A jak znoszą satelity takie tarcie ze strony tego PG?helo pisze:http://www.phantomgrip.com/
Czy słyszał ktoś o użyciu tego w subaru?
Można to wystrugać za mniej niż 200PLN + drugie 200 na zapasowy dyfer.
cholerne dyfry
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: cholerne dyfry
Re: cholerne dyfry
helo, temat poruszany ostatnio na innym forum, wypowiadali sie praktycy i wniosek taki, żeby sobie tym głowy nie zawracać.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: cholerne dyfry
zinc, poniżej jest wątek "AWD-napęd na 2 koła".
Przejrzyj go, bo robiliśmy tam rozkminę na chłopski rozum.
Przejrzyj go, bo robiliśmy tam rozkminę na chłopski rozum.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: cholerne dyfry
[facepalm mode on] Widziałem to ustrojstwo.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: cholerne dyfry
Czy mógłby ktoś wyjaśnić na czym polega działanie helicala? I z jakich powodów limitowana wersja subaru imprezy wrx type Ra sti version VI ma ją na przedniej osi a na tylnej jest chyba szpera płytkowa, w czym ma pomóc współdziałanie tych dwóch różnych mechanizmów ? Pozdro
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: cholerne dyfry
cherusek1 pisze:Czy mógłby ktoś wyjaśnić na czym polega działanie helicala?
Poszukaj w tym wątku wyjaśnienia zasady działania torsena. Ich zasada działania jest podobna (chociaż konstrukcja inna).
Nie oczekuj tu prostej odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2015, o 13:34 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: cholerne dyfry
Dzięki, trochę czytania było:) mam jeszcze pytanko czy można by powiedzieć ze taki helikal jest bardziej przydatny na asfalcie a szpera płytkowa na luzniejszych nawierzchniach?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: cholerne dyfry
Raczej nie.
Nie ma rozwiązania idealnego. Każde ma pewne wady i zalety. Do sportu helikale słabo się nadają. A typowe sportowe szpery płytkowe mają wady jak idzie o jazdę cywilną.
Nie ma rozwiązania idealnego. Każde ma pewne wady i zalety. Do sportu helikale słabo się nadają. A typowe sportowe szpery płytkowe mają wady jak idzie o jazdę cywilną.
Re: cholerne dyfry
A orientujesz się może czy w tej wersji VI typ Ra to połączenie szper było jakimś eksperymentem? Pojawiło się takie rozwiązanie w późniejszych imprezach? Te modele z którymi się zetknołem miały szpery z tylu i to chyba wszystkie płytkowe, po co takie połączenie?
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: cholerne dyfry
http://gsport.com.pl/wp-content/uploads ... ery_v3.pdf
Zainteresowanym polecam fajny, napisany bardzo zrozumiale artykuł odn. płytek
Czy orientujecie się może jakie wartości mają spięcia poszczególnych szper montowanych seryjnie w JDM-ach GC (Suretrac, helical, mechanical)? Jakby ktoś z Was dysponował linkiem do strony z opisem Suretrac LSD, to poproszę
Zainteresowanym polecam fajny, napisany bardzo zrozumiale artykuł odn. płytek
Czy orientujecie się może jakie wartości mają spięcia poszczególnych szper montowanych seryjnie w JDM-ach GC (Suretrac, helical, mechanical)? Jakby ktoś z Was dysponował linkiem do strony z opisem Suretrac LSD, to poproszę
Re: cholerne dyfry
nie chcę się czepiać, ale to powyżej jest akurat zupełnie niezrozumiałe. zwlaszcza "cały moment obrotowy...przekazywane na koło stawiające mniejszy opór" i "umowne, bo chodzi o oddziaływanie na siebie kół zębatych".w razie ewentualnego poślizgu jednego z kół cały moment obrotowy i cała siła napędowa prze-
kazywane są na koło stawiające najmniejszy opór, czyli o najmniejszej przyczepności. „Przekazywanie
napędu” jest tu oczywiście umowne, bowiem chodzi o wzajemne oddziaływania na siebie kół zębatych
zamkniętych w obudowie dyferencjału
ale ponieważ nie chcę się czepiać, to szszszaaa..