uszczelka pod głowicą
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- Piskoor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester S-Turbo 2002 / Outback 2.5 2008 Viessmann Edition By Jako
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: uszczelka pod głowicą
Jak rozmawiałem z Jarkiem Pielakiem na temat zakupu 2.5 wolnossącego to powiedział
że w tych silnikach należy na to zwracać uwagę..
I że generalnie on to robi już niemal jako czynność serwisową przy wymianie rozrządu...
koszt wymiany upg w Outbacku 400,-pln w sumie przy wymianie rozrządu za 1450,-
co 100 tys ma się za 2 tys spokój... mniej więcej spokój :-D
że w tych silnikach należy na to zwracać uwagę..
I że generalnie on to robi już niemal jako czynność serwisową przy wymianie rozrządu...
koszt wymiany upg w Outbacku 400,-pln w sumie przy wymianie rozrządu za 1450,-
co 100 tys ma się za 2 tys spokój... mniej więcej spokój :-D
One cappucino per favore - Danke
Re: uszczelka pod głowicą
No i się stało.
Wprawdzie nie uszczelka, ale stuka i diagnoza brzmi : układ korbowo-tlokowy z podejrzeniem stukania panewki korbowodowej.
Ale ja nie o tym.
Mam pytanko. Wyczytałem tu i tam (swojej wiedzy praktycznej nie mam), że dobrze zmienić zwykłe szpilki głowicy na ARP (mechanik zajmujący się Subaru twierdzi że to gwarancji nie da), ale co z uszczelkami pod głowicą i paskiem rozrządu ? Czy też wymieniać czy nie ma większego sensu i co najważniejsze uzasadnienia ekonomicznego, bo można zmienić wszystko ?
Jeżdżę w miarę spokojnie,tylko czasami używam maksymalnych obrotów i na krótko, turbo timer sam trzyma auto aby nie wyłączyć za szybko, w KJS nie jeżdżę, generalnie w miarę dbam.
Co myślicie ?
Wprawdzie nie uszczelka, ale stuka i diagnoza brzmi : układ korbowo-tlokowy z podejrzeniem stukania panewki korbowodowej.
Ale ja nie o tym.
Mam pytanko. Wyczytałem tu i tam (swojej wiedzy praktycznej nie mam), że dobrze zmienić zwykłe szpilki głowicy na ARP (mechanik zajmujący się Subaru twierdzi że to gwarancji nie da), ale co z uszczelkami pod głowicą i paskiem rozrządu ? Czy też wymieniać czy nie ma większego sensu i co najważniejsze uzasadnienia ekonomicznego, bo można zmienić wszystko ?
Jeżdżę w miarę spokojnie,tylko czasami używam maksymalnych obrotów i na krótko, turbo timer sam trzyma auto aby nie wyłączyć za szybko, w KJS nie jeżdżę, generalnie w miarę dbam.
Co myślicie ?
Re: uszczelka pod głowicą
Ja stoje przed takim samym dylematem w 2.5 wrx ma 95tys km. Mam wymienic pasek i mysle zrobic przy okazji uszczelki ze szpilkami, profilaktycznie. U Ciebie panewka ,to musisz pruc motor, glowice musisz sciagnac. Uszczelki pod glowice musza pojsc nowe. To szpilki znikomy koszt, polecam wymienic. Jaki silnik ma przebieg ? Powodzenia.
Re: uszczelka pod głowicą
Dzięki,
85000
Ale dalej mam dylemat, czy brać ten lepszy pasek i uszczelki czy niewiele to da ?
85000
Ale dalej mam dylemat, czy brać ten lepszy pasek i uszczelki czy niewiele to da ?
Re: uszczelka pod głowicą
Wymiana uszczelki to nie tylko zdjęcie klapki i docisk śrub ale ja się nie znam wiem tylko że 6 tysiów może nie starczyć...
Re: uszczelka pod głowicą
Szpilki pomagają i działają asekuracyjnie ale uszczelka jest uszczelka i kiedyś w końcu musi puścić, jest fajna alternatywa ale o tym jakby ktoś chciał coś wiedzieć to pw. Niestety wszystkich tajników zdradzać nie można bo by człowiek na chleb nie zarobił :P
Re: uszczelka pod głowicą
Panowie !
Ubywający płyn chłodniczy wzbudza moje obawy czy w WRX nie padła uszczelka przy 64.000km.
Jutro zacznę działać by zdiagnozować usterkę .
Krótkie pytanie komu na Śląsku powierzyć auto :
- odstawić do 4T (słyszałem , że wiele się u nich zmieniło i odeszło kilka osób ale Łukasz został i od razu zrobiłby remap)
- ASO Mikołów ( tani nie są :/ )
- ???
Ubywający płyn chłodniczy wzbudza moje obawy czy w WRX nie padła uszczelka przy 64.000km.
Jutro zacznę działać by zdiagnozować usterkę .
Krótkie pytanie komu na Śląsku powierzyć auto :
- odstawić do 4T (słyszałem , że wiele się u nich zmieniło i odeszło kilka osób ale Łukasz został i od razu zrobiłby remap)
- ASO Mikołów ( tani nie są :/ )
- ???
Re: uszczelka pod głowicą
Mont, podjedź do jakiegoś sensownego warsztatu i niech zrobią test CO2 , będziesz miał pewność czy uszczelkę wywaliło
Co do warsztatów to jeszcze Edwin w Nowym Sączu http://www.carsport.pl/kontakt/
Co do warsztatów to jeszcze Edwin w Nowym Sączu http://www.carsport.pl/kontakt/
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: uszczelka pod głowicą
Block Motorsport w Zabrzu.Mont pisze:Panowie !
Ubywający płyn chłodniczy wzbudza moje obawy czy w WRX nie padła uszczelka przy 64.000km.
Jutro zacznę działać by zdiagnozować usterkę .
Krótkie pytanie komu na Śląsku powierzyć auto :
- odstawić do 4T (słyszałem , że wiele się u nich zmieniło i odeszło kilka osób ale Łukasz został i od razu zrobiłby remap)
- ASO Mikołów ( tani nie są :/ )
- ???
Widzę że strona im zdechła, ale jak byłbyś zainteresowany to napiszę namiary.
Bardzo polecam ten warsztat, gość który to prowadzi (Przemek Klocek) to najwyższy poziom - piszę z własnych doświadczeń na przestrzeni lat. Głownie specjalizuje się właśnie w silnikach i skrzyniach biegów - ostatnio swoją tam robiłem.
Co prawda z terminami czasem trudno, bo jeździ z Kajetanowiczem po Europie, ale zawsze udaje się jakoś dogadać.
Re: uszczelka pod głowicą
wyniki w ASO są niejednoznaczne mam jeździć i obserwowaćPiter 35 pisze: podjedź do jakiegoś sensownego warsztatu i niech zrobią test CO2
najbliższe terminy w marcujarmaj pisze: Block Motorsport w Zabrzu
znam ale ta sama droga do DzierżoniowaPiter 35 pisze: Edwin w Nowym Sączu
w Rybniku mamy Rallytechnology ale nie zajmują sie drobnicą :(
Re: uszczelka pod głowicą - naprawa przez dokręcenie ??
Cześć Chłopaki
Próbował ktoś z was kiedyś walczyć z wyciekiem z uszczelki pod głowicą oleju na zewnątrz silnika poprzez dokręcenie śrub (szpilek), leje mi po stronie kierowcy od strony grodzi centralnie na rogu bloku na 1,5 tys od max do minimum na bagnecie ale nie kopci i zastanawiam się czy od razu wymieniać uszczelkę czy można dokręcić.
Próbował ktoś z was kiedyś walczyć z wyciekiem z uszczelki pod głowicą oleju na zewnątrz silnika poprzez dokręcenie śrub (szpilek), leje mi po stronie kierowcy od strony grodzi centralnie na rogu bloku na 1,5 tys od max do minimum na bagnecie ale nie kopci i zastanawiam się czy od razu wymieniać uszczelkę czy można dokręcić.
Re: uszczelka pod głowicą
raficml pisze: Próbował ktoś z was kiedyś walczyć z wyciekiem z uszczelki pod głowicą oleju na zewnątrz silnika poprzez dokręcenie śrub (szpilek), leje mi po stronie kierowcy od strony grodzi centralnie na rogu bloku na 1,5 tys od max do minimum na bagnecie ale nie kopci i zastanawiam się czy od razu wymieniać uszczelkę czy można dokręcić.
W przypadku kranu (takiego z wodą na umywalce) może sprawdzić się przez pewien czas.
Natomiast w opisanym wypadku po prostu będziesz musiał poszukać nowej głowicy bo planowanie może już nie pomóc po takiej operacji.
Re: uszczelka pod głowicą - naprawa przez dokręcenie ??
No myślę podobnie, ale pewien mechanik próbuje mnie na takie coś namówić, a drugie co mówi to że choćbym nie wiem co zrobił to tych silników nie da się uszczelnić na 100%.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: uszczelka pod głowicą - naprawa przez dokręcenie ??
raficml pisze:ale pewien mechanik próbuje mnie na takie coś namówić, a drugie co mówi to że choćbym nie wiem co zrobił to tych silników nie da się uszczelnić na 100%.
Na początek przestań jeździć do tego idioty.
Re: uszczelka pod głowicą
Odświeżam temat bo niestety mnie też spotkał ten problem w forku 2.5xt (pre-lift). Nie łudzę się raczej, że to coś innego - zbiornik wyrówawczy pusty, poziom oleju ponad normę, olej rozrzedzony i cały bagnet pochlapany w nim. Dodatkowo sporo dymu / pary podczas pracy silnika, szczególnie na zimnym. Myślałem, że to naturalne gdy temperatury spadły poniżej 10C, Forka kupiłem niewiele ponad miesiąc temu (z forum bez kreski) i nie była to okazja cenowa Wskazówka temperatury natomiast nigdy się nie podniosła ponad standardowy poziom. Pytanie moje to gdzie w Warszawie / Piasecznie lub okolicach dobrze to zdiagnozują i zrobią? Czy ktoś robił upg tutaj: http://warsztatsubaru.pl/? Chciałbym też, żeby było w miarę ekonomicznie (choć trudno o to w tym przypadku) bo dopiero co kupiłem ten samochód... Jako, że forek ma 215k przebiegu, to przy okazji chciałbym też wymienić panewki, zrobić regulację zaworów no i naprawić to co się sypneło.
Re: uszczelka pod głowicą
Kurcze. To możesz mieć spory wydatek. Bo zrobić tak wszystko to raczej w 3 tys. się nie zamkniesz. Bo musisz blok planować, honować i jak robić głowice to i pierścienie... I tak dalej. W sumie to ja tu w pobliżu Lublina mam bardzo dobrego speca od subaru. On się w tym specjalizuje i co najważniejsze zna się na tych silnikach. A przy tym nie śpiewa niebotycznych kwot za naprawę. Naprzyklad za forka mojego taty ( forek xt 2.0 n/a 2007r ) za kompletny rozrząd, regulacje luzów i przekładkę tarczy sprzęgła która już miałem kupiona wcześniej daliśmy niecałe 1500zl z częściami.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Re: uszczelka pod głowicą
Mam pytanie odnośnie uszczelki pod głowice w S-turbo: czy koniecznie musi by c metalowa- jak orginał, czy jakiś kompozytowy zamiennik (np. Elring) wystarczy?
-
arturj
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
- Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: uszczelka pod głowicą
Bo jak chcesz pojeździć, a nie drżeć, że zaraz padnie to kup metal. Różnica w cenie patrząc na kosztorys całego przedsięwzięcia, nie warta jest nawet chwili niepewności. Mi kompozyty (założone po dzwonie w Hiszpanii, przez poprzedniego skąpego właściciela) wydmuchało po około 20 tyś.
Sprzedam bandita 1200
Re: uszczelka pod głowicą
W sumie z doświadczenia, niedużego ale zawsze jakiegoś powiem że kompozyt ma rację bytu w wersjach wolnossących N/A a w turbo raczej cieniutkie metalowe bym dawał. W wolnossaku nie słyszałem żeby bez powodu czyli przegrzania albo czegoś jeszcze sama sobie uszczelka puściła. Natomiast w turbo nagminnie.
-
Marian1295
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Legacy 2.5 AT MY99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: uszczelka pod głowicą
Nie chce zakładać nowego tematu i z racji że spotkała mnie przyjemność wydmuchanej uszczelki w 2.5 n/a, na dniach zabieram sie za wymiane i nigdzie nie mogę znaleźć jaki rozmiar nasadki potrzebuje do odkręcenia głowicy a nie chce mi się odkręcać pokrywy zaworów. Jak ktoś posiada taką wiedzę proszę o odpowiedz
-
arturj
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
- Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: uszczelka pod głowicą
Jestem za tym, żeby składać na częściach ori. Jak jest różnica w cenie, 100 zł sztuka?
Sprzedam bandita 1200