny wydech,
- przeróbka dolotu,
- doprężające tłoki,
- korekta głowic, większe zawory, twardsze sprężyny zaworowe, lżejsze popychacze,
- wyważenie układu korbowo-tłokowego,
- lżejsze koło zamachowe,
- tysiąc pięcset innych mniej lub bardziej ważnych drobiazgów,
- gdzieś na końcu remap, żeby to chodziło.
Razem wyjdzie pewnie z kilkadziesiąt tysięcy, zatem jeśli już coś robić, to z przytupem, czyli np. ponad 100 KM/l. Uzyskamy całkiem mocny silnik o powerbandzie w okolicach 4000-7000, a to oznacza że przydałaby się krótka skrzynia -- a to są kolejne dziesiątki tysięcy. A gdzie hamulce? Zawieszenie?
Nagle się okaże, że wydaliśmy równowartość konkretnego STi na coś, co wciąż nie jeździ jak STi (czy nawet WRX).
Chyba to zaraz wsadzę do FAQ.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
KY - ale ja zartowalem sobie - ja wiem, ze koszta duze, a -jak sam napisalem- zyski niewielkie.
Poza tym ja juz dwa silniki zabilem, wiec pewne koszta znam ;)
EDIT: faktem jest oczywiscie tez, ze w praktyce potem pozostalem przy seryjnych praktycznie czesciach, a juz na pewno zadne wymiany walkow czy cos tam,
wiec mam tez swiadomosc, ze tego typu rzezbienie to jeszcze wieksze koszta.
Poza tym ja juz dwa silniki zabilem, wiec pewne koszta znam ;)
EDIT: faktem jest oczywiscie tez, ze w praktyce potem pozostalem przy seryjnych praktycznie czesciach, a juz na pewno zadne wymiany walkow czy cos tam,
wiec mam tez swiadomosc, ze tego typu rzezbienie to jeszcze wieksze koszta.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
Rzeźba N/A na seryjnych częściach może dać może kilka procent zysku (wszystko zależy od tego, jak producent ,,spieprzył'' konstrukcję), poprawę kultury pracy silnika i ewentualnie jego trwałości, jeśli się solidnie podejdzie do tematu wyważenia układu korbowo-tłokowego). A i tak pracy/kosztów będzie dużo.
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
Oszalałeś???LouCyphre pisze:lub mleko=życie
Nie cierpię mleka!!!
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
najtanszy tuning EJ20 N/A to upedate do EJ25 N/A
były niemcy, teraz dam szansę japońcowi
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
po weekendowym oglądaniu "Szybko i wściekle" nasuwa się pomysł - a może nos ?
a tak serio z tym swapem na 2.5 to chyba też nie jest tak kolorowo ? czy się myle ?
a tak serio z tym swapem na 2.5 to chyba też nie jest tak kolorowo ? czy się myle ?
.
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
rasputin pisze: a tak serio z tym swapem na 2.5 to chyba też nie jest tak kolorowo ? czy się myle ?
Technicznie nic skomplikowanego ale chyba lepiej zmienić auto.
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
skoro jesteśmy przy 2.5 - taka impreza RS nadaje się na dupowozik?
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
kontynuując temat swap na 2.5 - co pasuje a co nie ? (biorąc pod uwagę 2.0 RX, a nie ssące 1.6 ;) )
.
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
Teraz moze ja troszke pocwaniakuje, ktos z was samodzielnie "obrabial" glowce ??? Niew wydaje mi sie zeby bylo tu az tylu smialkow, a zna ktos z was wogule wzor na podniesienie st. spr. i ile KM daje podniesienie o 1??no wlasnie , panowie jak robilem w swoim golfie GTI 107KM przerobki to sie wszyscy smiali ,ale jak z fabrycznych 10.5s do 100 zrobilo sie 8 i moc 130ps to wtedy miny zjechaly zdrowo, tu chodzi wlasnie o udowodnienie ze sie da, a o kosztach nie bylo nic wspomiane tzn. ze kasa na to jest..., 5000 to w sumie nie jest jakas horendalna kwota.Jesli chodzi o strojenie to zapewnie znacie Evo z Wrocka...
- a tu jest golf 2.0 16V na obrobionych glowicach i przerobionym ukladzie wtryskowym, jakies pytania? 6s do 100
- a tu jest golf 2.0 16V na obrobionych glowicach i przerobionym ukladzie wtryskowym, jakies pytania? 6s do 100
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
Pesymistą jesteś; mi wychodzi ca. 5spaw pisze: jakies pytania? 6s do 100
Ciekawe, dlaczego na tych filmikach nie jest pokazywane otoczenie...
Wygląda to na jazdę na rolkach...
Dolce far niente
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 18 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
Nieeee, myślę że więcej pytań już nie będzie...spaw pisze: jakies pytania? 6s do 100
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
Jeżeli podnoszenie mocy w slowmammalu traktujesz hobbystycznie, żeby pokazać że potrafisz i nie jest najważniejszy stosunek poniesione koszty-efekty, to faktycznie możesz spróbować, może być ciekawie.
Tylko musisz wiedzieć, że będziesz przecierał szlaki, bo nie słyszano tu żeby ktoś coś podobnego robił. Po prostu dwulitrówka turbo jest za dobra, żeby dłubać w wolnym ssaku.
Tylko musisz wiedzieć, że będziesz przecierał szlaki, bo nie słyszano tu żeby ktoś coś podobnego robił. Po prostu dwulitrówka turbo jest za dobra, żeby dłubać w wolnym ssaku.
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
spaw pisze: Jesli chodzi o strojenie to zapewnie znacie Evo z Wrocka...
Znamy Bobika, tylko to niewiele zmieni czy go znamy czy nie skoro z komputerem ze slow mammala nie da się nic zrobić.
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
spoko, sprobuje jednak moze nie wyjdzie tak zle, wsumie kasa/checi/wiedza jest a to najwazniejsze .
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
A flowbench masz? (bo nie sztuka obrobić na pałę).spaw pisze: Teraz moze ja troszke pocwaniakuje, ktos z was samodzielnie "obrabial" glowce ???
Chętnie zobaczę ,,wzór na podniesienie stopnia sprężania''.Niew wydaje mi sie zeby bylo tu az tylu smialkow, a zna ktos z was wogule wzor na podniesienie st. spr.
Z 6:1 do 7:1 czy z 10:1 do 11:1?i ile KM daje podniesienie o 1??
No i ile zrobisz z tych 115KM? 140? 150? Myślę, że w podobnych kosztach przeswapujesz się na 2.5 litra DOHC (165KM), a przy tym silnik będzie przyjemniejszy w obyciu (a GT-ki i WRX wciąż będą Cię objeżdżać, o STI nie wspominam, bo to będzie jak odbieranie dziecku cukierka).
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
Test na inteligencję robisz? Czy chcesz się łapać do kajtków?spaw pisze:Pany powiedzcie co mazna w tym motorze zrobic, tylko niepiszecie zeby turbo wkladac.
Ja mam taki plan:
1. Przerobienie FPR
2. Wieksze wtryskiwacze
3. kolektor dodlotowy z 2.5
4. kolektor wydech z 2.5
5. Dedydowany dolot
6. wydech z kwasiaka (policzony)
7. porting glowic .
Napisze jak to sie ma do tego wszstkiego bo to w sumie boxer i na te modyfikacje moze zareagowac inacze niz zedowka. Wogule jaki jest potencjal tego motoru i czym on sie rozni od EJ20-T , oczywiscie pomijajac turbo
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
tzw. dyskusja spod linkowanego superhipergolf załatwia, myślę, wszystko w temacie. poniżej są same cytaty.
Czasami nie kumam takich kolesi co dlubia przy aucie i traca mase kasy zamiast z marszu kupic cos co jezdzi..
Chlopaku co tu duzo pisac slaby jestes, zrob cos sam w garazu i potem krytykuj , chyba ze nic nie umiesz ,masz dwie lewe rece do roboty i potem wypisujesz takie brednie.Wlasnie takie bzdury wypisuja ludzie ktorzy nawet kola nie potrafia w aucie zmienic.
Wynagrodzeniem jest mina takiego kiepa na swiatlach, gdy go robi stary Golf w ktorego "nie wiadomo czy jest sens pakowac kase".
Inny zaś przerabiał Audi S6 tez wydał tyle ze miał by 2 takie. Co prawda mocy ogrom ale czy był sens nie sadze, mógł z marszu szukać RS a nie pakować siano w S-kę. Teraz już o tym wie...
I co z tego ze garażowymi sposobami uzyskasz mega moc dla tz."mistrzow prostej" cala masa przerobek aby to jechalo a suma sumarum po tygodniu znow nie jedzie
Nie jest sztuka kupic szybkie gotowe auto sztuka jest zrobic cos samemu i miec satysfakce ze autem kupionym za 4tys+ modyfikacje objedziesz auto za 50 tys.
a teraz ja. zgred. i w dodatku samochodowy dyletant.
1. powiedziane zostało: się nie opłaca (ky, to chyba jednak jest jedno z częściej zadawanych pytań)
2. jeśli p.1 nie gra roli - be my guest. i to też zostało powiedziane
3. to jest forum subaru. różnica między golfem (nawet zaje... mocnym) a Subaru uwidacznia się w zakrętach i na śliskich/sypkich nawierzchniach. ergo: spod świateł? no dobra. spróbujemy, ale tak naprawdę, to możemy się sprawdzić na torze (w zakrętach). dlatego większość z "doradzających" myśląc o dłubaniu w silniku "z definicji" myśli o hamulcach, zawieszeniu i całej reszcie składającej się na jeżdżący (an nie tylko przyspieszający) samochód. jeżdżący przez nieco większe J niż przeciętna. być może stąd pochodzi lekkie niezrozumienie wzajemne.
ale ja się nie znam i tak tylko filozuję po nocy.
Czasami nie kumam takich kolesi co dlubia przy aucie i traca mase kasy zamiast z marszu kupic cos co jezdzi..
Chlopaku co tu duzo pisac slaby jestes, zrob cos sam w garazu i potem krytykuj , chyba ze nic nie umiesz ,masz dwie lewe rece do roboty i potem wypisujesz takie brednie.Wlasnie takie bzdury wypisuja ludzie ktorzy nawet kola nie potrafia w aucie zmienic.
Wynagrodzeniem jest mina takiego kiepa na swiatlach, gdy go robi stary Golf w ktorego "nie wiadomo czy jest sens pakowac kase".
Inny zaś przerabiał Audi S6 tez wydał tyle ze miał by 2 takie. Co prawda mocy ogrom ale czy był sens nie sadze, mógł z marszu szukać RS a nie pakować siano w S-kę. Teraz już o tym wie...
I co z tego ze garażowymi sposobami uzyskasz mega moc dla tz."mistrzow prostej" cala masa przerobek aby to jechalo a suma sumarum po tygodniu znow nie jedzie
Nie jest sztuka kupic szybkie gotowe auto sztuka jest zrobic cos samemu i miec satysfakce ze autem kupionym za 4tys+ modyfikacje objedziesz auto za 50 tys.
a teraz ja. zgred. i w dodatku samochodowy dyletant.
1. powiedziane zostało: się nie opłaca (ky, to chyba jednak jest jedno z częściej zadawanych pytań)
2. jeśli p.1 nie gra roli - be my guest. i to też zostało powiedziane
3. to jest forum subaru. różnica między golfem (nawet zaje... mocnym) a Subaru uwidacznia się w zakrętach i na śliskich/sypkich nawierzchniach. ergo: spod świateł? no dobra. spróbujemy, ale tak naprawdę, to możemy się sprawdzić na torze (w zakrętach). dlatego większość z "doradzających" myśląc o dłubaniu w silniku "z definicji" myśli o hamulcach, zawieszeniu i całej reszcie składającej się na jeżdżący (an nie tylko przyspieszający) samochód. jeżdżący przez nieco większe J niż przeciętna. być może stąd pochodzi lekkie niezrozumienie wzajemne.
ale ja się nie znam i tak tylko filozuję po nocy.
- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi
Mnie za to ciekawi co to są te wogule?ky pisze: Chętnie zobaczę ,,wzór na podniesienie stopnia sprężania''.