O forum technicznym

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

O forum technicznym

Post 15 sty 2008, o 17:03

Dawno, dawno temu kupiłem swoje pierwsze Subaru. Większość rzeczy potrafiłem zrobić przy nim sam; jednak w pewnym momencie pojawiły się problemy, których nie potrafiłem rozwiązać. Jedyny warsztat jaki znałem, to gdańskie ASO. Znacie tę historię, jeśli nie, napiszę tyle, że zapłaciłem im 200 zł za nic. Wtedy brakowało mi bardzo jakiegokolwiek źródła informacji na temat warsztatów, gdzie znano by się na tego typu pojazdach. Z oczywistych względów forum.subaru.pl nie było takim źródłem.

Uważam, że dobrym pomysłem byłoby zrobienie z forum-subaru.pl tego, czym forum.subaru.pl nigdy nie będzie - rzetelnego źródła informacji o warsztatach, serwisach, lakiernikach, tunningowcach innych niż Autoryzowane Stacje Obsługi, a także sprawienia, że w uporządkowanym forum technicznym będzie można łatwo odnaleźć szukaną informację na dany temat, bez przedzierania się przez wypowiedzi nie wnoszące nic do tematu.

Pierwszy krok został uczyniony - FAQ to zbiór pytań i odpowiedzi, a nie odnośników do wątków, gdzie aby zobaczyć odpowiedź trzeba najpierw przeczytać tony pytań o usterki, części i warsztaty.

Moim, jakże skromnym i szarym zdaniem forum dotyczące warsztatów powinno się podzielić na podfora, każde dla innej części kraju (regiony geograficzne ? województwa ?), a następnie w podforach wątki - każdy na temat innego warsztatu, gdzie możnaby wymieniać opinie na jego temat. Uważam że ASO powinny także tam się znaleźć.

Podobnie forum techniczne - czy zauważyliście jak kiepskim pomysłem jest stosowanie tylko jednego wątku dla np. instalacji gazowych czy oleju ? Przejrzenie nagłówków w podforum "LPG w Subaru" byłoby znacznie łatwiejsze i szybsze, niż czytanie całego, wielostronnicowego JEDNEGO wątku, aby odnaleźć interesujący nas temat... Kiedyś postulowałem o podobne zmiany na forum.subaru.pl - zbyto mnie :-/

Owszem, wiem że wątek z setką odpowiedzi wygląda ładniej, niż podforum z kilkoma tylko wątkami, ale w forum technicznym nie chodzi przecież o rozmach, ale o wzajemną pomoc.

I jeszcze jedna sprawa - ikony forum technicznego. Forum techniczne jest niczym, bez ludzi posiadających wiedzę na temat usterek i eksploatacji naszych samochodów. Czym byłoby forum techniczne na forum.subaru.pl, gdyby nie tacy ludzie jak Az, Mati, Carfit, Aflinta, Jako, Legacy96, Szczur75 i inni ? Niczym, a raczej działem - "pytania do działu technicznego", gdzie można zadać pytanie, ale uzyskać odpowiedź to niekoniecznie, a już Boże broń, żeby to pytanie dotyczyło starszego samochodu (do dziś wspominam jak panowie w Autoryzowanej Stacji Obsługi na pytanie dlaczego nie naprawili mojej poczciwej, 12 letniej Żaby, odpowiedzieli że nie znają się na tym modelu).

Postuluję zatem o utworzenie instytucji jeśli nie "moderatora właściwego", to chociaż "honorowego" dla ludzi, który znają się na rzeczy, aby chociaż w tak mało znaczący sposób pokazać im, jak ważni są dla społeczności forumowej, szczególnie tej, która na tym forum szuka pomocy, której nie może znaleźć gdzie indziej, bo ASO się nie zna, a na forum.subaru.pl pytanie o dobry warsztat nie ma sensu, bo można polecić jedynie te "dobre inaczej".



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 73 razy
Polubione posty: 424 razy

Post 15 sty 2008, o 17:31

Bergen pisze:LPG w Subaru

Normalnie za chwilę będę miał lęki, żeby lodówkę otworzyć i LPG na mnie nie wyskoczyło.... :evilgrin:


Oooo, już mi oko mryga.... ;-)




A wracając do warsztatów, że chyba nie ma sensu zakładać podforów dla każdego z nich, tym bardziej że niekóre mają swoje forum, np 4turbo i tam najlepiej zapytać o szczegóły techniczne.

A do dzielenia się opiniami o pracy poszczególnych chyba wystarczy jakiś jeden wątek. Nie sądzę żeby było ich znowu aż tak bardzo dużo.

Paweł_BB
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Evo VIII GT340
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 15 sty 2008, o 17:40

Dużo firm (np. Jetronic, Maptec, VTG, Ecusoft i wiele innych) nie mają zdaje się swoich for, może więc lepiej założyć jakieś podforum składające się z rzetelnych informacji - tego nie było na forum SIP ;-)

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Post 15 sty 2008, o 17:47

Był taki pomysł, by na wzór jakiegoś (chyba) wiatrówkowego forum, założyć dział z oceną warsztatów. Każdy warsztat miał tam swoją wizytówkę i ankietę typu tak/nie. Średnia ocen coś daje. Na tamtym forum była również możliwość wypowiedzenia się na temat takiego warsztatu, a oni mieli też możliwość odpowiedzenia. Coś typu "ocena allegrowicza" ;-)
Zagrożenia nadużyciami są oczywiste, ale jakby był system idealny, to na kazdym forum by on był. No, może nie na każdym... :roll:

W każdym razie ja jestem za stworzeniem jakiegoś miejsca gdzie można polecić warsztat w swojej okolicy. Może wątki zatytułowane nazwami miast? Każda idea która pomoże "nowemu" poruszać się jakoś w świecie Subaru dzięki temu forum, jest dobra.

Ponieważ to forum chyba jeszcze nie ma tygodnia, to może zbierajmy na razie takie pomysły, a za jakiś czas się zdecydujemy - co wstawiamy, a co odrzucamy. 8-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 73 razy
Polubione posty: 424 razy

Post 15 sty 2008, o 17:51

OK, może i tak.
Ale jedno całkowicie wystarczy, nie ma potrzeby dzielić je na pofora dla każdej firmy. Od tego mogą być osobne wątki.

hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 15 sty 2008, o 22:29

A coś w stylu "pomógł"?

Jak mi ktoś odpowie na mój problem i będzie miał tego bez liku, moje zaufanie do jego odpowiedzi na pewno będzie dużo większe.
Jak będę nowym, to będzie dla mnie sygnał, że ktoś w miarę fachowo mi doradza.
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Post 16 sty 2008, o 00:55

jarmaj pisze:Ale jedno całkowicie wystarczy, nie ma potrzeby dzielić je na pofora dla każdej firmy. Od tego mogą być osobne wątki.
Też tak uważam. Zbyt duża ilość poforów sprawi (paradoksalnie), że forum będzie nieczytelne

maruda
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: inąnd
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 16 sty 2008, o 05:43

jarmaj pisze:OK, może i tak.
Ale jedno całkowicie wystarczy, nie ma potrzeby dzielić je na pofora dla każdej firmy. Od tego mogą być osobne wątki.
Coś jak "Spotkania forumowe" na "dawnym forum"?

Rejonizacja jest jak najbardziej wskazana - jest to "oczywista oczywistość". ;) Sądzę, że podział wg granic województw będzie OK - jeśli ktośÂ mieszka na granicy np. wielkopolskiego i lubuskiego (zakładam, że taka granica jest ;) ) to sam chyba wpadnie na to, by przejrzeć DWA wątki, dotyczące OBYDWU rejonów.
Poza tym, można przyjąć zasadę, że zamieszczając rekomendację warsztatu pisze się w nazwie postu, w nawiasie kwadratowym, nazwę miejscowości - jeśli forumowicze będą tego przestrzegać to znalezienie właściwego warsztatu powinno być dziecinnie proste. Dodatkowo, po nazwie miejscowości można by (temat do przedyskutowania) podawać "specjalność" warsztatu ("AT", "zawias", "ogólny", "blacha i/lub lakier", "LPG" - coś w tym stylu).

Druga sprawa, to ocena.
Jako że dany warsztat jest "rekomendowany" (czy "polecany"), to ocena w zasadzie już jest "zdecydowanie pozytywna" - a peany piać i szczegółowo z zachwytu się rozpływać można by w samej treści postu ;) .
Natomiast warto by też, jak sądzę, stworzyć jakiś dział typu "Tym panom już dziękujemy" czy inny "kowale swego losu i wielu samochodów" - o tych, co artystycznie potrafiąÂ spieprzyć każdą robotę, nieważne jak prosta by nie była. Taka infomacja też się czasami przydaje. ;)

pzdr,
M.
I'm always running late - but at least, I'm always running...

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 16 sty 2008, o 10:24

Odnoszę wrażenie, że nie przekazałem zbyt jasno tego, co miałem na myśli. Chodzi mi o następujący układ, jak na przykładzie:

FORUM TECHNICZNE
* Podforum: Hamulce
- watek: czy ABS nalezy spalic i zakopac ?
- watek: czy hamulce 12-tloczkowe beda pasowac do imprezy 1.6 '93 ?
- watek: jakie klocki lepsze, tarox czy fomar ?
* Podforum: LPG w Subaru
- watek: problemy z zapalaniem
- watek: zamarza mi parownik
- watek: glowa kosciola naklada ekskomunike na uzytkownikow instalacji LPG

FORUM WARSZTATOWE
* Podforum: Wybrzeze
- watek: Janisz - Starogard
- watek: Zdanowicz - Gdansk
- watek: AutoGeoTest - Gdynia
* Podforum: Mazowieckie
- watek: Dzanek
- watek: Czoper
- watek: Jako
. przykladowy post: "Po wizycie u Jako moja instalacja dziala idealnie ! Mam jednak pewne zastrzezenia - czy naprawa parownika przez malowanie na nim pentagramu krwia jagniecia to czesta praktyka w tym warsztacie?"
So What pisze:Zbyt duża ilość poforów sprawi (paradoksalnie), że forum będzie nieczytelne
Ja jednak upieram się przy swoim, że hierarchizacja i uporządkowanie - podzielenie poszczególnych problemów na wątki, a nie wrzucanie wszystkiego do jednego worka-wielostronnego wątku "hamulce", "olej" czy "lpg" - pozwoli na szybkie i sprawne znalezienie interesujących nas informacji.

A jeśli nie chcemy, aby wątki gazowe mieszały się z hamulcowymi, trzeba utworzyć podfora. To chyba logiczne. W takim wypadku Jarmaj będzie mógł ze spokojem ducha założyć sobie ignora na całe podforum LPG, żeby cholera nie wylazła :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 16 sty 2008, o 10:37 przez Bergen, łącznie zmieniany 1 raz.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Post 16 sty 2008, o 10:35

Bergen, idea jest fajna, ale moim zdaniem jeśli takie forum ma spełnić swoją funkcję, to powinna być jedna, dwie osoby, które będą mogły tworzyć tam wątki. Wtedy będzie z tego ładna i użyteczna encyklopedia. Dodatkowo taka osoba mogłaby kopiować (nie przenosić, ale kopiować) wątki, lub linki z sensownymi wypowiedziami z forum, gdzie się gada technicznie, ale też o d... Maryni.

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 16 sty 2008, o 10:45

Konto usunięte, uważam, że hierarchizacja wystarczy. Jeśli będę chciał poczytać o pompach ABS, to nie będzie mi przeszkadzało, że przeczytam tam także że ABS to wymysł zaplutych karłów reakcji i lobby pompowo-czujnikowo-oponowego, bo i tak cały czas będę poruszał się po temacie o którym chcę czytać, a te "dodatki" będą nadawać tylko dobrego, "naszego", forumowego smaczku do sztywnej technicznej dyskusji. HOWGH !

Co innego, gdy chcę znaleźć informacje o wtryskach LPG, a muszę brnąć przez strony w jednym wątku, gdzie ktoś kilka razy skarży się na zapalanie, inny, że mu parownik zamarza, a jeszcze inny pisze że założył mieszalnik i że to bardzo dobry pomysł.

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: O forum technicznym

Post 16 sty 2008, o 14:28

Bergen pisze:Dawno, dawno temu kupiłem swoje pierwsze Subaru. Większość rzeczy potrafiłem zrobić przy nim sam; jednak w pewnym momencie pojawiły się problemy, których nie potrafiłem rozwiązać. Jedyny warsztat jaki znałem, to gdańskie ASO. Znacie tę historię, jeśli nie, napiszę tyle, że zapłaciłem im 200 zł za nic. Wtedy brakowało mi bardzo jakiegokolwiek źródła informacji na temat warsztatów, gdzie znano by się na tego typu pojazdach. Z oczywistych względów forum.subaru.pl nie było takim źródłem.
.
Ja utopilem ponad 800 w ASO, dlatego, takze zalezy mi na watku polecanych/odradzanych warsztatow, gdzie bedziemy wymieniac sie adresami i opiniami. Poki co odrazu moge wpisac jedno ASO Subaru w dziale odradzam :evilgrin:.

Co kwesti formalnej to czy nie dalo by sie rozdzielic kacika technicznego nad poddzialy w zaleznosci od modelu. Mnie jako uzytkownika nieImprezy moga nie interesowac watki dotyczace turbiny w tych modelach i vice versa, jednak czasem aby stwierdzic jakiego modelu dotyczy problem trzeba przeczytac caly post i to jezeli autor umiesci takie info.

Z drugiej jednak strony wiele elementow tj jak np silniki sa wspolne dla kilku modeli, dlatego uwazam, iz mozna by wprowadzic wymog umieszczania w nawiasach w tytule postu jakiego modelu dotyczy topic, tj jest to np praktykowane na Audi Klub, dla przykladu:
[OBK MY04] Problem z hamulcami.

W takiej sytuacji potencjalny czytajacy odrazu moze stwierdzic czy go to interesuje czy nie, a potencjalny czytajacy-pomagajacy wie o jakim aucie autor pisze :mrgreen: .
Co wy na to ?
Pozdrawiam
Marcin

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Post 18 sty 2008, o 18:58

Bergen,
Powoli! :-D
Jak już w Technicznym będzie, powiedzmy, 100 wątków, to wprowadzenie tak precyzyjnego podziału na różne podfora (chciałem napisać "potwory" :mrgreen: ) będzie miało sens. Na razie byśmy się po nich musieli szukać nawołując hop, hop...

Techniczne - OK
Gdzie naprawiać? - OK
Jakieś zasady tytułowania wątków - OK
I moim zdaniem tyle na teraz.
8-)
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Post 18 sty 2008, o 23:07

Gal, racja :!:

Byleby nie dojść do takiego zagęszczenia działów:
http://www.pdaclub.pl/forum/
:roll:

misioo
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gdynia
Auto: SuBEARu
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 19 sty 2008, o 17:29

Może po prostu dla poszczególnych województw lub regionów utworzyć wątki "warsztatowe" (albo poczekać, aż będzie potrzeba i ktoś utworzy taki temat) a linki do nich dać w jednym przyklejonym poście?
Mi się podoba idea jednego forum technicznego dla wszystkich modeli, może w przyszłości nowy dział gazowniczy, żeby te tematy nie kłuły w oczy na ogólnotechnicznym ;-)

Firmy tuningowe i warsztaty - zrobić dla nich dział, na każdą firmę jeden przyklejony i zamknięty do pisania wątek, w nim reklama/ogłoszenie i link do wątku z dyskusją na temat danej firmy.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Post 19 sty 2008, o 19:11

O właśnie. "Poczekać, aż będzie potrzeba i ktoś utworzy taki temat". To zdanie mnie się bardzo podoba :-D

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 20 sty 2008, o 13:20

sherif pisze:Z drugiej jednak strony wiele elementow tj jak np silniki sa wspolne dla kilku modeli, dlatego uwazam, iz mozna by wprowadzic wymog umieszczania w nawiasach w tytule postu jakiego modelu dotyczy topic, tj jest to np praktykowane na Audi Klub, dla przykladu:
[OBK MY04] Problem z hamulcami.
No dobrze. A jeśli ten sam problem wystąpi w Legacy? Ktoś, kto nie ma zbyt wielkiego pojęcia o subarzanej technice, może taki wątek pominąć, a tymczasem tam będzie czekać odpowiedź na jego pytanie.

Można na razie zrobić zgrubny podział wedle idei nakreślonej przez Bergena:

- Silnik, napęd, podwozie,
- Układ elektryczny, układ zasilania, [*]
- Nadwozie i wnętrze,
- Tuning.

Myślę, że na początek będzie aż nadto (podejrzewam, że i tak będzie po pięc postów na krzyż w każdym). No i potrzebny będzie ktoś, kto regularnie będzie te fora przeglądał i przesuwał wątki do właściwych przegródek :)

Wątki warsztatowe i wyrażanie w nich swojej opinii to dosyć niebezpieczna rzecz. Mój ulubiony przykład to forum.streetracing, gdzie regularnie co parę miesięcy wybucha bomba, lecą wióry, obornik przelewa się litrami i trwa to, i trwa, i trwa. Parę osób się na siebie poobraża, ktoś uzna, że nigdy się tam nie pojawi, ale nie słyszałem, żeby któraś z winnych firm okazała się bankrutem.

r.

[*] -- IMHO zasilanie we współczesnym aucie ma więcej wspólnego z elektryką niż mechaniką.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 20 sty 2008, o 14:05

ky pisze:Wątki warsztatowe i wyrażanie w nich swojej opinii to dosyć niebezpieczna rzecz. Mój ulubiony przykład to forum.streetracing, gdzie regularnie co parę miesięcy wybucha bomba, lecą wióry, obornik przelewa się litrami i trwa to, i trwa, i trwa. Parę osób się na siebie poobraża, ktoś uzna, że nigdy się tam nie pojawi, ale nie słyszałem, żeby któraś z winnych firm okazała się bankrutem.
Słusznie prawisz, nie pomyślałem o tym, a przecież na SR regularnie jakaś bitewka wybucha. Może powinniśmy ograniczyć się do informacji nt. danych warsztatów w regionie i ewentualnie podania pewnych suchych faktów - np. cen za konkretną usługę, z zaznaczeniem daty.

misioo
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gdynia
Auto: SuBEARu
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 20 sty 2008, o 16:01

Tylko co warta jest dla początkującego użytkownika informacja o warsztacie bez opinii o nim? Owszem, przydatna bo może dowiedzieć się gdzie się mieści i jakie usługi oferuje, ale kluczowe pytanie to chyba raczej jak robią.

IMHO te wątki powinny być po prostu dość ostro moderowane i wszystkie flejmy czy potwierdzone próby oczerniania konkurencji wycinane lub przenoszone bez zbędnych dyskusji.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 20 sty 2008, o 16:32

Misioo, jest tyle samo warta, co informacja o warsztacie poparta opiniami ludzi, których nie zna. Poza tym łatwo powiedziec, że wątki powinny być ostro moderowane, a kto będzie tego pilnował, kto będzie sprawdzał, czy to jest próba oczerniania, czy też nie, kto będzie weryfikował te zarzuty? Do tego owa osoba będzie musiała sama odpierać zarzuty o stronniczość. Krótko mówiąc: kto się podejmie być sędzią i policjantem w jednej osobie?
Bergen pisze:Słusznie prawisz, nie pomyślałem o tym, a przecież na SR regularnie jakaś bitewka wybucha. Może powinniśmy ograniczyć się do informacji nt. danych warsztatów w regionie i ewentualnie podania pewnych suchych faktów - np. cen za konkretną usługę, z zaznaczeniem daty.
To już właściwie jest, firmy mogą umieszczać swoje wizytówki w ,,Katalogu firm''. Zgłaszanie firm przez użytkowników w obecnej chwili może być dla samych firm niewygodne z uwagi na agresywną postawę SIP-u wobec niezależnych warsztatów.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 20 sty 2008, o 17:02

A może po prostu opierajmy się na pozytywnych opiniach?
Im więcej osób poleci dany warsztat to chyba będzie świadczyło o doświadczeniu i fachowości osób tam pracujących.
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Post 22 sty 2008, o 00:12

to może ja znowu wkleję linka do ibron, żeby wszyscy zobaczyli na czym polegała "propozycja" dot. prezentacji/oceny warsztatów/sklepów

http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?p=488 ... 6afb3cdf4e

rozwiązanie typu ankieta ma sporo zalet:
- jest anonimowe (więc unikamy personalnych wycieczek)
- pokazuje statystycznie, czy dany warsztat jest popularny
- od razu wskazuje na ... "ogólne wrażenie"

a jeśli ktoś chce się otwarcie uzewnętrznić na temat pracy warsztatu - be my guest, napisz w wątku. jeśli obawiamy się wojen - zostawmy ankietę bez możliwości wyrażania opinii. a jak ktoś będzie chciał się dowiedzieć "dlaczego aż tak źle" albo "dlaczego aż tak dobrze", to niech pyta zakładając nowy wątek (pod okiem moderatora).
a podział na regiony bym ustawił od razu.

i na koniec dodam jeszcze, że Bergen ma rację. porządnie posegregowane forum tech (nie poszatkowane, ale przejrzyste) jest IMHO tak samo ważne jak radosny bajzel na Ogólnym. to powinny być wyznaczniki tego forum, bo - tak na prawdę - porządny dział techniczny i "atmosfera" Ogólnego są tym czym możemy/powinniśmy odróżnić się od kropki.

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 22 sty 2008, o 00:58

ky pisze:
sherif pisze:Z drugiej jednak strony wiele elementow tj jak np silniki sa wspolne dla kilku modeli, dlatego uwazam, iz mozna by wprowadzic wymog umieszczania w nawiasach w tytule postu jakiego modelu dotyczy topic, tj jest to np praktykowane na Audi Klub, dla przykladu:
[OBK MY04] Problem z hamulcami.
No dobrze. A jeśli ten sam problem wystąpi w Legacy? Ktoś, kto nie ma zbyt wielkiego pojęcia o subarzanej technice, może taki wątek pominąć, a tymczasem tam będzie czekać odpowiedź na jego pytanie.
Jak nie ma i jest chlonny wiedzy to i tak przeczyta a ten co wie zaoszczedzi czas. Na gieldzie opcje z [S], [K], itd jakos dzialaja.
Pozdrawiam
Marcin

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Post 27 sty 2008, o 20:24

boooo, noooo... ja... z inicjatywą :oops:

gdzieś w innym wątku napisałem, że TO forum powinno wyróżniać się porządnym działem tech. spotkało się to z aprobatą. dlatego proponuję "uporządnić" nasz dział tech.
porządny dział tech. to taki (między innymi) w którym łatwo jest znaleźć odpowiedzi na częste pytania. jednak FAQ w formie FAQ jest o tyle trudne do zrobienia, że 1. trzeba trochę czasu żeby dowiedzieć się, które Q są A F 2. lakoniczna forma typowego FAQ może być zbyt lakoniczna 3. ktoś musi je zrobić :evilgrin: . dlatego wydaje mi się, że o wiele skuteczniejszą metodą podniesienia wartości działu tech. będzie założenie kilku topików udających FAQ. chodzi o tematy podsumowujące niejako problemy o których wiemy, że były wałkowane nie raz i nie dwa. temat + / - albo mój o TTTM forestera (proponuję to samo zrobić dla innych modeli) to przykłady tego o co mi chodzi...

w efekcie powinniśmy dostać zestaw wątków, które są relatywnie krótkie (bo piszemy o znanych sprawach i nikt nie będzie się rozwodził), będą szukajka - friendly, skutecznie zastąpią klasyczne FAQ.

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 28 sty 2008, o 15:30

damaz, wczoraj powstrzymałem dzikie zapędy Remka ;-) przed podzieleniem forum technicznego, argumentując że zbyt mało jest tam tematów i nie będzie co dzielić. Barbie, jak przeczytałem, podziela mój pogląd. Jednakowoż uważam, że skoro vox populi mimo wszystko domaga się podziału, nic nie stoi na przeszkodzie aby podział taki utworzyć.

Proponuję zmienić nazwę forum technicznego na taką, która jednoznacznie będzie sugerować o czym w owym forum się pisze. Macie jakieś propozycje nazwy ?

Proponuję też - bez ankiety i przeciągania, bo będzie to trwało wiekami - następujący podział:

- Silnik i przeniesienie napędu
- Hamulce i zawieszenie
- Układ elektryczny i układ zasilania
- Nadwozie i wnętrze
- Tuning
- Instalacje LPG

+ dział "ogólny" o wszystkim, co nie pasuje powyżej.

Także proponuję, aby pisząc posty na forum technicznym trzymać się następujących zasad:

1. trzymać się tak blisko tematu, jak to możliwe (dlaczego tak, o tym pisał Vert i trudno się z tym nie zgodzić)
2. w "opisie tematu" opisać dokładnie jakich modelów i roczników opisywany problem dotyczy:
- zwracam się do zacnych adminów - możecie sprawić, aby opis tematu był w forum technicznym obowiązkowy ?
- nie proście o podział forum technicznego na poszczególne modele - bezcelowość takiego posunięcia była już szczegółowo opisywana i wyjaśniana nie raz.

HOWGH !

Remigiuszu, czyń Waść swą powinność :-D

ODPOWIEDZ