Forester Manual czy automat ?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Forester Manual czy automat ?
Witam
Przymierzam się do kupna Forestera, jestem w temacie subaru kompletnie zielony, byłbym wdzięczny za pomoc
Samochód ma być z lat 2000-2002 Myślałem nad wersją turbo, ponieważ 2.0 benzyna pewnie będzie za słaba, Znalazłem ostatnio wersje 2.5 automat wersja usa Moje pytanie brzmi Czy jeżeli chodzi o rozwiązanie napędów to czy są jakieś różnice między manualem a automatem, w maualach widziałem że są reduktory w automatach też występowały ? czy rozkład napędów jest taki sam czy coś jest inaczej? Ewentualnie na co zwrócić uwagę przy zakupie, żeby się nie wkopać w kosztowną naprawę.
Przymierzam się do kupna Forestera, jestem w temacie subaru kompletnie zielony, byłbym wdzięczny za pomoc
Samochód ma być z lat 2000-2002 Myślałem nad wersją turbo, ponieważ 2.0 benzyna pewnie będzie za słaba, Znalazłem ostatnio wersje 2.5 automat wersja usa Moje pytanie brzmi Czy jeżeli chodzi o rozwiązanie napędów to czy są jakieś różnice między manualem a automatem, w maualach widziałem że są reduktory w automatach też występowały ? czy rozkład napędów jest taki sam czy coś jest inaczej? Ewentualnie na co zwrócić uwagę przy zakupie, żeby się nie wkopać w kosztowną naprawę.
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 122 razy
- Polubione posty: 188 razy
Re: Forester Manual czy automat ?
MARIN, 4EAT nie ma centralnego dyferencjału, inicjalny rozkład jest 95:5, reduktora brak. MT ma 3 dyfry i inicjalnie 50:50.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Re: Forester Manual czy automat ?
hmm... wydawało mi się że dwa. w sensie: dwa lsd i otwarty (zwykły) z przodu.rrosiak pisze:MT ma 3 dyfry i inicjalnie 50:50
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 300 razy
- Polubione posty: 57 razy
Re: Forester Manual czy automat ?
A czy przypadkiem 2+1 nie równa się 3?damaz pisze:hmm... wydawało mi się że dwa. w sensie: dwa lsd i otwarty (zwykły) z przodu.rrosiak pisze:MT ma 3 dyfry i inicjalnie 50:50
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 122 razy
- Polubione posty: 188 razy
Re: Forester Manual czy automat ?
So What! pisze: A czy przypadkiem 2+1 nie równa się 3?
Szymon, LOL
Ale damaz potrafi ponoć udowodnić, że 2x2=5
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 300 razy
- Polubione posty: 57 razy
Re: Forester Manual czy automat ?
Dlatego też pisałem z pewną dozą niepewnościrrosiak pisze: Szymon, LOL
Ale damaz potrafi ponoć udowodnić, że 2x2=5
Re: Forester Manual czy automat ?
rrosiak pisze: Ale damaz potrafi ponoć udowodnić, że 2x2=5
stary trick, fajnie wychodzi w teorii mnogości, najpierw sobie definiujemy liczby naturalne a potem jak zawsze
Re: Forester Manual czy automat ?
let a=4, b=5, c=1
then we can write
c=b-a, multiply both side by (b-a)
c(b-a)=(b-a)²
cb-ac=b²-2ab+a² , subtract both side by a²
cb-ac-a² =b² -2ab, add both side by ab
ab+cb-ac-a² =b² -ab, subtract both side by cb
ab-ac-a² =b² -ab-cb, factor
a(b-c-a)=b(b-a-c), divide both side by(b-c-a)
a=b, since a=4 and b=5 then
4=5 but 4=2×2
2×2=5
aha. Leśnik A/T ma między osiami sprzęgło.
a co do kupowania samochodu, to najlepiej zwrócić uwagę na ... sprzedającego. dobrze jest zacząć poszukiwania od ogłoszeń forumowych.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 78 razy
- Polubione posty: 439 razy
Re: Forester Manual czy automat ?
Zwrócić uwagę, żeby podczas kupowania był z Tobą ktoś znający się na rzeczy, a najlepiej sprawdzić auto w jakimś ogarniającym Subaru warsztacie.MARIN pisze:jestem w temacie subaru kompletnie zielony (....) Ewentualnie na co zwrócić uwagę przy zakupie, żeby się nie wkopać w kosztowną naprawę.
PS
Co do automat i manual - to automat odbiera niemal całą przyjemność z jazdy i koszmarnie tłamsi (przynajmniej ten Subarowy) potencjał silnika
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 78 razy
- Polubione posty: 439 razy
Re: Forester Manual czy automat ?
Bleeeeeeee
Zresztą jak idzie o wyścigi, to ostatnio najbardziej spodobało mi się stwierdzenie, że zakręty są tam tylko dlatego, że zbudowanie 500 kilometrowej prostej byłoby zbyt kosztowne*, więc przykład tym bardziej mnie nie przekonuje
*oczywiście Remek
Zresztą jak idzie o wyścigi, to ostatnio najbardziej spodobało mi się stwierdzenie, że zakręty są tam tylko dlatego, że zbudowanie 500 kilometrowej prostej byłoby zbyt kosztowne*, więc przykład tym bardziej mnie nie przekonuje
*oczywiście Remek
Re: Forester Manual czy automat ?
No to A/T nie wchodzi w grę, jeżeli nie chcesz rezygnować z "koników".MARIN pisze: Myślałem nad wersją turbo, ponieważ 2.0 benzyna pewnie będzie za słab
Re: Forester Manual czy automat ?
Z tego co widzę to at są trochę "upośledzone" terenowo, ale chyba ten rozkład napędu się zmienia jak się koła poślizgną, ? Mam pytanie bo danych nie mogę znaleźć jak sie ma 2.0 mt do 2.5at jeżeli chodzi o przyspieszenie i elastykę. Trochę się tej wersji turbo obawiam pod względem kosztów eksploatacji :/
Re: Forester Manual czy automat ?
MARIN pisze: Z tego co widzę to at są trochę "upośledzone" terenowo
ale o sprzęgło przy wydobywaniu się z błotka nie trzeba sie martwić
poczytaj o foresterach tu http://www.4forester.pl/
Re: Forester Manual czy automat ?
Zupełnie nie wiem o co chodzi z tym inicjalnym rozkładem. Impreza A/T akurat z rozkładem momentu między osiami daje sobie radę... przynajmniej z tym.MARIN pisze: Z tego co widzę to at są trochę "upośledzone" terenowo, ale chyba ten rozkład napędu się zmienia jak się koła poślizgną, ?
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forester Manual czy automat ?
witam!
...owszem bedac posiadaczem forestera 2,5 turbo automat moge przytaknac ale jedynie sforuowaniu iz terenowo jest uposledzony bo nie ma reduktora. co do frajzdy z jazdy to nie zgadzam sie silnik 2,5 turbo nawet z automatem potrfi dac czadu a tak wogole to ktojezdzi wpolsce wiecej niz 90km/h przeciez jestesmy rozsadnymi kierowcami
...a na obwodnicy garwolina jakis nerwowy kolega z bmw5 gonil mnie az dwojka pojawila sie z przodu i odpuscil wiec nie przesadzajmy z ta bryndza w silniku 2,5 turbo automat (bo przy predkosci poprzedzajacej dwojke z przodu forek w automacie zredukowal i zaczol jeszcze ciagnac)
...ale w zimie w duzej zaspie brak reduktora to konieczne wahadlo. bywa slabiutko.
tomasz
...owszem bedac posiadaczem forestera 2,5 turbo automat moge przytaknac ale jedynie sforuowaniu iz terenowo jest uposledzony bo nie ma reduktora. co do frajzdy z jazdy to nie zgadzam sie silnik 2,5 turbo nawet z automatem potrfi dac czadu a tak wogole to ktojezdzi wpolsce wiecej niz 90km/h przeciez jestesmy rozsadnymi kierowcami
...a na obwodnicy garwolina jakis nerwowy kolega z bmw5 gonil mnie az dwojka pojawila sie z przodu i odpuscil wiec nie przesadzajmy z ta bryndza w silniku 2,5 turbo automat (bo przy predkosci poprzedzajacej dwojke z przodu forek w automacie zredukowal i zaczol jeszcze ciagnac)
...ale w zimie w duzej zaspie brak reduktora to konieczne wahadlo. bywa slabiutko.
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
Re: Forester Manual czy automat ?
OK wybór padł na 2.0 XT, potrzebuje lampę lewy przód do tego samochodu. Czy lampa z wersji USA kategorycznie odpada ?
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 300 razy
- Polubione posty: 57 razy
Re: Forester Manual czy automat ?
ZTCW w UE lewa jest asymetryczna, a prawa symetryczna. Z kolei w USA obie są symetryczne. W konsekwencji lewa od US-speca odpada.MARIN pisze:OK wybór padł na 2.0 XT, potrzebuje lampę lewy przód do tego samochodu. Czy lampa z wersji USA kategorycznie odpada ?
Re: Forester Manual czy automat ?
Z tego co pamiętam była z tym związana jakaś akcja serwisowa - ze zbyt późnym i w konsekwencji dość agresywnym dołączaniem tylnego napędu, ale to było parę lat temu.pamejudd pisze: Pare razy jak mi sie tylne kola "obudzily" na zakrecie, to mialem uczucie przyjemnego ciepla w srodku...
Re: Forester Manual czy automat ?
So What! pisze:ZTCW w UE lewa jest asymetryczna, a prawa symetryczna. Z kolei w USA obie są symetryczne. W konsekwencji lewa od US-speca odpada.MARIN pisze:OK wybór padł na 2.0 XT, potrzebuje lampę lewy przód do tego samochodu. Czy lampa z wersji USA kategorycznie odpada ?
US dodatkowo mają takie odblaski wtopione...
A był bym zapomniał, w nich da się przełożyć odbłyśnik z klosza jeśli został nienaruszony
Jak na wiosnę kupowałem to lewy klosz do XT 03 był po 300 zł
Re: Forester Manual czy automat ?
A to nie jest tak, że najbardziej upośledzony terenowo Ferek to Turbo+manual ?
Bez wiatraka mają reduktor i nie ma co tu dyskutować ale z wiatrakiem manual szperowany jest wiskozą, która podobno jest średnia.
W automacie daję się wajchę na "1" i ma się 50:50 spięte chyba silniej od wiskozy (tu niech się wypowie ktoś kompetentny, bo sam jestem ciekawy)
Tak na marginesie dokopał się ktoś do informacji na podstawie jakich danych automat zapina tył jadąc po równej drodze?
Bez wiatraka mają reduktor i nie ma co tu dyskutować ale z wiatrakiem manual szperowany jest wiskozą, która podobno jest średnia.
W automacie daję się wajchę na "1" i ma się 50:50 spięte chyba silniej od wiskozy (tu niech się wypowie ktoś kompetentny, bo sam jestem ciekawy)
Tak na marginesie dokopał się ktoś do informacji na podstawie jakich danych automat zapina tył jadąc po równej drodze?
vel misza, Pozdrawiam!
miszozon: w terenie - o ile wiem - przynajmniej nie ma problemow z paleniem sprzegla w AT. Ale przy jezdzie drogowej na sliskim podlozu, lepiej miec 50:50 dzialajace rowniez przy innych biegach niz 1 (tak mi sie przynajmniej wydaje ).
citan: kupujac auto z permanent AWD oczekiwalem jednak czegos innego, niz zastanawianie sie komputera, czy przod juz sie zlizga, czy jednak mozna jeszcze poczekac Kolega pmlody podeslal mi link opisujacy komplet do "obejscia" tego mechanizmu i wlaczenia stalego 50:50, ale linka mam na drugim kompie. W poniedzialek wkleje.
PS: Wlasnie sie zorientowalem ze troche wczoraj niedokladnie napisalem o "wlasciwosciach terenowych". Oczywiscie chodzilo mi o korzysci z uzycia reduktora. AT zdecydowanie lepiej nadaje sie do blota, glebokiego sniegu i tym podobnych przyjemnostek. W dodatku wspinajac sie na naprawde strome zbocza w nie mialem poczucia, ze forek jest za slaby, wiec moze AT jakos rekompensuje brak reduktora.
citan: kupujac auto z permanent AWD oczekiwalem jednak czegos innego, niz zastanawianie sie komputera, czy przod juz sie zlizga, czy jednak mozna jeszcze poczekac Kolega pmlody podeslal mi link opisujacy komplet do "obejscia" tego mechanizmu i wlaczenia stalego 50:50, ale linka mam na drugim kompie. W poniedzialek wkleje.
PS: Wlasnie sie zorientowalem ze troche wczoraj niedokladnie napisalem o "wlasciwosciach terenowych". Oczywiscie chodzilo mi o korzysci z uzycia reduktora. AT zdecydowanie lepiej nadaje sie do blota, glebokiego sniegu i tym podobnych przyjemnostek. W dodatku wspinajac sie na naprawde strome zbocza w nie mialem poczucia, ze forek jest za slaby, wiec moze AT jakos rekompensuje brak reduktora.
Re: Forester Manual czy automat ?
Wiem o jakie obejście chodzi, ale nie radzę na tym jeździć ani skręcać na dłuższą metę. Co do problemu z dołączaniem napędu opisywanym przeze mnie wcześniej, to objawiał się on przy stałej prędkości na wyższym biegu i śliskiej nawierzchni - nagły kickdown powodował uślizg przedniej osi i gwałtowny strzał z tyłu. Poprawka, o ile pamiętam, i nowe zastosowania 4EAT mają już mocniej spięte sprzęgło na dzień dobry, co można sobie sprawdzić mierząc sygnał z TCM do skrzyni. Dużo przydatnych informacji jest właśnie na stronie z "obejściem", o którym piszesz.pamejudd pisze: citan: kupujac auto z permanent AWD oczekiwalem jednak czegos innego, niz zastanawianie sie komputera, czy przod juz sie zlizga, czy jednak mozna jeszcze poczekac Kolega pmlody podeslal mi link opisujacy komplet do "obejscia" tego mechanizmu i wlaczenia stalego 50:50, ale linka mam na drugim kompie. W poniedzialek wkleje.
Co do 50:50, to dla mnie w przypadku 4EAT te wartości są wzięte zupełnie z czapy. W przypadku spięcia sprzęgła możemy mowić o czymś w rodzaju blokady, więc o przeciwieństwie otwartego dyfra (i jego 50:50).
PS. Chyba o to Ci chodziło:
http://www.subaruforester.org/vbulletin ... 4eat-3091/
http://www.rs25.com/forums/f8/t99075-4e ... -lite.html