Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Zinc - PW poszło. Mam nadzieję, że przyda się do czegoś.
Szkoda tylko, iż nie udało się wepchnąć zdjęć gotowego wypieku :) Ale co najważniejsze to masz w treści.
Mam nadzieję, że pomogłem
Szkoda tylko, iż nie udało się wepchnąć zdjęć gotowego wypieku :) Ale co najważniejsze to masz w treści.
Mam nadzieję, że pomogłem
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Mawi pisze:Zinc - PW poszło. Mam nadzieję, że przyda się do czegoś.
Szkoda tylko, iż nie udało się wepchnąć zdjęć gotowego wypieku :) Ale co najważniejsze to masz w treści.
Mam nadzieję, że pomogłem
Czy ja tez moge prosic o paczke na prv?
pozdrawiam
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Jasne, poooszło!sidu85 pisze:
Czy ja tez moge prosic o paczke na prv?
pozdrawiam
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Własnie wyszedłem z kanału pod suzuki. Cykliczna rozrywka: odkręcić, klepnąć wgniecenie, bo dzwoni o wydech, przykręcić... Płyta sheriff na oko 2mm. Tak sobie przykręcam i myślę, lubię przy robocie pomyśleć (czasami nawet przed), że jak wgniotę stalową w obk-u gdzieś w głębokiej Albanii i oprze się o silnik, wydech, to bez warsztatu i młota się nie obędę. Aluminium nie uznaję, miałem już. Pomyślałem o opitoleniu obustronnie matą szklaną i zywicą oryginalnej, robię archeo i okazuje się, że z pomysłem nie jestem pierwszy:
Domagam się konstruktywnej krytyki projektu. Ćwiczył to juz ktoś w praktyce?
Teoretycznie dla mnie same zalety. Lekka, nie dociążasz przodu, zrobisz sam, wzmocnisz w newralgicznych punktach. Jak przywalisz i pęknie, powinno wrócić do zadanego kształtu.zgrocca pisze:choć można by jeszcze użyć żywicy i włókna szklanego/aramidowego/węglowego ------ aramidowe - kuloodporna osłona chodzi mi to po głowie ale przez litość dla sąsiadów nie wdrażam trzeba by zakład co z żywicami za pan brat taka osłona była by lekka niepozorna i dość twarda jako "bazy" można by użyć tego plastiku oem tak sobie rozmyślam
Domagam się konstruktywnej krytyki projektu. Ćwiczył to juz ktoś w praktyce?
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
w sensie osłon - nie. w sensie kompozytów do najdziwniejszych zastosowań - tak.BiP pisze:Ćwiczył to juz ktoś w praktyce?
zali wżdy?BiP pisze:Jak przywalisz i pęknie, powinno wrócić do zadanego kształtu.
jak przywalisz i pęknie, to będzie pęknięte i już. to pierwsze primo. wszystkie kompozytowe konstrukcje, które (zapewne) były/są inspiracją dla tego pomysłu, to konstrukcje, które pracują jak monocoque, nie jak typowa płyta. to drugie primo. jak taka kompozytowa płyta pęknie, to jest po prostu do zrobienia od nowa, a nie do wyklepania. to trzecie primo. silnik wydziela ciepło. dużo ciepła. pytanie: czy to ciepło ma jakiś związek z płytą?
nie wiem, bo w przypadku płyty metalowej nie ma pytania. w przypadku żywicy epoksydowej pytanie jak najbardziej jest.
i na koniec najlogiczniej: gdyby kompozytowe płyty (nieważne, z jakim "zbrojeniem") były lepsze od rozwiązań starych jak świat, to by je wyparły w czasach budki na Poloneza - truck'a (zrobionej z kompozytu szklanego).
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Warto jeszcze dodać konieczność wytworzenia formy. Często zabija to projekt od strony ekonomicznej.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Forma zostanie w środku. Nie robię z niczego, tylko na bazie oryginalnego plastiku.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Nie jestem specem od kompozytów ale chyba przydałby się jakiś autoklaw czy coś. Pewnie można pędzel, żywica, mata ale nie wiem jaki będzie efekt końcowy...
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
patrząc tylko przez chwilę w sufit...
najsensowniesze, co możesz zrobić, to kupić rowing (włókno szklane) na szpuli. owinąć plastikowy skidpad włóknem raz w kierunku "wzdłuż", drugi raz w kierunku "w poprzek" zaciapać wszystko żywicą (przesycasz wałkiem lub pędzlem, byleby żywica oblepiła wszystkie nitki rowinku) i zobaczyć, co wyszło.
uprzedzam - żeby wyszło porządnie trzeba starannie nawinąć rowing.
układanie mat jest (na płycie) jest o tyle ryzykowne, że nie wiadomo co żywica zrobi z plastikiem. może - na ten przykład - nie przykleić się.
najsensowniesze, co możesz zrobić, to kupić rowing (włókno szklane) na szpuli. owinąć plastikowy skidpad włóknem raz w kierunku "wzdłuż", drugi raz w kierunku "w poprzek" zaciapać wszystko żywicą (przesycasz wałkiem lub pędzlem, byleby żywica oblepiła wszystkie nitki rowinku) i zobaczyć, co wyszło.
uprzedzam - żeby wyszło porządnie trzeba starannie nawinąć rowing.
układanie mat jest (na płycie) jest o tyle ryzykowne, że nie wiadomo co żywica zrobi z plastikiem. może - na ten przykład - nie przykleić się.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
damaz, starannie nawinąć tzn. najlepiej zrobić jakiś ładny splot. Jak ktoś nie ma co robić w wolnym czasie... Mówimy o elemencie 0,5m x 1m (upraszczając). żeby to miało sens to pewnie trzeba to włókno nawijać starannie co 1 mm. Dodatkowo element nie jest idealnie płaski i od środka tam gdzie jest "wklęśnięte" trzeba by to kleić od razu do płyty, żeby miało sens.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Maty rowingowej nabyłem 7m2. Położenie dwóch warstw na raz trochę niezgodne ze sztuką jest, bo nie masz możliwości kontroli przesycenia żywicą. Plecionka mocno zwarta jest. Wolę zdrowie plastiku zaryzykować.damaz pisze:patrząc tylko przez chwilę w sufit...
najsensowniesze, co możesz zrobić, to kupić rowing (włókno szklane) na szpuli. owinąć plastikowy skidpad włóknem raz w kierunku "wzdłuż", drugi raz w kierunku "w poprzek" zaciapać wszystko żywicą (przesycasz wałkiem lub pędzlem, byleby żywica oblepiła wszystkie nitki rowinku) i zobaczyć, co wyszło.
uprzedzam - żeby wyszło porządnie trzeba starannie nawinąć rowing.
układanie mat jest (na płycie) jest o tyle ryzykowne, że nie wiadomo co żywica zrobi z plastikiem. może - na ten przykład - nie przykleić się.
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
jest jak najbardziej zgodne ze sztuką ręcznego lepienia kompozytów. tylko na krzyż warstwy połóż. co do kontroli, to przy ręcznym tupaniu pędzlem (ugniataniu wałkiem) nigdy nie masz kontroli. dlatego właśnie ułożenie kilku warstw maty jest zgodne ze sztuką.BiP pisze: Położenie dwóch warstw na raz trochę niezgodne ze sztuką jest, bo nie masz możliwości kontroli przesycenia
zasada (w tych okolicznościach przyrody) jest taka, że lepiej nakłaść więcej żywicy i potem pracowicie ją wyciskać, niż niedokleić.
no i spróbuj poczytać (pogóglać), która żywica ma szansę związać się z płytą.
tam, gdzie masz otwory na śruby połóż między maty podkładki pod śruby (zwykłe, płaskie). możesz je ustalić jakimś patykiem na czas tupania. przesycania, w sensie. potem poświęć im trochę czasu i postaraj się dookoła tych podkładek porządnie połączyć rowing z żywicą. małą ilością żywicy.
ten sam patyk (od podkładek) może zrobić otwór w macie. bo lepiej jest wepchnąć w rowing patyk, niż ciąć włókna.
- zgrocca
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
- Auto: forester black, wolny ssak
- Polubił: 25 razy
- Polubione posty: 8 razy
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
formą była by plastik orginał ? na to nie wiem plecionka szklane? jakiś mix plecionka z aramidowymi?Chloru pisze:Warto jeszcze dodać konieczność wytworzenia formy. Często zabija to projekt od strony ekonomicznej.
Pracy szukam praca mnie szuka
- zgrocca
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
- Auto: forester black, wolny ssak
- Polubił: 25 razy
- Polubione posty: 8 razy
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
no i noi zrobił ??????BiP pisze:Forma zostanie w środku. Nie robię z niczego, tylko na bazie oryginalnego plastiku.
ciekawym jak diabli
Pracy szukam praca mnie szuka
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Robi się
Fotek póki co nie dam, bo mało estetycznie. Tak wyszło, bo smrodek był taki, że dostałem eksmisję z garażu w trybie natychmiastowym i z mokrym kompozytem musiałem zmienić lokalizację. No ale to pierwsza warstwa, to nie będzie widać.
Dla potomnych porady:
-odtłuścić i umyć - zleciłem to w myjni chemią do mycia silników, wewnątrz był jakiś kocyk z wełny mineralnej, trzeba się trochę naskrobać
-zmatowić, umyć nitro, lepiej szmata się klei na lekko wiążącą żywicę
-płyta wcale nie jest taka płaska, jak się wydaje, więc nie przesadzać z gramaturą szmaty (ja dałem 650g/m2 i jest dużo za sztywna) trzeba sobie pomóc czym się da - wkręty pchełki, spinacze biurowe i nawet ściski stolarskie były w użyciu
Obustronnie na warstwę poszedł kg żywicy, więc wcale tak lekko nie będzie, ale efekt na tej pierwszej warstwie bardziej, niż zadowalający
Nie wiem, na jaką cholerę w przedniej części dwie klapki z gumowymi przesłonami są. Na razie zostawiłem, ale zamuruję na amen.
Fotek póki co nie dam, bo mało estetycznie. Tak wyszło, bo smrodek był taki, że dostałem eksmisję z garażu w trybie natychmiastowym i z mokrym kompozytem musiałem zmienić lokalizację. No ale to pierwsza warstwa, to nie będzie widać.
Dla potomnych porady:
-odtłuścić i umyć - zleciłem to w myjni chemią do mycia silników, wewnątrz był jakiś kocyk z wełny mineralnej, trzeba się trochę naskrobać
-zmatowić, umyć nitro, lepiej szmata się klei na lekko wiążącą żywicę
-płyta wcale nie jest taka płaska, jak się wydaje, więc nie przesadzać z gramaturą szmaty (ja dałem 650g/m2 i jest dużo za sztywna) trzeba sobie pomóc czym się da - wkręty pchełki, spinacze biurowe i nawet ściski stolarskie były w użyciu
Obustronnie na warstwę poszedł kg żywicy, więc wcale tak lekko nie będzie, ale efekt na tej pierwszej warstwie bardziej, niż zadowalający
Nie wiem, na jaką cholerę w przedniej części dwie klapki z gumowymi przesłonami są. Na razie zostawiłem, ale zamuruję na amen.
- zgrocca
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
- Auto: forester black, wolny ssak
- Polubił: 25 razy
- Polubione posty: 8 razy
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
WOW !!BiP pisze:Robi się
Fotek póki co nie dam, bo mało estetycznie. Tak wyszło, bo smrodek był taki, że dostałem eksmisję z garażu w trybie natychmiastowym i z mokrym kompozytem musiałem zmienić lokalizację. No ale to pierwsza warstwa, to nie będzie widać.
Dla potomnych porady:
-odtłuścić i umyć - zleciłem to w myjni chemią do mycia silników, wewnątrz był jakiś kocyk z wełny mineralnej, trzeba się trochę naskrobać
-zmatowić, umyć nitro, lepiej szmata się klei na lekko wiążącą żywicę
-płyta wcale nie jest taka płaska, jak się wydaje, więc nie przesadzać z gramaturą szmaty (ja dałem 650g/m2 i jest dużo za sztywna) trzeba sobie pomóc czym się da - wkręty pchełki, spinacze biurowe i nawet ściski stolarskie były w użyciu
Obustronnie na warstwę poszedł kg żywicy, więc wcale tak lekko nie będzie, ale efekt na tej pierwszej warstwie bardziej, niż zadowalający
Nie wiem, na jaką cholerę w przedniej części dwie klapki z gumowymi przesłonami są. Na razie zostawiłem, ale zamuruję na amen.
Pracy szukam praca mnie szuka
- zgrocca
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
- Auto: forester black, wolny ssak
- Polubił: 25 razy
- Polubione posty: 8 razy
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
wysyłająeddie_gt4 pisze:btw, fajna alternatywa dla OEM oslony (np. jak ktos ma polamana, etc.), jest oslona z odpornego na uderzenia plastiku (duzo trwalsza niz OEM)
http://autotuning.rlm.lv/category_39.html
oczywiscie, nie sa tak mocne jak alu plyty (ale nei sa tez tak slabe jak OEM oslony ), ale ich glownym atutem jest to, ze duzo lepiej niz alu plyty chronia przed roznym syfem
no i chyba raczej nie sa dostepne w PL
ale paczka jest droższa niż skidplate
Pracy szukam praca mnie szuka
- zgrocca
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
- Auto: forester black, wolny ssak
- Polubił: 25 razy
- Polubione posty: 8 razy
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Znalazlem chyba ciekawą na alle 550 zl stal 2mm
I teraz pytanie normalą czy ocynkowaną nieco droższą?
I teraz pytanie normalą czy ocynkowaną nieco droższą?
Pracy szukam praca mnie szuka
- zgrocca
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
- Auto: forester black, wolny ssak
- Polubił: 25 razy
- Polubione posty: 8 razy
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Mam jeszcze tylko jedno pytanie jakie śruby idą do przodu i tam gdzie tuleje ...bo chciał bym założyć tak rach ciach bez pasowania szukania
więc prosze napiszcie m ? na ??
https://photos.app.goo.gl/fu60RsgnmLUxJiBs1
do tej do forestera sg
więc prosze napiszcie m ? na ??
https://photos.app.goo.gl/fu60RsgnmLUxJiBs1
do tej do forestera sg
Pracy szukam praca mnie szuka
- maciek20186
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: W-wo
- Auto: Forester 02MY NA
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
U mnie w Forku SF mam M8, z przodu masz max 10 mm gwintu w przednim wzmocnieniu.zgrocca pisze:Mam jeszcze tylko jedno pytanie jakie śruby idą do przodu i tam gdzie tuleje ...bo chciał bym założyć tak rach ciach bez pasowania szukania
więc prosze napiszcie m ? na ??
https://photos.app.goo.gl/fu60RsgnmLUxJiBs1
do tej do forestera sg
W belce pod silnikiem też mam M8 długość gwintu mniej więcej ta sama. Dodaj sobie wysokośc tulejki.
Ja swoją płytę robiłem sam z blachy inox 3 mm.
- zgrocca
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
- Auto: forester black, wolny ssak
- Polubił: 25 razy
- Polubione posty: 8 razy
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
dziękuję !!!maciek20186 pisze:U mnie w Forku SF mam M8, z przodu masz max 10 mm gwintu w przednim wzmocnieniu.zgrocca pisze:Mam jeszcze tylko jedno pytanie jakie śruby idą do przodu i tam gdzie tuleje ...bo chciał bym założyć tak rach ciach bez pasowania szukania
więc prosze napiszcie m ? na ??
https://photos.app.goo.gl/fu60RsgnmLUxJiBs1
do tej do forestera sg
W belce pod silnikiem też mam M8 długość gwintu mniej więcej ta sama. Dodaj sobie wysokośc tulejki.
Ja swoją płytę robiłem sam z blachy inox 3 mm.
inox WOW
Pracy szukam praca mnie szuka
- maciek20186
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: W-wo
- Auto: Forester 02MY NA
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Zapomniałem fotę wrzucić wczoraj.
Dzisiaj się postaram pamiętać
Dzisiaj się postaram pamiętać
- zgrocca
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
- Auto: forester black, wolny ssak
- Polubił: 25 razy
- Polubione posty: 8 razy
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
a czym krajałeś inoxa?maciek20186 pisze:Zapomniałem fotę wrzucić wczoraj.
Dzisiaj się postaram pamiętać
Pracy szukam praca mnie szuka
- maciek20186
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: W-wo
- Auto: Forester 02MY NA
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Palnikiem plazmowym i szlifierka kątową. Samą szlifierką też da radęzgrocca pisze:a czym krajałeś inoxa?maciek20186 pisze:Zapomniałem fotę wrzucić wczoraj.
Dzisiaj się postaram pamiętać
- maciek20186
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: W-wo
- Auto: Forester 02MY NA
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera
Tak mi to wyszło.
Spawy brzydkie dopiero uczyłem się spawać Tig"iem
Dołożyłem boki z starej plastikowej osłony co by nie chlapało za bardzo na silnik.
Po kilkudziesięciu kilometrach naciąłem, od frontu między różowym napisem blachę i zaklepałem jedną część - górną do środka. Zrobiły się ładne "skrzela" - nie mam foty.
Latem było za szczelnie
Spawy brzydkie dopiero uczyłem się spawać Tig"iem
Dołożyłem boki z starej plastikowej osłony co by nie chlapało za bardzo na silnik.
Po kilkudziesięciu kilometrach naciąłem, od frontu między różowym napisem blachę i zaklepałem jedną część - górną do środka. Zrobiły się ładne "skrzela" - nie mam foty.
Latem było za szczelnie