Czy już pora na zimówki ?
Re: Czy już pora na zimówki ?
Jeździłem na Dunlopach Wintersport ale po siedmiu latach już "nie chciały" dobrze jechać pod moją górkę Wymieniłem na Goodyear'y Ultragrip 8. W/g ADAC ocena "dostatecznie". Zobaczymy co pokarze prawdziwa zima. A podobno Dębica Frigo i Goodyear Ultragrip to to samo. Tylko, że Dębica nie modyfikuje a cały czas tłucze ten sam model Prawda to?
Re: Czy już pora na zimówki ?
Kiedyś miałem Kormorany Winter za totalnie budżetową cenę.
Zostały w tyle Micheliny, Dunlopy i GY.
Wyciągałem kolesi z zasp w Sharanach, Lagunach, Paskach, Accordach. W 123 szedł na nich jak ratrak.
Zostały w tyle Micheliny, Dunlopy i GY.
Wyciągałem kolesi z zasp w Sharanach, Lagunach, Paskach, Accordach. W 123 szedł na nich jak ratrak.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Czy już pora na zimówki ?
maf1, modyfikuje ... jest była Dębica Frigo a teraz jest (od paru lat) Dębica Frigo2
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Czy już pora na zimówki ?
Лукашэнка pisze: Zresztą zima w tym roku przyjdzie szybko i to konkretnie.
Zupełnie inaczej niż w ubiegłym roku
skubany!
Re: Czy już pora na zimówki ?
FUX pisze: Kiedyś miałem Kormorany Winter za totalnie budżetową cenę.
Zostały w tyle Micheliny, Dunlopy i GY.
Na śniegu i owszem, jak były nowe. Na mokrym to była tragedia.
Dzisiaj założyłem stare WR G2 z jakimś tam bieżnikiem i są lepsze na mokro niż CPC2 z byłym bieżnikiem.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Czy już pora na zimówki ?
Chloru,Chloru pisze:maf1, modyfikuje ... jest była Dębica Frigo a teraz jest (od paru lat) Dębica Frigo2
w tym sezonie wprowadzili do oferty nową oponę zimową: Frigo HP, która ma indeks prędkości H (do 210 km/h), czyli nadaje się już do trochę mocniejszych aut:
http://www.debica.com.pl/o_firmie/aktua ... h_osiagach
Ale niestety jest ona dostępna tylko w czterch rozmiarach:
195/65R15 91H
205/60R16 96H XL
205/55R16 91H
215/55R16 93H
Piszę "niestety", bo to faktycznie może już być niezła jakościowo opona. Jest wytwarzana na nowej linii, którą niedawno oddano do użytku w Dębicy. Na tej linii produkują również opony letnie Presto (z indeksami prędkości H i V).
Gdyby mi kiedyś pasował jeden z ich rozmiarów, to chętnie bym wypróbował.
Re: Czy już pora na zimówki ?
A ja przy -5C na SZ90 w końcu czuję się jak bym jeździł z nadmiarem momentu na kołach.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Czy już pora na zimówki ?
No, SZ90 już w okolicy zera bardzo twardnieją i przestają trzymać, szczególnie na mokrym.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Czy już pora na zimówki ?
Efekt się nasila kiedy te SZ90 nie mają już praktycznie bieżnika
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Czy już pora na zimówki ?
Pytanie do redakcji.
Zalozylem sobie przed weekendem nowki zimowki 215/60/16 99H, a wiec baaaalony, letnie mam tez nowki sztuki, turanzy 215/55/17 93V (felgi et48). No i tu zdziwo, pomimo dodatnich temperatur auto na zimowych jest duuuzo bardziej stabilne i na prostych i przede wszystkim na zakretach. Na letnich strasznie sie wychyla na lukach, ale myslalem ze to kwestia tego, ze OBK jest raczej wysoki. No i teraz pytanie: czemu tak sie dzieje? Czy moze to kwestia tego duzego indeksu nosnosci dla zimowek? A moze cisnienie dla 17" powinno byc wieksze niz dla 16" - pompuje 2.0 przod 1.9 tyl...
Zalozylem sobie przed weekendem nowki zimowki 215/60/16 99H, a wiec baaaalony, letnie mam tez nowki sztuki, turanzy 215/55/17 93V (felgi et48). No i tu zdziwo, pomimo dodatnich temperatur auto na zimowych jest duuuzo bardziej stabilne i na prostych i przede wszystkim na zakretach. Na letnich strasznie sie wychyla na lukach, ale myslalem ze to kwestia tego, ze OBK jest raczej wysoki. No i teraz pytanie: czemu tak sie dzieje? Czy moze to kwestia tego duzego indeksu nosnosci dla zimowek? A moze cisnienie dla 17" powinno byc wieksze niz dla 16" - pompuje 2.0 przod 1.9 tyl...
Re: Czy już pora na zimówki ?
nosnosc ma duzy wplyw na sztywnosc bokow opony. kilka dni temu zamowilem opony do lorda vadera nie zwracajac uwagi na nosnosc i Pan z oponeo dzwonil by sie upewnic czy aby na pewno chce twarde opony ktore wyraznie pogorsza komfort jazdy..
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Czy już pora na zimówki ?
Poza budową (sztywnością) ścianek opony (czyli de facto indeksem nośności i być może prędkości) innego rozwiązania zagadki nie widzę
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Czy już pora na zimówki ?
gregski pisze: czy aby na pewno chce twarde opony ktore wyraznie pogorsza komfort jazdy..
Co racja to racja, odkąd założyłem Uniroyale MS plus 66, komfort jazdy znacznie się poprawił...
Re: Czy już pora na zimówki ?
u mnie bardziej komfortowo [czyt. sztywniej w zakretach] jest na zimowkach 99XL.Konto usunięte pisze:Co racja to racja, odkąd założyłem Uniroyale MS plus 66, komfort jazdy znacznie się poprawił...
Zatem nastepne zapytanie: czy inni posiadacze letnich 215/55/17 narzekaja na ich brak sztywnosci w zakretasach?WiS pisze:Poza budową (sztywnością) ścianek opony (czyli de facto indeksem nośności i być może prędkości) innego rozwiązania zagadki nie widzę
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Czy już pora na zimówki ?
Czy do ośki można założyć inną parę opon na przód a inną na tył? Rozwaliłem jedną oponę jakiś czas temu i nie mogę dokupić takiej samej. I tak myślę sobie, żeby dokupić parę. Czy władza żadna się nie przyczepi?
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Czy już pora na zimówki ?
Możesz.Konto usunięte pisze:Czy do ośki można założyć inną parę opon na przód a inną na tył? Rozwaliłem jedną oponę jakiś czas temu i nie mogę dokupić takiej samej. I tak myślę sobie, żeby dokupić parę. Czy władza żadna się nie przyczepi?
Jaką opone rozwaliłeś, bo może da się załatwić niezałatwialne
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Czy już pora na zimówki ?
Opona XL nie ma mocniejszych/sztywniejszych ścianek bocznych - to jest urban legend powielana przez wielu także wulkanizatorów, którzy niestety nie mają do końca pojęcia o budowie oponyWiS pisze:Poza budową (sztywnością) ścianek opony (czyli de facto indeksem nośności i być może prędkości) innego rozwiązania zagadki nie widzę
Żeby opona mała większa maksymalną nośnośc to trzeba ją więcej napompować (nośność wprost wynika z ciśnienia) np zamiast maksymalnie 3bary to XL da się 3,5bara. Aby tego dokonać to mocniejsze musi być czoło opony żeby po napompowaniu opona zachowała swój kontur i przylegała cała szerokością bieznika, a nie zrobiło się "jajo".
Pytanie kiedy ostatnio w tych 17" tak uczciwie sprawdzałeś ciśnienie i czy tam było te 2.0jimiasty pisze:Pytanie do redakcji.
Zalozylem sobie przed weekendem nowki zimowki 215/60/16 99H, a wiec baaaalony, letnie mam tez nowki sztuki, turanzy 215/55/17 93V (felgi et48). No i tu zdziwo, pomimo dodatnich temperatur auto na zimowych jest duuuzo bardziej stabilne i na prostych i przede wszystkim na zakretach. Na letnich strasznie sie wychyla na lukach, ale myslalem ze to kwestia tego, ze OBK jest raczej wysoki. No i teraz pytanie: czemu tak sie dzieje? Czy moze to kwestia tego duzego indeksu nosnosci dla zimowek? A moze cisnienie dla 17" powinno byc wieksze niz dla 16" - pompuje 2.0 przod 1.9 tyl...
Jadnak ja bym szukał przyczyny gdzie indziej - wszystkie opony letnie Bridgestona czy Firestona bardzo źle reagują na niska temperaturę (poniżej 8-10 stopni) i jednocześnie wilgoć/mokre , a mianowicie dośc drastycznie spada im przyczepność i mogą stać się dośc niepewne w prowadzeniu, a w zakrętach reagować sporą podsterownością, którą łatwo pomylić, szczególnie przy stosunkowo miękkim i wysokim zawieszeniu OBK , z "podwijaniem" opony. Zmiana na Uniroyale mogła po prostu poprawić przyczepnośc i zmienic odczucia, lub po prostu mają odpowiednie ciśnienie
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Czy już pora na zimówki ?
hmm tu bym polemizowal, bo przeciez sam widzialem/macalem. Boczki ma twarde jak cholera w porownaniu do poprzednich zimowek ktore miewalem.lukass pisze:Opona XL nie ma mocniejszych/sztywniejszych ścianek bocznych - to jest urban legend powielana przez wielu także wulkanizatorów, którzy niestety nie mają do końca pojęcia o budowie opony
Akurat mam nawyk sprawdzania przy kazdym tankowaniu/myciu i przed kazdym wyjazdem w trase. Sprobuje zatem w przyszlym sezonie trzymac ciut wieksze cisnienie. np 2.3/2.2lukass pisze:Pytanie kiedy ostatnio w tych 17" tak uczciwie sprawdzałeś ciśnienie i czy tam było te 2.0
Hmm, jezdzilem w zeszly weekend po miescie (ten co to troche sniegu napadalo) i bylem wrecz w szkoresie, ze te bridgestony sie trzymaja. Probowalem zrobic jakis "boczek" ale nie wychodzilo :) no ale byc moze, ze bardziej sie podwijaja na zakretach. W poprzednim aucie mialem goodyear excellence - bardzo twarde, a potem pirelli P7, w niskiej temp. i blotku posniegowym nie dalo sie praktycznie jezdzic (mialem 4x4).lukass pisze:Jadnak ja bym szukał przyczyny gdzie indziej - wszystkie opony letnie Bridgestona czy Firestona bardzo źle reagują na niska temperaturę (poniżej 8-10 stopni) i jednocześnie wilgoć/mokre , a mianowicie dośc drastycznie spada im przyczepność i mogą stać się dośc niepewne w prowadzeniu, a w zakrętach reagować sporą podsterownością.
Akurat Nokiany wrd3, ale to chyba nie ma az takiego znaczenia.lukass pisze:Zmiana na Uniroyale mogła po prostu poprawić przyczepnośc i zmienic odczucia, lub po prostu mają odpowiednie ciśnienie
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Czy już pora na zimówki ?
Porównywanie tutaj opon róznych producentów nie ma sensu, bo wystepuja dośc duże różnice w podejściu do konstrukcji. Porównywac mnalezy ten sam model z i bez XL i wtedy mogę ze 100% pewnością stwierdzić że te ścianki będa takie samejimiasty pisze: lukass napisał(a):Opona XL nie ma mocniejszych/sztywniejszych ścianek bocznych - to jest urban legend powielana przez wielu także wulkanizatorów, którzy niestety nie mają do końca pojęcia o budowie opony
hmm tu bym polemizowal, bo przeciez sam widzialem/macalem. Boczki ma twarde jak cholera w porownaniu do poprzednich zimowek ktore miewalem.
jimiasty pisze: lukass napisał(a):Zmiana na Uniroyale mogła po prostu poprawić przyczepnośc i zmienic odczucia, lub po prostu mają odpowiednie ciśnienie
Akurat Nokiany wrd3, ale to chyba nie ma az takiego znaczenia.
jimiasty
Avatar użytkownika
Auto: swinka skarbonka - OBK 2.5 '04
A jakoś tak sobie te Uniroyale dopowiedziałem, a to kto inny ma , ale akurat Nokiany mają bardzo grube/twarde boki, co ma swoje plusy i minusy.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Czy już pora na zimówki ?
http://www.opony.com.pl/opony-porady-ek ... ity/?id=19
nie bardzo widze sens stosowania opon o podniesionej nosnosci w subaru..
jesli opona plywa - zmiana felgi na wieksza i nizszy profil opony.
nie bardzo widze sens stosowania opon o podniesionej nosnosci w subaru..
jesli opona plywa - zmiana felgi na wieksza i nizszy profil opony.
Re: Czy już pora na zimówki ?
Tylko ze dla rozmiaru 215/60/16 ciezko trafic nie XLgregski pisze:nie bardzo widze sens stosowania opon o podniesionej nosnosci w subaru..
Czy już pora na zimówki ?
No to zakladac xl i smigac ;) skoro nie chcesz zmieniac felg ;)jimiasty pisze:Tylko ze dla rozmiaru 215/60/16 ciezko trafic nie XLgregski pisze:nie bardzo widze sens stosowania opon o podniesionej nosnosci w subaru..
Re: Czy już pora na zimówki ?
No tak, gdzies w gaszczu postow znikl sens pierwotny. Otoz z twardosci zimowych 16" jestem zadowolon. To letnie 17 sa za mietkiegregski pisze:No to zakladac xl i smigac ;) skoro nie chcesz zmieniac felg ;)
Anyway i tak nic nie zrobie, bo i jedne i drugie sa nowki sztuki, wiec musze je wyjezdzic.